Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Luminus stuurt een deurwaarder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46411)

duveltje382 27 februari 2006 13:40

Luminus stuurt een deurwaarder
 
Luminus stuurt een deurwaarder
Wie heeft er ook zoveel problemen om van zijn luminus contract af te geraken
Ik heb dat contract 1.5 jaar geleden opgezegd met drie aangetekend schrijven meer dan 1 maand voor het einde van het leveringsjaar.
Maar ze schijnen maar niet te willen stoppen met opsturen van rekeningen.
Ik zou dus aan twee maatschappijen moeten betalen wat niet kan natuurlijk.
Uit armoede ben ik naar de wetswinkel gestapt waar ik om raad ging, daar schenen ze totaal niet verbaast te zijn van deze zaak.
Ze hebben dan ook onmiddellijk een schrijven gericht naar de grote baas van luminus.
Het heeft me al bij al veel geld gekost om gewoon te veranderen van maatschappij.
Ik ben tot hier toe nog geen deurwaarder gezien een maand na die brief van de wetswinkel, maar het is bang afwachten:twisted:

Havana 27 februari 2006 13:46

Zou niet mogen.

Ik dacht dat je nieuwe energieleverancier de overname regelt en dus contact opneemt met je vorige leverancier, in dit geval Luminus.

Het probleem zou dus ook bij je nieuwe leverancier kunnen liggen. Misschien hebben ze je gegevens niet correct doorgegeven...

de limburgse leeuw 27 februari 2006 13:46

Luminus zijn afzetters
 
Ik beloof dat ik hier straks terdege op zal reageren. Er zijn ook heel wat malafide verkoopspraktijken van energieleveranciers. Ik zal daar straks een artikeltje over plaatsen op deze thread.

Zowel Nuon als Luminus zijn al serieus in opspraak gekomen, maar de anderen schijnen niet veel beter te zijn.

de limburgse leeuw 27 februari 2006 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562235)
Zou niet mogen.

Ik dacht dat je nieuwe energieleverancier de overname regelt en dus contact opneemt met je vorige leverancier, in dit geval Luminus.

Het probleem zou dus ook bij je nieuwe leverancier kunnen liggen. Misschien hebben ze je gegevens niet correct doorgegeven...

Ik weet wel dat Luminus een standaardformulier levert waarbij degene die de meter overneemt zich automatisch verplicht om ook Luminus als leverancier te nemen. Daardoor kunnen/willen veel mensen dat standaardformulier ook niet invullen.
Enfin, er zijn veel concrete voorbeelden te vinden van mensen die in de problemen geraakt zijn hierdoor. Het eindigt er dan mee dat ze op twee plaatsen rekeningen gaan betalen. Zoals Duvelke aan de hand had.

Havana 27 februari 2006 13:53

Het zijn vooral Nuon en Essent die bekend staan om hun aggressieve verkoopstechnieken.

King of beggars and fleas 27 februari 2006 13:56

overlaatst werd er hier gebeld

ik deed mijn raam open en vroeg wat er loos was

daar stond een man van luminus maar dat wist ik toen nog niet
hij stelde zich ook niet als dusdanig voor

hij zei dat het was om te zien of ik de korting op mijn electriek al toegekend gekregen had ?

ik ging naar beneden en liet hem binnen

die aap trachtte mij ook nog wijs te maken dat mijn huidige leverancier er bij ons in de streek binnenkort mee kapt en dat als ik niet tijdig zou overstappen ik dan afgesloten zou worden.

ik heb hem zijn naamkaartje gevraagd en mijn ervaring doorgemaild aan freya vden bossche.

in de werkgroep energie van het vlaams netwerk ( de enige waarvan vws niet werd uitgesloten )werden nog gelijkaardige klachten aangaande malefide verkoopstechnieken v luminus gerapporteerd door armen. De mensen van de werkgroep energie roepen op om dergelijke klachten te melden bij v den bossche - wat ik dus ook gedaan heb

duveltje382 27 februari 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562235)
Zou niet mogen.

Ik dacht dat je nieuwe energieleverancier de overname regelt en dus contact opneemt met je vorige leverancier, in dit geval Luminus.

Het probleem zou dus ook bij je nieuwe leverancier kunnen liggen. Misschien hebben ze je gegevens niet correct doorgegeven...

