Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Busmoord Antwerpen - tweede minderjarige vrijgelaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53498)

Antoon 11 juli 2006 08:40

Busmoord Antwerpen - tweede minderjarige vrijgelaten

.
Citaat:

(Belga) Er is opnieuw een minderjarige, die betrokken was bij het dodelijke busincident in Antwerpen, vrijgelaten. De jongeman zat in de instelling van Everberg en krijgt nu huisarrest. Vorige week liet de jeugdrechter al een eerste minderjarige verdachte onder strikte voorwaarden vrij.
Begin vorige week werden ook al twee meerderjarigen vrijgelaten. Van de zes oorspronkelijke verdachten zitten er nu nog twee vast. Eén jongeman verblijft in de jeugdinstelling van Mol, een andere meerderjarige zit in de gevangenis. Op 24 juni bezweek treinchauffeur Guido Demoor aan een hersenvliesbloeding na een hoogoplopende ruzie met de zes jongeren op een Antwerpse bus. (kva)
Van de zes Marrokkanen die Demoor doodstampten lopen er al vier weer vrij. :evil:

Antoon 11 juli 2006 09:09

Mosasaurus 11 juli 2006 09:20

triestig

maar geen paniek

nog 89 dagen en dan is het onze beurt

ilfalco 11 juli 2006 09:22

De realiteit is weer straffer dan de fictie in dit land...

Knorretje 11 juli 2006 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1813363)
.

Van de zes Marrokkanen die Demoor doodstampten lopen er al vier weer vrij. :evil:

Lees en gruwel mee hoe de pers de zaken minimaliseert : de racistische slachtpartij door allochtonen blijkt nu nog maar een 'hoogoplopende ruzie' te zijn. Wedden dat de linkerzijde net voor de verkiezingen het zal hebben over een 'klein ongelukje tijdens een multicultureel verrijkend onderonsje'.
Of 'een akkefietje', zoals Filosoof traditioneel gewelddaden door allochtonen omschrijft.

Amon_Re 11 juli 2006 10:38

Voor zover ik weet is't proces nog niet begonnen, en zijn ze vrijgelaten onder voorwaarden in afwachting van het proces.

Voor zover ik we wet snap is dit dus vokomen normaal, en zouden ze dus geen bedreiging voor de maatschappij & het onderzoek, en is er geen risico dat ze het land ontvluchten....

Of die stelling correct is.... ik ben eerder geneigd om "NEE" te zeggen, mijn gevoel over deze zaak is dat zulks crapuul wel degelijk een bedreiging voor de maatschappij vormt. De vraag is of mijn gevoel hierontrend correct is of niet.

Zou wel es intressant zijn moesten we die kerels hun achtergrond kennen.

C uit W 11 juli 2006 10:40

Zou het ook zo zijn moesten Vlaamse jongens een vreemdeling hebben doodgeslagen?

Amon_Re 11 juli 2006 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1813560)
Zou het ook zo zijn moesten Vlaamse jongens een vreemdeling hebben doodgeslagen?

Euh, ik vermoed dat de media aandacht dan wel iets groter zou zijn....

Pontus 11 juli 2006 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1813556)
...en zouden ze dus geen bedreiging voor de maatschappij...

Ze hebben iemand doodgeslagen en waren al bekend bij de politie als criminelen, als dat geen bedreiging voor de maatschappij is wat dan wel 8O

Amon_Re 11 juli 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 1813576)
Ze hebben iemand doodgeslagen en waren al bekend bij de politie als criminelen, als dat geen bedreiging voor de maatschappij is wat dan wel 8O

Heb je verder gelezen dan dat zinneke?

Pontus 11 juli 2006 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1813578)
Heb je verder gelezen dan dat zinneke?

Ik had het eerder over de wet, dat zoiets blijkbaar normaal is. Jij en ik en ik denk elke mens met een gezonde dosis verstand voelen dat zo'n krapuul niet meer vrij mag rondlopen.

