Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
1. Je denkt onmiddellijk aan hun seksualiteit wanneer je een homoseksueel tegenkomt.
|
Meestal herken ik ze niet. Jullie wel?
Citaat:
2. Je kunt geen empathie opbrengen wanneer een homoseksuele vriend verdrietig is over een stukgelopen relatie.
|
Dat zal serieus afhangen of ik die persoon kan uitstaan of niet, hetzelfde met heterokoppels.
Citaat:
3. Je wil liever niet naast een homoseksueel iemand zitten.
|
Als die over mijn billen begint te wrijven niet, nee :wink:
Afgezien daarvan heb ik dat al veel gedaan, waarvan de meeste keren waarschijnlijk onbewust (wat? kunnen jullie de geaardheid van iedereen van hun gezicht aflezen?)
Citaat:
4. Je denkt dat je homoseksuelen kunt herkennen.
|
Soms wel, meestal niet. Tenzij ze in de Gay Parade opstappen.
Citaat:
5. Je gebruikt termen als homo, flikker, mietje, lesbo en pot als scheldwoorden.
|
Oh my God, dan is heel mijn omgeving homohater, want soms noemen ze mij eens spottend Do-mietje :lol:
Citaat:
6. Je vraagt heteroseksuele vrienden wel naar hun partner maar homoseksuele vrienden niet.
|
Nope
Citaat:
7. Je kust wel heteroseksuele bekenden, maar een homosekuele geef je het liefst niet eens een hand.
|
Ik kus ook geen heteroseksuele bekenden. Lesbiennes, daarentegen. Ben ik nu homofoob?
Citaat:
8. Wanneer een homoseksueel je aanraakt denk je meteen dat hij seksuele bijbe-
doelingen heeft.
|
Dat hangt af van de plaats.
Citaat:
9. Je gebruikt beschuldigende stereotyperingen als: homoseksuelen zijn seksueel on-geremd, radicaal en zij willen heteroseksuelen recruiteren om homoseksueel te
worden etc.
|
Tiens, dat heb ik nochtans door onze homoseksuele reisleider als voornaamste klacht horen uiten tegen de homo-gemeenschap. Dat er in tegenstelling tot bij een heterorelatie niet echt een norm is (monogamie, partnertrouw, uitbouwen van gezin). Wat die homonorm zou moeten zijn kan uiteraard afwijken van de heteronorm, maar ze is er niet. (niet dat alle hetero's die norm moeten volgen of dat ook doen, in de maatschappij echter moeten normen gelden). Is die homoseksuele man nu zelf homohater?
Citaat:
10. Je accepteert wel openbare uitingen van heteroseksuele geliefden, maar je wordt onpasselijk van dezelfde homoseksuele uitingen.
|
Ik word even onpasselijk als een heterokoppel elkaar staat af te lekken en te bepotelen in het openbaar.
Citaat:
11. Je vraagt je steeds af wie het mannetje en wie het vrouwtje is binnen de homo-
seksuele relatie.
|
I don't care.
Citaat:
12. Je vind dat homoseksuelen niet zoveel om gelijke rechten moeten vragen.
|
Die rechten vallen best mee. Alleen geven ze er de verkeerde inhoud aan. Als ze achter een huwelijk vragen, is dat om financiële gelijkberechtiging te bekomen. Zou het niet beter zijn om dan ook de discriminatie tussen gehuwden en ongehuwden weg te werken, in plaats van enkel een kleine groep hieruit te halen, nl. de ongehuwde homo's tov alle ongehuwden? Dat lijkt mij veel eerlijker, en minder discriminerend.
Citaat:
13. Je gaat er eigenlijk automatisch vanuit dat degeen die je ontmoet heteroseksueel is.
|
Ja, en dat heeft alles met statistiek te maken, niets met discriminatie.
Citaat:
14. Je denkt dat iemand homoseksueel is geworden omdat hij geen heteroseksuele partner kon vinden.
|
Een kameraad van mij heeft dit ooit toegegeven. Is hij echter de regel?
Citaat:
15. Je denkt dat iemand homoseksueel is geworden ten gevolge van seksueel misbruik.
|
Die link zie ik niet, ma bon...
Citaat:
16. Je vertelt anderen niet graag dat je homoseksuele vrienden hebt of dat je actief bent binnen een gelijke-rechten-beweging omdat je bang bent dat men zal denken dat je zelf homoseksueel bent.
|
Geen problemen mee. Als (knappe) meisjes dit zeggen daag ik ze zelfs uit om het tegendeel te mogen bewijzen :wink:
Citaat:
17. Je reageert niet op discriminerende uitingen omdat je niet geassocieerd wilt worden met homoseksualiteit.
|
Moet ik op alles reageren?
Jezus, wat een staaltje van PC denken. Het lijkt wel de catechismus...