Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belang populair bij bedrijfsleiders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=62485)

Antoon 5 oktober 2006 11:06

Vlaams Belang populair bij bedrijfsleiders

Citaat:

Bijna negen procent van de Vlaamse bedrijfsleiders en accountants is van plan om bij de komende lokale verkiezingen voor het Vlaams Belang te stemmen.

Dat blijkt uit de driemaandelijkse enquête die De Standaard en Trends uitvoeren bij bijna 7.000 ceo's. Als er vandaag federale verkiezingen georganiseerd zouden worden, zou zelfs bijna 11 procent van hen een bolletje kleuren achter de naam van een Vlaams Belang-kandidaat.

Het Vlaams Belang haalt daarmee bij de bedrijfsleiders en accountants een score die fors onder het gemiddelde van de partij in Vlaanderen ligt. Maar anderzijds ligt het Belang ook in deze kiezersgroep wel beter in de markt dan sp.a-Spirit, dat bij de lokale verkiezingen slechts 3,6 procent van de ceo's kan verleiden en 2,1 procent bij de federale verkiezingen.

De politieke voorkeur van de ceo's en accountants gaat bij de lokale verkiezingen uit naar VLD-Vivant (34,9 pct), gevolgd door CD&V-N-VA (30 pct). Bij federale verkiezingen zou de kloof tussen de twee partijen groter zijn. Dan zou 40 pct op VLD-Vivant stemmen en 32,5 procent op CD&V-N-VA.

Opvallend is ook dat bijna 7 op de 10 ceo's vindt dat het Vlaams Belang mee in het gemeentebestuur zou mogen zitten. Slechts 1 op de 5 vindt van niet. (gva)
Het Vlaams Belang is ondertussen hèt alternatief geworden in nagenoeg alle lagen van de bevolking.

Zoveel is duidelijk.

Distel 5 oktober 2006 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2047734)
Het Vlaams Belang is ondertussen hèt alternatief geworden in nagenoeg alle lagen van de bevolking.

Zoveel is duidelijk.

Mis, de BUB is dat. Maar de media zijn stout.

Griffin 5 oktober 2006 11:18

Tuurlijk zijn bedrijfsleiders voor het ultra liberale Vlaams Belang. Kunnen ze lekker fuck you zeggen tegen hun werknemers als ze om loonsopslag vragen, kunnen ze lekker de vakbonden verbieden, en dies meer.

Jan Meuleman 5 oktober 2006 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2047778)
Tuurlijk zijn bedrijfsleiders voor het ultra liberale Vlaams Belang. Kunnen ze lekker fuck you zeggen tegen hun werknemers als ze om loonsopslag vragen, kunnen ze lekker de vakbonden verbieden, en dies meer.

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar is dat niet een beetje debiele opmerking? En jij beweert ingenieur te zijn.

lantjes 5 oktober 2006 11:29

We zijn het er toch al lang over eens dat bedrijfsleiders marginale mestkevers zijn?

TheBlackadder 5 oktober 2006 13:48

wat is dat nu voor een titel? Als ge naar uw artikeltje kijkt zou die moeten zijn "Vld populair bij bedrijfsleiders". Want vb haalt bij deze groep een schamele 11%, nog geen derde van wat de liberalen halen

largo_w 5 oktober 2006 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2047838)
We zijn het er toch al lang over eens dat bedrijfsleiders marginale mestkevers zijn?

Ook een leuke opmerking 8O ...

Heeft u een huis? Een auto? Een werk?...

Wat de topic betreft; dat hangt natuurlijk sterk af bij welke werknemers ze dat zijn gaan vragen denkt u niet? Maar inderdaad aangezien vld ons laatste tijd veel in de steek laat moet je ergens anders gaan zoeken. Maar zo ver gaan als VB zou ik toch niet zeggen...

lantjes 5 oktober 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2048416)
Ook een leuke opmerking 8O ...

Heeft u een huis? Een auto? Een werk?...

Wat de topic betreft; dat hangt natuurlijk sterk af bij welke werknemers ze dat zijn gaan vragen denkt u niet? Maar inderdaad aangezien vld ons laatste tijd veel in de steek laat moet je ergens anders gaan zoeken. Maar zo ver gaan als VB zou ik toch niet zeggen...

Och, ik citeer enkel de Karel, uiteraard de zinsbouw en woordgebruik van toepassing gemaakt...

Op uw drie vragen, 4 maal schuldig, 1-2-1

Patriot! 5 oktober 2006 15:19

Citaat:

Zoveel is duidelijk.

ELF procent? Blijkbaar scoort uw partij bij andere bevolkingslagen bijna drie keer zo goed als in jullie doelgroep - dus waar heb je het over, populair?? 8O

De VLD bevestigt zich nogmaals als dé partij bij uitstek bij bedrijfsleiders, jullie presteren zéér slecht...