Mijn nieuwe leverancier is electrabel, door dat Luminus in dat jaar dat ik klant was van Luminus niet één rekening opstuurden(ik had zelfs een bestendige opdracht) werd het mij te veel; ·Ik heb dan inderdaad op een correcte manier mijn contract opgezegd.
Dan na 2 jaar vielen er wel 24 rekeningen samen in de bus.
Ik heb daar onmiddellijk 12 rekeningen van betaald.
En toen begon de ellende, je kan dan toch niet zeggen dat het aan mij lag hé

Havana 27 februari 2006 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562243)
Ik weet wel dat Luminus een standaardformulier levert waarbij degene die de meter overneemt zich automatisch verplicht om ook Luminus als leverancier te nemen. Daardoor kunnen/willen veel mensen dat standaardformulier ook niet invullen.
Enfin, er zijn veel concrete voorbeelden te vinden van mensen die in de problemen geraakt zijn hierdoor. Het eindigt er dan mee dat ze op twee plaatsen rekeningen gaan betalen. Zoals Duvelke aan de hand had.

Als je in Limburg een meter wil overnemen, kan je je best wenden tot Interelectra. Zij hebben overnameformulieren voor zulke zaken.

duveltje382 27 februari 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1562254)
overlaatst werd er hier gebeld

ik deed mijn raam open en vroeg wat er loos was

daar stond een man van luminus maar dat wist ik toen nog niet
hij stelde zich ook niet als dusdanig voor

hij zei dat het was om te zien of ik de korting op mijn electriek al toegekend gekregen had ?

ik ging naar beneden en liet hem binnen

die aap trachtte mij ook nog wijs te maken dat mijn huidige leverancier er bij ons in de streek binnenkort mee kapt en dat als ik niet tijdig zou overstappen ik dan afgesloten zou worden.

ik heb hem zijn naamkaartje gevraagd en mijn ervaring doorgemaild aan freya vden bossche.

in de werkgroep energie van het vlaams netwerk ( de enige waarvan vws niet werd uitgesloten )werden nog gelijkaardige klachten aangaande malefide verkoopstechnieken v luminus gerapporteerd door armen. De mensen van de werkgroep energie roepen op om dergelijke klachten te melden bij v den bossche - wat ik dus ook gedaan heb

En dat op de kap van die kleine man is een regelrechte schande.
Die heeft het al zo moeilijk om het hoofdje boven water te houden.
Waar is de controle van overheidswege?

de limburgse leeuw 27 februari 2006 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562259)
Als je in Limburg een meter wil overnemen, kan je je best wenden tot Interelectra. Zij hebben overnameformulieren voor zulke zaken.

Het geval waarop ik alludeerde gebeurde in Antwerpen. Ik hoop dat de betrokkene in kwestie straks of morgen zelf zijn verhaal hier opschrijft, want het is het een en ander.

Verder heb ik gezien dat er wel verschillende opties zijn om van die bedriegers af te raken. Duvelke stapte naar een wetswinkel. En verder vond ik hier nog een toepasselijk artikeltje (Zie volgende posting).

de limburgse leeuw 27 februari 2006 14:36

Af en toe een haar in de boter (of de factuur).
 
Klachten tegen energieleveranciers. De Economische Inspectie heeft gelijkaardige ervaringen als de Dienst Rechtshulp van Arco. Het is een sector waar er heel veel klachten over zijn.
Wat zijn de meest voorkomende klachten en waarop moet de verbruiker letten.

De meeste klachten draaien rond: een hoge verbrekingsvergoeding, de agressieve huis-aan-huis verkoop en onjuiste facturen. De Economische Inspectie heeft sommige klachten zelfs aan het parket overgemaakt.

Bij de dienst Rechtshulp van Arco gaan de klachten in dezelfde richting.
Stefan Domen: “In 2005 zagen wij een sterke toename van het aantal klachten over leveranciers van elektriciteit en gas. Sinds de verbruiker van leverancier kan veranderen zien we dat bij een overstap de eindafrekening soms niet klopt. Wat nog voorkomt: na ene overschakeling krijgen sommige verbruikers nog altijd facturen van hun vorige leverancier”.
Met de facturatie loopt het wel vaker mis.
Stefan Domen: “Ze zijn onduidelijk of erger, onjuist. Bijvoorbeeld: er wordt een tarief aangerekend dat in het contract niet voorzien is. Ander geval: plots krijgt een klant hogere voorschotten aangerekend”.