Knorretje 11 juli 2006 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 1813576)

Ter linkerzijde beschouwt men die als een "verrijking" voor de maatschappij.

LeMmOnN 11 juli 2006 11:16

Multicultureel FEIT: Guido Demoor had zijn bakkes maar moeten houden!

Guido Demoor was helemaal niet verdraagzaam ingesteld, hij kon het zelfs niet hebben dat 6 lieve Marokkaantjes het typische Marokkaanse gedrag vertoonden op de bus, wat een racist seg!

En dan nog sterven ook nog om zo de schuld in de schoenen van de 6 lieve Marokkaantjes te schuiven, hoe zielig is dit?!

Een gezonde dosis verstand = protest-stem

Amon_Re 11 juli 2006 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1813606)
Een gezonde dosis verstand = protest-stem

Stemmen voor BUB dan? Aangezien't VB toch al meer dan 20% haalt... :lol:

LeMmOnN 11 juli 2006 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1813607)
Stemmen voor BUB dan? Aangezien't VB toch al meer dan 20% haalt... :lol:

Als er 100% te halen valt, dan is stemmen op een partij die 20% haalt (tegen de verzameling van alle andere partijen 79%, en dan nog BUB 1%) nog steeds de enige echte proteststem.
Stapt er een partij af van het "Cordon Sanitaire"-gezeik, dan zal ik mijn mening zeker herzien maar... de democratische partijen gunnen mij geen andere keuze.
:evil:

Vision 11 juli 2006 11:39

Er staat een foutje in de titel: aangezien er nog geen proces is geweest, kan men nog belange niet spreken over een moord. Trouwens: vandale omschrijft een moord als: "het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven". Dat is hier geenszins het geval.

Knorretje 11 juli 2006 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vision (Bericht 1813617)
Er staat een foutje in de titel: aangezien er nog geen proces is geweest, kan men nog belange niet spreken over een moord. Trouwens: vandale omschrijft een moord als: "het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven". Dat is hier geenszins het geval.

Dat kan jij niet weten. Niets sluit uit dat zij wel opzettelijk en met voorbedachte rade gehandeld hebben.

Chyron0 11 juli 2006 14:03

Let vooral op de laatste zin :

11/07 Minderjarigen en meerderjarige gevat na gewapende overval

Drie jongeren zijn maandag door de politie gevat nadat ze in Deurne een zonnecentrum hadden overvallen.

Twee minderjarigen werden ter beschikking gesteld van de jeugdrechtbank. Een meerderjarige verschijnt in de loop van de dag voor de onderzoeksrechter.

Twee voorbijgangers konden de overvallers even achtervolgen en een duidelijke persoonsbeschrijving geven. Ook de nummerplaat van het vluchtvoertuig werd doorgegeven aan de politie. Een patrouille kon de wagen even later onderscheppen.

Twee jongeren stapten rond 20 uur het zonnecentrum aan de Kruislei in Deurne binnen. De 20-jarige vrouwelijke bediende moest onder bedreiging van een mes de inhoud van de kassa overhandigen. De jonge vrouw bleef ongedeerd, maar was wel erg overstuur van de feiten.

Het slachtoffer duidde jongeren aan als haar belagers. Het gaat om een 14-jarige, een 16-jarige en een 20-jarige, allen uit Borgerhout. Ze ontkennen elke betrokkenheid.

Bazilfunk 11 juli 2006 14:07

Was Demoor niet diegene die een hersenbloeding kreeg na dat hem één van die mannen bij de keel greep? Waarom doet iedereen alsof hij het slachtoffer is?

Chyron0 11 juli 2006 14:13

Citaat:

Hoeveel engelen kunnen er eigenlijk op een speldenknop plaats nemen ?

