Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Leerlingen eten halalvlees op bosklassen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79897)

deryz 12 februari 2007 18:09

Leerlingen eten halalvlees op bosklassen

Leerlingen eten halalvlees op bosklassen

ma 12/02/07 - Het stadsonderwijs in Antwerpen serveert op bos- en zeeklassen enkel nog halalvlees. Dat schrijft de krant De Morgen.

Alle ouders ontvingen de afgelopen dagen een brief. Daarin staat dat er op schooluitstappen geen varkensvlees op het menu staat en dat alle vlees ritueel geslacht is.

(foto Belga)

Veel ouders vinden deze maatregel niet kunnen. "Het stedelijke onderwijs moet neutraal blijven en geen wet uit een bepaalde godsdienst volgen", luidt het.
Schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (SP.A, foto) begrijpt niet waarom sommige ouders er zo zwaar aan tillen. "We hadden de maatregel kunnen verzwijgen. Het is niet omdat je halalvoedsel serveert, dat je ander eten krijgt. Je proeft het verschil niet", aldus Voorhamme.
Volgens Voorhamme is halalvlees serveren de enige manier om kinderen die islamitisch zijn opgevoed, te laten deelnemen aan buitenschoolse activiteiten.
Veel van die kinderen blijven thuis omdat de ouders bang zijn dat hun kind niet het juiste vlees zal eten. In de islam is varkensvlees eten verboden of haram.
"In naam van Allah"

Moslims moeten vlees eten dat geslacht is in de naam van hun god Allah. Zo moet de slachter moslim zijn. Het dier moet worden geslacht op een reine plaats en in de richting van de heilige stad Mekka.
Bij de aanvang van het slachten wordt "in naam van Allah, Allah is groot", gezegd.
Vlees van dieren die door joden en christenen in naam van God zijn geslacht, beschouwen moslims ook als halal. Ook vis is halal, zelfs als het dier niet gedood is in de naam van Allah.(vrtnieuws.net)

- - -
men kan zelfs niet meer kiezen wat men eet, men moet zich aanpassen aan de islam...8O

Stef Leeuwenhart 12 februari 2007 18:22

Wat gaat ze ons nog allemaal door de strot duwen (letterlijk deze keer)? De Vlamingen moeten zich weer eens aanpassen aan de vreemdelingen. Haten die linkiewinkies echt zichzelf en hun eigen volk zo hard dat ze onze cultuur en gewoonten willen vervangen door een uitheemse?

Zwartengeel 12 februari 2007 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 2427634)
Wat gaat ze ons nog allemaal door de strot duwen (letterlijk deze keer)? De Vlamingen moeten zich weer eens aanpassen aan de vreemdelingen. Haten die linkiewinkies echt zichzelf en hun eigen volk zo hard dat ze onze cultuur en gewoonten willen vervangen door een uitheemse?

Het artikel van Guido Naets gelezen?

LeMmOnN 12 februari 2007 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2427581)
...Waarom sommige ouders er zo zwaar aan tillen?"

"Je proeft het verschil niet"
maar het moet...
"In naam van Allah"

circe 12 februari 2007 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2427647)
Het artikel van Guido Naets gelezen?

link?

Stef Leeuwenhart 12 februari 2007 18:30

Alles voor de multikul, voor de allochtonen is dat geen probleem ze importeren hun cultuur. Hun eigenheid wordt niet bedreigd en te grabbel gegooid. Hier hangen ze de multicul aan maar in eigen land is dat uit de boze daar moet lekker alles blijven zoals het is. Het ergste is dat sommige autochtonen blijkbaar de onweerstaanbare drang hebben om daarmee te collaboreren, is dat uit pure naïviteit of een of ander sadomasochistisch trekje? Vragen ze zich nooit af waarom die zogenaamde multiculturaliteit alleen maar in de westerse wereld bestaat, vragen ze zich nooit af hoe de Arabische wereld zou reageren op een multicultureel Arabisch land?