Andere kwaal van de sector: het te pas en te onpas aanrekenen van allerlei soorten nalatigheidskosten.
Stefan Domen: “Mensen protesteren tegen een factuur omdat deze niet correct is en bij de volgende aanmaning tot betaling wordt het bedrag van de factuur zonder boe of ba verhoogd met nalatigheidskosten”.
Het is ook moeilijk om facturen van de verschillende energieleveranciers te vergelijken. Er zou dus best een overzichtelijk en uniform modelfactuur moeten komen voor alle leveranciers”.
Ganaël Pastoret: “Het gebeurt dat de overschakeling naar een nieuwe elektriciteits- of gasleverancier veel te laat in orde komt. Ook daarover krijgen we klachten. Andere klachten gaan dan weer over rekeningen die de klant kreeg voor een periode dat hij geen energie kreeg”.

Agressieve verkoopstechnieken - De verkoopstechnieken zorgen voor miserie. De huis-aan-huisverkoop zegt de Economische Inspectie, maar ook de telefoonverkoop, zegt Arco Rechtshulp.
Ganaël Pastoret: “Iemand blijkt na een telefoongesprek plots klant te zijn geworden bij een leverancier. Tegen zijn zin. Het gebeurt dat verkopers doelbewust bepaalde zaken verzwijgen om iemand een contract te laten tekenen. Wat veel voorkomt: men verzwijgt dat de klant aan zijn huidige leverancier schadevergoeding zal moeten betalen in geval van vroegtijdige verbreking of een opzegtermijn zal moeten respecteren”.
Verschil - Kan je de leveranciers allemaal over dezelfde kam mscheren ? “Neen”, zeggen Domen en Pastoret. “Bij Arco Rechtshulp stellen we vast dat Electrabel en City power altijd op onze brieven (tussenkomst voor aandeelhouders van Arcopar bij leverancier) antwoorden. Bij andere maatschappijen komt meer dan eens geen ofwel een zeer laattijdige reactie”.

Ombudsdienst wanneer ? – Een ombudsdienst voor de energiegeschillen is aangewezen. Zo’n dienst werkt vaak gratis en heeft een groot moreel gezag. Door publicatie van de klachten in een jaarverslag kan hij druk uitoefenen en veel zaken voorkomen. De oprichting van zo’n ombudsdienst voor energie is allang beloofd door minister Verwilghen. Nu zou die er eindelijk komen half 2006.

Goede raad – Voor je als klant van leverancier verandert, lees dan zeer goed het contract en de algemene voorwaarden van zowel je huidige leverancier als van de nieuwe. Arco Rechtshulp is steeds bereid aandeelhouders van Arcopar bij te staan. Daarvoor kan je altijd terecht bij de nationale dienst Arco Rechtshulp (telefonisch op 02 285 41 00 en dit elke maandag van 09.00 tot 12.00 en van 13.30 tot 17.00 of schriftelijk (Livingstonelaan 6 te 1000 Brussel) of op de regionale permanenties (om te weten waar en wanneer deze in jouw regio plaatsvinden bel 0800 94 306 of ga naar www.groeparco.be).

Arcopar-aandeelhouders kunnen rekenen op een gratis tussenkomst indien hun zaak juridisch haalbaar is en het geschil een minimumwaarde heeft van 75 Euro.


Bron: Visie nr. 6, 24 februari 2006.

de limburgse leeuw 27 februari 2006 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1562254)
overlaatst werd er hier gebeld

ik deed mijn raam open en vroeg wat er loos was

daar stond een man van luminus maar dat wist ik toen nog niet
hij stelde zich ook niet als dusdanig voor

hij zei dat het was om te zien of ik de korting op mijn electriek al toegekend gekregen had ?

ik ging naar beneden en liet hem binnen

die aap trachtte mij ook nog wijs te maken dat mijn huidige leverancier er bij ons in de streek binnenkort mee kapt en dat als ik niet tijdig zou overstappen ik dan afgesloten zou worden.

