Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewinter verlaat 'Zevende Dag'-studio (https://forum.politics.be/showthread.php?t=452)

Pieterjan 1 september 2002 11:28

Met een mond vol tanden en na een zoveelste keer terug te keren op dezelfde (lege) argumenten, heeft Philip Dewinter de '7de dag'-studio verlaat.
Er was een debat georganiseerd tussen Abou Jah Jah en Dewinter. Met leugens en woordenspielerei probeerde hij Abou Jah Jah in het defensie te drukken. Helaas, de voorzitter van de AEL stond sterk in zijn schoenen en kon alle argumenten feilloos counteren.
Nu het debat geeft Joël De Ceuleer zijn oordeel over het debat. Daarin concludeerde hij dat Jah Jah de intellectueel meerdere van Dewinter was. Na wat oeverloos gescheld over demoniseren en monddood maken verliet hij de studio.

Vlaams Blok met rug tegen de muur door AEL????

amexx 1 september 2002 12:00

Tja Pieterjan. Dit is nu eenmaal geen voetbalmatch waarbij je aan de hand van de score kunt bijhouden wie er gewonnen is. Daarvoor zullen we moeten wachten tot de verkiezingen. Die trouwens niet ver meer zijn want het hele land is een bouwwerf aan het worden.

Filip Dewinter dwingt respekt af omdat hij ondaks de tegenwind die hij krijgt het toch maar aandurft om in dit slecht gedirigeerd concerto mee te spelen.

U kan natuurlijk proberen de brokken nog een beetje te lijmen. De publieke opinie heeft zich al gevormd VOOR dit concerto plaatshad. Namelijk de uitspraken van Jahjah. Die onomstotelijk zijn intellectueel niveau bewijzen. Niet waar soms ?

En eigenlijk Jahjah kwam ook niet verder dan "Dat is niet waar" of "Dat zeggen wij niet".

jan breydel 1 september 2002 12:07

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden als Amexx: 'een slecht gedirigeerde concerto'.
Wanneer Filip iets wilde zeggen werd hij onmiddellijk onderbroken door Sigfried Bracke.
De uitspraak van Joel De Ceuleer was totaal ongepast en ik kan de reactie van Dewinter goed begrijpen.

Pieterjan 1 september 2002 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Tja Pieterjan. Dit is nu eenmaal geen voetbalmatch waarbij je aan de hand van de score kunt bijhouden wie er gewonnen is. Daarvoor zullen we moeten wachten tot de verkiezingen. Die trouwens niet ver meer zijn want het hele land is een bouwwerf aan het worden.

U hebt gelijk. Het is geen voetbalmatch, er wordt niet gescoord. Men kon wel vaststellen hoe Dewinter tekeer gaat. Hoe hij opzettelijk zinnen uit de context rukt, hoe hij zijn kiezers op een verkeerd been probeert te zetten. Tevergeefs want JahJah week geen enkele keer van zijn lijn. Volgens mij had hij het telkens bij het rechte eind.

Citaat:

Filip Dewinter dwingt respekt af omdat hij ondaks de tegenwind die hij krijgt het toch maar aandurft om in dit slecht gedirigeerd concerto mee te spelen.

Respect? Hij haalt telkens dezelfde (verkeerde) punten aan mijn zijn gelijk te halen. hij slaagde er m.i. niet in. Ik stond voor de discussie open voor beide meningen. Wel mijn respect heeft Dewinter niet afgedwongen. Hij maakte een twijfelende indruk op me. Een man die zich tevergeefs vastklampt aan een klein appausje uit het publiek. De overeenkomsten tussen JahJah en hijzelf vielen hem ongetwijfeld moeilijk.

Citaat:

U kan natuurlijk proberen de brokken nog een beetje te lijmen. De publieke opinie heeft zich al gevormd VOOR dit concerto plaatshad. Namelijk de uitspraken van Jahjah. Die onomstotelijk zijn intellectueel niveau bewijzen. Niet waar soms ?

En eigenlijk Jahjah kwam ook niet verder dan "Dat is niet waar" of "Dat zeggen wij niet".

