Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   VB verwelkomt nieuwe Vlamingen (onder voorwaarden) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76353)

Anna List 18 januari 2007 14:33

VB verwelkomt nieuwe Vlamingen (onder voorwaarden)

Bruno Valkeniers (VB) (Het Nieuwsblad 13-01-2007): Het mag eens benadrukt worden, ook nieuwe Vlamingen voelen zich en horen thuis in onze rangen. Als zij, zoals er al velen zijn, aanvaarden dat Vlaanderen hun nieuwe vaderland is. Het Vlaanderen dat wel gastvrij en multi-etnisch kan zijn, maar waar maar één leidcultuur kan zijn en dat is de Nederlandse, de Vlaamse cultuur en dat is de onze! Als zij dat aanvaarden, dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt! Dan zijn we Vlaming onder de Vlamingen.

eindelijk, eens een VB topman die zegt waar het op staat !

let vooral op het belangrijke : "dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt!"

Zyp 18 januari 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2348101)
Bruno Valkeniers (VB) (Het Nieuwsblad 13-01-2007): Het mag eens benadrukt worden, ook nieuwe Vlamingen voelen zich en horen thuis in onze rangen. Als zij, zoals er al velen zijn, aanvaarden dat Vlaanderen hun nieuwe vaderland is. Het Vlaanderen dat wel gastvrij en multi-etnisch kan zijn, maar waar maar één leidcultuur kan zijn en dat is de Nederlandse, de Vlaamse cultuur en dat is de onze! Als zij dat aanvaarden, dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt! Dan zijn we Vlaming onder de Vlamingen.

let vooral op het belangrijke : "dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt!"

lol, langs een kant een sterke stank van allerhande duistere shady organisaties, concerten ed... En nu een uitnodiging aan iedereen die op zulke bijeenkomsten zou worden in elkaar getimmerd. Hoe gaan ze zo'n 2 uitersten verzoenen?

Het regent hard, maar er zijn nochtans geen bananen bij....

Anna List 18 januari 2007 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyp (Bericht 2348141)
lol, langs een kant een sterke stank van allerhande duistere shady organisaties, concerten ed... En nu een uitnodiging aan iedereen die op zulke bijeenkomsten zou worden in elkaar getimmerd. Hoe gaan ze zo'n 2 uitersten verzoenen?

Het regent hard, maar er zijn nochtans geen bananen bij....

Bruno Valkeniers is anders altijd prominent NSV'er en sponsor VNJ geweest hoor ... veel meer uitgesproken Vlaams Nationalist en rechts kan je dus niet zijn... ik denk eerder dat jij die wat jij 'shady organisaties' noemt een rol toedicht die ze misschien wel ambiëren, maar niet bezitten.

pinbag 18 januari 2007 15:39

Nu wachten hoe der rest van de meute blaft.

ilfalco 18 januari 2007 15:56

Citaat:

Bruno Valkeniers is anders altijd prominent NSV'er en sponsor VNJ geweest hoor ... veel meer uitgesproken Vlaams Nationalist en rechts kan je dus niet zijn... ik denk eerder dat jij die wat jij 'shady organisaties' noemt een rol toedicht die ze misschien wel ambiëren, maar niet bezitten
klopt. van gaever is ook steeds VB symphatisant geweest. hij was al aanwezig op Vb bijeenkomsten eind jaren 70.

Patriot! 18 januari 2007 15:59

VB is dus voor een multi-etnisch Vlaanderen?

Natuurlijk :)

john bell hood 18 januari 2007 17:05

1 Bijlage(n)
Standpunt is totaal verkeerd.De vraag van integratie mag zich niet stellen.Migratie is immers af te wijzen in een dichtbevolkt land met hoge werkloosheid.De immigratie van het verleden moet gedeeltelijk teruggedraaid worden.

john bell hood 18 januari 2007 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2348352)

Allen de slappelingen in de partij.:lol:

Anna List 18 januari 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2348643)
Standpunt is totaal verkeerd.De vraag van integratie mag zich niet stellen.Migratie is immers af te wijzen in een dichtbevolkt land met hoge werkloosheid.De immigratie van het verleden moet gedeeltelijk teruggedraaid worden.

ha, richt uw eigen clubke op hé !

john bell hood 18 januari 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2348675)

Nee,voorlopig nog niet.Over de grond van de zaak antwoordt ge zelfs niet.