ik heb hem zijn naamkaartje gevraagd en mijn ervaring doorgemaild aan freya vden bossche.

in de werkgroep energie van het vlaams netwerk ( de enige waarvan vws niet werd uitgesloten )werden nog gelijkaardige klachten aangaande malefide verkoopstechnieken v luminus gerapporteerd door armen. De mensen van de werkgroep energie roepen op om dergelijke klachten te melden bij v den bossche - wat ik dus ook gedaan heb

Tot viermaal toe hebben ze bij mijn vriendin aan de deur gestaan. Ze wilden nooit niet zeggen waarvoor ze kwamen, maar ik vermoed dat zij het waren.
Ik heb ze ettelijke keren weggestuurd, na een keer of vier zijn ze weggebleven.

duveltje382 27 februari 2006 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562324)
Het geval waarop ik alludeerde gebeurde in Antwerpen. Ik hoop dat de betrokkene in kwestie straks of morgen zelf zijn verhaal hier opschrijft, want het is het een en ander.

Verder heb ik gezien dat er wel verschillende opties zijn om van die bedriegers af te raken. Duvelke stapte naar een wetswinkel. En verder vond ik hier nog een toepasselijk artikeltje (Zie volgende posting).

Ja en die wetswinkel heeft ondertussen afspraken met Luminus om elke klacht in de minne te regelen,wat met de onwetende verbruiker? SCHANDE LUMINUS

Sfax 27 februari 2006 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562235)
Zou niet mogen.

Ik dacht dat je nieuwe energieleverancier de overname regelt en dus contact opneemt met je vorige leverancier, in dit geval Luminus.

Het probleem zou dus ook bij je nieuwe leverancier kunnen liggen. Misschien hebben ze je gegevens niet correct doorgegeven...

Normalitair moet je energieleverancier dat regelen ja, maar zelfs bij de grote spelers durft dat al eens tegen vallen.
De vorige bewoners van mijn appartement hadden Luminus, terwijl ik terug naar Electrabel wou gaan. Dat heeft ze bij Electrabel toch ook wel een dikke 4 maanden gekost eer ze alles in orde hadden mbt meterstanden. Eerst hebben ze ook geprobeerd om mij de verschilen aan te rekenen, maar dat was buiten de waard gerekend. Kennelijk houden ze niet zo van proactieve klanten, want vanaf het moment dat ik bij de klantendienst naam + voornaam van diegene had die me moest helpen, kwam alles in een stroomversnelling...

Havana 27 februari 2006 15:19

Van Nuon en Essent weet ik dat ze mensen aan de telefoon proberen te overhalen om een overeenkomst aan te gaan. Veel mensen antwoorden dan maar wat om ervan af te zijn.

Als je echter instemt dat ze een formulier naar je opsturen, en je stuurt dat formulier niet terug binnen tien dagen, ben je een overeenkomst aangegaan.

Dat is een val die ze dikwijls gebruiken. Schandalig is het.

King of beggars and fleas 27 februari 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562342)
Tot viermaal toe hebben ze bij mijn vriendin aan de deur gestaan. Ze wilden nooit niet zeggen waarvoor ze kwamen, maar ik vermoed dat zij het waren.
Ik heb ze ettelijke keren weggestuurd, na een keer of vier zijn ze weggebleven.

idd het lijken wel jehovah s getuigen

King of beggars and fleas 27 februari 2006 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562389)
Van Nuon en Essent weet ik dat ze mensen aan de telefoon proberen te overhalen om een overeenkomst aan te gaan. Veel mensen antwoorden dan maar wat om ervan af te zijn.

Als je echter instemt dat ze een formulier naar je opsturen, en je stuurt dat formulier niet terug binnen tien dagen, ben je een overeenkomst aangegaan.

Dat is een val die ze dikwijls gebruiken. Schandalig is het.

dat is toch niet wettelijk he ? En als dat wel zo zou zijn dan kan iedereen random onnozele contracten gaan rondsturen.

