Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe Leterme het koningshuis beledigde... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54142)

Jong N-VA'er 2 augustus 2006 01:11

Hoe Leterme het koningshuis beledigde...

Diegenen die naar de slotetappe van de Tour gekeken hebben, herinneren zich allicht nog dat Vlaams Minister-President Yves Leterme ook in de uitzending aanwezig was voor een interview.

Zo ging het ook uiteraard over de Australische sprinter McEwen, die al jaren in Everbeek bij Brakel woont. Voor Leterme is deze McEwen een toonbeeld van goede integratie en aanpassing.
En nu komt het...verder gaande daarop laat Leterme zich ontvallen:"...McEwen is hier ook nog maar een paar jaar en beheerst het Nederlands zelfs beter dan het hele koningshuis"

Touché!:lol:
Dit zal het koningshuis niet zo leuk gevonden hebben in haar roes nog van de 21-juli vieringen:-P

Metternich 2 augustus 2006 01:13

Een gevaarlijk man, we wisten het wel :mrgreen:

Knuppel 2 augustus 2006 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1849316)
Diegenen die naar de slotetappe van de Tour gekeken hebben, herinneren zich allicht nog dat Vlaams Minister-President Yves Leterme ook in de uitzending aanwezig was voor een interview.

Zo ging het ook uiteraard over de Australische sprinter McEwen, die al jaren in Everbeek bij Brakel woont. Voor Leterme is deze McEwen een toonbeeld van goede integratie en aanpassing.
En nu komt het...verder gaande daarop laat Leterme zich ontvallen:"...McEwen is hier ook nog maar een paar jaar en beheerst het Nederlands zelfs beter dan het hele koningshuis"

Dit zal het koningshuis niet zo leuk gevonden hebben in haar roes nog van de 21-juli vieringen:-P

Een zekere Carl Huybrechts liet onlangs precies hetzelfde horen op de Nederlandse tv.

Schande, schande, grote schande voor het Vaderland en het Royale Belgische Hof!!!

Om het met de woorden van Ruben Cottenjé te zeggen:

Citaat:

De dag dat iedere Vlaamse Belg zijn Frans zo goed spreekt als onze Koning Nederlands, dan heeft u recht om een beschuldigende vinger uit te steken. En neemt U mij niet kwalijk dat Frans nu eenmaal de universele hoftaal is.

Supe®Staaf 2 augustus 2006 08:00

Beste flaminganten, maak u maar geen illusies. Zelfs de voorgangers van de CD&V, de illustere CVP, kreeg in aanloop van de verkiezingen steeds vlaamsgezinde opstoten. Eens de stemmen van de onozelaars die er in geloofden binnengerijfd, was er geen enkele partij die zo trouw Vorst en Vaderland diende.
Ik herinner in dit verband slechts aan den grooten Wilfried-van-de-Witte-Moeren-Martens, die in zijn zotte jaren opriep om met wapengeweld secessie te plegen, doch later bijna tien Belgische regeringen leidde en onlangs lid werd van B+, een organistatie die de meerwaarde van België in de belangstelling brengt.
:roll:

lomeanor 2 augustus 2006 11:05

Dus vlaamsgezinde uitspraken spreken de burger aan? U erkent dus dat Vlaams Nationalisme erg leeft bij de bevolking, en dat een partij die zich Vlaamsgezind opstelt grote winsten kan boeken?

U erkent dus eigenlijk dat het concept België in de ogen van de Vlamingen reeds dood is en dat enkel bedrog en opportunistische vlaamsgezinde opstoten uit de oppositie de democratische eis tot secessie kunnen verwateren?

Supe®Staaf 2 augustus 2006 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1849628)
Dus vlaamsgezinde uitspraken spreken de burger aan? U erkent dus dat Vlaams Nationalisme erg leeft bij de bevolking, en dat een partij die zich Vlaamsgezind opstelt grote winsten kan boeken?

Enooooooooorm.
Je hoort op café over niks anders praten: België loopt op zijn laatste benen. Iedereen bladert door catalogi van auto's: ze gaan er zich van de overschotten op de transfers binnen de 2 jaar een bestellen en de rekening naar Leterme en Bourgeois sturen.
De straten liggen bezaaid Belgische vlaggen waar het rood afgeknipt werd.
De internationale gemeenschap staat te drummen om Vlaanderen te erkennen en diplomatieke betrekkingen aan te knopen.
Zelfs Herman Decroo neuriet Vlaamse leeuw terwijl hij op de pot zit.
Ge hebt er geen idee van welk een gang het gaat.

