![]() |
Bravo VOORPOST!! Leve de republiek!!
De Vlaams nationalistische actiegroep Voorpost is er in geslaagd om tijdens het staatsbezoek van Koningin Beatriks de internationale pers te confronteren met het onafhankelijkheidsstreven van een belangrijk deel van de Vlamingen.
In de directe omgeving van de koning weerklonk de leuze "belgië barst" en werden affiches ontvouwd met republikeinse slogans. Ondanks de examens (veel voorposters zijn studenten) en een sterke politiemacht (draconische veiligheidsmaatregelen) slaagde Voorpost in zijn opzet. Hou zee!! ![]() |
Voorpost = bezigheidstherapie voor marginalen.
|
Ah t waren zij dus die opt nieuws te zien waren. Ik vroeg het mij al af.
|
Marginalen?
Een nieuw scheldwoord dat we zullen koesteren naast die andere scheldwoorden: fascist, flamingant, geus, wandluisen, mestkevers, zwartzakken,... Sommige scheldwoorden werden na verloop van tijd eretitels (geus, flamingant,...) |
Heel goe van dat "België Barst", voorpost jonskes en meiskes.
Maar ons Beake niet te veel aan 't schrikken maken met dat republiek gedoe, he. |
Maar wat bedoelen ze in godsnaam met Hou Zee?
Waarom moet ik mijn zee houden? En wat moeten Limburgers dan doen, zij hebben geen zee?! |
Citaat:
|
wel limburgers moeten dan een bakske vol met water vullen en met de voeten erin staan ;) wel geen zicht en natuurlijk dan nog zo een piraten pakske en tis compleet argh.
|
Meer dan 100 Oranje fans kwamen de Koninging verwelkomen , 18 extreem-rechtsen stonden hun leuze beetje verder te kelen zegt de standaard. Geeuw.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik mag toch nog naar het toilet gaan hoop ik? |
Hopelijk zijn die niet al te hard aangepakt want ik lees op De Standaard dat er 18 personen opgepakt zijn wegens ordeverstoring :x
|
VOORPOST=Royalistisch(volgens hun site toch)
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zo wordt er weer eens een beetje gesproken over het probleem van een koning die in Vlaanderen minder en minder steun geniet, laat staan de structuur genaamd belgië. |
Citaat:
Wie zegt trouwens dat verplichte mensen persé tegen hun zin gaan. |
Citaat:
Ik als Limburger zal zélf wel bepalen of in Vlaming ben. :evil: Volhouden dus Limburgse Vlamingen!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe groot was het aantal dol enthousiaste Belgen dat in Antwerpen aanwezig mocht en moest zijn? |
Allee, blijkbaar hebben de vb'er gedaan wat ze altijd doen en waar ze het best in zijn, roepen, tieren en veel wind maken dat anderen er een longontsteking van krijgen...
niets speciaal dus.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
BTW : het is niet alleen wat de belgicisten 'extreem-rechts' noemen die deze koning en zijn familie liever kwijt dan rijk zijn.
Ik citeer Yves Desmet, niet echt 'extreem-rechts', toch? [SIZE="1"]met dank aan Knuppel.[/SIZE] Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het eerder andersom is. Citaat:
|
Citaat:
Die Voorposters namen zich anders wél een vrije dag.... |
Citaat:
|
Proficiat Voorpost!
Ik kon er, inderdaad, ondanks de examens jammer genoeg niet bijzijn. Hou Zee Voorpost Met NJSV-groet |
Citaat:
Met de opgeheven arm en handpalm naar beneden, vingertjes bijeen? |
Citaat:
Populariteit koningshuis krijgt knauw Van onze redacteur BRUSSEL - Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld. Het vertrouwen in het koningshuis krijgt echter een klap. Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999. |
![]() En hier staan ze dan. :lol: |
Citaat:
|
[SIZE=2]Voorpost en NSV! laten vlaams-nationalistische en heel-Nederlandse stem horen bij bezoek koningsparen aan Antwerpen[/SIZE]
Zoals eerder aangekondigd maakten de Vlaams-nationalistische beweging Voorpost en de Nationalistische Studentenvereniging NSV! vandaag gebruik van het officiële bezoek aan de stad Antwerpen van de Belgische koning en koningin, in gezelschap van de Belgische kroonprins en z’n echtgenote en van de Nederlandse koningin en de Nederlandse kroonprins en z’n echtgenote, om hun Vlaams-nationalistische en heel-Nederlandse stem te laten horen. Beide verenigingen hebben er doorheen de jaren een trotse traditie van gemaakt bij officiële bezoeken van het Belgische koningshuis aan onze Vlaamse steden een stem van protest te laten horen. Protest tegen het Belgisch koningshuis als symbool van de Belgische staat. Protest tegen de Belgische staat als anti-Vlaams en on-Vlaams machtsinstrument. Protest vóór een onafhankelijk Vlaanderen en een heel-Nederlands verbond. Ondanks het feit dat officiële stadsbezoeken van het Belgische koningshuis aan onze Vlaamse steden tegenwoordig steevast op weekdagen plaatsvinden, in de hoop op die manier niet al te veel protest van Vlaams-nationalisten te ontmoeten, hebben NSV! en Voorpost ook vandaag die traditie voortgezet. Een 30-tal militanten van beide verenigingen waren aanwezig op en rond de Antwerpse Grote Markt en konden vrij uitgebreid hun stem laten horen. Affiches en strooibriefjes ondersteunden de oproep “België barst!”. Een klein 20-tal militanten werd opgepakt en administratief aangehouden |
Citaat:
Ze nemen er, in tegenstelling tot al die goeie Belgen, zelfs een vrije dag voor. |
Citaat:
|
Wegens exames kon ik er ook niet bij zijn :cry: .
|
Kunnen die inspiratieloze Voorposters eens geen ludiekere actie bedenken dan altijd maar achter de rijen toeschouwers te gaan staan en als dan de konign er is beginnen roepen en ogenblikkelijk verwijderd te worden...?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be