Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lage Landen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4512)

Tantist 12 juli 2003 21:51

Met dat gedoe van Siegfried Bracke ben ik eens gaan kijken naar dat programma De Lage Landen, en wat blijkt volgens ons plaatselijke slijkblad? Men zal discussiëren over de vraag of de Nederlanden herenigd moeten worden, én het gaat over pollentik. Ik ken het programma niet, ik heb een hekel aan Vanthilt, maar ik zal toch eens kijken hiervoor denk ik.

Dimitri 12 juli 2003 21:57

Voor Nederland zit in die uitzending Derk-Jan Eppink. Die werkte toch bij een Vlaamse krant of niet?

In Nederland is die overigens volslagen onbekend, 'k hoop niet dat deze aflevering alleen in Vlaanderen wordt uitgezonden.

Tantist 12 juli 2003 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Voor Nederland zit in die uitzending Derk-Jan Eppink. Die werkte toch bij een Vlaamse krant of niet?

Die werkte voor de Standaard, tot hij bedreigd werd door premier Verhofstadt (Caroline De Gruyter heeft in het NRC Handelsblad daar een mooi artikel over geschreven, onder de titel "Is het nu gedaan met die kloterij?") en zijn Reichspropagandaminister Noël Slangen.

Eppink koos eieren voor zijn geld, en werkt nu voor Frits Bolkestein.

Citaat:

In Nederland is die overigens volslagen onbekend, 'k hoop niet dat deze aflevering alleen in Vlaanderen wordt uitgezonden.
Ik dacht dat jullie VRT konden zien, het is op TV1 om 21u00. Sorry, was het vergeten te zeggen...

De Vliegende Hollander 12 juli 2003 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Die werkte voor de Standaard, tot hij bedreigd werd door premier Verhofstadt (Caroline De Gruyter heeft in het NRC Handelsblad daar een mooi artikel over geschreven, onder de titel "Is het nu gedaan met die kloterij?") en zijn Reichspropagandaminister Noël Slangen.

Citaat:

Ik dacht dat jullie VRT konden zien, het is op TV1 om 21u00. Sorry, was het vergeten te zeggen...

Ja we hebben wel de Vlaamse zenders nog in het pakker, al was dat bijna verleden tijd. Sommige hadden liever daar Arabische en Turkse zenders gezien :? ... Maar er werd tijdig een stokje voor gestoken..zeg gerust een slagboom :P

Dimitri 12 juli 2003 22:32

Citaat:

Oja, daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar denk je dat hij ook voor een hereniging is of niet?

Citaat:

Ja, maar het programma (De Lage Landen) is een coproductie met de KRO en wordt ook op Nederland 1 uitgezonden, vandaar.

De VRT zit inderdaad als publieke omroep verplicht in het standaardpakket, samen met Nederland 1, 2 en 3, BBC 1 en 2 en ARD en ZDF.

Tantist 12 juli 2003 22:43

Citaat:

Oja, daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar denk je dat hij ook voor een hereniging is of niet?

Dat zullen we morgen wel zien zeker?

Pro memoria: http://home.tiscali.be/martin.acke12...tadt-media.htm

Citaat:

Ja, maar het programma (De Lage Landen) is een coproductie met de KRO en wordt ook op Nederland 1 uitgezonden, vandaar.
Ik dacht niet morgen alleszins...

Dimitri 12 juli 2003 22:51

Citaat:

Jullie houden toch van 'pronostieken'? :P

Citaat:

Nee, de reeks is in Nederland al afgelopen, dus ik denk dat die aflevering in Nederland zelfs al is uitgezonden... :oops:

De Vliegende Hollander 12 juli 2003 22:52

Citaat:

Citaat:

Jullie houden toch van 'pronostieken'? :P

Citaat:

Nee, de reeks is in Nederland al afgelopen, dus ik denk dat die aflevering in Nederland zelfs al is uitgezonden... :oops:

Waarom moeten wij nou altjid voorlopen met alles :wink:

Patriot! 12 juli 2003 23:11

Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten. Zelfs �*k vind het een enorm irritant programma. 8)

Dimitri 12 juli 2003 23:17

Je valt dan ook niet binnen de doelgroep.

Trouwens, die Marcel Vanthilt is volgens mij nou niet bepaald anti-Belgisch te noemen. Het feit dat 'ie het steeds over België heeft en niet over Vlaanderen, geeft dat al aan ('t is dat het bij Tien voor Taal al Vlaanderen heette).
Ik vrees ook dat het in de uitzending zal gaan over een hereniging van België en Nederland, en niet over een hereniging van Vlaanderen en Nederland, maar wie weet.

Patriot! 12 juli 2003 23:20

Citaat:

Je valt dan ook niet binnen de doelgroep.