King of beggars and fleas 27 februari 2006 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 1562386)
Normalitair moet je energieleverancier dat regelen ja, maar zelfs bij de grote spelers durft dat al eens tegen vallen.
De vorige bewoners van mijn appartement hadden Luminus, terwijl ik terug naar Electrabel wou gaan. Dat heeft ze bij Electrabel toch ook wel een dikke 4 maanden gekost eer ze alles in orde hadden mbt meterstanden. Eerst hebben ze ook geprobeerd om mij de verschilen aan te rekenen, maar dat was buiten de waard gerekend. Kennelijk houden ze niet zo van proactieve klanten, want vanaf het moment dat ik bij de klantendienst naam + voornaam van diegene had die me moest helpen, kwam alles in een stroomversnelling...

in alle geval is het wat electriek betreft één grote soep geworden sinds de "vrijmaking" van de energiemarkt

Kapitalisme is chaos !

Bobke 27 februari 2006 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1562393)
in alle geval is het wat electriek betreft één grote soep geworden sinds de "vrijmaking" van de energiemarkt

Kapitalisme is chaos !

Tien, ik heb daar nog niets van gemerkt.
Zou het kunnen dat ze de armoedige stulpjes links laten liggen ?

duveltje382 27 februari 2006 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1562420)
Tien, ik heb daar nog niets van gemerkt.
Zou het kunnen dat ze de armoedige stulpjes links laten liggen ?

Nee ,maar ferm met hun K**TEN spelen Leegzuipen waar ze kunnen,maar waar is de zakelijke eerlijkheid ook naar de gewonen verbruiker toe hé. Luminus moet nog veel leren willen ze stroom leveren aan die gewone verbruiker

de limburgse leeuw 27 februari 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1562420)
Tien, ik heb daar nog niets van gemerkt.
Zou het kunnen dat ze de armoedige stulpjes links laten liggen ?

Wishful thinking, bobke. Het schijnt zelfs dat ze er de armoedige wijken uitpikken omdat ze hopen daar de mensen gemakkelijker iets te kunnen wijsmaken.

Bobke 27 februari 2006 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562513)
Wishful thinking, bobke. Het schijnt zelfs dat ze er de armoedige wijken uitpikken omdat ze hopen daar de mensen gemakkelijker iets te kunnen wijsmaken.

Zou kunnen, maar toch heb ik ze nog niet gezien. ;-)

de limburgse leeuw 27 februari 2006 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1562532)
Zou kunnen, maar toch heb ik ze nog niet gezien. ;-)

Dat mag dan wel haast een wonder heten. Het kan alleen maar betekenen dat ze wellicht nog komen...een dezer maanden.

P.S. als je ooit verdachte types voor je deur ziet staan die een das en een pak dragen en die niet meteen zeggen wat er aan de hand is, dan is de kans groot dat zij het zijn.

de limburgse leeuw 27 februari 2006 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1562344)
Ja en die wetswinkel heeft ondertussen afspraken met Luminus om elke klacht in de minne te regelen,wat met de onwetende verbruiker? SCHANDE LUMINUS

Kun je het adres en zo van die wetswinkel hier ook even geven, wie weet zijn er nog mensen die het nodig hebben.

Dat zou een meerwaarde betekenen voor deze draad. ;-)

duveltje382 27 februari 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562599)
Kun je het adres en zo van die wetswinkel hier ook even geven, wie weet zijn er nog mensen die het nodig hebben.

Dat zou een meerwaarde betekenen voor deze draad. ;-)

http://www.dewetswinkel.be/afdelingen_detail.php?id=5

Bobke 27 februari 2006 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 1562547)
Dat mag dan wel haast een wonder heten. Het kan alleen maar betekenen dat ze wellicht nog komen...een dezer maanden.

P.S. als je ooit verdachte types voor je deur ziet staan die een das en een pak dragen en die niet meteen zeggen wat er aan de hand is, dan is de kans groot dat zij het zijn.

Het is nogal afgelegen.
Misschien verwachten ze niet dat we hier al elektriciteit hebben.

duveltje382 27 februari 2006 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1562630)
Het is nogal afgelegen.
Misschien verwachten ze niet dat we hier al elektriciteit hebben.

Ja jongen,de moderne tijd,overal hebben ze nu elektriciteit.
Het gevaar is Luminus:roll:

de limburgse leeuw 27 februari 2006 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1562616)

:-) OK, Thanx duveltje382.