Over welke uitspraken heb je het dan? Als ik dat weet kan ik er dieper op ingaan.

amexx 1 september 2002 12:25

U volgt de media toch ook ? U weet toch wie Jahjah is ?

amexx 1 september 2002 12:30

Natuurlijk probeert u hier fijntjes te zeggen dat u open staat voor beide meningen. Ik trek dat in twijfel. Natuurlijk zegt dewinter al meer dan 10 jaar hetzelfde. En dat heeft hem zelfs persoonlijk geen windeieren gelegd.

Pieterjan 1 september 2002 12:41

Citaat:

Natuurlijk probeert u hier fijntjes te zeggen dat u open staat voor beide meningen. Ik trek dat in twijfel. Natuurlijk zegt dewinter al meer dan 10 jaar hetzelfde. En dat heeft hem zelfs persoonlijk geen windeieren gelegd.

Als ik zeg dat Dewinter steeds hetzelfde herhaalt dan spreek ik niet over de voorbije tien jaar. Dan heb ik het specifiek over de uitzending.
Als ik zeg dat Dewinter het onderspit moest delven tegen JahJah dan bedoel ik het zoals het er staat. Dan heb ik het niet over 'het gevaar JahJah'.

Godfried 1 september 2002 12:42

Hoe zou u reageren als mensen u op dergelijke manier publiekelijk uitschelden en beledigen? Ik vind dat Dewinter heel beheerst en beschaafd gereageerd heeft, gegeven het onrecht dat hem voor de zoveelste keer werd aangedaan door de Vunzige Rode Troep-journalisten.

Pieterjan 1 september 2002 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Hoe zou u reageren als mensen u op dergelijke manier publiekelijk uitschelden en beledigen? Ik vind dat Dewinter heel beheerst en beschaafd gereageerd heeft, gegeven het onrecht dat hem voor de zoveelste keer werd aangedaan door de Vunzige Rode Troep-journalisten.

uitschelden? beledigen?

JahJah en andere islamieten worden steeds afgeschilderd als gevaarlijke individuen die het roer in handen willen nemen. Straks worden ze nog geportretteerd als op kameelrijdende kromzwaardvechters die het Vlaamse establishement omver wil gooien.
Dewinter heeft gereageerd zoals het een onmachtige taamt. Met verkeerde parafraseringen en regelrechte leugens! JahJah hield zijn temperament in toom en verdedigde zich zoals het hoort in een Westerse democratie, nl. met het woord!

En net zoals je een reactie uit de rechtse hoek kunt verwachten is het nu opnieuw zo. Godfried vindt er niets beters op om de tegenstanders van rechts - en ik citeer - "Vunzige Rode Troep-journalisten" te noemen. Ook dit stukje staat niet echt bol van de onweerlegbare argumentatie.

jimmyl 1 september 2002 13:22

heb het debat ook gezien. En alhoewel ik geen voorstander ben van geen van beide partijen vind ik de partijdigheid van sigfried gewoonweg schandalig. En dat jahjah de zogezegde winnaar is, dat is ongelooflijk met de haren getrokken. Het waren als het ware twee monologen die men afstak. Niemand antwoordde op elkaars vragen en beide partijen bestooktten elkaar met cliches die geen van beide kon bewijzen.

Eindstand 0-0

jimmyl

Pieterjan 1 september 2002 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
heb het debat ook gezien. En alhoewel ik geen voorstander ben van geen van beide partijen vind ik de partijdigheid van sigfried gewoonweg schandalig. En dat jahjah de zogezegde winnaar is, dat is ongelooflijk met de haren getrokken. Het waren als het ware twee monologen die men afstak. Niemand antwoordde op elkaars vragen en beide partijen bestooktten elkaar met cliches die geen van beide kon bewijzen.

Eindstand 0-0

jimmyl

Persoonlijk zag ik het gedrag van Brack en De Vadder, Ivan niet als een patijdigheid maar als een smeekbede voor de redelijkheid. Eén partij was redelijk een ander niet. Er werd geen immense publieke knieval verwacht maar een inleving in de andere situatie. Dewinter moet eens leren inzien dat het gras niet steeds groener is aan de overkant!