Citaat:

U erkent dus eigenlijk dat het concept België in de ogen van de Vlamingen reeds dood is en dat enkel bedrog en opportunistische vlaamsgezinde opstoten uit de oppositie de democratische eis tot secessie kunnen verwateren?
Ik zie geen enkele reden om de 'eis tot secessie' als democratisch legitiem te beschouwen. Daarvoor is een meerderheid vereist binnen de 'afscheurende groep' en ik heb vooralsnog geen weet van b.v. een referendum waarin die wil tot secessie bij meerderheid der Vlamingen uitgedrukt werd.
Voor je dus etiketjes plakt, eerst eens nagaan of ze wel passen.....

Geertje 2 augustus 2006 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1849316)

Lachen met idioten is eigenlijk heel zwak. Het koningshuis kan er toch ook niet aan doen dat het bevolkt wordt door debielen met een immens dikke nek.

Supe®Staaf 2 augustus 2006 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 1849675)
Het koningshuis kan er toch ook niet aan doen dat het bevolkt wordt door debielen met een immens dikke nek.

Hoe komt ge er toch maar bij.
We zouden mogen lachen als we met zijn tweeën het verstand van prins Filip en prinses Mathilde mochten delen.

Geertje 2 augustus 2006 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1849683)
We zouden mogen lachen als we met zijn tweeën het verstand van prins Filip en prinses Mathilde mochten delen.

Gij Filip, ik Mathilde ;-)

Pelgrim 2 augustus 2006 11:59

Onze Vlaamse Lehendakari heeft precies toch een paar verborgen radicalere trekjes :-D

Thomas- 2 augustus 2006 12:01

Citaat:

Dus volgens u is prins Filip een erg intelligent man?

Knuppel 2 augustus 2006 12:52

Citaat:

Ik zie geen enkele reden om de 'eis tot secessie' als democratisch legitiem te beschouwen. Daarvoor is een meerderheid vereist binnen de 'afscheurende groep' en ik heb vooralsnog geen weet van b.v. een referendum waarin die wil tot secessie bij meerderheid der Vlamingen uitgedrukt werd.
Ik heb zelfs geen weet van de mogelijkheid van een volksbevraging in Belgique.
Veelzeggend, vindt je ook niet?

Knuppel 2 augustus 2006 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 1849702)
Dus volgens u is prins Filip een erg intelligent man?

Neen, Staaf zei dat 'we' mogen lachen mist hijzelf en nog iemand het verstand van Matilde en haar echt=genoot zouden kunnen delen.
Omdat het onmogelijk is te delen wat er niet is mag er dus gelachen worden.:-D

Jong N-VA'er 2 augustus 2006 13:05

Citaat:

Ik heb de pretentie om te zeggen dat ik qua bestuurszaken meer verstand heb zitten in mijn hersenpan dan die twee tesamen. Dat Mathilde wel met kinderen, hebben we gezien, maar wat kan dat Schaap voor de rest?

Jong N-VA'er 2 augustus 2006 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1849695)
Onze Vlaamse Lehendakari heeft precies toch een paar verborgen radicalere trekjes :-D

Sja, feit is wel dat Leterme gelijk heeft: wie McEwen hoort, kan enkel nog horen dat hij een angelsaksische tongval heeft, maar zijn taalvastheid en kennis is echt wel beter hoor.
En nee, ik pleit er nu niet voor die jongen te naturaliseren tot Belg, laat hem maar voor Australië rijden:-)

Anna List 2 augustus 2006 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1849673)
...
Zelfs Herman Decroo neuriet Vlaamse leeuw terwijl hij op de pot zit.
Ge hebt er geen idee van welk een gang het gaat.

wil je hiermee zeggen dat Herman het in zijn broek doet ? ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1849673)
...
Voor je dus etiketjes plakt, eerst eens nagaan of ze wel passen.....

Vlaanderen heeft een legitiem verkozen parlement, wij hebben geen nood aan een referendum, een meerderheid van onze verkozenen volstaat.

Anna List 2 augustus 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1849767)

o ik anders nog wel ... men vroeg ooit of een lid van de zo door Staaf geliefde koningsfamilie mocht aanblijven na een collaboratieverleden ...

in meerderheid koos België voor JA, doch Wallonië koos NEE ... en hij kon gaan natuurlijk ... zo'n soort democratie is België nu éénmaal ....

Kim 2 augustus 2006 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1849767)

De grondwet kan altijd aangepast worden en ik hoop dat men op termijn het referendum in de grondwet inpast.

Nu kan een volksraadpleging enkel plaatsvinden op gemeentelijk niveau.

Kim 2 augustus 2006 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1849695)

Die hij even snel zal wegmoffelen wanneer hij de kans krijgt om op federaal niveau z'n zegje te doen.

