![]() |
Liefde
Het is geweldig, maar wat is het eigenlijk?
|
Iemand graag zien om wie ze is.
|
Citaat:
|
Ik weet eigenlijk niet of ik er goed aan deed dit topic te openen. Een intieme zaak is het ten dele, zeker. Daarom...
|
voor mij is liefde zo onvoorwaardelijk als het kan!
in welke context?volgens mij bestaan er verschillende dimensies van liefde liefde voor de natuur ,godsdienst, familie,vrienden liefde is voor iedereen anders |
Citaat:
Ben je gestrikt jongetje? |
Liefde is het gevoel van een gevoel dat men voelt, wanneer men een gevoel voelt van een gevoel dat men nog nooit gevoeld heeft.
|
Citaat:
Maar het is geen toeval dat ik dit onderwerp open, eigenlijk. Het wierp wat vragen bij me op, maar tegelijk wens ik die vragen niet beantwoord te zien, gezien er enkel grotendeels stereotypen te geven vallen. Vallen hoogste zaken neder tot stereotypen? Dat is één van de opwerpingen. |
Je machts status verlagen.
=) |
dus ge kunt geen 2 x verliefd worden, apocalyps?
volgens mij suckt uw definitie |
niet machtsstatus verlagen, maar via een alliantie verhogen
ge moet het macro bekijken |
Wel, laat me beginnen bescheiden te wensen het onderscheid tussen verliefdheid ('ik ben verliefd op') en wat volgens mij een hogere dimensie is - liefde ('ik hou van') - te benadrukken.
|
Liefde is zeldzaam, verliefdheid niet.
|
Citaat:
|
verliefdheid kan vernederend en verraderlijk zijn, maar liefde is mooi en onvoorwaardelijk
|
Naarmate de avond vordert worden we een stukje emotioneler .
Wat mij betreft , ik ben een keer verliefd geweest , dat nooit meer . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Nu, en daarin volg ik, kun je verliefdheid onderdrukken. Liefde kan in mijn beschouwing niet onderdrukt worden. Maar de filosofische kant van het onderscheid tussen en de definitie van beide begrippen is geheel persoonlijk, uiteraard. |
De liefde van de man gaat door de lul
De liefde van de vrouw hoeveel geld hij heeft |
Citaat:
De vernedering komt er meestal als één van beide de liefde verraad |
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat ik meer dan half naast je vraag antwoordt maar op zo'n vragen wist zelfs Einstein het antwoord niet. :-P |
Vrouwen vinden geld belangrijker dan uiterlijk bij mannen.
Vrouwen hechten meer belang aan het aantal cijfers op de bankrekening van een man dan aan zijn uiterlijk, blijkt uit een onderzoek. Bijna de helft van de ondervraagde vrouwen (45 procent) vindt geld belangrijker dan uiterlijk, terwijl slechts 22 procent van de mannen hetzelfde denkt. Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...on=kanaalArt12 Als ik dit lees dan word ik pissed want weeral het zoveelste cliché dat ik lees dat dit bevestigt. Ik wil best geloven dat niet alle vrouwen zo zijn maar waarom lees ik dan steeds uit onderzoeken dat het wel zo is ? Wat is het nut van een rijke man als je zelf als vrouw een onafhankelijk inkomen hebt ? Voor zekerheid voor de kinderen later ? Als vrouwen dus beweren dat we enkel aan seks denken, kunnen wij vanaf nu ook beweren dat zij enkel aan geld denken :-P dus Mitgard jongen ge weet vanaf nu waarom dat ge niet van straat geraakt hé :lol: |
Liefde gaat door de maag.
|
Citaat:
|
verliefdheid is een stof die vrijkomt in je lichaam die voor endorfines zorgt waardoor je b hart sneller gaat slaan , vlinders in de buik , etc
als da gevoel na 3-4 jaar er nog is kan je spreken van liefde :-)(zo wast denkik) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Liefde is als in je broek schijten; iedereen ziet iets aan je, alleen jij hebt dat speciale, warme gevoel van binnen.
|
Citaat:
Integendeel, de libertijnse liefdesopvattingen kunnen mij niet echt boeien. Ik ben nogal redelijk ... anders. |
Citaat:
En het groeit door de jaren, via veel afzien. |
Citaat:
Waar vernedering begint houdt liefde op. Of heeft ze alleen maar als begoocheling bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Verliefdheid is leuk: je eet niet, je slaapt amper, je denkt een godganse dag alleen aan die ene persoon: kortom, er valt niks met je aan te vangen.
Liefde geeft dan weer een ander gevoel, een gevoel dat blijft voor de rest van je leven. Het is niet duidelijk aan je te merken (zoals dat bij verliefdheid wel het geval is), maar het is eender een gevoel van "vanzelfsprekendheid", zeggen wat de andere denkt, elkaar aanvullen, weten wanneer er iets mis is, zonder dat je geliefde ook nog maar een woord heeft gezegd. Liefde kan je meer aanvoelen dan verliefdheid. |
Citaat:
Ok, sorry voor de guro. |
Citaat:
In deze vergelijking is lust een colporteur met de voet tussen de deur. Liefde kan echter ook uit vriendschap voortkomen. En om je gerust te stellen: Er zijn zoveel definities van liefde dat het niet in stereotyperingen te vatten is. Moar, kvindmooi! |
Pff, allemaal hormonen, feromonen, receptorstimulatie, synapsen die doorslaan en continu verhoogde drempelwaardes aannemen, neurologische imprint van emoties en gewoontes... Een evolutionair hoog ontwikkeld selectiemechanisme voor de voortplanting. Niks speciaals, maak u maar geen illusies, binnen een paar decennia is dat emotioneel gedoe allemaal achterhaald...
:p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be