![]() |
dedecker/verstrepen/vb
Verstrepen en Dedecker hebben minstens één punt gemeen. Zij hebben brains zoals zovele andere mensen. Maar zij gebruiken die.
Vrije meningsuiting. Ikben benieuw hoe dat Verstrepen zal reageren. Ik hoorde Vanhecke van VB gisteravond zeggen: Ja, Jurgen, daar heb ik al mee gespoken, doch nadenken dat is voor de partijtop. Ik heb de indruk dat verstrepen nu reeds het fluitsignaal van zijn baasje gehoord heeft en braafjes, alhoewel nog een beetje grommend, op het matje zal gaan liggen. Wie zal er anders die forse boete betalen die hij heeft opgelopen met zijn uitzendingen? Nohtans is Jurgen de moeite waard. Met die Troika moet het toch moeilijk werken zijn. |
Citaat:
Het vb is tegen het homohuwelijk maarja,als dan iemand opeens zegt,het vb is voor?Die persoon moet gewoonweg op het matje worden geroepen. Deze mag dus wel z'n eigen gedacht zeggen en zeggen van kijk,ik vind dat dot moet kunnen maar als je begint te zeggen dat het vb er niet tegen is dan zoek je problemen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken de poltieke standunten van Verstrepen onvoldoende maar hij staat wel voor een (beperkt) deel VB-ers. Als hij als non-extreme VB-er zo openlijk aangeeft dat hij Dedecker zijn standpunten steunt is dit ongetwijfeld goed voor Lijst Dedecker. Dank U Jurgen!
|
Citaat:
Geen dank. |
Citaat:
|
...en een opportunist.
Die man heeft geen programma en is door het VB alleen op de lijsten gekatapulteerd omdat hij bekend is en 'dus' stemmen haalt of hoe het VB een partij is zoals een ander op dat gebied. |
Citaat:
Man man... domheid is blijkbaar gratis. |
99% van de politiekers zijn opportunisten ... anders waren bijvoorbeeld die 40% VLD-ers die JMD tot VLD voorzitter wilden promoveren al lang weggegaan bij de VLD. Je kan niet vóór JMD stemmen en als hij het niet haalt dan akkoord gaan met wat Somers allemaal uitkraamt (progressieve, centrumpartij ... you got to be kidding me!!)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verstrepen's programma
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Jurgen Verstrepen kop van jut voor Vlaams Belangers
De website van Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang) wordt overspoeld met vooral boze reacties van VB'ers om een open kieslijst op te stellen als brug tussen de Lijst Dedecker en het Vlaams Belang. Het ideetje van Verstrepen werd vrijdag, na de voorstelling van zijn lijst door Jean-Marie Dedecker, onmiddellijk afgestraft door VB-voorzitter Frank Vanhecke. Sindsdien regent het reacties op de website van Verstrepen. Gisteravond vroeg stond de teller op zowat 170 soms vrij uitgebreide bedenkingen. In overgrote meerderheid afkeurend. Verstrepen wordt verweten ,,te parasiteren op de kap van het Vlaams Belang'' en een ,,post-ideologische opportunist'' te zijn. Erger, door te flirten met de Lijst Dedecker wordt hem dezelfde rol van splijtzwam binnen het Vlaams Belang toegeschreven als indertijd Jean-Marie Dedecker binnen de VLD. Een boze VB'er: ,,Wij zijn gemotiveerde kiezers. De partij heeft sterke figuren nodig. Jurgen Verstrepen is helemaal niet onmisbaar voor het VB''. Een andere: ,,Verstrepen is het paard van Troje binnen het VB''. Nog een andere: ,,Eieren of jong. Exit Verstrepen.'' In meerderheid verwensen de VB'ers Verstrepen naar de politieke woestijn. Af en toe duikt de vrees op dat Verstrepen met zijn voorstel voor een ,,open lijst'' de weg openzette naar openlijke tweedracht binnen het Vlaams Belang zelf. Het is duidelijk dat deze storm binnen eigen rangen Verstrepen niet onberoerd kan laten. Verstrepen op zijn website: ,,Als een leerling-tovenaar, een soort rechtse Harry Potter, zal ik al mijn toverkunsten aanwenden om in het belang van Vlaanderen een rechts front te realiseren. Vlaanderen heeft daar nood aan. (wordt vervolgd).'' (fds) nadenken verboden. |
Strepen, wette nog da we aa van de draaitafel hebben gestampt in Berchem. Lot oewe smoel nog ene keer zien in de Beweging en ge hebt prijs.
