![]() |
Verkeer (beleid)
Iedereen weet dat het huidige verkeer(beleid) een ramp is.
* De boetes staan niet in verhouding met de overtredingen of zijn te zwaar * Het openbaar vervoer is niet afgestemd op de arbeider * Flitspalen staan opgesteld waar het duidelijk voor het geld is. * Men creëert filles door absurde snelheidsbeperkingen. * enz... Hoe zou het Vlaams Belang deze problemen aanpakken? |
Zeg Fig, 't is laat op de avond nietwaar? De zin ontbreekt me om nu nog even het mobiliteitsprobleem aan te pakken.
Maar in de rapte: 1 ja 2 ja 3 ja 4 soms. En het is files. |
Citaat:
|
Citaat:
Morgen verwachten wij dus van u een voorstel over hoe de verkeersproblematiek aan te pakken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij doet het denken aan die journalist die in de jaren zeventig een vraag stelde aan premier Leburton waarop de premier antwoorde 'geen commentaar' en de journalist braafjes antwoordde 'merci'... Alle gekheid op een stokje, want het probleem dat u aanhaalt verdient wel wat beters dan de nonsensikale onzin waarmee Filip de Man zich er vanaf maakt. De problemen zoals jij ze schetst, zijn zoals ze door de bril van veel automobilisten gezien worden. Dat is een goed uitgangspunt: veel mensen rijden in dit land regelmatig met de wagen. Maar misschien is dat de kern van het probleem wel? Want we zitten bijvoorbeeld met een klimatologisch probleem dat in grote mate door het verkeer mee veroorzaakt wordt. Ik weet niet of u de temperaturen de voorbije tien jaar een beetje in het oog hebt gehouden? In onze steden klagen mensen over onveiligheid. Die onveiligheid heeft voor een groot deel te maken met een gebrek aan sociale controle die we steeds meer overlaten aan de overheid die dat organiseert door middel van blauw op straat, iets wat sommige omschrijven als 'asociale controle'. De oorzaak van het wegvallen van die sociale controle komt voor een groot deel voort uit het feit dat we onze openbare ruimte zoals de straat niet langer gebruiken om ons sociaal leven te organiseren maar vooral om ons te transporteren. Waar mijn grootouders en ouders de gewoonte hadden hun stoel op de stoep te zetten en hun kinderen ondertussen voetbalden, is de straat in steden vandaag de plaats waar je zo snel mogelijk van a naar b gaat. Het autoverkeer maakt het sociale leven op straat onmogelijk en vernietigt daardoor de sociale controle en verhoogt dus het onveiligheidsgevoel. Verder worden er nogal wat oorlogen gevoerd in landen die over de brandstof voor onze auto's beschikken of waar er belangrijke pijpleidingen doorlopen. Die oorlogen worden verklaard vanuit hoge principes als 'democratie', 'mensenrechten' of 'vrijheid' maar men heeft het in essentie over het recht van sommige mensen om aan die grondstoffen veel geld te verdienen en de vrijheid van sommige mensen om winstmarges te hanteren die op geen enkele manier in verhouding staan tot de kosten. Tot slot maken we ons in dit land niet geheel onterecht allemaal druk om een jongen die gedood wordt omwille van zijn mp3-speler, een man die dood neerzijgt op een bus of een Turkse vrouw, een blonde baby en haar zwarte oppas die omver geblazen worden. Als er iemand gedood wordt, dan staan we daar bij stil. Het vergroot ons gevoel van onveiligheid, induceert angst en dat resulteert in een rechtse reflex. Vreemd genoeg staan we er niet bij stil dat er elke dag gemiddeld 5 mensen sterven in het verkeer en een veelvoud daarvan voor het leven gehandicapt worden door de manier waarop we onze mobiliteit organiseren. Dat lijken me vier fundamentele problemen (milieuverontreiniging, gebruik van publieke ruimte, schaarse grondstoffen, verkeersslachtoffers) en die pakken we alleen aan als we onze uitgangspunten radikaal onder de loupe durven nemen. Het zou me plezieren als De Heer Filip de Man naast uw bedenkingen ook op de mijne een iets omstandiger antwoord zou willen geven dan 1 ja 2 ja 3 ja 4 ja. |
Nog eens even bumpen, wacht nog op het voorstel.
|
Bump
|
Bump
|
Toch nog even bumpen om wat meer over dat verkeersbeleid te horen.
|
Citaat:
|
Het verkeer als een reusachtige arena waar het recht van de sterkste geldt, wellicht ?
|
Geen antwoord gekregen op zijn verkeersbeleid al heb ik deze thread verschillende malen naar boven gegooid. :roll:
|
Toch nog eens proberen om achter dat verkeersbeleid te komen.
Aangezien hij nog aan het posten is, kan hij misschien nog antwoorden. |
Sommigen denken blijkbaar dat ik hier met een batterij knappe medewerksters zit om stante pede alle vragen te beantwoorden: los eens even de problemen van de Derde Wereld op, mijnheer De Man; wat denkt u van de directe democratie, mijnheer De Man? hoe kijkt u aan tegen het mobiliteitsprobleem...
Maar alla, het verkeer dus. Ik denk dat we wonen, werken, winkelen, schoolgaan en ontspannen moeten concentreren. Weg met het pendelen. Dat vergt een generatie en dus kunnen wij er maar beter nu mee beginnen. Ik denk natuurlijk ook aan telewerk/thuiswerk en aan meer goederenvervoer langs het spoor en de kanalen. |
sorry, dubbel
|
Citaat:
Wat betreft uw idee om werken en wonen te concentreren. Lijkt het U een idee om bijvoorbeeld rijhuisjes rond de electriciteitscentrales te zetten? Of rond de composteringsinstalaties? waterzuiveringsstations? Raffinaderijen, olieopslag en dergelijke? |
Citaat:
Verder vragen we u niet om het derde wereld probleem op te lossen, we vragen voorstellen om te zien hoe u dat probleem wil aanpakken. Niemand gelooft dat u dat dan ook in 1,2,3 kan oplossen. Citaat:
Niet meteen mijn persoonlijke mening, maar toch een antwoord. ;-) |
Citaat:
Het moet maar eens gedaan zijn met vragen te stellen he...:-o :-P Weeral zeer concreet, uitgewerkt en origineel het antwoord trouwens...8O Maar u blijft ten minste eerlijk dat is goed... |
Eerlijk gezegd begin ik het gezaag over Mr. De Man hier beu te worden. Het is jullie goed recht natuurlijk, linkiewinkies, maar denkt u echt dat hij de hele dag tijd heeft om op een internetforum te antwoorden op ontelbare vragen? Ik vind dat hij ondanks de zovele vragen (veel meer als bij de volksvertegenwoordigers vd andere partijen, n.b.) goed werk heeft geleverd, en al mogen zijn antwoorden niet altijd bestaan uit een essay van minstens 10 pagina's, zijn antwoorden zijn eerlijk en oprecht. En dat is zeldzaam bij een politieker. Mijn stem gaat dit jaar dan ook vast en zeker naar hem.
|
met rechtlijnigheid en eerlijkheid hebben linkiwinkies altijd al problemen gehad...
|
u verwart rechtlijnigheid en eerlijkheid trouwens met plat populisme
inderdaad, net zoals de rechtse zakken problemen hebben met genuanceerd nadenken, doordachte antwoorden, duidelijke analyses en intelligente, originele voorstellen.... hebben linkiewinkies inderdaad problemen met plat populisne toch bedankt mijnheer de man om mijn oordeel over de gemiddelde vlaams belang politicus kracht bij te zetten... en u bent dan nog zogezegd één van de betere krachten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be