Truder 1 september 2002 13:58

FDW heeft juist gehandeld en is zeker geen verliezer in deze klucht.
Onderbroken worden, microfoon die uitgezet wordt, De Vadder die idiote opmerkingen maakt, en journalist van Knack die geen enkel argument heeft alleen een hoop scheldwoorden.

Het Vlaams Blok heeft weer wat kiezers meer, waarschijnlijk tot grote ergernis van de nv-a adeptjes die dachten de Vlaamse stemmer te kunnen wegplukken bij het Vlaams Blok.

De zogenaamde politiek correcten hebben nog steeds niet door dat wanneer men het Vlaams Blok in de underdog positie duwt dat alleen maar meer stemmen opleverd.

Moest men hetzelfde gedaan hebben met Bourgeois zou het kot te klein zijn. Maar Vlaams Blok mandatarissen en hun 613.000 kiezers mag men natuurlijk uitschelden naar believen. De kortzichtheid van de mensen die deze manier van werken goed vinden is stilaan gewoon lachwekkend aan het worden. :mrgreen:

DaffyDuck 1 september 2002 14:19

Weglopen uit de studio? Lijkt mij bijzonder Fortuyn-achtig... die deed dat ook altijd... Amai, iets bijgeleerd Flupke?

Pieterjan 1 september 2002 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door intruder
FDW heeft juist gehandeld en is zeker geen verliezer in deze klucht.
Onderbroken worden, microfoon die uitgezet wordt, De Vadder die idiote opmerkingen maakt, en journalist van Knack die geen enkel argument heeft alleen een hoop scheldwoorden.

U kunt maar moeilijk zeggen dat de een meer aan het woord kwam dan de ander. Om de vrede te bewaren heeft Dewinter nog het laatste woord gekregen. Daar kon aJahJah niet meer op terug komen. De Knackreporter had door het onverwachtse vertrek van Dewinter de mogelijkheid niet meer om zijn beschuldigingen te argumenteren. Misschien had Dewinter er gewoon geen oren naar...

Citaat:

Het Vlaams Blok heeft weer wat kiezers meer, waarschijnlijk tot grote ergernis van de nv-a adeptjes die dachten de Vlaamse stemmer te kunnen wegplukken bij het Vlaams Blok.

Omdat ik een avatar heb van de N-VA betrekt u onmiddellijk deze partij in de discussie. Onterecht! N-VA heeft met de polimiek tussen JahJah op politiek vlak niets te zien. Alles wat ik hier duidelijk probeer te maken gebeurt op eigen initiatief.

Citaat:

De zogenaamde politiek correcten hebben nog steeds niet door dat wanneer men het Vlaams Blok in de underdog positie duwt dat alleen maar meer stemmen opleverd.

Blijkbaar schakelt u iemand geen gelijk geven op hetzelfde niveau als in iemand in de underdog positie duwen. Als ik uw logica volg dan kan het VB maar op 1 manier uit de underdog positie gehaald worden: geef ze gelijk. Logische redenering voor een sympathisant, redelijk vreemd voor een buitenstaander.

Citaat:

Moest men hetzelfde gedaan hebben met Bourgeois zou het kot te klein zijn. Maar Vlaams Blok mandatarissen en hun 613.000 kiezers mag men natuurlijk uitschelden naar believen. De kortzichtheid van de mensen die deze manier van werken goed vinden is stilaan gewoon lachwekkend aan het worden. :mrgreen:

Een Bougeois gaat met zekerheid de discussie aan, hij heft niet de hielen om achteraf te gaan klagen over monddood maken en demonisering. De discussie aangaan mét argumenten en met steekhoudende bewijzen. Geen tientallen keren zitten doordrammen over de gastheer en de gasten!
Trouwens uw laatste toevoeging aan uw posting, vind ik geheel passend in de sfeer. Een groene lach!

Vanelderen David 1 september 2002 14:25

Ik kan me perfect vinden in de bevindingen van Intruder.