Casca 18 januari 2007 17:51

Hoor ik daar iets scheuren?

chev.errant 18 januari 2007 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2348101)

Ja, en wat is er nu zo lollig aan die uitspraak ? Uiteindelijk is het een visie die in elk westers land gehandhaafd wordt... Onterecht misschien ? Volgens wie dan wel ? Indien het onterecht zou zijn vreemdelingen met andere culturen en andere godsdiensten recht te geven op de westerse voordelen en toe te laten dat zij de westerse cultuur van binnenuit opvreten, dan is de westerse cultuur wel héél vlug om zeep... Blijkbaar iets waarop sommigen wel heel naarstig op zitten te wachten... Waarom, mag Joost (of Allah ?) weten... Het alternatief zal een bittere pil om slikken zijn, om het zacht uit te drukken...

Casca 18 januari 2007 18:03

Het is mooi dat het VB haar multi-etnische wortels nog eens in de verf zet.

Patriot! 18 januari 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2348648)
Allen de slappelingen in de partij.:lol:

Uw partijtop zijn dus slappelingen? 8O

deryz 18 januari 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2348815)

zeker niet, hij denkt nog steeds dat we in de jaren 1800 leven geloof ik, hij kan zich niet neerleggen met wat de meerderheid van VB wil

Casca 18 januari 2007 18:12

Het VB is dus een ondemocratische partij?

deryz 18 januari 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 2348836)
Het VB is dus een ondemocratische partij?

neen, waar haal je dat

Casca 18 januari 2007 18:43

De partijtop legt zich niet neer bij wat de meerderheid van het VB wil. Ergo, de VB is een ondemocratische partij.

Savatage 18 januari 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 2348967)
De partijtop legt zich niet neer bij wat de meerderheid van het VB wil. Ergo, de VB is een ondemocratische partij.

En wat wil die meerderheid volgens u dan wel? Op welk referendum of op welke uitslag baseer je je?

Casca 18 januari 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2348981)
En wat wil die meerderheid volgens u dan wel? Op welk referendum of op welke uitslag baseer je je?

Ik wijs enkel op het logische gevolg van de statement van Deryz.

Vind jij dat de VB-partijtop luistert naar de meerderheid van haar achterban, Savatage?

Zwartengeel 18 januari 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2348675)

http://protest.skynetblogs.be/

Citaat:

Wat is de essentie van PROTEST?10 X STRAFFER DAN VLAAMS BELANG !!!

Savatage 18 januari 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 2348988)

Deryz wijst er juist op dat het VB de meerderheid wel volgt.

Citaat:

Vind jij dat de VB-partijtop luistert naar de meerderheid van haar achterban, Savatage?
Best wel, voor zover dat mogelijk in binnen een politieke partij. Democratie is mijns inziens vooral iets wat moet voorgesteld worden als een staatsstructuur voor de burgers naar buiten toe.

deryz 18 januari 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 2348988)

ik denk van wel, dat de meerderheid akkoord is met de huidige gang van zaken

Casca 18 januari 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2349001)
Deryz wijst er juist op dat het VB de meerderheid wel volgt.

Ah, eventjes verward... ik dacht dat Deryz het had over de partijtop, niet over Johnny.

deryz 18 januari 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2348991)

Wat is mijn bedoeling?Het cordon sanitaire doorbreken maar... alleen tegen mijn voorwaarden dus enkel indien het VB mijn nog strengere maatregelen wil overnemen !

:rofl: :rofl:

realisme is duidelijk niet gewenst

Bazilfunk 18 januari 2007 19:30

Hoe kan je vlaanderern nu aanvaarden als je nieuwe vaderland als vlaanderen zelfs geen land is. Wat een idioten daar bij het VB.

Men maakt zich druk over nieuwe belgen terwijl de echte belgen zelfs vlaanderen nog niet willen aanvaarden als hun vaderland.

Zwartengeel 18 januari 2007 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2349124)
Hoe kan je vlaanderern nu aanvaarden als je nieuwe vaderland als vlaanderen zelfs geen land is. Wat een idioten daar bij het VB.

Men maakt zich druk over nieuwe belgen terwijl de echte belgen zelfs vlaanderen nog niet willen aanvaarden als hun vaderland.

De dag dat belgique er het bijltje bij neerlegt zullen ze dat hoe dan ook willens nillens moeten doen, hoor. Ook in Anvers. Of denk je dat ze allemaal naar Terre de l'Avenir, Wallonie gaan verhuizen, bij ons aller Steenbokske?

En ze zullen het doen, wees er maar zeker van. Heb je vorige maand ook opgelet hoeveel man er komen opdagen is bij de steunbetoging voor belgique? Misschien ligt de gewone man dan niet echt helemaal wakker van Vlaamse onafhankelijkheid, van belgique liggen ze duidelijk nog véél minder wakker. Het is overigens in het verleden al genoeg aangetoond dat de doorsnee man in de straat zich snel neerlegt bij een nieuwe situatie. Verwacht je dus zeker niet aan massale tegenbetogingen bij een eventuele Vlaamse onafhankelijkheid. Het zal geruisloos gebeuren en het leven zal gewoon verdergaan.