Sinds wanneer mag het woord "moord" pas na een vonnis in de mond genomen worden. Sinds het woord werd toegepast op een allochtone jeugdbende.
Ik heb er geen moeite mee dat men zoiets een moord noemt, zelfs al zal het juridisch anders gekwalificeerd worden. Als een stomdronken bestuurder een regelmatig rijdende fietser doorijdr, noem ik dat ook moord.
Allaszins is "moord op de bus" zeker en vast juister dan spreken over een "busincident" alsof er niet echt iets ergs gebeurd was.

Chyron0 11 juli 2006 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 1813806)
Was Demoor niet diegene die een hersenbloeding kreeg na dat hem één van die mannen bij de keel greep? Waarom doet iedereen alsof hij het slachtoffer is?

Je bedoelt "hij" en niet "hem", niet ?

Je bent inderdaad gehersenspoeld. Jij bent zo te zien voorgeprogrammeerd om alles goed te praten wat van allochtone hoek komt, zelfs wanneer het gaat om een vulgaire bende zwartrijdende boefjes (diefstallen, vandalisme, brandstichting) met een grote bek, die verantwoordelijk zijn voor de dood van een een Vlaamse huisvader die het aandurfde om te reageren.

Spijtig dat je niet op die bius zat. Dan had je nog kunnen appaudiseren, of hun botten likken.

Uh-Huh 11 juli 2006 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1813363)
.

Waarschijnlijk hebben ze dan niet alle 6 Demoor 'doodgestampt'.. anders zou men die 4 zeker niet vrijlaten.

In ieder geval vind ik wel dat de dader(s) een gepaste straf moeten krijgen.

Knorretje 11 juli 2006 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1813873)
Waarschijnlijk hebben ze dan niet alle 6 Demoor 'doodgestampt'.. anders zou men die 4 zeker niet vrijlaten.

In ieder geval vind ik wel dat de dader(s) een gepaste straf moeten krijgen.

5 sloegen hem murw en de 6de, uiteraard een minderjarige, gaf de finale doodsklap.

Flippend Rund 11 juli 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813882)
5 sloegen hem murw en de 6de, uiteraard een minderjarige, gaf de finale doodsklap.

olalala we hebben een getuige

Uh-Huh 11 juli 2006 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813882)

Misschien kunnen we toch beter het proces afwachten in plaats van zelf te speculeren en voorbarige conclusies te trekken. :|

Knorretje 11 juli 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1813886)

Erg hé, valt je multiculturele droom nu in duigen? :-P

Knorretje 11 juli 2006 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1813888)
Misschien kunnen we toch beter het proces afwachten in plaats van zelf te speculeren en voorbarige conclusies te trekken. :|

Zes allochtone recidivisten die al een carrière in de crimininaliteit hadden voor ze in groep een ouderling dood schopten en onderdoken. En nu zouden we moeten geloven dat het voorbeeldige communicantjes zijn die een beetje pech hadden. Mè alle chineize mo ni met den deize.

Uh-Huh 11 juli 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813909)
Zes allochtone recidivisten die al een carrière in de crimininaliteit hadden voor ze in groep een ouderling dood schopten en onderdoken. En nu zouden we moeten geloven dat het voorbeeldige communicantjes zijn die een beetje pech hadden. Mè alle chineize mo ni met den deize.

Nee dat hadden ze niet, er waren jongens tussen met een 'blanco' strafblad. Ik denk enkele van de meerderjarigen ofzo, zoek het maar op. Enfin, je moet de feiten niet verdraaien zodat je jou beter in de oren klinken.

Knorretje 11 juli 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1813932)
Nee dat hadden ze niet, er waren jongens tussen met een 'blanco' strafblad. Ik denk enkele van de meerderjarigen ofzo, zoek het maar op. Enfin, je moet de feiten niet verdraaien zodat je jou beter in de oren klinken.