Het is steeds hetzelfde intrieste lied bij de VRT. Voor het eerst sinds maanden werd het Vlaams Blok nog eens uitgenodigd in "de Zevende Dag" studio. De journalistieke neutraliteit van logebroeder en fervent paarsgroen supporter Siegfried Bracke was weer ver te zoeken.

De fanatieke fundamentalist Abou Jahjah kon ongestoord zijn anti-assimilatie standpunten uiteenzetten. Dit in tegenstelling tot Filip Dewinter, die zoals gebruikelijk, voortdurend onderbroken werd. De laag bij de grondse beledigingen van de Knack journalist waren de druppel die de emmer deden overlopen.

http://www.vlaamsblokhasselt.org/

amexx 1 september 2002 14:38

Pfft Jahjah zegt ook altijd hetzelfde. Dat FDW een fascist is dat hebben we al meermaals uit zijn mond horen komen.

Pieterjan 1 september 2002 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
De fanatieke fundamentalist Abou Jahjah kon ongestoord zijn anti-assimilatie standpunten uiteenzetten. Dit in tegenstelling tot Filip Dewinter, die zoals gebruikelijk, voortdurend onderbroken werd. De laag bij de grondse beledigingen van de Knack journalist waren de druppel die de emmer deden overlopen.

Fanatieke fundamentalist? Dat blijkt dan zeker niet uit zijn uitspraken!

Philip Dewinter voortdurend onderbroken? U duwt hem echt wel op de slachtofferstoel!

Laag-bij-de grondse beledigingen? Een beetje lange tenen, als u het mij vraagt!

Pieterjan 1 september 2002 14:46

Citaat:

Pfft Jahjah zegt ook altijd hetzelfde. Dat FDW een fascist is dat hebben we al meermaals uit zijn mond horen komen.

Als gastheer moet hij tegen een stootje kunnen :wink:

S. 1 september 2002 14:53

Citaat:

Wauw, ik heb ook gekeken, maar blijkbaar wel naar een andere zevende dag...
Onderbroken worden? Beide partijen hebben elkaar onderbroken. Kijkt U vaker naar de zevende dag? Dan weet U dat zoiets wel vaker gebeurd. En in dit geval misschien iets meer, maar dat is logisch aangezien de tegenstellingen groter zijn.

microfoon die uitgezet wordt? Da's waar, dat is inderdaad gebeurd nadat Dewinter zich belachelijk gemaakt heeft én dat was nodig om de orde te bewaren. "Wie zich niet aanpast aan de regels, die moet niet meedoen aan het spel" is zo vaak Dewinter zijn credo. Hij zou het beter zelf toepassen...

De Vadder die idiote opmerkingen maakt? Zoals? Ik kan ook gewoon zeggen dat U idiote opmerkingen maakt, maar als ik niet zeg wat ik daarmee bedoel, dan komen we natuurlijk niet verder...

en journalist van Knack die geen enkel argument heeft alleen een hoop scheldwoorden? Euh, is zeggen dat hij Jahjah de intelectueel meerdere vond van Dewinter, gelijk aan schelden? Dewinter zou blijkbaar wel wat meer in de Zevende Dag mogen komen, dan zou hij misschien leren dat er in een debat zowel winnaars als verliezers zijn.

En ook ik vind dat U op de man speelt door over NVA te beginnen.

Knuppel 1 september 2002 15:28

Het zal wel geen toeval geweest zijn dat ze Dewinter tegenover een islamiet hebben gezet. Ik herinner mij dat Dewinter ook zonder islamiet als gesprekspartner maar met Karel De Gucht, geen ander woord door de strot kreeg dan over het vreemdelingenthema in een vorige zevende dag waar hij toen een uur lang in beeld bleef. Het Vlaams Blok een "Vlaams-nationalistische" partij? Waar blijft deze partij dan met haar "onafhankelijkheidsthema"? Waarom "verkoopt" ze d�*t nooit eens als ze aan de bak mag? Het is nooit anders dan vreemdelingenstandpunten en vreemdelingenthema 's wat de klok slaat met hen, vooral als Dewinter in beeld mag, en telkens weer laat hij er zich aan vangen. Alsof de partij maar één geschikte persoon heeft om het woord te voeren. GOEIE RECLAME jongens! Het Blok "imago" is op deze wijze nog maar een bevestigd. Zo komen ze er nog...

amexx 1 september 2002 15:33

Als FDW tegenover Jahjah word gezet dan gaat het niet over de onafhankelijkheid. Zo gaat dat. De media bepaald de onderwerpen.