Tantist 5 oktober 2006 15:25

Citaat:

Zoveel is duidelijk.

9%??? Dat is toch bijzonder weinig gezien de score van 24,5% in 2004?

Antoon 5 oktober 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2048783)
ELF procent? Blijkbaar scoort uw partij bij andere bevolkingslagen bijna drie keer zo goed als in jullie doelgroep - dus waar heb je het over, populair?? 8O

De VLD bevestigt zich nogmaals als dé partij bij uitstek bij bedrijfsleiders, jullie presteren zéér slecht...

Ten eerste is het Vlaams Belang niet mijn partij. Maar dit even terzijde:

Ik ben verwonderd wanneer je schrijft dat het Vlaams Belang met 9 �* 11% zéér slecht presteert. Het is immers 30 �* 40 maal de score van BUB.

Antoon 5 oktober 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2048819)
9%??? Dat is toch bijzonder weinig gezien de score van 24,5% in 2004?

9 �* 11% bij de bedrijfleiders is een serieuze stijging met 4 jaar geleden. Met andere woorden, het Vlaams Belang gaat ook in dat segment vooruit.

CutTheCrap 5 oktober 2006 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2048906)
9 �* 11% bij de bedrijfleiders is een serieuze stijging met 4 jaar geleden. Met andere woorden, het Vlaams Belang gaat ook in dat segment vooruit.

Meer en meer lagen van de bevolking zijn aan het vermestkeveren.

Jan Meuleman 5 oktober 2006 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2048903)
Ten eerste is het Vlaams Belang niet mijn partij.

Antoon, dat is verloren moeite. Ooit heb dat, waarheidsgetrouw, ook gezegd maar in de ogen van de linkse rakkers ben ik toch een ......
(wedden dat sommigen zich zullen geroepen voelen om het ook te schrijven)
En gij ook zulle. Join the club.

Antoon 5 oktober 2006 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2048996)
Antoon, dat is verloren moeite. Ooit heb dat, waarheidsgetrouw, ook gezegd maar in de ogen van de linkse rakkers ben ik toch een ......
(wedden dat sommigen zich zullen geroepen voelen om het ook te schrijven)
En gij ook zulle. Join the club.

Geloof me of niet, maar ik heb in heel mijn leven nog nooit op die partij gestemd. En dat is de waarheid!

Griffin 5 oktober 2006 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder (Bericht 2048341)
wat is dat nu voor een titel? Als ge naar uw artikeltje kijkt zou die moeten zijn "Vld populair bij bedrijfsleiders". Want vb haalt bij deze groep een schamele 11%, nog geen derde van wat de liberalen halen

Het is natuurlijk veel spectaculairder om er de titel aan te geven die het nu heeft. Anders zou hier geen kat naar kijken.

Antoon 5 oktober 2006 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder (Bericht 2048341)
wat is dat nu voor een titel? Als ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2049023)
Het is natuurlijk veel spectaculairder om er de titel aan te geven die het nu heeft. Anders zou hier geen kat naar kijken.

Ter jullie informatie : de titel is letterlijk overgenomen van het artikel in de Gazet van Antwerpen online. Als u me niet gelooft : klik dan hier.

Dus : voor eventuele klachten : klik hier.

Jan Meuleman 5 oktober 2006 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2049016)
Geloof me of niet, maar ik heb in heel mijn leven nog nooit op die partij gestemd. En dat is de waarheid!

Beste Antoon, ik geloof je. Ook ik heb nog nooit op deze partij gestemd, en zal het nu ook niet doen. Maar zelfs opkomen als Vlaming is voor een aantal al voldoende om u als mestkever te bestempelen. En dat is nu precies iets wat ik me niet aantrek. Ik ben een Vlaams nationale democraat. En hier is democraat zijn voor velen reeds te moeilijk.

Griffin 5 oktober 2006 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2049031)
Ter jullie informatie : de titel is letterlijk overgenomen van het artikel in de Gazet van Antwerpen online. Als u me niet gelooft : klik dan hier.

Dus : voor eventuele klachten : klik hier.

Ik beweerde niet dat jij die titel zou hebben aangepast hoor, ik kan mij inbeelden dat bij de krant net dezelfde overwegingen spelen bij het bedenken van titels boven artikels. "Laten we het een beetje vet zetten en zo laten uitkomen dat het veel aandacht trekt"

Antoon 5 oktober 2006 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2049033)
Beste Antoon, ik geloof je. Ook ik heb nog nooit op deze partij gestemd, en zal het nu ook niet doen. Maar zelfs opkomen als Vlaming is voor een aantal al voldoende om u als mestkever te bestempelen. En dat is nu precies iets wat ik me niet aantrek. Ik ben een Vlaams nationale democraat. En hier is democraat zijn voor velen reeds te moeilijk.