Internaut 18 januari 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2348352)

Er is een verschil tussen multi-etnisch en multicultureel.

Bazilfunk 18 januari 2007 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2349156)
De dag dat belgique er het bijltje bij neerlegt zullen ze dat hoe dan ook willens nillens moeten doen, hoor. Ook in Anvers. Of denk je dat ze allemaal naar Terre de l'Avenir, Wallonie gaan verhuizen, bij ons aller Steenbokske?

Sjoe antwerpen stapt nooit mee in vlaanderen, vergeet dat maar al. We kunnen het alleen ook wel aan. Aan belgie is enkel brussel nog intressant en als dat allemaal ophoudt te bestaan waarom zouden we dan verder gaan met vlaanderen. Om de rest van vlaanderen te onderhouden ofwa?

Ik zal nooit een vlaamse id kaart aanvaarden en ik ken persoonlijk eigenlijk niemand die zo'n id kaart zou aanvaarden.

Metternich 18 januari 2007 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2349803)
Sjoe antwerpen stapt nooit mee in vlaanderen, vergeet dat maar al. We kunnen het alleen ook wel aan. Aan belgie is enkel brussel nog intressant en als dat allemaal ophoudt te bestaan waarom zouden we dan verder gaan met vlaanderen. Om de rest van vlaanderen te onderhouden ofwa?

Ik zal nooit een vlaamse id kaart aanvaarden en ik ken persoonlijk eigenlijk niemand die zo'n id kaart zou aanvaarden.

Dan annexeren wij uw gebied wel 8-) U denkt toch niet dat uw mening ertoe doet? :twisted:

Bazilfunk 19 januari 2007 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2349828)
Dan annexeren wij uw gebied wel 8-) U denkt toch niet dat uw mening ertoe doet? :twisted:

En hoe ga jij Antwerpen innemen zonder centen? Denk je echt dat we jullie geld gaan lenen om tanks te kopen? Of dacht ge tanks te krijgen van het belgisch leger? :lol:

Ge zult snel op uw knieen zitten wanneer blijkt dat jullie economische spil kwijt zijn.

deryz 19 januari 2007 08:42

Citaat:

Sjoe antwerpen stapt nooit mee in vlaanderen, vergeet dat maar al. We kunnen het alleen ook wel aan.

:rofl: :rofl:

realisme is duidelijk niet aan u besteed, antwerpen zal een voortrekkersrol spelen in Vlaanderen, dat u dan maar verhuist naar wallonië:roll:

Anna List 19 januari 2007 09:08

Citaat:

gij zult u neerleggen bij wat de meerderheid beslist, net zoals ik nu nog efkens op mijn honger blijf.

ik ken dat van die dreigers met 'ik vertrek als ...' altijd maar beloven, maar uiteindelijk blijven ze altijd ...

Anna List 19 januari 2007 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2349968)
En hoe ga jij Antwerpen innemen zonder centen? Denk je echt dat we jullie geld gaan lenen om tanks te kopen? Of dacht ge tanks te krijgen van het belgisch leger? :lol:

Ge zult snel op uw knieen zitten wanneer blijkt dat jullie economische spil kwijt zijn.

ah ge gaat heel de Haven van Antwerpen meenemen ... da's origineel ! inpakken of hier opeten ? :lol:

grossfaz 19 januari 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2349789)
Er is een verschil tussen multi-etnisch en multicultureel.

o ja? Van waar komt het verschil in cultuur denk je, uit de lucht gevallen?

Multiculturaliteit is een resultante van multi-etniciteit. Een multiculturele samenleving komt niet tot stand zonder multi-etniciteit.

Anna List 19 januari 2007 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz (Bericht 2350437)
o ja? Van waar komt het verschil in cultuur denk je, uit de lucht gevallen?