Otto 12 februari 2007 18:31

Schandalig, straks moeten de vlaamse meisjes met hoofddoekjes lopen, omdat anders de moslimkindertjes niet mee willen met buitenschoolse activiteiten.

jurgen79 12 februari 2007 18:32

Onaanvaardbaar.
Weeral een puntje erbij om europa zo vlug mogelijk te verlaten.

Zwartengeel 12 februari 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2427662)
link?

http://www.vlott.be/php/index_mo.php?aID=16

circe 12 februari 2007 18:42

ik dacht dat multicultuur toch "BEHOUD VAN EIGEN CULTUUR" betekende? Waarom moeten onze kinderen (die niet geëmigreerd zijn) HUN cultuur dan verloochenen?

Mitgard 12 februari 2007 18:46

misschien krijgen de vlaamsche kinderkens wel een bruin velleke en kroeshaar van dat halal-voeder. :cry:

Stef Leeuwenhart 12 februari 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2427725)
ik dacht dat multicultuur toch "BEHOUD VAN EIGEN CULTUUR" betekende?

??? Waar heb je dat gehaald? MULTI: meer dan één. Verschillende culturen naast elkaar, wat in de praktijk overeen komt dat de autochtone cultuur verdwijnt en een lege doos achterblijft. Een VS situatie word gecreëerd, een non cultuur. Voor de VS op zich geen probleem omdat het als jonge (immigratie)natie toch geen eigenheid bezat voor Europa liggen de zaken toch wel anders.

circe 12 februari 2007 18:54

Wordt het geen tijd dat we de lesprogramma's aanpassen aan onze integratie?

Les biologie: hoe slacht ik mijn eigen schaap op halale wijze

Les aardrijkskunde: waar ligt Mekka?

Les geschiedenis: de uitgebreide historie van de islamitische veroveringen

etc...

Dronkoers 12 februari 2007 20:34

Citaat:

...
Schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (SP.A, foto) begrijpt niet waarom sommige ouders er zo zwaar aan tillen. "We hadden de maatregel kunnen verzwijgen. Het is niet omdat je halalvoedsel serveert, dat je ander eten krijgt. Je proeft het verschil niet", aldus Voorhamme.
Volgens Voorhamme is halalvlees serveren de enige manier om kinderen die islamitisch zijn opgevoed, te laten deelnemen aan buitenschoolse activiteiten.
Veel van die kinderen blijven thuis omdat de ouders bang zijn dat hun kind niet het juiste vlees zal eten. In de islam is varkensvlees eten verboden of haram.
"In naam van Allah"
...

Moslims begrijpt hij, maar zijn eigen volk niet?

Zwartengeel 12 februari 2007 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2428255)
Moslims begrijpt hij, maar zijn eigen volk niet?

Hij is blijkbaar al een goede dhimmi aan het worden?

Dronkoers 12 februari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2428278)
Hij is blijkbaar al een goede dhimmi aan het worden?

of gewoon een typische sos :-P

Dave Brocatus 12 februari 2007 20:46

Citaat:

...

...

Dus kinderen die eerst varkensvlees kregen op buitenschoolse activiteiten, zullen volgens die schepen van onderwijs nu geen ander eten krjgen? Dat moet hij dan toch maar eens uitleggen.

evilbu 12 februari 2007 20:48

Wacht even :wtf:, er staat
Citaat:

Vlees van dieren die door joden en christenen in naam van God zijn geslacht, beschouwen moslims ook als halal.
Wat is eigenlijk concreet het verschil, betreffende samenstelling EN bereiding?

stropkeuh 12 februari 2007 21:16

[quote=Stef Leeuwenhart;2427664]Alles voor de multikul, voor de allochtonen is dat geen probleem ze importeren hun cultuur. Hun eigenheid wordt niet bedreigd en te grabbel gegooid. Hier hangen ze de multicul aan maar in eigen land is dat uit de boze daar moet lekker alles blijven zoals het is. Het ergste is dat sommige autochtonen blijkbaar de onweerstaanbare drang hebben om daarmee te collaboreren, is dat uit pure naïviteit of een of ander sadomasochistisch trekje? Vragen ze zich nooit af waarom die zogenaamde multiculturaliteit alleen maar in de westerse wereld bestaat, vragen ze zich nooit af hoe de Arabische wereld zou reageren op een multicultureel Arabisch land?[/quote]

Blijkbaar niet dus. De arabische wereld zou bij deze met multi-kill reageren ipv als multicul. :roll:

stropkeuh 12 februari 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otto (Bericht 2427666)
Schandalig, straks moeten de vlaamse meisjes met hoofddoekjes lopen, omdat anders de moslimkindertjes niet mee willen met buitenschoolse activiteiten.

