Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De prijs der liefde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47982)

duveltje382 3 april 2006 13:40

De prijs der liefde

De prijs der liefde
Met deze titel wil ik het hebben over mensen die in onze samenleving worden tegengewerkt op financieel vlak om samen te wonen of trouwen.
Waarom ontmoedigt onze overheid mensen om samen te leven door ze een straf op te leggen als twee inkomens samenkomen, BV. Een gehandicapte trekt invaliditeit en een tegemoetkoming van Brussel(Het Vlaams fonds) wel als hij wil samenwonen, neemt men zijn tegemoetkoming van het Vlaams Fonds af wat een verschil van ongeveer 1/3 van zijn inkomen is.
Welk belang heeft die overheid om mensen te laten alleen leven?
Ik vind dit een echte schande

Roots 3 april 2006 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1615376)
De prijs der liefde
Met deze titel wil ik het hebben over mensen die in onze samenleving worden tegengewerkt op financieel vlak om samen te wonen of trouwen.
Waarom ontmoedigt onze overheid mensen om samen te leven door ze een straf op te leggen als twee inkomens samenkomen, BV. Een gehandicapte trekt invaliditeit en een tegemoetkoming van Brussel(Het Vlaams fonds) wel als hij wil samenwonen, neemt men zijn tegemoetkoming van het Vlaams Fonds af wat een verschil van ongeveer 1/3 van zijn inkomen is.
Welk belang heeft die overheid om mensen te laten alleen leven?
Ik vind dit een echte schande

Samenwonenden hebben dan ook een pak minder uitgaven.

Lutifer 3 april 2006 13:46

een zinnige opmerking duveltje.
Hetzelfde geldt voor koppels met of zonder kinderen die leven van een vervangingsinkomen , een 'gezinshoofd' met partner ten laste en kinderen trekt niet meer dan een alleenstaande moeder met kinderen ten laste

duveltje382 3 april 2006 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615386)

Dat kan dan wel als je met twee kan werken hé?:evil:
Vanwaar deze straf dan geven aan twee mensen die dikwijls niet kunnen werken hé.
Ik noem dat discriminatie
Gestraft worden omdat je gehandicapt ben.
Maar zelf bij werkloze mensen vind ik het niet kunnen dat men mensen gescheiden houdt

Roots 3 april 2006 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1615409)
Dat kan dan wel als je met twee kan werken hé?:evil:
Vanwaar deze straf dan geven aan twee mensen die dikwijls niet kunnen werken hé.
Ik noem dat discriminatie
Gestraft worden omdat je gehandicapt ben.
Maar zelf bij werkloze mensen vind ik het niet kunnen dat men mensen gescheiden houdt

Als je niet werkt toch ook. De huishuur alleen al en de energiekosten dan. Die twee samen al een minderkost van minstens 400 tot 500 euro per maand.

duveltje382 3 april 2006 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615421)
Als je niet werkt toch ook. De huishuur alleen al en de energiekosten dan. Die twee samen al een minderkost van minstens 400 tot 500 euro per maand.

Maar dat is het ook voor die twee verdieners daar is de huishuur en energie kost ook deelbaar door twee.
Feit is dat die mensen financieel gestraft worden door hun onmogelijkheid tot werken.

Roots 3 april 2006 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1615437)
Maar dat is het ook voor die twee verdieners daar is de huishuur en energie kost ook deelbaar door twee.
Feit is dat die mensen financieel gestraft worden door hun onmogelijkheid tot werken.

je vergelijkt appels met peren.

In jouw voorbeeld worden degenen die niet samen wonen dan gestraft tov degenen die wel samen gaan wonen (in de veronderstelling dat men het heeft over mensen met een soort vervanginkomen).

duveltje382 3 april 2006 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615448)
je vergelijkt appels met peren.

In jouw voorbeeld worden degenen die niet samen wonen dan gestraft tov degenen die wel samen gaan wonen (in de veronderstelling dat men het heeft over mensen met een soort vervanginkomen).

Maar dat vervangsinkomen is wel die gehandicapte zijn inkomen wat meestal dan nog niet erg veel is. Nogaals omdat hij niet in staat is om te werken mag men een deel van zijn inkomen afnemen als hij wil samenleven met een levensgezel. Dus als ik U goed begrijp mag men ook van een pasgetrouwd koppeltje die beiden werken een deel van hun inkomen afnemen omdat ze dan één huishuur hebben en een energie kost enz... Ik vind dat raar