Trouwens, die Marcel Vanthilt is volgens mij nou niet bepaald anti-Belgisch te noemen. Het feit dat 'ie het steeds over België heeft en niet over Vlaanderen, geeft dat al aan ('t is dat het bij Tien voor Taal al Vlaanderen heette).
Ik vrees ook dat het in de uitzending zal gaan over een hereniging van België en Nederland, en niet over een hereniging van Vlaanderen en Nederland, maar wie weet.

Inderdd, dat zeg ik toch, Vanthilt is een hevige Belgicist. Net als co-presentatrice en publiek...

zorroaster 12 juli 2003 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten.

Ik vat 'm niet. Is iedereen (?) die niet uitgenodigd werd hevig belgicist of wat bedoelt u?

Patriot! 12 juli 2003 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Het is geen hoogstaand programma en de niet-uitgenodigden zijn hevige Belgicisten.

Ik vat 'm niet. Is iedereen (?) die niet uitgenodigd werd hevig belgicist of wat bedoelt u?

Welkom terug, Rik
Mijn antwoord staat erboven hoor... VT, copresentatrice en publiek zijn redelijke Belgischgezind. De gasten, dat varieert.

Tantist 12 juli 2003 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Waarom moeten wij nou altjid voorlopen met alles :wink:

Laat ons hopen dat jullie ook voorliepen met de afgang van paars... Dan zit het allemaal snor!

Tantist 12 juli 2003 23:33

Citaat:

Inderdd, dat zeg ik toch, Vanthilt is een hevige Belgicist. Net als co-presentatrice en publiek...

Die stemmen immers allemaal voor de BUB ;-)

Kom eens van die wolk af, wil je?

Dimitri 12 juli 2003 23:38

Citaat:

Nee, je zei de niet-uitgenodigden, ik dacht dat je bedoelde dat er nooit Belgicisten uitgenodigd werden (vond het al zo raar).

Marcel Vanthilt is voor Agalev geloof ik. Ik denk trouwens niet dat co-presentatrice Yvon Jaspers een belgicist is, Patriot... :wink:

Tantist 12 juli 2003 23:47

Citaat:

Marcel Vanthilt is voor Agalev geloof ik. Ik denk trouwens niet dat co-presentatrice Yvon Jaspers een belgicist is, Patriot... :wink:

Die leeft al lang niet meer in België, wel enkele kilometers erboven...

Dimitri 12 juli 2003 23:52

Citaat:

Ah, Patriot doet vanuit Nederlands Limburg de afdeling Limburg van de BUB zeker? :wink: :P

Tantist 13 juli 2003 00:01

Citaat:

Citaat:

Ah, Patriot doet vanuit Nederlands Limburg de afdeling Limburg van de BUB zeker? :wink: :P

Jij spreekt over noordelijk, ik sprak over boven ;-) :twisted:

Dimitri 13 juli 2003 00:05

Citaat:

Da's hetzelfde in Nederland. Het is dan ook 'Vlaanderen onder' en 'er gaat niets boven Groningen'. :P

Tantist 13 juli 2003 00:17

Citaat:

Citaat:

Da's hetzelfde in Nederland. Het is dan ook 'Vlaanderen onder' en 'er gaat niets boven Groningen'. :P

Volgens mij ligt Vlaanderen toch gemiddeld hoger dan Groningen hoor :twisted:

Dimitri 13 juli 2003 00:23

Citaat:

Als we zo gaan beginnen, ligt het hoogste punt toch weer in Nederland: de Vaalserberg (321 meter). Naja, het echte hoogste punt van het Koninkrijk is de Mount Scenery op Saba (870 meter), maar omwille van de schoonheid ('the unspoilt queen') zullen we het niet verder vertellen.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgDYKaMVzwsQHL4crKVShXq6P7ZZCyUgIMdAYya*fqnc!SZ9J RmmfXgUKHGnaL!Tj9L1AP1krBcE4rPtbx7KGXRhYCXZEyosIap Vd0unRJ0/Sabalucht.jpg?dc=4675430023828115023[/img]

En al die bejaarden maar denken dat dat heuveltje in Limburg zo bijzonder is. :lol:

De Vliegende Hollander 13 juli 2003 00:26

Citaat:

Citaat:

Als we zo gaan beginnen, ligt het hoogste punt toch weer in Nederland: de Vaalserberg (321 meter). Naja, het echte hoogste punt van het Koninkrijk is de Mount Scenery op Saba (870 meter), maar omwille van de schoonheid ('the unspoilt queen') zullen we het niet verder vertellen.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgDYKaMVzwsQHL4crKVShXq6P7ZZCyUgIMdAYya*fqnc!SZ9J RmmfXgUKHGnaL!Tj9L1AP1krBcE4rPtbx7KGXRhYCXZEyosIap Vd0unRJ0/Sabalucht.jpg?dc=4675430023828115023[/img]

En al die bejaarden maar denken dat dat heuveltje in Limburg zo bijzonder is. :lol:

whahaha

Bruno* 13 juli 2003 00:34

Als we Congo nog hadden :evil:

Dimitri 13 juli 2003 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

:lol: Tja, als 'wij' Suriname nog 'hadden'... en wat te denken van Nederlands-Nieuw-Guinea?