Geplaatst door: combat 18 wat een rauwe onverdraagzame taal |
Citaat:
|
Citaat:
Goed gezien, ge kunt er gewoon niet me werken ! Zoals het slachtvee: muil open en slikken tot ge rijp zijt voor consumatie... Lees 'De Dierenboerderij' van Orwell... over de varkens, de schapen en de bloedhonden. :-P |
Citaat:
|
Wat is er eigenlijk met Jurgen ooit gebeurt? Ik weet vroeger in zijn programma dat hij voor 100% tegen het VB was en je merkte dat ook vond ik. Hij zat altijd op de kap van het VB of gasten die van het VB waren. En nu is hij zelf bij de partij gegaan...hebben ze hem overvallen ofzo...?
|
Citaat:
Ik denk dat de houding van FDW daar meer mee te doen had dan wat anders mbt tot het 'tegen' VB zijn. Weet dat ie ooit zo stond te roepen en tieren, dat Verstrepen hem meerdere malen heeft gevraagd te zwijgen en uiteindelijk genoodzaakt was de micro dicht te draaien. |
Verstrepen z'n belangrijkste strijdpunt is de 'freedom of speech'. Naar mijn mening is hij puur uit frustraties (het uit de ether halen van zijn programma's, de boetes die hij kreeg, enz.) overgewaaid naar VB, daar waar men wel alles kan zeggen dat in hem opkomt. Politiek gezien kun je deze jongen toch niet serieus nemen? Als je z'n website ziet: politiek in het belachelijke trekken, video's die zo in willy's en marjetten passen en een hele reeks babes ter bevordering van zijn kiezers?!
|
Citaat:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
'Het Blok ben ik' zegt Vanhecke (naar ' L' état c'est moi ' van C. De Gaulle) 'en gij moet uw muile houden' ! Kijk maar eens hoe Jurgen kwispelend in de hoek kruipt met de staart tussen de benen... :-P |
Zijn bijnaam is tegenwoordig Streep. Als je de reacties op zijn weblog leest kan je best zeggen dat hij onder vuur staat. Hij heeft het verknoeid volgens sommigen. Men beweert dat hij niet naar de lijst JMD gaat omdat het niet zeker is dat hij daar een zetel kan krijgen. Die heeft hij nu wel bij het Vlaams Belang = geld = zekerheid. We moeten daar niet hypocriet over doen.
Een aparte rechtse lijst zou slecht zijn want dat is versnippering! Dat ze dan op Vlott stemmen of ermee samenwerken maar ik vind dat VB mandatarissen op een VB lijst dienen te staan en niet op een aparte open lijst. Men moet de krachten bundelen met hetgeen ons bind. Voor de rest denk ik dat het nodig is dat de Grote 3 hier en daar hun mannetjes droppen anders loopt het wat uit de hand. |
Citaat:
Er kan bijvoorbeeld gekeken worden in welke gemeente je het beste 'gedropt' kan worden ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Naar de verkiezingen met Forza Flandria?
zo 21/01/07 - De rechtse partijen in Vlaanderen vinden allemaal dat ze beter met gebundelde krachten naar de verkiezingen in juni kunnen gaan, maar niemand wil een concreet voorstel lanceren. Dat bleek tijdens een debat in De zevende dag met Gerolf Annemans (Vlaams Belang), Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) en Hugo Coveliers (Vlott). (foto VRT) Vlaams Belang pleit voor een Forza Flandria, waarbij alle rechtse partijen op een lijst staan. "De lijst moet verhinderen dat paars weer met de buit gaat lopen", zegt Annemans. Hoe Forza Flandria er concreet uitziet, is niet van belang volgens Annemans. "De formule is een technische kwestie en ik zal er geen naam op plakken. Maar dat zal geen kartel zijn, samenwerking of een lijst met onafhankelijken." Coveliers voelt er wel iets voor om met alle rechtse standpunten naar de kiezer te stappen. "Vande Lanotte denkt ook dat frontvorming zin heeft, want hij wil het aan de linkerkant doen", zegt Coveliers. Maar Dedecker (foto) wil niet zomaar instappen op de lijst. "Het water is niet te diep en zeg nooit nooit", zegt hij. "Maar ik word nooit Vlaams Belanger, ik kan dat met bloed op de tafel schrijven." bron: vrtnieuws |
Citaat:
Als het aan de heer de Man lag was het waarschijnlijk 'Bloed en bodem' :-D |
Citaat:
|
Mij niet gelaten hoor als ze met een rechts-liberale lijst rond SP.a, een centrum-liberale partij rond CD&V en een rechts-liberale lijst rond VB naar verkiezingen trekken.