Pieterjan 1 september 2002 15:51

Citaat:

Als FDW tegenover Jahjah word gezet dan gaat het niet over de onafhankelijkheid. Zo gaat dat. De media bepaald de onderwerpen.

Maar de desbetreffende personen moeten nog steeds ingaan op de uitnodiging!

Knuppel 1 september 2002 16:05

Citaat:

Was dat ook zo met De Gucht? Waarom deed Dewinter geen enkele moeite om van onderwerp te switchen? Waarom stuurt het Blok Annemans niet?

amexx 1 september 2002 16:29

Desbetreffende personen zijn al blij dat ze een uitnodiging krijgen. En wanneer desbetreffende personen een uitnodiging dan is het de bedoeling om desbetreffende personen eens goed belachelijk te maken.
Laat ons duidelijk wezen. De vrt heeft FDW tegen Jahjah gezet omdat Jurgen met zwartwit zoveel kijkers haalde. Veel kijkers en een belachelijk gemaakte FDW. De natte droom van de VRT.

Pieterjan 1 september 2002 16:44

Citaat:

Desbetreffende personen zijn al blij dat ze een uitnodiging krijgen. En wanneer desbetreffende personen een uitnodiging dan is het de bedoeling om desbetreffende personen eens goed belachelijk te maken.
Laat ons duidelijk wezen. De vrt heeft FDW tegen Jahjah gezet omdat Jurgen met zwartwit zoveel kijkers haalde. Veel kijkers en een belachelijk gemaakte FDW. De natte droom van de VRT.

Wel, persoonlijk wist ik niet dat dit debat gevoerd zou worden. Ik kick helemaal niet op het afgaan van politici. Het was een toeval. Als desbetreffende personen weten dat ze te kakken zullen staan, dan moeten desbetreffende personen maar thuis blijven. Als je toch niet weet wat daar te zoeken? En in de eerste plaats zal de VRT JahJah tegenover Dewinter gezet hebben naar aanleiding van het interview (reden van De Ceulaers aanwezigheid). En dat Philip Dewinter er redelijk bescheten uitkomt is nogmaals zijn eigen fout. Het was als een kind dat boos wegloopt omdat het geen snoepje kreeg. Echte Vlaamse humor! Om van te smullen :lol:

amexx 1 september 2002 16:52

Ik denk niet dat FDW er bescheten uit is gekomen. Je moet er de verschillende fora er maar eens op nalezen.

Ik bedoelde eigenlijk dat het de bedoeling is geweest om FDW belachelijk te maken. In mijn ogen heeft de VRT zich belachelijk gemaakt. Maar wie ben ik ? En wie bent u ? :D

Wie het laatst lacht, lacht gewoonlijk het beste. En dat zal volgend jaar zijn.

Knuppel 1 september 2002 16:56

Citaat:

Blij met een uitnodiging waarvan je weet dat ze moet dienen om je belachelijk te maken? Wat een stommerik die zo een uitnodiging aanvaardt!
Ach, waarover zeveren we? Het groot licht van het "Vlaams" Blok was er zelf bij en deed wat van hem verwacht werd: zich laten kennen...

amexx 1 september 2002 17:08

Dat is uw interpretatie Knuppel. U vind dat FDW zich belachelijk gemaakt heeft. Ik deel die mening niet.
Denkt u nu echt dat FDW na vandaag er op achteruit is gegaan ? Zoals ik al zei. Wie laatst lacht die lacht het best. En ik zal HEEL hard lachen in 2003. Samen met de 600000 andere vlaams blok kiezers. Wat gaat u doen ? Meelachen ? Of met uw tanden knarsen ?

Supe®Staaf 1 september 2002 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Ik kick helemaal niet op het afgaan van politici.