Anna List 3 april 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1615460)
Maar dat vervangsinkomen is wel die gehandicapte zijn inkomen wat meestal dan nog niet erg veel is. Nogaals omdat hij niet in staat is om te werken mag men een deel van zijn inkomen afnemen als hij wil samenleven met een levensgezel. Dus als ik U goed begrijp mag men ook van een pasgetrouwd koppeltje die beiden werken een deel van hun inkomen afnemen omdat ze dan één huishuur hebben en een energie kost enz... Ik vind dat raar

dat gebeurt toch ook Duveltje ... de inkomens worden samengeteld waardoor ze zwaarder belast worden

King of beggars and fleas 3 april 2006 14:37

de enige die er belang bij heeft dat mensen niet teveel samenwonen is de immobiliensector, pandjesmelkers enz

de sociale wetgeving is dan ook in functie van deze sector opgesteld en niet in functie van degene die een uitkering genieten.

hier blijkt weer maar eens uit wiens belangen de overheid behartigd.

duveltje382 3 april 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1615475)
dat gebeurt toch ook Duveltje ... de inkomens worden samengeteld waardoor ze zwaarder belast worden

Maar dat is toch een wereld van verschil hoor als ze er dikwijls bijna de helft op achteruit gaan. Ik ken de juiste cijfers niet maar ik weet zeker dat er duizenden mensen daar die schandalige tactiek van onze overheid mensen uit één houd. Gewoon de zelfde manier van belasten zoals ze met dat jong koppeltje zouden doen hé meer vragen de alleenstaande gehandicapte niet hoor

King of beggars and fleas 3 april 2006 14:42

het kapot maken van het sociaal weefsel en de spontane onderlinge solidariteit is in het algemeen genomen bovendien altijd in het voordeel van het kapitalisme.

kapitalisme kan enkel draaien op geisoleerde burgers die niks aan mekaar kunnen vragen maar voor alles wat normaal gratis is moeten betalen.

allemaal zo gedaan dus om hun handeltje niet te doen ophouden met draaien

armoede is een symptoom van sociaal-economisch isolement !

duveltje382 3 april 2006 15:02

Nog erger wordt het bij twee mensen die stempelen en die willen samenleven. Dan valt er één inkomen gewoon weg. Spreken over discrimineren hé

ekskimo 3 april 2006 15:07

Waarom denk je dat steeds meer mensen niet trouwen of wel samenwonen maar hun domicil ergens anders hebben
ge hebt gewoon schrik om een deel van uw inkomen te verliezen hetgeen er dus dik in zit en ik kan dus heel goed begrijpen waarover duveltje het heeft
allemaal zitten ze achter ons geld aan:?:evil:

Roots 3 april 2006 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1615460)

Bij gehandicapten kan ik nog ergens in uw redenering komen (volgens de graad van handicap dan wel, iemand met een bril aan is eigenlijk ook al een beetje gehandicapt).

debbie 3 april 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615386)

Klopt niet hé. Als mijn partner die werkloos is bij mij komt wonen heb ik op slag heel wat meer kosten, terwijl mijn inkomen hetzelfde blijft en hij zijn uitkering verliest. Dat is dus niet haalbaar.

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ekskimo (Bericht 1615560)
Waarom denk je dat steeds meer mensen niet trouwen of wel samenwonen maar hun domicil ergens anders hebben
ge hebt gewoon schrik om een deel van uw inkomen te verliezen hetgeen er dus dik in zit en ik kan dus heel goed begrijpen waarover duveltje het heeft
allemaal zitten ze achter ons geld aan:?:evil:

idd ekskimo en het zijn enkel obscure pandjesmelkers die postadressen verhuren ( wat illegaal is bovendien ) die er beter van worden dat een hele hoop mensen zo n postadres nodig hebben.

als de overheid niet enkel in woord maar ook in daad iets tegen pandjesmelkerij wil doen dan moet ze gewoon die discriminatie afschaffen.

ook mensen die leven van een uitkering hebben immers het recht om te gaan wonen met wie zij willen.

duveltje382 3 april 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615561)
Bij gehandicapten kan ik nog ergens in uw redenering komen (volgens de graad van handicap dan wel, iemand met een bril aan is eigenlijk ook al een beetje gehandicapt).

