![]() |
Waarom is de ene moord racistisch en de andere niet?
De moord vandaag is triest en had nooit mogen gebeuren. Echter stoort het me dat het parket en de media zeggen dat de moord rascistisch geïnspireerd is. Hoe kunnen ze dit weten, aangezien de moordenaar nog niet verhoord werd. Misschien was het toeval, misschien ook niet. Waarom is deze moord rascistisch, en de moord op Joe niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Goeie vraag. |
Citaat:
Het gewoon weer de neo-Marxistische theorie van de slachtoffergroepen (het PC-denken) dat parten speelt. Behoort de dader tot een slachtoffergroep dan is het geen racisme. |
Kijk jij nooit naar het nieuws?
Bij een huiszoeking werd extreem-rechtse propaganda gevonden! |
en de dader is gelinked met de xenofobe non-partij het vlaams belang, dus ja
een conclusie is snel getrokken |
En FDW heeft persoonlijk opdracht gegeven op die moord.
|
Citaat:
Die is vanzelfsprekend verantwoordelijk voor de daden van haar neef. :lol: Citaat:
Wat stel je voor, deportatie van de hele familie Van Themsche? Afnemen van de parlementszetel van tante Frieda? Of maar meteen de verkiezingen afschaffen? |
Arm Belgie....
Er lopen dus 1.000.000 potentiele moordenaars rond... Onckelinxken gaat nog werk hebben.... |
Citaat:
|
Citaat:
Welke voorwaarden zijn daaraan gebonden en aan welke moet de dader aan voldoen? Graag een antwoord aub, misschien kan ik nog iets bijleren:roll::-) |
[SIZE=3]Selectieve verontwaardiging, dat is de essentie van de politiek correct wereld.[/SIZE]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de moord is rascistisch, omdat hij volgens het nieuwsblad en de standaard aan medeleerlingen zou gezegd hebben dat hij zelfmoord ging plegen, maar dat hij wat "makakken" zou meenemen.
|
Zum kotzen gewoon, hoe de VB-aanhang deze gruwelijke moorden ALWEER recupereert, zichzelf ALWEER in een slachtofferrol wil zien.
[SIZE="7"]Schaam jullie.[/SIZE] |
Citaat:
|
Citaat:
Het huis van een Marokkaans gezin wordt in brand gestoken, men heeft absoluut nog geen spoor van de daders, maar toch: racisme Maar: Turk die Congolees aan een tankstation in elkaar ramt:verkeersagressie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De bezinningsperiode was blijkbaar maar van korte duur. |
Citaat:
Huh? Ik heb de indruk dat dit voorval jou goed uitkomt, dit is de natte droom van de tegenstanders van het VB en u probeert hiervan op een schandalige manier misbruik te maken om het VB monddood te maken. [SIZE=2]Schaam u zelf![/SIZE] |
Citaat:
|
Armeniers lid van het VB zo denken de de partijen die tegen het vb zijn
|
Citaat:
Toon mij onomstotelijk aan wat u hier lasterlijk beweert. Ofwel uw excuses! Ik neem het niet dat u insinueert dat EEN MOORD MIJ GOED UITKOMT. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De man had extreem-rechtse insignes bij zich, kwam uit een extreem-rechts nest en schoot kennelijk niet willekeurig maar pikte er 'gekleurde' slachtoffers uit. Dit zijn allemaal aanwijzingen die het vermoeden van een racistisch motief doen rijzen, en die helemaal niet aantreft bij de moord op Joe. Nu, de ware toedracht zal nog wel bekend raken, wanneer we weten wat het verhoor heeft opgeleverd. |
Citaat:
Omdat ik een antwoord geef op de vraag van de openingspost??? |
Citaat:
|
Citaat:
Je veronderstelt dingen die er niet zijn. Dus, zoals je zelf zegt, de ware toedracht zal wellicht nog bekend worden vanzodra er meer gekend is. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat gaan ons Vera, onze Guy en het Hof nu moeten zeggen? Gelukkig heeft de kardinaal nog niet gereageerd, die heeft blijkbaar geleerd van eerst op de feiten te wachten. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wie 'stigmatiseer' ik dan, door eenvoudigweg te wijzen op een aantal feiten? |
Citaat:
Als ik een moord zou begaan gaat de VLD eraan en moet het liberalisme verboden worden.:roll: (Heb VLD mandatarissen in de familie) |
Citaat:
Hey drosophila (mooie nick btw, doet me aan scarabaeida denken), Ik twijfel er niet aan dat racisme een vitale rol in het handelen van de dader heeft gespeeld en dat we te maken hebben van extreem-rechts geweld. Echter, ik ben me ook zeker bewust dat niet het extreem-rechts de dader is, maar een individu die vrij in de war was. Nu ben ik er bijna zeker van dat we te maken hebben met een psychiatrische patiënt, en hoezeer dat de laatste moord niet goedpraat, weet ik dat een overgrote meerderheid, zelfs onder de 33% VB-doemdenkers van onze stad dat soort geweld afkeurt. Ja, zelfs een verpletterende meerderheid psychiatrische patiënten hebben het niet zo voor zinloos geweld, om niet op lieden van de vergeetput te vitten. Desondanks heeft niemand zich te schamen. Mensen hoeven dit te veroordelen, meer kunnen we niet, want verder staan we machteloos. Het kwaad is reeds geschied en het zal nog eens gebeuren. Moordenaars hebben immers altijd en overal bestaan. Spijtige zaak voor de slachtoffers, zeer spijtige zaak. |
Citaat:
De grootvader van de dader is een oud-Oostfronter. De grootvader is steeds een VU'er geweest. En nadien, net zoals zovele Vl-nationalisten, bij het Vlaams Blok gegaan. De tante is een Vlaams Belang-politica. De dader is opgegroeid in een Vlaams-nationalistisch nest, en had ook allochtone vrienden. Jij legt verkeerdelijk de link naar een 'extreem rechts nest'. Je beweeert het wel, maar toont het niet aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be