Velen zijn zodanig getraumatiseerd door het succes van het Vlaams Belang dat elke persoon die niet 100% mee doet aan de hetze tegen die partij systematisch bestempeld wordt als Vlaams Belanger, en in veel gevallen uiteraard ook met de negatieve connotaties die ze eraan linken.

Antoon 5 oktober 2006 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2049040)
Ik beweerde niet dat jij die titel zou hebben aangepast hoor, ik kan mij inbeelden dat bij de krant net dezelfde overwegingen spelen bij het bedenken van titels boven artikels. "Laten we het een beetje vet zetten en zo laten uitkomen dat het veel aandacht trekt"

Goed. Dan betrof jouw reactie gewoon de sensatiezucht van de pers in het algemeen.

Bij patriot zal het wel anders liggen, maar voor hem zijn de 99.7% Vlamingen die niet op BUB stemmen dan ook weer VlaemSSche verraders.

Jan Meuleman 5 oktober 2006 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2049056)
Bij patriot zal het wel anders liggen, maar voor hem zijn de 99.7% Vlamingen die niet op BUB stemmen dan ook weer VlaemSSche verraders.

Zeker dat het niet 99,97% is?

Antoon 5 oktober 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2049064)
Zeker dat het niet 99,97% is?

Ik twijfelde al tijdens het typen. Je zou nog gelijk kunnen hebben ook. :lol:

Griffin 5 oktober 2006 16:48

Ze hebben blijkbaar niet gevraagd wat de voornaamste redenen zijn waarom die bedrijfsleiders voor de partij van hun keuze zouden stemmen.

GaRnaaLBeeR 5 oktober 2006 16:55

Sorry kon het niet laten.;-)

Griffin 5 oktober 2006 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2049125)

Vangaever Airlines? Ik bedoel: hij zal toch niet in zijn eentje voor 10% van de antwoorden verantwoordelijk zijn eh?

GaRnaaLBeeR 5 oktober 2006 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2049129)
Vangaever Airlines? Ik bedoel: hij zal toch niet in zijn eentje voor 10% van de antwoorden verantwoordelijk zijn eh?

Ik denk dat hij in zijn eentje wel de eerlijkste grote kapitalist en VB aanhanger is.

gladiator 5 oktober 2006 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2047778)

Good riddance, toch maar marionetten van de regering/links. :-P

filosoof 14 oktober 2006 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Bijna negen procent van de Vlaamse bedrijfsleiders en accountants is van plan om bij de komende lokale verkiezingen voor het Vlaams Belang te stemmen.

Dat blijkt uit de driemaandelijkse enquête die De Standaard en Trends uitvoeren bij bijna 7.000 ceo's. Als er vandaag federale verkiezingen georganiseerd zouden worden, zou zelfs bijna 11 procent van hen een bolletje kleuren achter de naam van een Vlaams Belang-kandidaat.

Het Vlaams Belang haalt daarmee bij de bedrijfsleiders en accountants een score die fors onder het gemiddelde van de partij in Vlaanderen ligt. Maar anderzijds ligt het Belang ook in deze kiezersgroep wel beter in de markt dan sp.a-Spirit, dat bij de lokale verkiezingen slechts 3,6 procent van de ceo's kan verleiden en 2,1 procent bij de federale verkiezingen.

De politieke voorkeur van de ceo's en accountants gaat bij de lokale verkiezingen uit naar VLD-Vivant (34,9 pct), gevolgd door CD&V-N-VA (30 pct). Bij federale verkiezingen zou de kloof tussen de twee partijen groter zijn. Dan zou 40 pct op VLD-Vivant stemmen en 32,5 procent op CD&V-N-VA.

Opvallend is ook dat bijna 7 op de 10 ceo's vindt dat het Vlaams Belang mee in het gemeentebestuur zou mogen zitten. Slechts 1 op de 5 vindt van niet. (gva)

En dan roepen maar dat het VuilB "de partij van "de kleine man" is
Om te huilen..We zullen het maar als humor opvatten: 1.2.3...Lachen!!...:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hé daar, JIJ ook!! Lachen!!!

Online 14 oktober 2006 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2082496)
Om te huilen..We zullen het maar als humor opvatten: 1.2.3...Lachen!!...:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Het is alvast niet de partij van de verzuurde Vuile Filosofen.:-P

TomT 15 oktober 2006 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2082496)

Het Vlaams Belang heeft een vreemdelingenprobleem moeten uitvinden om de kleine man te kunnen lokken. Hun economische standpunten houden ze goed verstopt want daar is de kleine man niet zo blij mee.