Nu kan iedereen zien waarheen als de nood aan de man komt.

de limburgse leeuw 27 februari 2006 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1562630)
Het is nogal afgelegen.
Misschien verwachten ze niet dat we hier al elektriciteit hebben.

Oei Bobke, ik wist niet dat het zo veraf was, het Waasland.

Woon je ergens in het midden van nergens dan ?

De schoofzak 27 februari 2006 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1562391)
dat is toch niet wettelijk he ? En als dat wel zo zou zijn dan kan iedereen random onnozele contracten gaan rondsturen.

Ik had dat ook nooit op voorhand geloofd, doch uit mijn eigen ervaring met moeilijkheden met de leveranciers .... het is inderdaad minstens een gebruikte praktijk !!

Ik kan me alleen maar het volgende indenken: om toch voldoende mensen te spreiden over de leveranciers (element van vrije konkurrentie) is men akkoord gegaan om op die wijze te werken, zodat de veranderende klant het zo gemakkelijk als mogelijk heeft.
Indien de leveranciers onder mekaar een gentlemansagreement afspreken ... èn naleven, dat zou dit kunnen werken !!
Maar wat verwacht je als ze hun ronselen van nieuwe klanten uitgeven aan tijdelijke kleine malafide firmaatjes ??

oeps 27 februari 2006 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1562389)
Van Nuon en Essent weet ik dat ze mensen aan de telefoon proberen te overhalen om een overeenkomst aan te gaan. Veel mensen antwoorden dan maar wat om ervan af te zijn.

Als je echter instemt dat ze een formulier naar je opsturen, en je stuurt dat formulier niet terug binnen tien dagen, ben je een overeenkomst aangegaan.

Dat is een val die ze dikwijls gebruiken. Schandalig is het.

Ze moeten in het telefoongesprek wel expliciet vermelden dat het hier een overeenkomst betreft die mondeling wordt afgesloten. Kunnen ze dat bandje niet voor de rechter afspelen, dan hebben ze recht op niets. En als de argeloze consument onbedoeld in het telefoongesprek ja zegt op alle contractuele voostellen, dan kan hij er binnen 10 dagen nog onderuit door op te zeggen. Misschien is dit systeem toch nog te gevaarlijk voor de consument. Zelf ben ik ook door Luminus benaderd, en ik heb "op tijd" gezegd dat ik niet per telefoon een contract wil sluiten.

Overigens : laat je niet intimideren door een deurwaarder. Als je hem rustig uitlegt dat je een juridisch conflict hebt lopen met Luminus, dan gaat hij zonder morren weer weg.

duveltje382 27 februari 2006 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oeps (Bericht 1562782)
Ze moeten in het telefoongesprek wel expliciet vermelden dat het hier een overeenkomst betreft die mondeling wordt afgesloten. Kunnen ze dat bandje niet voor de rechter afspelen, dan hebben ze recht op niets. En als de argeloze consument onbedoeld in het telefoongesprek ja zegt op alle contractuele voostellen, dan kan hij er binnen 10 dagen nog onderuit door op te zeggen. Misschien is dit systeem toch nog te gevaarlijk voor de consument. Zelf ben ik ook door Luminus benaderd, en ik heb "op tijd" gezegd dat ik niet per telefoon een contract wil sluiten.

Overigens : laat je niet intimideren door een deurwaarder. Als je hem rustig uitlegt dat je een juridisch conflict hebt lopen met Luminus, dan gaat hij zonder morren weer weg.

Echt,dat is een geruststelling hoor!!!!
Dank U

Jampie 27 februari 2006 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oeps (Bericht 1562782)
Ze moeten in het telefoongesprek wel expliciet vermelden dat het hier een overeenkomst betreft die mondeling wordt afgesloten. Kunnen ze dat bandje niet voor de rechter afspelen, dan hebben ze recht op niets. En als de argeloze consument onbedoeld in het telefoongesprek ja zegt op alle contractuele voostellen, dan kan hij er binnen 10 dagen nog onderuit door op te zeggen. Misschien is dit systeem toch nog te gevaarlijk voor de consument. Zelf ben ik ook door Luminus benaderd, en ik heb "op tijd" gezegd dat ik niet per telefoon een contract wil sluiten.