Multiculturaliteit is een resultante van multi-etniciteit. Een multiculturele samenleving komt niet tot stand zonder multi-etniciteit.

ola, het verschil wil volgens mij zeggen dat multi etnisch (er is een instroom met verschillende etnie) niet automatisch multi-cultureel wordt (cfr orthodoxe joden in Antwerpen (als voorbeeld) ... er is daar eerder sprake van het naast elkaar bestaan van culturen, niet van een multiculturele maatschappij, me dunkt, zelfde gaat op voor bepaalde wijken (getto's ?) in Antwerpen en Brussel)

maar Valkeniers eist m.i.wel een volledige inpassing in het publieke leven (in de beslotenheid van je huis doe je uiteraard wat je wil) ...

pragmatisch standpunt van het verstand, heel realistisch, lange tijd hebben bepaalde kopstukken deze realpolitik uitsluitend binnenskamers willen 'toegeven' ... t doet goed ook een eersterangskopstuk er nu en plein public mee te horen uitpakken.

een stap die rechts-popu met Pim Fortuyn reeds gezet had, hier zit zeker toekomst in voor Vlaanderen.

grossfaz 19 januari 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2350461)
ola, het verschil wil volgens mij zeggen dat multi etnisch (er is een instroom met verschillende etnie) niet automatisch multi-cultureel wordt (cfr orthodoxe joden in Antwerpen (als voorbeeld) ... er is daar eerder sprake van het naast elkaar bestaan van culturen, niet van een multiculturele maatschappij, me dunkt, zelfde gaat op voor bepaalde wijken (getto's ?) in Antwerpen en Brussel)

maar Valkeniers eist m.i.wel een volledige inpassing in het publieke leven (in de beslotenheid van je huis doe je uiteraard wat je wil) ...

pragmatisch standpunt van het verstand, heel realistisch, lange tijd hebben bepaalde kopstukken deze realpolitik uitsluitend binnenskamers willen 'toegeven' ... t doet goed ook een eersterangskopstuk er nu en plein public mee te horen uitpakken.

een stap die rechts-popu met Pim Fortuyn reeds gezet had, hier zit zeker toekomst in voor Vlaanderen.

ah, ik zie het al, niet al te intelligent.

Wat is cultuur? Cultuur is het product van de interactie tussen omgeving en geaggregeerde groepskenmerken, in casu raciale kenmerken. Concreet vereisen de natuurlijke omstandigheden iets van de mens, en die mens wordt geaggregeerd gekenmerkt door eigenschappen, zowel fysiek als andere.

Nu, verandert men één der parameters (de omgeving of de bevolking) verandert op lange èn korte termijn de cultuur.

Uw these zou betekenen dat een Vlaanderen waar de helft van Afrika in geassimileerd wordt, hetzelfde Vlaanderen zal opleveren als hetgene het zou opleveren met enkel etnische Vlamingen. Dat is natuurlijk ridicuul, want dat zou tevens betekenen dat culturele verschillen onbestaande zijn.

Tenslotte, het verschil in etnische afstamming kan zo groot zijn dat men zelfs louter fysiek anders is dan de rest van de Vlamingen. Men gaat zich altijd afvragen wie men is, van waar men komt, en waar men naartoe gaat. De 'back to Afrika'-beweging in de States, de verradicalisering van de moslimjeugd bij ons, het zijn allemaal uitingen van de zoektocht naar de grote filosofische vragen die ik schets.

Om te besluiten, assimilatie is onmogelijk als men het heeft over a) grote en b) etnisch zeer ver van ons afstaande groepen.

En denk maar eerst eens goed na vooraleer te antwoorden.

Anna List 19 januari 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz (Bericht 2350524)
ah, ik zie het al, niet al te intelligent.

tja, als dat u deugd doet ... voor mij lijkt dat sterk op compenseren uit frustratie, maar soit, ik denk niet dat t de bedoeling is hier een scheldpartij te houden.

Citaat:

Wat is cultuur? Cultuur is het product van de interactie tussen omgeving en geaggregeerde groepskenmerken, in casu raciale kenmerken. Concreet vereisen de natuurlijke omstandigheden iets van de mens, en die mens wordt geaggregeerd gekenmerkt door eigenschappen, zowel fysiek als andere.

weet je niet wat 'in casu' wil zeggen ? of beperk je hier echt cultuur tot de definitie 'raciale kenmerken' ?! ... ik vind dit een uitermate beperkte en foute interpretatie van het begrip cultuur
Citaat:

Nu, verandert men één der parameters (de omgeving of de bevolking) verandert op lange èn korte termijn de cultuur.