|
wat is soortelijk gewicht verstrepen binnen Vlaams Blok?
|
Citaat:
|
The perfect storm
Boutades? “Vlaamsnationalisten en politiek rechtsen kunnen niet samenwerken. Het ligt in de aard van het beestje”. Ik vraag het me af.... Zoals jullie weten pleit ik voor een Forza Flandria. De afgelopen dagen heb ik gezien waar de mogelijkheden naar leiden in de perceptie en officiële rangen. Vandaag heb ik met verbazing Het Laatste Nieuws gelezen. Marie Rose Morel opent een frontale aanval op Dewinter en Annemans. Is dat de stijl van vereende krachten? Is dat het ‘goede uit het verleden bewaren en aanvullen met het beste uit het heden’. Ik weet het niet hoor en wie ben ik om vanuit mijn hondenmandje de discussie nogmaals op te starten. Ik zit hier nog met mijn toverboekje te koekeloeren naar de grote meester-tovenaars in Brussel en Schoten. Ieder zijn of haar stijl? Je mag mij veel toedichten maar ‘op de man spelen’ is niet zozeer mijn stijl. Ik lanceer liever denkpistes, mogelijkheden en inhoudelijke bedenkingen. Iedere vogel zingt zoals ie gebekt is? Vandaag blaft Morel in de richting van Annemans en Dewinter. Het gaat blijkbaar over iets met ‘wie de grootste ballen heeft’. Ik probeer mij steeds weer voor te stellen wat mannelijke vrouwen zijn. Travesties? Hermafro... Laat maar. Vrouwen in de politiek moeten volgens mij vrouwelijk zijn en vanuit die sterkte vertrekken. Geen surrogaat machoman. Daar hebben wij mannen met vrouwelijke EQ’s dan ook weer geen boodschap aan hé. Ik lees dat Morel de ingezette verruiming van 2004 wil verderzetten en nog sterker maken binnen het Vlaams Belang. Jullie weten dat ik een positief ingesteld mens ben, wat zou ik daartegen kunnen hebben? Als believergelover van de Forza Flandria alleen maar applaus. Ik ben blij dat Morel open en bloot zegt waarnaartoe ze wil want ik voelde mij de laatste maanden nogal eenzaam…. Jullie kennen natuurlijk alleen maar de publieke feiten, een greep uit enkele daarvan... Waar was je Morel toen ik ‘een signaal’ verwachtte van het VB na de dood van Luna? Ik hoorde je niet toen ik opriep om de extreme-extremisten te weren uit onze middens. Ik zag je niet toen ik opriep om als Vlaamsnationalisten geen ruzie meer te maken en je piepte niet toen ik een allochtone schepen logisch vond voor Patrick Janssens. Dat gaan tafelen met nogal onguur internationaal politiek personeel in de EU, ieder zijn of haar privé-leven. Ik vergeef het je. Ach. Zand erover. Ik lees nu dat je de verruiming wil ondersteunen en dat kan tellen. De weg naar de stal van de verruimers is nog steeds vrij, de deur voor een hete kop soep voor de verloren dochter die terugkeert op een kier. Wij praten over hoe Vlaanderen een degelijk rechtse politiek verdient, een gesprek dat je toch bekend in de oren moet klinken?! Terug op het pad van de ruimdenkende Vlaamsrechtse politiek; een én én verhaal met vereende krachten op weg naar een Forza Flandria. Was dit 'storm in een glas water' of 'the perfect storm'? Aanvullende PS: "Een dergelijke aanval doe je niet op pagina 1 en 2 van de meest gelezen krant. Dit doe je intern, niet op het publieke forum..." Geplaatst door Jurgen Verstrepen op januari 22, 2007 om 02:57 PM in Politiek | dit is een schreeuw om gehoord te worden dis is een krampachtige schreeuw die niet beluisterd werd. |
Citaat:
|
Blijkbaar zijn er binnen het VB extreme extremisten en niet extreme extremisten. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be