Wel spijtig dan voor die moslimkindjes, dan doen ze maar geen buitenschoolse dingen mee. :evil:
Kom zeg, waar zijme mee bezig?
Wij moete ons nie aanpassen zunne, zalt gaan ja..:roll:

Raven 12 februari 2007 21:28

Dronkoers 12 februari 2007 21:40

zucht...

Ik heb altijd de islam proberen verdedigen tegen de islamhaters...

maar gij doet mij inzien dat ik verkeerd ben geweest en dat ik mij eigenlijk ga moeten excuseren bij deze mensen omdat ik zo kortzichtig was.

stropkeuh 12 februari 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2428485)

Opzouten..

Dronkoers 12 februari 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 2428532)
Opzouten..

... en dit is nog vriendelijk, eigenlijk zullen we je moeten stenigen... zoals je lieve vrienden in die apenlanden.

Zonlicht 12 februari 2007 22:10

Ik zie het probleem ni.
Want:

1: ik beschouw mezelf niet als onderdeel van een groepje mensen die zich Vlamingen, christenen, Belgen, liberalen, of whatever noemen.

2: ik heb dan ook de pretentie niet om mijn 'eigen' cultuur, geloof, volk of whatever belangrijker te vinden dan de rest, aangezien dat het denken serieus beperkt, en op geen enkele manier een oplossing kan bieden voor maatschappelijke of culturele problemen.

3: alle schoolkinderen krijgen eten; dat is het belangrijkst. Een bijkomend voordeel is dat de kinderen van moslimouders eerder gaan geneigd zijn om mee te mogen op zulk een uitstap, waardoor ze zich niet gaan terugtrekken in hun eigen gemeenschap.

smiley 12 februari 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2428632)
Ik zie het probleem ni.
Want:

1: ik beschouw mezelf niet als onderdeel van een groepje mensen die zich Vlamingen, christenen, Belgen, liberalen, of whatever noemen.

2: ik heb dan ook de pretentie niet om mijn 'eigen' cultuur, geloof, volk of whatever belangrijker te vinden dan de rest, aangezien dat het denken serieus beperkt, en op geen enkele manier een oplossing kan bieden voor maatschappelijke of culturele problemen.

3: alle schoolkinderen krijgen eten; dat is het belangrijkst. Een bijkomend voordeel is dat de kinderen van moslimouders eerder gaan geneigd zijn om mee te mogen op zulk een uitstap, waardoor ze zich niet gaan terugtrekken in hun eigen gemeenschap.

Zonlicht. Waarom stel je niet ineens voor dat iedereen maar moslim wordt ?

Levertraan 12 februari 2007 22:28

Ik zou niet graag een moslim willen zijn in Europa..

Keer op keer worden ze de kont gelikt door bepaalde autochtonen met een ik-wil-met-iedereen-vriendjes-zijn-mentaliteit.

Om een ontstoken anus van te krijgen.

Zonlicht 12 februari 2007 22:28

Iedereen moslim worden? Daar zie ik geen reden toe.

Voor het aanbieden van halalvoedsel op uitstappen zie ik wel een duidelijke reden: de bevordering van de integratie.

Wat ik wel vindt, is dat men de beide zou moeten aanbieden, en niet enkel halal. Maar daar hadden ze misschien te weinig geld voor.

evilbu 12 februari 2007 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2428485)

Waarom is Luxemburg niet bij dat Eurabia?:-D
En waarom Polen wel? 8O Serieus, welke immigrant ziet nu Polen als het ultieme einddoel??????????

smiley 12 februari 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2428692)

Voor het aanbieden van halalvoedsel op uitstappen zie ik wel een duidelijke reden: de bevordering van de integratie.