Overigens : laat je niet intimideren door een deurwaarder. Als je hem rustig uitlegt dat je een juridisch conflict hebt lopen met Luminus, dan gaat hij zonder morren weer weg.

...nadat hij je meubels heeft opgeschreven.:-D

duveltje382 27 februari 2006 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1562798)
...nadat hij je meubels heeft opgeschreven.:-D

HA HA HA grapjas:lol:
Waarom dan?,leg uit Jampie?

King of beggars and fleas 27 februari 2006 19:21

luminus kan zowieso geen deurwaarder sturen trouwens zonder dat ze eerst een vonnis bekwamen van een rechtbank - alleen de belastingen die kunnen dat zonder vonnis wel

Jampie 27 februari 2006 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1562805)
HA HA HA grapjas:lol:
Waarom dan?,leg uit Jampie?

Denk je dat een deurwaarder lekker op de koffie komt ?
Hij komt eerst je vonnis betekenen. Als je niet betaalt, komt hij terug en schrijft hij de boel op, als garantie voor de schuldeiser. Als je dan nog niet betaalt, komt hij terug en laadt hij de boel op.
Je moet je dus inderdaad niet laten intimideren, je moet gewoon betalen.;-)

King of beggars and fleas 27 februari 2006 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1562826)
Denk je dat een deurwaarder lekker op de koffie komt ?
Hij komt eerst je vonnis betekenen. Als je niet betaalt, komt hij terug en schrijft hij de boel op, als garantie voor de schuldeiser. Als je dan nog niet betaalt, komt hij terug en laadt hij de boel op.
Je moet je dus inderdaad niet laten intimideren, je moet gewoon betalen.;-)

net zoals het vb doet dus - angst zaaien voor niks - er is immers van een voonis geen sprake - een scheet in een fles

duveltje382 27 februari 2006 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1562826)
Denk je dat een deurwaarder lekker op de koffie komt ?
Hij komt eerst je vonnis betekenen. Als je niet betaalt, komt hij terug en schrijft hij de boel op, als garantie voor de schuldeiser. Als je dan nog niet betaalt, komt hij terug en laadt hij de boel op.
Je moet je dus inderdaad niet laten intimideren, je moet gewoon betalen.;-)


Ha zak jampieke heb je het draaitje gevolgd?
Geen nood jong, het was enkel bedoeld om die verbruiker erop te wijzen dat er malafide stroomverdelers zijn

oeps 27 februari 2006 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1562826)
Denk je dat een deurwaarder lekker op de koffie komt ?
Hij komt eerst je vonnis betekenen. Als je niet betaalt, komt hij terug en schrijft hij de boel op, als garantie voor de schuldeiser. Als je dan nog niet betaalt, komt hij terug en laadt hij de boel op.
Je moet je dus inderdaad niet laten intimideren, je moet gewoon betalen.;-)

Vaak wordt een deurwaarder als een drukmiddel gebruikt. Er is dan nog helemaal geen vonnis, dus de debiteur kan nog niet gedwongen worden om te betalen, maar de crediteur gokt erop dat de debiteur schrikt van een deurwaarder, en betaalt. En vermits het oneerlijk is om op die manier oneigenlijke druk uit te oefenen, wilde ik waarschuwen voor teveel goedgelovigheid jegens deurwaarders.

Blijkbaar meent zelfs Jampie dat een deurwaarder altijd in zijn recht staat, en dat toont mijn gelijk dus meteen aan.

King of beggars and fleas 27 februari 2006 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oeps (Bericht 1562860)
Vaak wordt een deurwaarder als een drukmiddel gebruikt. Er is dan nog helemaal geen vonnis, dus de debiteur kan nog niet gedwongen worden om te betalen, maar de crediteur gokt erop dat de debiteur schrikt van een deurwaarder, en betaalt. En vermits het oneerlijk is om op die manier oneigenlijke druk uit te oefenen, wilde ik waarschuwen voor teveel goedgelovigheid jegens deurwaarders.

Blijkbaar meent zelfs Jampie dat een deurwaarder altijd in zijn recht staat, en dat toont mijn gelijk dus meteen aan.

heel juist ! Ook nog waarschuwen voor intimidatiepratijken van incassobureaus. Die hebben wettelijk niet eens de bevoegdheid om ook maar iets buiten te halen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be