Kim 2 augustus 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1849455)
Ik herinner in dit verband slechts aan den grooten Wilfried-van-de-Witte-Moeren-Martens, die in zijn zotte jaren opriep om met wapengeweld secessie te plegen, doch later bijna tien Belgische regeringen leidde en onlangs lid werd van B+, een organistatie die de meerwaarde van België in de belangstelling brengt.

Inderdaad, en we zijn zeer tevreden met zijn lidmaatschap! :)

Supe®Staaf 2 augustus 2006 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1849779)
Ik heb de pretentie om te zeggen dat ik qua bestuurszaken meer verstand heb zitten in mijn hersenpan dan die twee tesamen.

Dat is net zo typisch aan pretentie: er is vaak geen grond voor.

Citaat:

Dat Mathilde wel met kinderen, hebben we gezien, maar wat kan dat Schaap voor de rest?
Begrijpbare Nederlandse zinnen construeren.

Supe®Staaf 2 augustus 2006 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1849851)
Vlaanderen heeft een legitiem verkozen parlement, wij hebben geen nood aan een referendum, een meerderheid van onze verkozenen volstaat.

Dat is een zéér foute visie.

Geen enkele van de verkozen parlementsleden die de meerderheid uitmaken, heeft in zijn verkiezingspropaganda gewag gemaakt van het voornemen de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. Ze hebben dus op geen enkele wijze een democratisch mandaat om zoiets te flikken.

Kim 2 augustus 2006 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1849851)

Maar die meerderheid is er vandaag de dag nog steeds niet en zal er ook niet vlug komen. De mensen die in het Vlaams parlement zetelen zijn niet allemaal N-Va'ers of VB'ers.

van Maerlant 2 augustus 2006 14:55

50,1% is genoeg.

Anna List 2 augustus 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1849960)
Maar die meerderheid is er vandaag de dag nog steeds niet en zal er ook niet vlug komen. De mensen die in het Vlaams parlement zetelen zijn niet allemaal N-Va'ers of VB'ers.

ah nee ?
ronduit voor secessie :

N-VA
VB

voor confederalisme
CD&V
VLD
(beiden hebben dit in hun partijprogramma staan, en je moet dat woord eens opzoeken : confederalisme vereist onafhankelijke staten (die besluiten bepaalde dingen samen te organiseren))

ik zou dus durven stellen dat Vlaanderen een twee derde meerderheid heeft voor onafhankelijkheid.

Anna List 2 augustus 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1849954)
Dat is een zéér foute visie.

Geen enkele van de verkozen parlementsleden die de meerderheid uitmaken, heeft in zijn verkiezingspropaganda gewag gemaakt van het voornemen de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. Ze hebben dus op geen enkele wijze een democratisch mandaat om zoiets te flikken.

sinds wanneer is dat (beleid moet in de verkiezingspropaganda vermeld zijn geweest) een voorwaarde voor een parlementair stelsel met verkozen afgevaardigden ?! ... dit is bullshit (en eerlijkheidshalve, dat ben ik niet van u gewoon)

bovendien is het ook inhoudelijk onjuist : zowel VLD als VD&V hebben op partijcongressen al gekozen voor confederalisme en dit is dus zo in het programma opgenomen.

Anna List 2 augustus 2006 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1849896)
Inderdaad, en we zijn zeer tevreden met zijn lidmaatschap! :)

iemand met zo'n potentiële invloed én zo'n grote discrepantie tussen woord en daad ... ik zou daar schrik van hebben in mijn vereniging

en dat is een eerlijk bedoelde goede raad/waarschuwing

Anna List 2 augustus 2006 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1849779)
Ik heb de pretentie om te zeggen dat ik qua bestuurszaken meer verstand heb zitten in mijn hersenpan dan die twee tesamen. Dat Mathilde wel met kinderen, hebben we gezien, maar wat kan dat Schaap voor de rest?

zo gaat dat met verstand hé, dat is het enige schaarse goed ter wereld waarvan diegenen die t niet hebben toch voldoende van denken te bezitten ;-)

Patriot! 2 augustus 2006 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1850042)
ah nee ?
ronduit voor secessie :

N-VA
VB

voor confederalisme
CD&V
VLD
(beiden hebben dit in hun partijprogramma staan, en je moet dat woord eens opzoeken : confederalisme vereist onafhankelijke staten (die besluiten bepaalde dingen samen te organiseren))

ik zou dus durven stellen dat Vlaanderen een twee derde meerderheid heeft voor onafhankelijkheid.