Jan Meuleman 15 oktober 2006 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomT (Bericht 2082714)
Het Vlaams Belang heeft een vreemdelingenprobleem moeten uitvinden om de kleine man te kunnen lokken.

Goe gezien Tommeke. Er is geen vreemdelingenprobleem.
We zwijgen natuurlijk wel over het nieuwe- Belgen-probleem.
Onveiligheid, allé jong ge volet dat toch dat het nietwaar is.

AyneRand 15 oktober 2006 17:21

Citaat:

Zoveel is duidelijk.

Je vergeet erbij te zeggen dat in een peiling van trends, 75% van de ondernemers vond dat het Vlaams Belang INCOMPETENT was om mee te besturen ... van mensen die gewoon zijn van te besturen kan dat tellen !!!

Tzuvar Raemborr 15 oktober 2006 17:27

Ik sta er niet van te kijken, ben nog verwonderd dat het er zo weinig zijn... welke bedrijfsleider krijgt graag een wet door z'n strot geramd dat hij zoveel procent "rare namen" moet aannemen om te mogen blijven draaien? Los van competentie of werkijver, leve de positieve discriminatie?

AyneRand 15 oktober 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr (Bericht 2084182)
Ik sta er niet van te kijken, ben nog verwonderd dat het er zo weinig zijn... welke bedrijfsleider krijgt graag een wet door z'n strot geramd dat hij zoveel procent "rare namen" moet aannemen om te mogen blijven draaien? Los van competentie of werkijver, leve de positieve discriminatie?

Wij hebben geen wetten nodig, wij kiezen zelf wel wie we aannemen, de meest competente en de goedkoopste, en die zijn minder en minder in België te vinden, buiten de westerse wereld daarentegen ...

Tzuvar Raemborr 15 oktober 2006 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2084189)
Wij hebben geen wetten nodig, wij kiezen zelf wel wie we aannemen, de meest competente en de goedkoopste, en die zijn minder en minder in België te vinden, buiten de westerse wereld daarentegen ...

Tsja, dat is het hem nu juist, m'n waarde.
Hanteer je die gedragscode in Belziek, ga je vroeg of laat voor de rechter komen voor racisme wegens het niet handhaven van de voorschriften ivm allochtonentewerkstelling.
Hanteer je ze door uit te wijken naar het goedkope buitenland, nek je op de lange duur jezelf want met die spotloontjes die je de arme drommels daar betaalt kunnen ze je luxeproducten niet betalen. Je afzetmarkt is hier en als niemand hier meer werk heeft? Vergeet het dan maar :D

AyneRand 15 oktober 2006 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr (Bericht 2084218)
Tsja, dat is het hem nu juist, m'n waarde.
Hanteer je die gedragscode in Belziek, ga je vroeg of laat voor de rechter komen voor racisme wegens het niet handhaven van de voorschriften ivm allochtonentewerkstelling.
Hanteer je ze door uit te wijken naar het goedkope buitenland, nek je op de lange duur jezelf want met die spotloontjes die je de arme drommels daar betaalt kunnen ze je luxeproducten niet betalen. Je afzetmarkt is hier en als niemand hier meer werk heeft? Vergeet het dan maar :D

Hoeveel man werkt er hier nog in de industrie? Wat vertegenwoordigd de industrie nog in België?

Zijne Heerlijkheid 15 oktober 2006 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr (Bericht 2084182)

Ok. En nu consequent wezen:

Welke bedrijfsleider -en ik denk nu even terug aan het zeventigpuntenplan- krijgt graag een extra belasting door de strot geramd op het aanwerven van personeel van niet-Europese afkomst?

Leve de negatieve discriminatie?

filosoof 15 oktober 2006 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2049125)

Degene die van een faillissement gered werd met Sabenageld op een ogenblik dat Sabena het zo nodig had?

Internaut 16 oktober 2006 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 2047838)

Je vergeet wel dat bedrijfsleiders zorgen voor vele jobs voor mensen zoals jij, mensen die fysisch werk verkiezen boven werk waar je je verstand moet gebruiken. Ieder moet doen wat hij graag doet natuurlijk.
Eenmaal het niet interessant meer is voor bedrijven verhuizen ze naar het buitenland en hebben we nog meer werklozen. Het moet dus interessant blijven voor multinationals en investeerders.
Iedereen heeft hier de mond vol dat het lastig is om te werken voor een verzuurde baas en dat iedereen liever zijn eigen zaak zou starten of een kleine zelfstandige zaak hebben. Voor deze soort mensen is dat dus een goede zaak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be