Wat ik wel vindt, is dat men de beide zou moeten aanbieden, en niet enkel halal. Maar daar hadden ze misschien te weinig geld voor.

Hoe ge ziet daar geen reden toe. Weet dat er geen moslim rondloopt die zich niet tot de oemmah groep rekent en die zijn geloof en islamitische cultuur belangrijker vind dan jij de jouwe. Vandaar ook de integratie en andere problemen die men met niet-moslimimmigranten niet kent. Als jullie zo verder doen dan zal iedereen uiteindelijk moslim zijn en zal Europa inderdaad Eurabia heten. Waar is jullie ruggegraat, waar is jullie verzet ?

smiley 12 februari 2007 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan (Bericht 2428689)
Ik zou niet graag een moslim willen zijn in Europa..

Keer op keer worden ze de kont gelikt door bepaalde autochtonen met een ik-wil-met-iedereen-vriendjes-zijn-mentaliteit.

Om een ontstoken anus van te krijgen.

De groenen, de sossen en andere collaborateurs (zoals de partij van de konijnentand) azen gewoon op moslimstemmen om aan de macht te kunnen blijven. Om de moslims maar te vriend te kunnen houden plegen zij verraad aan hun eigen volk en culturele eigenheid. Samen met de islampromotors organizeren zij aldus de repressie tegen de islamkritikasters en bestempelen die als onverdraagzaam, racist en het speciaal daarvoor uitgevonden woord 'islamofoob'. Ook koenraad Elst heeft van die censuur (door de land/volksverraders) mogen proeven.

"Van meet af aan heb ik het probleem dat niet-moslims met moslims blijken te hebben, gedefinieerd als een ideologisch probleem : moslims zijn mensen met dezelfde mogelijkheden als wij, maar die tot vijandigheid jegens ons gekonditioneerd zijn door de ideologie die Mohammed in 610-632 n.Chr. vastgelegd heeft in de Koran. Er is hoogstens een plaatselijk, tijdelijk en aksidenteel verband met zaken als immigratie en verschil in huidskleur. In Arabië werd de islam niet gebracht door een immigrant die door zijn huidskleur opviel, maar door een stam- en landgenoot. Evengoed was het een onverdraagzame en destruktieve religie, die er het pluralisme vernietigde en een stalinistische uniformiteit oplegde aan wat een bij uitstek "multikulturele" samenleving geweest was.

De islam stelt daarom een probleem dat radikaal verschilt van de wrijvingen die al eens kunnen optreden bij de inplanting van uitheemse groepen mensen in een bestaande samenleving. Ik wil niet ontkennen dat "tolerantiedrempels" en "ontworteling" zich evenzeer kunnen voordoen bij andere groepen immigranten dan de moslims; maar ik ben ervan overtuigd (en zie de bewijzen dagelijks in de etnische milieus waarin ik verkeer) dat andere gemeenschappen zich wel degelijk willen en kunnen integreren, en dat in hun geval zelfs het behoud van een lichte dosis exotisch erfgoed geen enkele hindernis voor integratie vormt. Bij hen is integratie slechts een kwestie van tijd, bij zeer vele moslims stellen we met het voortschrijdend tijdsverloop integendeel een versterking van de "wij tegen hen"-ingesteldheid vast.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert. Voorbeelden krijgt u in hoofdstuk 5, maar hier kan ik alvast vermelden dat ik er zelf ook wat ervaring mee heb. Voor mij als gediplomeerd sinoloog en indo-iranist en praktizerend multikulturalist was mijn broodje in dit multikul-tijdsklimaat eigenlijk gebakken; maar de dag dat ik het op mij nam om de bedreigde kulturele verscheidenheid in sommige delen van de wereld te verdedigen, niet tegen het wegdeemsterende eurocentrisme maar tegen de opmarsjerende islam, gooide ik mijn eigen ruiten in. Mijn publikaties over de islam zijn mij komen te staan op boycots, een lasterkampanje, en regelrechte broodroof."

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Dave Brocatus 12 februari 2007 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2428692)

Niet-moslimkinderen moeten halal eten omdat moslimkinderen halal willen eten. Dat is toch niet mijn idee van integratie.