Ik neem aan dat u mij nu enkele beleidsdaden van de VLD kan opsommen waaruit blijkt dat ze consequent voor een confederaal België gaan?

Anna List 2 augustus 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1850090)
Ik neem aan dat u mij nu enkele beleidsdaden van de VLD kan opsommen waaruit blijkt dat ze consequent voor een confederaal België gaan?

het ging over de inhoud van partijprogramma's patriot, ge moet heel de draad lezen ...

Patriot! 2 augustus 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1850096)
het ging over de inhoud van partijprogramma's patriot, ge moet heel de draad lezen ...

Wat hebben partijprogramma's in de huidige politiek dan te betekenen?

Supe®Staaf 2 augustus 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1850052)
sinds wanneer is dat (beleid moet in de verkiezingspropaganda vermeld zijn geweest) een voorwaarde voor een parlementair stelsel met verkozen afgevaardigden ?!

Wanneer je stelt dat in een louter representatief systeem de 'vertegenwoordigers een blanco-regeercheque hebben, dan is dat correct gezien.
Dat is dan ook de reden dat ik de democratische legitimiteit van hun daden niet erken: de burger is immers niet bij machte om correctief of abrogatief, laat staan zuiver legislatief in te grijpen in het politieke beslissings- en besluitvormingsproces.
Citaat:

bovendien is het ook inhoudelijk onjuist : zowel VLD als VD&V hebben op partijcongressen al gekozen voor confederalisme en dit is dus zo in het programma opgenomen.
Er is nog steeds een verschil tussen het confederaliseren van de bevoegdheden in overleg met de Zuidelijke Belgen en Brusselaars en het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid.
Dat ga je me niet als koek-één-deeg verkopen.

Hoe zit het trouwens met de uitwerking van die kiesbelofte?
Gene vetten, nietwaar?
Zelfs het splitsen van een kieskring, nochtans grondwettelijk gegrond, lukt niet eens.
Je merkt het: niks van de hele zwik is afdwingbaar door de burger.

En stel nu nog dat het CD&V en VLD ernst was met hun confederalisme, dan nog kan je uit een stem voor een van die partijen nog geen klaar en eenduidig oordeel van de burger daaromtrent destilleren. Hun staatshervormende visie wordt immers samen met een heel pakket andere zaken in koppelverkoop aangeboden. Vergelijk het met een kleine die u waspoeder x wil doen kopen. Is zijn koopzucht een uiting van bezorgdheid om uw witte was? Welneen: hij wil de strandbal die je erbij krijgt.

Kim 2 augustus 2006 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1850061)
iemand met zo'n potentiële invloed én zo'n grote discrepantie tussen woord en daad ... ik zou daar schrik van hebben in mijn vereniging

en dat is een eerlijk bedoelde goede raad/waarschuwing

Discrepantie tussen woord en daad? Niets van gemerkt, hij heeft z'n woord gehouden.

Waarom angst hebben van iemand die dezelfde visie deelt? :)

Kim 2 augustus 2006 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1850042)

voor confederalisme
CD&V
VLD

Geachte,

U hoeft mij de definitie van confederalisme niet uit te leggen, ik heb genoeg verstandelijke vermogens om dat zelf uit te zoeken. Ik heb altijd al gezegd dat separatisme aan confederalisme vooraf gaat. U hoeft dus zeker niet te doen alsof u het warm water heeft uitgevonden.

Nu, ik wijs u graag op het bestaan (nu ja, veel leven zit er niet meer in) van een zeker forum voor de volgende staatshervorming. U moet in het kader van dat forum dit citaat maar eens lezen:

Guy Verhofstadt, Eerste Minister (VLD), over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling
Citaat:

"Er bestaat een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van het land. Er zijn nog altijd meer zaken die Walen en Vlamingen delen, dan verdelen. Het Forum heeft precies als doel de laatste voetangels weg te nemen om naar een volwassen federalisme te gaan."
(Het nieuwsblad, 19/10/2004).

Nog een aantal andere citaten (over andere zaken dan het forum):

FEDERAAL MINISTER MARC VERWILGHEN (VLD) WIL BUITENLANDSE HANDEL, JEUGDRECHT EN ONTWIKKELINGSSAMENWERKING HERFEDERALISEREN
Citaat:

"Indien er een nieuwe staatshervorming komt, dan wil ik dat men eerst een evaluatie maakt van de vorige staatshervormingen. Wat was er goed? Wat was er slecht? Wat moeten we herstellen? Zo stel ik me vragen bij de regionalering van het jeugdrecht. Wat heeft dat ons opgebracht? Idem dito voor de regionalisering van ontwikkelingssamenwerking en buitenlandse handel. In het buitenland is men helemaal niet geïnteresseerd in onze staatsstructuren, wel in onze producten."
(Belang van Limburg, 13/05/2006).