Ik heb het hier over minstens 66% handicap,die krijgen dan ook maar pas een tegemoetkoming van het Vlaams Fons

Roots 3 april 2006 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1615565)
Klopt niet hé. Als mijn partner die werkloos is bij mij komt wonen heb ik op slag heel wat meer kosten, terwijl mijn inkomen hetzelfde blijft en hij zijn uitkering verliest. Dat is dus niet haalbaar.

jamaar die partner van u heeft dan toch een pak minder onkosten (geen huur meer, geen energiekosten).
En die kosten zijn toch niet hoger omdat hij bij u komt wonen?
Ook één maal meubelen, één maal electrisch materiaal (vb. één ijskast, televisie, radio), ......

duveltje382 3 april 2006 15:18

Ik denk dat dit probleem zwaar onderschat wordt, zowel voor die gehandicapte als voor die werkloze. Duizenden mensen is België zijn hier het slachtoffer van wat een regelrechte schande is

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615580)
jamaar die partner van u heeft dan toch een pak minder onkosten (geen huur meer, geen energiekosten).
Ook één maal meubelen, één maal electrisch materiaal (vb. één ijskast, televisie, radio), ......

ja ja je weet het weer beter zonder ooit de ervaring gehad te hebben.

wat een arrogantie en zelfingenomenheid toch altijd van die betweterige ervaringsondeskundige andersarmen :roll:

als je gelijk zou hebben waarom huren er dan bovendien zoveel mensen een postadres denk je ?

als wij nu als armen bovendien zeggen dat het financieel niet haalbaar is om samen te gaan wonen wie ben jij dan wel om vanop de zijlijn te staan zeggen dat dit niet waar is ?

debbie 3 april 2006 15:25

Citaat:

Snap je dat nu niet? Stel ik heb ongeveer 900 euro per maand om van te leven met mijn 3 kinderen. Dan komt er een persoon bij waardoor de kosten voor mij omhoog gaan. Dan krijgen we het allemaal een stuk moeilijker. Dat houdt ook in dat als mijn partner iets nodig heeft, schoenen, medicijnen, .... hij dat van mijn geld moet doen. Voor hem dus ook geen leuke situatie.

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:29

idd debbie ik ga niet parasiteren op jouw en je kinderen hun nu reeds te kleine inkomen

maar ja mentaal minderwaardige van alle empathie verstoken vuile andersarmen snappen dat niet he :roll:

Roots 3 april 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1615606)
ja ja je weet het weer beter zonder ooit de ervaring gehad te hebben.

wat een arrogantie en zelfingenomenheid toch altijd van die betweterige ervaringsondeskundige andersarmen :roll:

als je gelijk zou hebben waarom huren er dan bovendien zoveel mensen een postadres denk je ?

als wij nu als armen bovendien zeggen dat het financieel niet haalbaar is om samen te gaan wonen wie ben jij dan wel om vanop de zijlijn te staan zeggen dat dit niet waar is ?

wat weet jij van mij, necrofiele salonneuker. Met u discussieren is blijkbaar alleen maar mogelijk als ze uw koninklijk gat likken. En als 't u past laat ge dan wel of geen scheet. Achterlijk zwijn. Doe uwe mond toe, uw hol stinkt.

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615628)
wat weet jij van mij, necrofiele salonneuker. Met u discussieren is blijkbaar alleen maar mogelijk als ze uw koninklijk gat likken. En als 't u past laat ge dan wel of geen scheet. Achterlijk zwijn. Doe uwe mond toe, uw hol stinkt.

hou zelf uw vuile verwaande andersarmensmoel en zwijg over iets waar ge niks van weet.

uwe vuilen andersarmenteut stinkt !

met andersarmen kan je blijkbaar enkel discussieren indien ge hun verwaand gat likt :roll:

debbie 3 april 2006 15:33

Citaat:

Je hebt het over één maal meubelen, ijskast, tv ....
Ja maar dan vergeet je het extra verbruik aan water, de extra kosten voor voeding, voor dokter of tandarts, de extra kosten voor bijdrage aan ziekenbond en syndicaat, kleding en zo kan ik nog een hele waslijst eraan toevoegen.

duveltje382 3 april 2006 15:35

Zelfs een loopje nemen met de kansarme zijn liefde vinden ze normaal! Wat een regelrechte schande is dat toch hé Alleen in een vergeetputje daar hoort hij thuis . Kwestie van zo goed mogelijk uitgemolken te worden. Hmmmmmmmmmmm nog veel werk aan de winkel voor VWS

debbie 3 april 2006 15:37

Hetzelfde probleem doet zich ook voor bij een aantal gepensioneerden. Ik ken een gepensioneerd koppel die elk apart woont in dezelfde straat. Ze zouden liever samen wonen maar dat is financieel gewoon niet haalbaar.

Roots 3 april 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1615639)
Je hebt het over één maal meubelen, ijskast, tv ....
Ja maar dan vergeet je het extra verbruik aan water, de extra kosten voor voeding, voor dokter of tandarts, de extra kosten voor bijdrage aan ziekenbond en syndicaat, kleding en zo kan ik nog een hele waslijst eraan toevoegen.

snap ik nog steeds niet hoor. Die onkosten waren er voor toch ook. Dat water werd toch ook verbruikt, zijnde in zijn huis dan, en dat syndicaat en die ziekenbond, toen hij nog niet bij u woonde was dat er toch ook? Of is dat toegenomen omdat hij verhuisde misschien. En toen hij alleen woonde moest hij toch ook eten en dokter betalen en kleding enzovoort. Als er natuurlijk plots van uit gegaan wordt dat jij dit nu moet betalen dan zit er inderdaad iets niet juist.