De gezagsvoerder (soort burgemeester) van Saba heeft zelfs verklaard een gemeente te willen worden van Nederland, maar ik denk dat ze daar in Vaals niet heel erg gelukkig mee zullen zijn.

Ik hoop trouwens echt dat dat gaat gebeuren, want directe steun uit Nederland is hard nodig tegen de curruptie en om de sociale zekerheid op Nederlands niveau te krijgen.

Tantist 13 juli 2003 00:43

Citaat:

Als we zo gaan beginnen, ligt het hoogste punt toch weer in Nederland: de Vaalserberg (321 meter). Naja, het echte hoogste punt van het Koninkrijk is de Mount Scenery op Saba (870 meter),

*staart tussen benen*

Tantist 13 juli 2003 00:44

Citaat:

Ja, lekker negerkens uitbuiten ipv van Vlamingen!!! Dat was nu eens een hoogtepunt in de Belgische geschiedenis! :evil:

De Vliegende Hollander 13 juli 2003 00:48

Citaat:

Citaat:

:lol: Tja, als 'wij' Suriname nog 'hadden'... en wat te denken van Nederlands-Nieuw-Guinea?

De gezagsvoerder (soort burgemeester) van Saba heeft zelfs verklaard een gemeente te willen worden van Nederland, maar ik denk dat ze daar in Vaals niet heel erg gelukkig mee zullen zijn.

Ik hoop trouwens echt dat dat gaat gebeuren, want directe steun uit Nederland is hard nodig tegen de curruptie en om de sociale zekerheid op Nederlands niveau te krijgen.

Inderdaad --> direct een provincie van Nederland maken

Tantist 13 juli 2003 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:

Citaat:

Inderdaad --> direct een provincie van Nederland maken

Ik stel voor om -onder het mom van wapenleveringen- Nepal te annexeren ;-)

Dimitri 13 juli 2003 00:56

Citaat:

Doe dan maar Venezuela, daar liggen drie Nederlandse eilanden voor de kust. :wink:

Ik meen het trouwens wel van die provincie. Dat is hard nodig en onder de bevolking is er ook steeds meer steun voor.

Tantist 15 juli 2003 16:54

Ik heb de bewuste aflevering gezien. Jongens, wat een kinderachtige format.

Maar er werden nuttige dingen gezien. Blijkbaar is het toch niet moeilijk om die 1% voorstanders voor een samensmelting te vinden op straat. En dat voor een camera.

De uitspraak van Eppink vond ik ook hoopgevend, dat de Nederlanders er eigenlijk nog niet over nagedacht hebben, maar dat ze er wel open voor zouden staan bij een referendum.

Al bij al een positieve uitzending. Blijkbaar is het taboe op groot/heelneerlandisme weggevallen.

Dimitri 15 juli 2003 18:07

Ben vergeten te kijken, en helaas staat de aflevering ook niet op internet (noch in Vlaanderen, noch in Nederland). :oops:

Maar ging het nu over een hereniging met België of met Vlaanderen?

In ieder geval komt dit
Citaat:

De uitspraak van Eppink vond ik ook hoopgevend, dat de Nederlanders er eigenlijk nog niet over nagedacht hebben, maar dat ze er wel open voor zouden staan bij een referendum.

me heel bekend voor. Die ervaring heb ik ook als ik er met mensen over spreek. De tegenargumenten die je nog krijgt blijken toch wel erg makkelijk weerlegbaar met een confederaal model.

Ik zie die hereniging er nog wel komen.

John Stufflebeam 15 juli 2003 19:40

Citaat:

Ik denk dat ze in Laken nogal wantrouwig staan tegenover de opvliegende Nepalese koninklijke familie. Dit heerschap (kroonprins Dipendra) maaide in 2001 de halve koninklijke familie weg, inclusief zichzelf. (dat is toch de officiiële versie die de nieuwe koning daarna gaf).

Tantist 17 juli 2003 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Citaat:

Ik denk dat ze in Laken nogal wantrouwig staan tegenover de opvliegende Nepalese koninklijke familie. Dit heerschap (kroonprins Dipendra) maaide in 2001 de halve koninklijke familie weg, inclusief zichzelf. (dat is toch de officiiële versie die de nieuwe koning daarna gaf).

Dan is er toch geen gevaar meer? Annexeren zeg ik! Voor vorst, voor vrijheid en voor recht!

