![]() |
Jaarlijks zijn er 200 jongeren die naar vergif grijpen om een einde aan hun leven te maken. (GVA)
Zeer verontrustend vind ik dat! |
Dat verbaasd me helemaal niet.
Nog een wonder dat het er maar 200 zijn. |
Citaat:
|
:cry: dat ik daar nooit aan gedacht heb :cry: Langs de andere kant, ben uiteindelijk wel blij dat ik er nog ben :D . En dat is inderdaad verontrustend, maar kun je iets anders verwachten in de huidige maatschappij :?
|
Een goeie tip!! als je het beu bent koopp dan eens het boekje De milde dood van Maurits Verzele leuke lireatuur zeker weten ):)::) :wink:
|
Dit is een veelkomend probleem. Jongeren en anderen plegen steeds vaker zelfmoord. De huidige regering besteedt veel te weing aandacht aan dergelijke problemen. Steeds vaker lijden mensen aan depressies, de stress wordt steeds groter. Er moet iets aan gedaan worden!!
|
De cijfers verbazen me niet, en het zullen er nog meer worden tenzij er inderdaad iets aan wordt gedaan, de jeugd kampt op zo'n jonge leeftijd al veel te veel met stress, depressies, .....
|
Citaat:
Spiegelvrees. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() Maar iedereen die dat programma bekeken heeft zit nu met 'n depressie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denkt in onze tijd nu niemand eens aan de eigen verantwoordelijkheid? Lijden de mensen vandaag de dag meer onder depressies en stress? Ik durf het sterk te betwijfelen. Als je de beschrijvingen leest van de arbeiders uit de 19e eeuw, dan mag ik gerust zeggen dat die mensen pas stress en depressies over zich heen krijgen. Alleen was het vaak zo dat zij, in tegenstelling tot de moderne mens, wel een moreel kompas nog hadden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen toekomst - geen hoop - geldgebrek - wankel wetboek en macht bij mensen die beter achter de tralies zitten. En nu moet volgens u de jeugd dat zelf oplossen? |
Citaat:
Aan tafel bij god de vader na het harde labeur hier tijdens die waardeloze kleine periode. Praat van pastoors. Vandaag een rijkelijke toekomst en hoog pensioen als je maar studeert en hard werkt. Praat van politici. Natuurlijk krijg je weer de gebruikelijke commentaren van mensen die in gans hun leven nog geen cent voor de medemens hebben opgebracht. Hoeveel % forumleden produceren daadwerkelijk iets waar men in binnen of buitenland geld voor wil neertellen? |
Citaat:
Hoezo geen hoop? Hoezo geldgebrek? Wat te denken van visie, instelling, drive, inzet, motivatie, durf, wilskracht, ...... zijn dit tegenwoordig loze begrippen? Moet alles van 'ergens anders' komen? Ik heb dat nooit geweten! Nogmaals........ ZELF iets DOEN en ONDERNEMEN en niet wachten op 'DERDEN'! |
Citaat:
Tel de kleine en grote bedrijven die zijn verdwenen. Tel de dorpen waar niet één winkel meer te vinden is.... Uw ZELF iets DOE en ONDERNEMEN en niet wachten op 'DERDEN' is al volop aan de gang. Alleen is het niet binnen deze grenzen en wie kan hen ongelijk geven? |
Citaat:
Tel de kleine en grote bedrijven die zijn verdwenen. Tel de dorpen waar niet één winkel meer te vinden is.... Tel het aantal café's en restaurants.. Uw ZELF iets DOE en ONDERNEMEN en niet wachten op 'DERDEN' is al volop aan de gang. Alleen is het niet binnen deze grenzen en wie kan hen ongelijk geven? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In België kan je niks ondernemen. Hebben je ouders niks da ga je ook niks hebben wat je ook studeert en wat je ook tracht te ondernemen. We hebben hier al vaak genoeg de rekening gemaakt. Als je wil doen we ze nog eens over. Ik vrees alleen dat de uitkomst nog veel slechter zal zijn dan pakweg 3 jaar geleden. |
Citaat:
|
Citaat:
Santé beste mensen! |
Citaat:
https://www.zelfmoord1813.be/feiten-...line jaar 2000 |
Citaat:
Die doden, die kunnen zich geen tweede keer van kant maken. Indien we de armoedecijfers op dezelfde manier zouden interpreteren zouden we ook betere cijfers kunnen voorleggen. Er zijn er minder bijgekomen dan vorig jaar.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan moet de overheid er zich ook niet mee bemoeien als iemand zijn leven wil beëindigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen mogen mekaar ook niet meer helpen - voorbeelden genoeg. In elke mens zit het instinkt om te overleven en dingen te ondernemen om je leven wat kunnen vergemakkelijken. Nu, als je NIKS meer mag ondernemen en je ziet het bij uzelf en rondom u gewoon bergaf gaan, dan mag het stoppen. Een wild dier heeft hier meer rechten dan de mensen die aan de staart van het peloton hangen. |
Citaat:
Hier heb je nog dop en mensen die gecombineerd zwart werken e.d. Gesjoemel van alles en nog wat om minder belastingen te moeten betalen. Op dat vlak is België ook meer een bananenrepubliek dan tegenover onze buurlanden.... En dat komt door onze "superoverheid" die zich als beroepsrover naar voren werkt, dus moeten mensen wel sjoemelen.... |
Citaat:
Een bevolking van twee keer niks met 4 regeringen en aanhangsels.... |
Citaat:
Hou zou u anders te werk gaan? |
Citaat:
Ten onrechte meent men dat het vooral een jongerenprobleem is, maar dat is niet zo. Het valt bij jongeren gewoon meer op omdat andere doodsoorzaken (ziekte, ouderdom) nog relatief afwezig zijn. |
Citaat:
Een jongere die zich van kant maakt die zegt gewoon... hou uw wereld, hierin wil ik niet leven. Die mensen van boven de 40 hebben waarschijnlijk al hun middelen om recht te blijven uitgeput - alles geprobeerd en dan de finale stap. Dat is nog iets anders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be