Zonlicht 12 februari 2007 22:45

Het antwoord is niet verzet en een "wij tegen hen - mentaliteit", maar een aanvaarding van het feit dat zij ANDERS zijn; niet minder, en ook niet 'wezenlijk' anders.
Door dat te beseffen kan er een beleid worden ontwikkeld dat hen deftig doet worden onderwezen en opgevoed, zodat alle moslims kunnen functioneren binnen de maatschappij.

smiley 12 februari 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2428738)
Het antwoord is niet verzet en een "wij tegen hen - mentaliteit", maar een aanvaarding van het feit dat zij ANDERS zijn; niet minder, en ook niet 'wezenlijk' anders.
Door dat te beseffen kan er een beleid worden ontwikkeld dat hen deftig doet worden onderwezen en opgevoed, zodat alle moslims kunnen functioneren binnen de maatschappij.

U beseft toch dat u de rode loper uitrolt voor de islam en dat niet 'zij' doch 'wij' ons aan het integreren zijn (in de islam/islamizeren) ? Dit is de omgekeerde wereld ! Men moet ophouden met verdraagzaam te zijn voor de islamitische onverdraagzaamheid !

Moslims die niet kunnen functioneren in onze maatschappij moeten maar vertrekken !!!

Jonas Elossov 12 februari 2007 22:54

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet... Voor de gewone kinderen maakt het geen verschil - zolang de prijs maar dezelfde is - en de moslim-ouders kunnen hun kinderen met een gerust gemoed meegeven met school.

Trouwens, het feit dat er geen varkensvlees gegeten wordt kan zeker niet ongezond zijn. Waar is het probleem?

smiley 12 februari 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2428764)
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet... Voor de gewone kinderen maakt het geen verschil - zolang de prijs maar dezelfde is - en de moslim-ouders kunnen hun kinderen met een gerust gemoed meegeven met school.

Trouwens, het feit dat er geen varkensvlees gegeten wordt kan zeker niet ongezond zijn. Waar is het probleem?

Nog iemand die geen probleem ziet. :roll: Wakker worden mensen !!!

Jonas Elossov 12 februari 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 2428743)
U beseft toch dat u de rode loper uitrolt voor de islam en dat niet 'zij' doch 'wij' ons aan het integreren zijn (in de islam/islamizeren) ? Dit is de omgekeerde wereld ! Men moet ophouden met verdraagzaam te zijn voor de islamitische onverdraagzaamheid !

Moslims die niet kunnen functioneren in onze maatschappij moeten maar vertrekken !!!

Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"... Het enige verschil zal zijn dat uw tomattekes in tomatensaus voor 100% rundgehakt zullen bevatten. Voor de rest zal er aan uw Vlaamsse karbonaden en uwen biefstuk nix wijzigen...

De enigen die er wat last van zullen hebben zijn diegenen die voor de catering van de school zorgen en naar een andere slager zullen moeten gaan.

bratvdb 12 februari 2007 23:00

Beste Jonas, jammer dat u hier geen graten in ziet. Maar misschien is een van de volgende stappen wel het verbieden van vrij discussieren op dit forum... Waar eindigt dit?

smiley 12 februari 2007 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2428772)
Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"... Het enige verschil zal zijn dat uw tomattekes in tomatensaus voor 100% rundgehakt zullen bevatten. Voor de rest zal er aan uw Vlaamsse karbonaden en uwen biefstuk nix wijzigen...

De enigen die er wat last van zullen hebben zijn diegenen die voor de catering van de school zorgen en naar een andere slager zullen moeten gaan.

Waarom is het aan de autochtoon om zich aan te passen en niet aan de islamitische allochtoon ? Wie moet er zich 'integreren' ? De nieuwkomer toch ?

Als het hen hier niet aan staat kunnen ze altijd nog naar een islamitisch paradijs vertrekken !!!

Islam voor ongelovigen

[http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Bobke 12 februari 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2428772)

Nee, het enige verschil is dat de wet op het slachten vijftig jaar wordt teruggedraaid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be