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615655)
snap ik nog steeds niet hoor. Die onkosten waren er voor toch ook. Dat water werd toch ook verbruikt, zijnde in zijn huis dan, en dat syndicaat en die ziekenbond, toen hij nog niet bij u woonde was dat er toch ook? Of is dat toegenomen omdat hij verhuisde misschien. En toen hij alleen woonde moest hij toch ook eten en dokter betalen en kleding enzovoort. Als er natuurlijk plots van uit gegaan wordt dat jij dit nu moet betalen dan zit er inderdaad iets niet juist.

de onkosten zijn er voor het samenwonen ook maar voor het samenwonen zijn er wel twee inkomens he stom kieken

Roots 3 april 2006 15:44

[/color]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1615635)
hou zelf uw vuile verwaande andersarmensmoel en zwijg over iets waar ge niks van weet.

uwe vuilen andersarmenteut stinkt !

met andersarmen kan je blijkbaar enkel discussieren indien ge hun verwaand gat likt :roll:

zoek een paar originelere verwijten ipv de mijne te kopiëren, Anus. Wat zou jij weten of ik armoede heb gekend of niet, welweter. Ik ben er wel uitgeraakt en niet door hier te staan kreften.

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615669)
[/color]

zoek een paar originelere verwijten ipv de mijne te kopiëren, Anus. Wat zou jij weten of ik armoede heb gekend of niet, welweter. Ik ben er wel uitgeraakt en niet door hier te staan kreften.

en ik ben er niet uit geraakt

en wat dan ?

bovendien kan jij veel beweren
ik geloof er geen lap van want anders zou je zo achterlijk niet reageren.
tenzij je eruit bent geraakt door te assimileren aan de normen van de andersarmen = maw je eigenheid opgeven.

PS en als ik jouw verwijten nu gewoon kopieer wat ga jij daar dan tegen doen ?

duveltje382 3 april 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roots (Bericht 1615669)
[/color]

Kan zijn,maar duizenden hebben U karakter niet. Ik was één van die duizenden

debbie 3 april 2006 15:49

Citaat:

Komaan zeg, snap je het nu nog niet? Zijn inkomen valt volledig weg als hij bij mij komt wonen. :roll:

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:50

nee ze zullen het nooit snappen

de oplossing voor de armoede kan dus onmogelijk ooit komen van vuile andersarmen ! zolang de armen die verwachting koesteren zal er niks veranderen !

Nynorsk 3 april 2006 15:51

Citaat:

de daling van de inkomsten is meestal groter dan de daling van de kosten.
Dat is nu toch zo moeilijk nie te begrijpen eh? :?

King of beggars and fleas 3 april 2006 15:53

alleen ex armen daar valt meestal nog mee te praten

Roots 3 april 2006 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1615674)
en ik ben er niet uit geraakt

en wat dan ?

bovendien kan jij veel beweren
ik geloof er geen lap van want anders zou je zo achterlijk niet reageren.
tenzij je eruit bent geraakt door te assimileren aan de normen van de andersarmen = maw je eigenheid opgeven.

PS en als ik jouw verwijten nu gewoon kopieer wat ga jij daar dan tegen doen ?

lees uw eigen postings maar eens en dan zal je onmiddellijk weten waarom je er niet uitgeraakt bent.
En daarbij, kopieer die verwijten zoveel je wil en plak ze op je hoofd. Calimero.

Nynorsk 3 april 2006 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1615692)
alleen ex armen daar valt meestal nog mee te praten

mja, ikzelf ben nooit arm geweest.
vanaf het moment dat ik het ouderlijk huis heb verlaten heb ik het geluk gehad een job te hebben met een meer dan redelijk inkomen.

er valt echt nog wel te praten met een heleboel niet-armen ook hoor. (ik voel me niet 'arm', ook niet 'andersarm').

duveltje382 3 april 2006 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1615709)
mja, ikzelf ben nooit arm geweest.
vanaf het moment dat ik het ouderlijk huis heb verlaten heb ik het geluk gehad een job te hebben met een meer dan redelijk inkomen.

er valt echt nog wel te praten met een heleboel niet-armen ook hoor. (ik voel me niet 'arm', ook niet 'andersarm').

Daar heb je overschot van gelijk in en dat weten wij wel hoor! U bedoeld de positieve mensen hé

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be