Tantist 17 juli 2003 16:35

Citaat:

Ben vergeten te kijken, en helaas staat de aflevering ook niet op internet (noch in Vlaanderen, noch in Nederland). :oops:

Nog iets dat we gemeen hebben? ;-)

Citaat:

Maar ging het nu over een hereniging met België of met Vlaanderen?
Hereniging van de Lage Landen, dus België (al zou daar ook Luxemburg bij moeten als ik echt moet neuten). De meeste Nederlanders zagen dat wel zitten, maar voegden er snel aan toe dat ze Wallonië dan maar snel afstoten. Blijkbaar hebben ze daar nog gezond verstand. Zou goed tegengezicht zijn voor al die BUB'ers hier (95% van de bevolking, weet je wel :wink: )

Citaat:

In ieder geval komt dit
Citaat:

me heel bekend voor. Die ervaring heb ik ook als ik er met mensen over spreek. De tegenargumenten die je nog krijgt blijken toch wel erg makkelijk weerlegbaar met een confederaal model.
Juist ja... Ik vond Siegfried Bracke vooral erg euh... sluw. Het zal de mensen worst wezen wat de socio-economische voordelen zijn, onze positie in Europa en onze cultuur. Had ie zo iets gezegd, waren de orangisten meteen weer verkettert als saaie peekes. Nope, hij sprak over de voetbalploeg. En dat sloeg aan merkte ik (ook bij ons in de TV zaal: "Ah ja, dat is eigenlijk wel juist"). Wie zei weer dat we het stadium van Brood & Spelen ontgroeid waren?

Citaat:

Ik zie die hereniging er nog wel komen.
Ik ook, mits wat goede wil. Al is dat misschien het grootste struikelblok.

Dimitri 17 juli 2003 17:07

Citaat:

Nog iets dat we gemeen hebben? ;-)

Nou, er zijn al heel wat programma's van de publieke omroepen die je op internet kunt terugkijken ( www.omroep.nl , in het rechterrijtje kijken bij 'Uitzending gemist?'), dus ik had eigenlijk wel gehoopt dat deze er ook bij zou staan. Helaas, niet eens een pagina op de stek van de KRO, :( maar....

Citaat:

Hereniging van de Lage Landen, dus België (al zou daar ook Luxemburg bij moeten als ik echt moet neuten). De meeste Nederlanders zagen dat wel zitten, maar voegden er snel aan toe dat ze Wallonië dan maar snel afstoten. Blijkbaar hebben ze daar nog gezond verstand. Zou goed tegengezicht zijn voor al die BUB'ers hier (95% van de bevolking, weet je wel :wink: )
.... er was wel een pagina geweest, compleet met forum (alleen niet meer oproepbaar dus). Ik zal ff in de gaten houden wanneer de nieuwe reeks komt, lijkt me wel interessant om te zien hoe de gemiddelde Nederlandse tv-kijker over zo'n hereniging denkt. :wink:

Tantist 18 juli 2003 15:37

't Is gewoon een kwestie van open te staan ervoor. En dan vrees ik dat we hier in het Zuiden niet te ruimdenkend zijn, ook al denken sommigen van wel.

Knuppel 18 juli 2003 16:56

Ook al het boekje in huis gehaald van Herman Pauwels:

Vlaanderen-Nederland één taal, één staat in Europa?

Ik denk wel dat het enkel verkrijgbaar is op zijn eigen adres: Kerkstraat 37, 9870 Zulte.

Leden van 'Het Nationalistisch Verbond, Nederlandse Volksbeweging' kregen het deze maand gratis toegestuurd.

Bruno* 18 juli 2003 18:03

Citaat:

Ik heb de bewuste aflevering gezien. Jongens, wat een kinderachtige format.

Maar er werden nuttige dingen gezien. Blijkbaar is het toch niet moeilijk om die 1% voorstanders voor een samensmelting te vinden op straat. En dat voor een camera.

Al bij al een positieve uitzending. Blijkbaar is het taboe op groot/heelneerlandisme weggevallen.

De flaminganten zijn echt in staat om Vl. aan een buitenlandse mogendheid te verkopen; het gaat jullie niét om Vlaanderen: het gaat om van "de Walen" af te zijn.

Dimitri 18 juli 2003 18:30

Citaat:

De flaminganten zijn echt in staat om Vl. aan een buitenlandse mogendheid te verkopen; het gaat jullie niét om Vlaanderen: het gaat om van "de Walen" af te zijn.

Fijn dat je ons nog als mogentheid ziet, maar dat buitenlandse valt wel mee hoor. Ik beschouw Vlaanderen eerder als het buitenlandse binnenland, net zo als veel Vlamingen Wallonië als binnenlands buitenland zien.

Dat moeten trouwens wel hele vervelende mensen zijn om mee samen te werken, die Walen, als ze er zó graag vanaf willen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be