:lol:
Deze stelling weerleg je toch drastisch op het einde van je tekst:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
En dat Philip Dewinter er redelijk bescheten uitkomt is nogmaals zijn eigen fout. Het was als een kind dat boos wegloopt omdat het geen snoepje kreeg. Echte Vlaamse humor! Om van te smullen :lol:

Maar het is je vergeven. 8)
Ikzelf kick er weldegelijk op. :twisted:
Jammer dat ik dit niet mocht meemaken...... :cry:

Knuppel 1 september 2002 17:29

Citaat:

Denkt u nu echt dat FDW na vandaag er op achteruit is gegaan ? Zoals ik al zei. Wie laatst lacht die lacht het best. En ik zal HEEL hard lachen in 2003. Samen met de 600000 andere vlaams blok kiezers. Wat gaat u doen ? Meelachen ? Of met uw tanden knarsen ?

Hieruit blijkt dat Dewinter wordt gezien als DE verpersoonlijking van het Vlaams Blok... En deze man is duidelijk geen ene moer in het onafhank-kelijksthema geinteresseerd.
Hoe gek het je ook in de oren mag klinken, ik zal OOK lachen.

amexx 1 september 2002 17:49

Knuppel,

Je kan geen oordeel vellen over iets wat je niet weet. Waarom FDW naar dat debat is gegaan dat weet ik niet! Dat weet jij ook niet. Maar om dan al direkt te beginnen fantaseren ? Zo kan ik het ook.
Gerolf Annemans was misschien op verlof ? Of ziek ?

amexx

Pieterjan 1 september 2002 18:17

Citaat:

Knuppel,

Je kan geen oordeel vellen over iets wat je niet weet. Waarom FDW naar dat debat is gegaan dat weet ik niet! Dat weet jij ook niet. Maar om dan al direkt te beginnen fantaseren ? Zo kan ik het ook.
Gerolf Annemans was misschien op verlof ? Of ziek ?
amexx

Heeft Geweerkolf Ananas dan zoveel vakantie? Is Geweerkolf Ananas dan zo'n zwakke gezondheid?

Vicky 1 september 2002 18:25

Staat intolerantie verdragen, gelijk met tolerantie?
Waarom zou FDW niet mogen opstappen na deze groffe, oneerlijke aanvallen vanuit de zogezegde 'progressieve' mediahoek?

Wat ik gezien heb staat voor mij weer gelijk met de zoveelste belediging door de dictatoriale machtshebbers en hun loopjongentjes, de media, tegenover een oppositiepartij die tenslotte 10 % van onze bevolking vertegenwoordigt en de mening verwoordt van 613.000 mensen en ondertussen waarschijnlijk al véél meer.

En dat kan niet. Hier op een forum of 'out there' in de media is een groot verschil.
Journalisten moeten op een objectieve manier hun mening weergeven en dat gebeurde hier in geen geval!

Dat FDW dom zou zijn is de zoveelste mythe die zeker en vast onwaar is.
Zijn stellingen zijn soms hard, maar daarom niet onwaar.

Dat het merendeel van de allochtoonse moslimbevolking (Turkse en Marokkaanse) niet geïntegreerd zijn is geen fabel, maar werkelijkheid. Evenmin heeft de houding van de regering daartoe bijgedragen. In Amerika heten de in Amerika geboren kinderen van niet-Amerikaanse immigranten gewoon Amerikanen, in ons land noemt men ze 'eerste - tweede - en derde generatie".
Ze zijn in Amerika in de eerste plaats Amerikaan en dan pas, eventueel moslim of gelijk wat!
Hier blijven ze generatie na generatie 'buitenlanders'! En de maatregelen die Jahjah naar voren brengt en waar gretig op ingegaan wordt door de 'progressieve media' werken deze kloof nog meer in de hand.

FDW is tenslotte de enige die zijn nek uitsteekt om met zo'n stuk onbenul als die Abu Jahjah in een debat te gaan. (Goed wetende dat hij daarbij het hele team van de Zevende dag mee tegen hem zal hebben en misschien het zorgvuldig uitgekozen publiek ook).