SP.A-VOORZITTER JOHAN VANDE LANOTTE OVER DE STAATSHERVORMING IN 2007
Citaat:

"De staatshervorming moet gaan over datgene wat Vlaanderen absoluut nodig heeft. Maar als ik CD&V en N-VA bezig hoor, heeft Vlaanderen ongeveer alles absoluut nodig. De splitsing van de gezondheidszorg? Wist u dat Vlaanderen een veel nijpender probleem heeft met de vergrijzing dan Wallonië? Laat ik eens egoïstisch zijn: op een moment dat de vergrijzing zo nijpend wordt bij ons, terwijl Wallonië en Brussel verjongen, is het allerminst slim om de gezondheidszorgen helemaal bij ons aan te pakken. Wie dat zegt, vraagt eigenlijk om meer te betalen. [...]
Wat heeft de ziekteverzekering nodig? Een grotere forfaitisering. Dat is volop bezig. Iedereen viel van zijn stoel toen de gemiddelde kostprijs per persoon voor de ziekteverzekering bekend werd. Plots bleek dat die even hoog lag in Wallonië als in Vlaanderen. Waarom? Wij hebben ook onze niches. Het gaat niet alleen om de kosten van een operatie aan de appendix in Wallonië, het gaat ook over ons uitgebouwde netwerk aan psychologische en psychiatrische steun bijvoorbeeld."
(De Standaard, 6/5/2006)

Andere citaten kan u terugvinden op onze website: www.bplus.be

Zwartengeel 2 augustus 2006 17:49

Tja, wat verwacht u anders van iemand als Van de Lanotte, die zopas van de koning een tricolore lintje gekregen heeft en tot Minister van Staat benoemd is? Die zal echt wel zitten springen om separatisme te prediken.

Kim 2 augustus 2006 18:01

Tja, laat het nu wel even die mensen zijn die mede over de staatshervorming zullen beslissen... 8)

Zwartengeel 2 augustus 2006 18:07

Reden te meer om de paarse meerderheid te breken...

Knuppel 2 augustus 2006 18:11

Citaat:

"België is op sterven na dood. Dat is het resultaat van de tientallen communautaire compromissen en politieke koopjes die werden gesloten. (...) Nergens ter wereld bestaat er een federale staat waarvan, zoals dat in België het geval is, de territoria van de deelgebieden elkaar overlappen. (We moeten) streven naar duidelijk afgescheiden deelgebieden, waarbij de faciliteiten definitief verdwijnen. (...) Het alternatief is het wanordelijk uiteenvallen van het land. Het ogenblik waarop dit dreigt te gebeuren, is misschien niet zo ver meer af. Het volstaat dat (...) de Franstaligen beslissingen nemen die flagrant in strijd zijn met de Grondwet en de wetten van dit land, opdat in Vlaanderen een meerderheid zou gevonden worden om de Belgische staat definitief op te geven. (...) Nog eens een kaakslag te moeten verduren, is een vernedering die negen op tien Vlamingen niet meer zullen slikken."
Getekend: Guy Verhofstadt in zijn Burgermanifest in 1992 onder de titel “Denkend aan Vlaanderen”.

Knuppel 2 augustus 2006 18:12

Citaat:

14/05 "B-H-V was valstrik van CD&V"

CD&V wilde enkel een crisis uitlokken over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde om de federale regering ten val te brengen.
Dat verklaart premier Guy Verhofstadt zaterdag in een interview in verscheidene media.
Verhofstadt noemt de verwijten van Vlaams minister-president Yves Leterme over woordbreuk van diens coalitiepartners onzin. De premier vermoedt in de B-H-V-kwestie een manoeuvre van CD&V om de federale regering pootje te lichten. "Ze wilden de regering laten vallen en Verhofstadt buiten dragen uit de Wetstraat 16", zegt hij. Verhofstadt zegt nog dat via de Vlaamse regering wordt gepoogd om de federale regering kapot te maken.
De premier suggereert in het interview ook nog dat het afgeschoten akkoord over B-H-V helemaal niet zo slecht was voor de Vlamingen als coalitiepartner Spirit het voorstelt.

Kim 2 augustus 2006 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1850372)
Getekend: Guy Verhofstadt in zijn Burgermanifest in 1992 onder de titel “Denkend aan Vlaanderen”.

Consequent blijven Knuppel, uw citaat dateert van 1992, mijn citaat dateert van 2004.

2004 is nét iets recenter dan 1992.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be