![]() |
Saddam is opgehangen en voltooid verleden tijd!
Het is zo ver, veel vroeger dan verwacht maar we zijn aan en eind gekomen van een tijdperk! Het Saddam Hoessein tijdperk. CCN heeft zonet gemeld dat ze heeft vernomen van een irakeese zender dat de voormalig dictator opgehangen is in Irak 10 minuten geleden! Dit gebeurde enkele minuten voor een religeuze periode van enkele dagen! De Irakezen zijn over het algemeen vrij tevreden dat de dictator opgehangen is en willen hem absoluut niet meer terug! Er is wel nog altijd een hardcore gedeelte dat heftig protesteerd maar het merendeel verlangt wel weer naar de tijden waar men veilig en zonder zorgen over straat kon lopen, maar Saddam willen ze niet terug! Maar wat zal de realiteit zijn in het straatbeeld van irak?
|
Einde van een lange tijd dictatuur. Ik hoop dat Irak nu verder kan met een betere toekomst. Wel jammer dat het zo gegaan is, ik ben principieel tegen de doodstraf.
|
1 Bijlage(n)
|
Ik luister op dit ogenblik naar het nieuws.
'Na de executie werd rond zijn lijk gedanst.' :? |
Wie danste dan rond zijn lijk? Werd dat lijk even naar buiten gedragen voor het gewone volk? Was het buikdansen? Welke muziek?
|
Sjahied! Sjahied! Kill all infidels...
|
Toch blijf ik de doodstraf fout vinden hoor,en de problemen in Irak zullen nu maar pas goed en wel beginnen
|
Alleen al wegens zijn daden tegen de koerden heeft hij dat verdiend.:-D
|
God hebbe zijn ziel...
...maar het zal eerder Zijn concurrent zijn die die zal recupereren... |
Saddam was een bondgenoot van de JewSA. Men ziet nu heel duidelijk wat er gebeurt als de zionistische schurkenstaat je niet meer nodig heeft.
Laat dit een les zijn voor velen. Kies altijd en onvoorwaardelijk stelling tegen het Atlantisme, het liberalisme, de JewSA en zijn zionistische handlangers. Hugo Chavez had gelijk over Bush. Hij zei: "de duivel stond hier een dag geleden. Je kan het zwavel nog ruiken." Wel het is een schande dat zo iemand zich Christelijk noemt. Ik bid dan ook tot God, dat er ooit een dag zal komen dat de VS afgerekend wordt voor zijn misdaden zowel tegen de menselijkheid als tegen het leefmilieu. Ik zou graag Bush aan de galg zien tijdens mijn leven. Over Saddam: Ik vond Saddam een redelijk goede president en hij wist hoe hij een ingewikkelde staat als Irak moest besturen. Het enige wat ik hem verwijt is de nutteloze oorlog tegen Iran. Want hier speelde hij in de kaart van wie ? Inderdaad de JewSA. De positieve reactie van Iran op de ophanging is door de vele slachtoffers wel begrijpelijk. Maar het is dom om zo hun grootste vijand gelijk te geven. Ik blijf erbij, dat men altijd en onvoorwaardelijk stelling dient te nemen tegen de VS, anders profiteren ze altijd uit gelijk welke situatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Proficiat, het niveau van uw posts daalt nog onder die van Bazilfunk. :lol: |
Citaat:
Wel een vreemde houding voor iemand die zijn posts met "alles voor vlaanderen" ondertekent. |
Saddam Hoessein opgehangen
HLN UPDATE 10:25 De Iraakse oud-president Saddam Hoessein is zaterdagmorgen rond 4 uur in de Iraakse hoofdstad Bagdad opgehangen. De executie komt maar vier dagen nadat een Iraaks gerechtshof de doodstraf in beroep bevestigde voor de moord in 1982 op 148 sjiieten uit de Iraakse stad Doujail. Gefilmd De ophanging - die volgens de nationale veiligheidsadviseur Moaffaq al-Roubaie in Qadhimiya werd voltrokken - werd bijgewoond door een dokter, een advocaat en officieel aangewezen getuigen. De terechtstelling duurde slechts enkele minuten. Van de ophanging zijn - zoals de gewoonte in Irak - filmopnamen gemaakt. De beelden worden meer dan waarschijnlijk gedeeltelijk uitgezonden op de Iraakste staatszender. |
Citaat:
je daalt met de minuut in mijn achting:-( |
Nu nog Bush zien hangen!!!
|
Citaat:
|
Het Vaticaan heeft ook haar afkeuring laten blijken.
Ze blijft zich verzetten tegen 'de cultuur van de dood', met name: actieve euthanasie, doodstraf en abortus. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zie nu maar wat het resultaat is van hun 'herwonnen' vrijheid...nu gaan ze vechten en blijven vechten tegen elkaar tot binnen x aantal tijd Irak uit elkaar valt. |
Citaat:
Degene die in de Irak - Iran oorlog met Amerikaanse wapens vocht was Iran, niet Irak. Irak's leveranciers waren vooral de USSR (61%) en Frankrijk (18%). Twee landen die fel tegen de VS inval in Irak waren (en zijn). De VS was goed voor 0,6% van de wapenleveringen aan Irak in de periode 1973 - 1990. (zie ook http://www.sipri.org/contents/armstr...ansfers%20iraq) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om hierover te praten is het al veel te laat...had 'den amerikaan' nadat ze Saddam hadden den boel moeten in handen geven van de UN. Nu zullen ze blijven vechten tot ze het zelf kotsbeu worden en inzien dat enkel praten helpt. Dat ze nu maar hun boeltje zelf oplossen...en ik hoop dat er nog ettelijke amerikanen de dood vinden in Irak. Dacht dat politieke moorden niet meer van deze tijd waren...Heil Bush! :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zal dit de shiieten en sunniten dichter bij elkaar brengen? Ik vrees van niet. De VS zal oogsten wat ze gezaaid heeft. Ondertussen gaan de dagelijkse slachtingen ongestoord verder, de sjiitische milities kunnen ongestoord blijven moorden, terwijl Saddam opgehangen is wegens een slachting in 1982 (tegen het soort mensen dat nu aan de macht is)!
|
Citaat:
|
We zijn nu bijna 4 jaar verder, en de president van Irak is nog steeds George Bush.
|
Citaat:
Ik ben principieel tegen de doodstraf, geen enkel mens heeft het recht om het leven van een ander te ontnemen. Dat Hoessein gestraft moest worden lijkt me nogal logisch, maar zolang een land doodstraffen en lijfstraffen goedkeurd, is het voor mij geen beschaafd land. De datum van zijn terechtstelling lijkt misschien raar maar er is ook een mooie uitleg voor. Net vandaag is wordt het Offerfeest gevierd, dat feest zal voor velen nu voor altijd samen hangen met de terechtstelling van Hoessein, wat dus wil zeggen dat géén enkele Moslim deze datum ooit zal vergeten. Waarschijnlijk was er ook druk vanuit de Westerse (vooral Amerikaanse) wereld om het zo snel mogelijk te doen. Als Hoessein alles mocht vertellen wat hij wist tijdens het proces omtrent de Koerden, dan zag het er benard uit voor enkele toppolitici in Amerika, niet in het minst vader Bush. |
Citaat:
|
Citaat:
en als jij Hoessein een goede leider vindt, dan kan ik alleen maar bidden dat jij nooit ergens macht verwerft:? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het al gezegd.
De rechters, politici, ... die iets te maken hebben met de dood van Saddam zijn evengoed schuldig aan moord. Ze zijn geen haar beter dan Saddam. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be