Dit bewijst trouwens ook de keuze van de journalist. Waarom deze keer geen Paul Geudens bijvoorbeeld? Iedereen weet toch dat de journalist van Knack nog maar net een week geleden Dyab Abu Jahjah had geïnterviewd en totaal gebrainwashed werd door Jahjah? Is dat eerlijk?
Nee, spektakel van de ergste soort trekken kijkcijfers en FDW heeft er zéér goed aan gedaan door op te stappen en een laatste protest te laten horen. Het publiek stond duidelijk aan zijn kant, indien ik er was geweest had ik de mensen uit het publiek aangemaand mee op te stappen met FDW...ik zou dat in ieder geval hebben gedaan.

Pieterjan 1 september 2002 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Staat intolerantie verdragen, gelijk met tolerantie?
Waarom zou FDW niet mogen opstappen na deze groffe, oneerlijke aanvallen vanuit de zogezegde 'progressieve' mediahoek?

Ik geloof mijn oren niet! Grove oneerlijke aanvallen? Zoals wat? JahJah noemde DW op een bepaald moment fascist, redelijk logisch na dergelijke uitspraken van DW. Maar dat je zegt dat die aanvallen uit de mediahoek kwamen, daar kan ik echt niet bij? Nu moet je eens heel specifiek parafraseren wat die 'mediahoek' nu net verkeerd gezegd heeft. Ik ben razend benieuwd.

Citaat:

Wat ik gezien heb staat voor mij weer gelijk met de zoveelste belediging door de dictatoriale machtshebbers en hun loopjongentjes, de media, tegenover een oppositiepartij die tenslotte 10 % van onze bevolking vertegenwoordigt en de mening verwoordt van 613.000 mensen en ondertussen waarschijnlijk al véél meer.

Dictatoriale machtshebben laten de oppositie niet aan het woord. Op geen enkel ogenblik. Ik denk dat de hand duidelijk naar Ph DW werd gereikt maar hij heeft deze hand met gestrekt arm afgeslaan. Kans verkeken!

Citaat:

Dat FDW dom zou zijn is de zoveelste mythe die zeker en vast onwaar is.
Zijn stellingen zijn soms hard, maar daarom niet onwaar.

Nogmaals vraag ik u om een parafrase uit het debat te halen waarin gezegd wordt dat Ph DW dom genoemd wordt. Er is enkel gezegd dat A. Jah Jah zijn intellectuele meerdere was. Dat dit een pijnlijke uitspraak moet zijn voor DW dat kan ik begrijpen, maar een reden om op te stappen, raar toch?!!

Citaat:

Dat het merendeel van de allochtoonse moslimbevolking (Turkse en Marokkaanse) niet geïntegreerd zijn is geen fabel, maar werkelijkheid.

Zijn daar bewijzen voor? Heb je daar cijfers over? Ik kan hier ook beweren dat het merendeel van de Vlaams Blok kiezers graag op zondag met een groene Jonagold in hun gat, het stof afdoen. Iedereen kan hier zeggen wat hij wil, maar ik zou daar eens effectieve bewijzen willen van zien. Laat me tot inkeer komen en duw dergelijk cijfermateriaal onder mijn neus.

Citaat:

Evenmin heeft de houding van de regering daartoe bijgedragen. In Amerika heten de in Amerika geboren kinderen van niet-Amerikaanse immigranten gewoon Amerikanen, in ons land noemt men ze 'eerste - tweede - en derde generatie".
Ze zijn in Amerika in de eerste plaats Amerikaan en dan pas, eventueel moslim of gelijk wat!
Hier blijven ze generatie na generatie 'buitenlanders'! En de maatregelen die Jahjah naar voren brengt en waar gretig op ingegaan wordt door de 'progressieve media' werken deze kloof nog meer in de hand.

Oké, oké, vanaf nu noemen we ze allemaal Belgen. Om het even van welke generatie. Allemaal Belgen! Maar dan komen we ook niet af met woorden als 'gasten' en 'gastheer'! Afgesproken?

