![]() |
LSP valt koningshuis aan !
Graag had ik van het klein extreem links marginaal clubje LSP hun standpunt betreffende het koningshuis in belgië vernomen. Voor deze vraag verwijs ik naar een artikel op hun website.
|
Een pluim voor LSP! :thumbsup:
|
Vandaag heeft Eric Donckier in HBVL plots lovende woorden voor de ex-voorzitter van RC Genk Vaessen, verdacht van omkoping.
Een week tevoren was Prins Laurent voor hem reeds veroordeeld. Twee maten en twee gewichten. |
Radicaal-links gaat u nooit het koningshuis horen verdedigen alleszins.
|
LSP is alleszins een van die weinige partijen die tenminste republikeins durft zijn. Chapeau.
|
Citaat:
|
Waarom die opwinding. Dit is al altijd ons standpunt geweest. ;)
|
Ik zei het toch al, An vds is op een lsp'er verliefd.
|
Citaat:
Zie in Nederland, Kapic en Kusters, die zegt ooit snij ik persoonlijk je kloten er af Constantje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een welgemeende proficiat aan de LSP! (Dit is denk ik ook de eerste keer dat ik dat zet :-D )
Ze zijn tenminste consequenter dan die royalisten van de SP-A. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ook trouwe partijslaaf, op voorwaarde dat ik zelf de partijlijn bepaal :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier twee maal om een ander volk he :-o of snapt u dat ook al niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voila |
Citaat:
[SIZE=4]volk[/SIZE] (het ~) 1 (~en/~eren) de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben 2 (~en/~eren) de gezamenlijke bewoners van een staat in betrekking tot het staatshoofd of de regering, de onderdanen => natie 3 de lagere sociale klassen => canaille, crapuul, gemeen, gepeupel, goegemeente, grauw, het gemene volk, het gewone volk, janhagel, Jan Publiek, klootjesvolk, plebs, publiek, voetvolk, vulgus 4 een of meer mensen 5 groep bijen of andere in groepen levende insecten met eenzelfde woonplaats http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=volk demos=volk (zoals in "de massa") kratos= kracht (zoals in "beslist") de democratie is de macht geven aan de meerderheid gewoon. Uw "volk" is een 19de eeuwse term uitgevonden (op basis van menselijke zwakten) om een politieke stroming door te voeren (zoals het fascisme, het communisme, het extremisme,...). |
Citaat:
|
Citaat:
[SIZE=4]wel·vaart[/SIZE] (de ~) 1 toestand van gunstige ontwikkeling in maatschappelijk en vooral economisch opzicht => rijkdom Zoals u wel zult weten bestaat "volkwelvaart" niet :lol: |
Citaat:
Ach, dat vind ik nu eens gezever. Als mensen/bewegingen/partijen/groepen ... in een dossier eenzelfde 'vijand' hebben, moeten deze - in mijn ogen - samen in dat dossier die 'vijand' kunnen bestrijden. Van mij - maar wie ben ik - zou u dus als SLF'er aan een NSV-betoging tegen het koningshuis kunnen deelnemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als democratie betekent het volk heeft de macht, dan is er per definitie al een volk. Iets dat niet bestaat kan immers geen macht hebben.
Voor iemand als Largo_w zal democratie wellicht slecht zijn, hij ziet liever de macht in handen van multinationals zonder enige collectieve inspraak. Voor iemand die wél de democratie erkent zal de vraag zich opdringen: welk volk heeft de macht? Als er immers maar alleen 'mensen' zijn, dan zou het 'volk' niet meer of minder zijn dan alle mensen, met andere woorden een staatsstructuur van zes miljard inwoners. Anders gezegd: the empire. |
Citaat:
Le nationalisme en tant qu'idéologie s'est cristallisé au XIXe siècle simultanément dans plusieurs pays d'Europe. http://fr.wikipedia.org/wiki/Nationalisme |
Citaat:
Blijft evenwel dat "volksdemocratie" een term is die etymologisch gewoon kleppert aan alle kanten. |
Citaat:
enjoy :-) Citaat:
Citaat:
Waarom geen empire? je moet onderschijd maken tussen volk en volk he jantje maakte de fout ook al vandaag! (zie bovenstaande link naar wikipedia) |
Citaat:
En wat is uw oplossing op het probleem dat u poneert? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be