Uw these zou betekenen dat een Vlaanderen waar de helft van Afrika in geassimileerd wordt, hetzelfde Vlaanderen zal opleveren als hetgene het zou opleveren met enkel etnische Vlamingen. Dat is natuurlijk ridicuul, want dat zou tevens betekenen dat culturele verschillen onbestaande zijn.

altijd handig in een debat, iemands these foutief interpreteren en dan woorden als 'ridicuul' opkleven ...

wat ik poneerde was dat het instromen van nieuwe etnieën niet noodzakelijkerwijze leidt tot multicultuur. ik bedoel daarmee dat mensen die integreren met behoud van de eigen cultuur idd een multicultuur creëren (assimilanten iets minder, maar uiteraard ook nog altijd) ... maar mensen die in een quasi volledige apartheid leven, teruggetrokken in hun eigen kleine gemeenschap, veelal nog in een getto en zo veel mogelijk vasthouden aan hun eigen cultuur ... veroorzaken m.i. geen multicultuur ... wel een multi-etnische-maatschappij

(ps ik verkneukel mij niet in zulke semantische discussies ... verwacht van mij niet dat ik hierover met u nog een twintigtal posts wissel ... dat hele debat boeit mij niet zo eigenlijk, ik stelde alleen maar een (wat mij betreft)positieve uitlating van een VB kopstuk vast).

Citaat:

Tenslotte, het verschil in etnische afstamming kan zo groot zijn dat men zelfs louter fysiek anders is dan de rest van de Vlamingen. Men gaat zich altijd afvragen wie men is, van waar men komt, en waar men naartoe gaat. De 'back to Afrika'-beweging in de States

ik zie hier geen enkel probleem in
Citaat:

, de verradicalisering van de moslimjeugd bij ons, het zijn allemaal uitingen van de zoektocht naar de grote filosofische vragen die ik schets.

we hebben wetten genoeg die moslimfundi's aan banden leggen zodra ze criminele feiten plegen.

Citaat:

Om te besluiten, assimilatie is onmogelijk als men het heeft over a) grote en b) etnisch zeer ver van ons afstaande groepen.

dit vind ik complete flauwekul, of wil je beweren dat zwarte Amerikanen geen complete Amerikanen zijn ?! totaal 'over the top' zou ik zeggen ... ga u een racistisch clubje stichten ...

Citaat:

En denk maar eerst eens goed na vooraleer te antwoorden.

zucht ... nogmaals : als jij zulke opmerkingen nodig hebt, je doet maar ...

voil�*, ik heb mijn best gedaan om u van antwoord te dienen ... verder ga ik mij niet meer bezig houden met uw m.i. racistische flauwekul van rassentheorieën e.d. waarin ik mijzelf absoluut niet kan vinden ...

het ga u goed, succes ermee.

john bell hood 19 januari 2007 14:11

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2348815)

Sommigen,ja.

Luc Bekaert 19 januari 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2350598)
Citaat:

tja, als dat u deugd doet ... voor mij lijkt dat sterk op compenseren uit frustratie, maar soit, ik denk niet dat t de bedoeling is hier een scheldpartij te houden.

weet je niet wat 'in casu' wil zeggen ? of beperk je hier echt cultuur tot de definitie 'raciale kenmerken' ?! ... ik vind dit een uitermate beperkte en foute interpretatie van het begrip cultuur

altijd handig in een debat, iemands these foutief interpreteren en dan woorden als 'ridicuul' opkleven ...

wat ik poneerde was dat het instromen van nieuwe etnieën niet noodzakelijkerwijze leidt tot multicultuur. ik bedoel daarmee dat mensen die integreren met behoud van de eigen cultuur idd een multicultuur creëren (assimilanten iets minder, maar uiteraard ook nog altijd) ... maar mensen die in een quasi volledige apartheid leven, teruggetrokken in hun eigen kleine gemeenschap, veelal nog in een getto en zo veel mogelijk vasthouden aan hun eigen cultuur ... veroorzaken m.i. geen multicultuur ... wel een multi-etnische-maatschappij

(ps ik verkneukel mij niet in zulke semantische discussies ... verwacht van mij niet dat ik hierover met u nog een twintigtal posts wissel ... dat hele debat boeit mij niet zo eigenlijk, ik stelde alleen maar een (wat mij betreft)positieve uitlating van een VB kopstuk vast).

ik zie hier geen enkel probleem in

we hebben wetten genoeg die moslimfundi's aan banden leggen zodra ze criminele feiten plegen.

dit vind ik complete flauwekul, of wil je beweren dat zwarte Amerikanen geen complete Amerikanen zijn ?! totaal 'over the top' zou ik zeggen ... ga u een racistisch clubje stichten ...

zucht ... nogmaals : als jij zulke opmerkingen nodig hebt, je doet maar ...

voil�*, ik heb mijn best gedaan om u van antwoord te dienen ... verder ga ik mij niet meer bezig houden met uw m.i. racistische flauwekul van rassentheorieën e.d. waarin ik mijzelf absoluut niet kan vinden ...

het ga u goed, succes ermee.

Ik vind dit een heel intelligent antwoord: to the point , ad rem , en genuanceerd waar het moet !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be