Citaat:

FDW is tenslotte de enige die zijn nek uitsteekt om met zo'n stuk onbenul als die Abu Jahjah in een debat te gaan. (Goed wetende dat hij daarbij het hele team van de Zevende dag mee tegen hem zal hebben en misschien het zorgvuldig uitgekozen publiek ook).

Daar schiet het underdogmechanisme weer in gang... Op het vette keer ik straks terug!

Citaat:

Dit bewijst trouwens ook de keuze van de journalist. Waarom deze keer geen Paul Geudens bijvoorbeeld? Iedereen weet toch dat de journalist van Knack nog maar net een week geleden Dyab Abu Jahjah had geïnterviewd en totaal gebrainwashed werd door Jahjah? Is dat eerlijk?
Nee, spektakel van de ergste soort trekken kijkcijfers en FDW heeft er zéér goed aan gedaan door op te stappen en een laatste protest te laten horen.

Sommigen noemen dit doodsgereutel anderen een laatste protest. Volgens mij straalde hij onmacht uit. Hij kon niet verder. Stond met de rug tegen de muur. Klaar om met Oosterse kromzwaarden een kopje kleiner gemaakt te worden. Hij snakte naar adem en naar het laatste beetje publiciteit.

Citaat:

Het publiek stond duidelijk aan zijn kant, indien ik er was geweest had ik de mensen uit het publiek aangemaand mee op te stappen met FDW...ik zou dat in ieder geval hebben gedaan.

Mmmmm, eigenaardig. Dat stukje tekst dat ik in het vet geplaatst heb, beweert toch iets anders, is het niet? Vallen er gaten in de complottheorie? Heb je dan toch niet het gevoel dat iedereen tegen je is? Wil je het underdoggevoel nog even koesteren?

amexx 1 september 2002 19:05

Het blijft toch maar al te gemakkelijk om iemand een fascist te noemen.

FASCIST! Vwala zo eenvoudig!

Pieterjan 1 september 2002 19:10

Citaat:

Het blijft toch maar al te gemakkelijk om iemand een fascist te noemen.

FASCIST! Vwala zo eenvoudig!

Wat nog makkelijker is, dat zijn beloftes doen....

amexx 1 september 2002 19:17

Ja ? Zoals ?

Pieterjan 1 september 2002 19:21

Citaat:

Ja ? Zoals ?

Laat het Vlaams Blok aan de macht komen en we gaan onmiddellijk schoon ship maken. Vlaanderen wordt een onafhankelijk modelstaat. Waar perfecte gezinnetjes schering en inslag zullen zijn. Lang Leve de perfecte staat! Lang Leve de Leider!

amexx 1 september 2002 19:45

Ja en ? Dat zijn beloftes zoals andere. Alleen hebben zij de kans nog niet gehad om te bewijzen. Wat ga je doen als ze het wel kunnen waarmaken ?
Uw betweterige toon zal ik negeren. 8)

Stefanie 1 september 2002 19:52

Ik heb dat debat in de zevende dag niet gezien, maar wel het verslag in het nieuws. Het viel mij op dat Siegfried in dat stuk Filip onderbrak, maar goed, dat gebeurt daar de hele tijd. De uitspraak van die Knackjournalist verbaast me nogal. Het is in mijn ogen een flauwe opmerking die van Filip nog maar eens de underdog maakt. Bovendien hoeft een politicus geen heel hoog iq te hebben! Hij mag natuurlijk niet te dom zijn (zoals in de VS), maar hij of zij moet vooral gezond verstand hebben. Ik denk dat er enorm veel politici zijn met een hoog iq die flaters begaan. Bovendien heb ik dat interview in de knack gelezen en ik had de indruk dat die Jahjah net niet intelligent is. Het stoorde mij dat hij de zaken nooit in zijn perspectief plaatste. Hij keek alleen maar naar het heden en verder niet, wat ik oppervlakkig vond. En trouwens, dat voorstel over het Arabisch is gewoon belachelijk. Veel van die Marrokaanse migranten spreken geen Arabisch als moedertaal! Een hoog iq?? En ik dacht dat Turken Turks spraken??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be