Ja ja, en met jongens met een strafblad keet gaan schoppen op een bus dat deden die lieverdjes zonder strafblad uiteraard om hun respectvol communicantenzieltje aan de medepassagiers te tonen. :roll:

Ploertendoder 11 juli 2006 15:07

Citaat:

Inderdaad. De verzuurde Demoor vloog naar de keel van de gelovige jongeren die zich trachtten af te weren van deze racistische woesteling.

Mogelijk blijkt achteraf dat ze enkel handelden uit wettige zelfverdediging. Als dat zo is zijn zij de helden en niet omgekeerd.

Uh-Huh 11 juli 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813943)
Ja ja, en met jongens met een strafblad keet gaan schoppen op een bus dat deden die lieverdjes zonder strafblad uiteraard om hun respectvol communicantenzieltje aan de medepassagiers te tonen. :roll:

Luister, niemand hier weet percies wat ze hebben gedaan op die bus en ik ook niet.

praha 11 juli 2006 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813892)
Erg hé, valt je multiculturele droom nu in duigen? :-P

ach daarom dat ge uw burgelijke verantwoordelijkheid niet opneemt ?

Knorretje 11 juli 2006 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1813968)
ach daarom dat ge uw burgelijke verantwoordelijkheid niet opneemt ?

Welke burgerlijke verantwoordelijkheid neem jij dan op ?

praha 11 juli 2006 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813969)
Welke burgerlijke verantwoordelijkheid neem jij dan op ?

daar gaat 'm niet over Knorretje...
het ging hier over jouw burgerlijke verantwoordelijkheid

btw welke burgelijke verantwoordelijkheid zou ik in deze zaak kunnen opnemen ?

Knorretje 11 juli 2006 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1813981)
daar gaat 'm niet over Knorretje...
het ging hier over jouw burgerlijke verantwoordelijkheid

btw welke burgelijke verantwoordelijkheid zou ik in deze zaak kunnen opnemen ?

Wel ik ben benieuwd naar de jouwe.

Apocalyps 11 juli 2006 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1813886)

Hij stond erbij en keek ernaar...

praha 11 juli 2006 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1813987)
Wel ik ben benieuwd naar de jouwe.

die is mij niet gekend dus vertel....
die van jouw is me wel gekend

Knorretje 11 juli 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1814009)
die is mij niet gekend dus vertel....
die van jouw is me wel gekend

Waarom vraag je er dan naar wijsneus?

KrisKras 11 juli 2006 15:48

Ik was er ook niet bij, dus ik wil zeker niet oordelen, maar ik kan alleen maar mijn ervaring erbij halen.

Het is mij ook een maal gebeurt dat er zo'n gefrustreerde pipo naar mijn nek vloog (was aan een tankstation, hij kwam verkeerde richting opgereden, en begon te muilen dat ik zijn tank had ingepikt, terwijl er aan de andere kant nog een pomp vrij was, mja). Ik weet een ding, als er iemand naar mijn nek gaat, dan draait er een switch om in mijn kop, want da is op leven en dood, zo simpel is da. Wist die man veel dat ik kon boksen en bijna eerste dan aikido heb. Ik heb hem toen ook op de grond laten vliegen en meermaals in zijn gezicht geschopt (niet doorgeschopt).
Felle van de zaak, achteraf komt em terug en pakt em mij nog eens bij mn keel. Ik hoef er niet bij te vertellen dat em daarna lag te bloeden en te schudden.

Je kan nooit oordelen over zulke situaties als je er niet bij was, je weet niet wie eerst op geweld is over gegaan en wat er allemaal gezegd is geweest. Laat het gerecht eerst zijn werk maar doen en achteraf kun je nog zoveel oordelen als je wilt, maar liefst op gegronde feiten dan. Iedereen heeft recht op recht (en dan bedoel ik niet dat onozel programma op vtm :D )

praha 11 juli 2006 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1814036)
Waarom vraag je er dan naar wijsneus?

omdat deze wijsneus zich afvroeg wanneer je die nu eindelijk eens gaat opnemen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be