![]() |
En na het wegenvignet, de verpakkingstaks... Brusselse tol betalen.
Brussel heeft plannen voor tolsysteem
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest onderzoekt het plaatsen van tolhuizen aan de invalswegen naar de hoofdstad. Er zijn reeds plannen getekend. Mogelijkheden Volgens de krant worden verschillende mogelijkheden bekeken: een tolhuis op elk van de veertig toegangswegen tot de stad; iedereen die de stad in- of uitrijdt 3 euro laten betalen tijdens de spitsuren op weekdagen; 24 uur op 24 laten betalen tegen 0,50 euro tijdens daluren en 1,20 euro in de spits; of een maximumbedrag vastleggen per dag, bijvoorbeeld 5 euro. De inwoners van Brussel zouden sowieso geen tol moeten betalen. Sociaal onrechtvaardig Bij het gewest zijn sommigen terughoudend. "Er zijn drie hindernissen om tol te heffen in Brussel", luidt het op het kabinet van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a). "Er is de vrees voor delokalisering van bedrijven uit Brussel. Ten aanzien van de centrumkern van Londen heeft Brussel 110 toegangspoorten, waardoor het systeem erg duur zou worden. Ten derde is het systeem sociaal niet rechtvaardig: de weg is niet voorbehouden aan de rijken." Brussels minister van Leefmilieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo) is het idee wel genegen. Zij spreekt van "een optie die ernstig moet worden overwogen". Ze beseft het risico op delokalisering en benadrukt dat een tolsysteem enkel kan via een samenwerkingsakkoord met de drie gewesten. "Tolheffing is nog niet voor morgen", erkent ze. (belga) -------------------- Ik vraag me af wie dat allemaal gaat blijven KUNNEN betalen???? |
Citaat:
|
Citaat:
Straks gaat zelfs de zon niet meer gratis op in Belgie en mogen wel taks betalen op het aantal uren dat de zon schijnt. |
Meer file, meer mensen pissed en meer mensen die minder geld overhouden om dingen te kunnen kopen. Schitterend idee :roll:
Wat gaat deze maatregel kosten aan Vlamingen die elke dag in hun hoofdstad gaan werken? Afhankelijk van welke formule ze kiezen loopt dit al snel op tot enkele honderden euros per jaar. En dan zwijgen we nog over de negatieve effecten voor Brussel zelf. Ik ken redelijk wat mensen die af en toe in Brussel gaan shoppen maar als die een paar euro moeten betalen en moeten aanschuiven om de stad binnen te mogen dan gaan die waarschijnlijk eerder naar Gent of Antwerpen trekken ipv naar Brussel. |
Bizar. Volgens De Standaard weet de Brusselse minister-president van niets:
Citaat:
|
Met wat denk je dat ze de belastingverlaging gaan betalen?
Als je nu nog in een echte verlaging geloofd ben je wel heel naief. |
Zo snel mogelijk België verlaten, voor je volledig kaal bent gepluimd.
|
die parvenu's laten ons belastingen betalen om wegen te gebruiken die niet zij maar wij betaald hebben.
tijd om de kraan dicht te draaien (sic SStevaert) |
Citaat:
Urineerbelasting, orgasmebelasting, eet-belasting en inderdaad een adembelasting. Verder zal het verboden zijn om plezier te maken. Lachen wordt bestraft met een humor-belasting en om al deze dingen te kunnen registreren worden er bij de geboorte chips ingeplant die tijdens een jaarlijkse controle worden uitgelezen. De modale Belg blijft dit soort van nonsens maar pikken. ZIjn wij dan écht zo'n sukkels dat we dat allemaal over ons laten gieten ? Enerzijds kan je niet eens meer de straat op komen of je wordt bestolen of erger en anderzijds kunnen we beter ons loon integraal laten storten in de Nationale kas. (Waarbij we dan op het einde van de maand een paar drank- en eetbonnetjes kunnen krijgen. Ik vind dat we genoeg zijn uitgezogen. Maar anderzijds...wat zou ik in Brussel moeten gaan doen ? Jah... misschien een stukje vakantiegevoel gaan opsnuiven. |
toch vreemd dat al die nieuwe taksen de minder behoeftigen bijna niet raken en het steeds de uitkeringsgerechtigden zijn die een zure appel te doorbijten krijgen.
|
Citaat:
|
er is bij mij geen middenklasse meer ;)
enkel minder behoeftigen en gerechtigden op solidariteit en die kloof wordt alsmaar groter. |
Nederland moet dat ook doen met Amsterdam en ook voor alle vliegvelden in Nederland ;-)
|
Citaat:
Kortom je zwanst dus maar wat...;-) |
ge moogt het zwanzen noemen, de middenklasse vandaag zijn modale 2-verdieners (voor zolang ze het nog uithouden). Eenoudergezinnen, bandarbeiders, beginnende afgestudeerden (tenzij het ingenieurs of economisten zijn), startende zelfstandigen die niet over een aandelenportefieulle beschikken o.i.d. krijgen van mij allemaal recht op solidariteit.
Gespuis dat via de familie aan een politiek postje geholpen wordt (de adel van deze tijd, publiekeljik zogezegd tegen erfopvolging zijn en ondertussen het systeem actief gebruken), bezopen voetballers (en andere sporters) die liever over de grens wonen ipv hun steentje bij te dragen (die voetballers worden trouwens van kleins af aan veel te veel betaald) en ander ongedierte dat op mijn kap overal maar voordelen weet uit te puren omdat ze nu eenmaal het geluk hebben voldoende kracht & kennis te bezitten om hun rechten (en het zijn echt wel HUN rechten) uit te oefenen zijn volgens mij minder-behoeftigen en die moeten niet in de watten gelegd worden. Doorheen het gezwans bedoel ik het wel serieus. ;) |
Citaat:
Ah, er is dus wel een middenklasse. Je kan klassen van mensen opnoemen wat je wil, allemaal mensen met veel geld en mensen met geen geld, punt blijft hetzelfde, er bestaat een middenklasse van mensen die niet heel veel geld verdienen maar wel een inkomen hebben om gewoon rond te komen en ook daar neemt men nu weer een stukje vanaf. |
idd, en dus om het makkelijker begrijpbaar te maken: slechts 2 klassen gebruiken, maakt het veel duidelijker en echt lang zal het niet meer duren;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Pascal Smet ontkent plannen voor tolsysteem in Brussel Zaterdag 24 februari 2007 ![]() (Belga) Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet ontkent zaterdag formeel dat er plannen zouden bestaan voor de invoering van een tolheffing in Brussel. Smet herhaalt ook met klem dat hij principieel tegenstander is en blijft. ![]() © BELGA Volgens de krant Le Soir zou het Brussels Hoofdstedelijk Gewest het plaatsen van tolhuizen aan de invalswegen naar de hoofdstad onderzoeken. Volgens de krant worden daarvoor verschillende mogelijkheden onderzocht. "Ik ontken dat er plannen - publieke of geheime - in die richting bestaan", aldus Smet. Hij sluit zich daarmee aan bij Brussels minister-president Charles Picqué en Brussels minister van Financiën en Begroting Guy Vanhengel. Volgens Smet is er in het kader van de actualisatie van het Brusselse verkeersplan (IRIS) wel een theoretische impactstudie rond de invoering van een tolheffing geweest. "Maar het is niet omdat de mogelijkheid theoretisch berekend wordt, dat het systeem er ook moet komen", aldus Smet. (KVA) ----------------------------------------------- Raar, vinden jullie dat niet. Men laat een ganse studie doen rond het invoeren van een tolheffing. Men betaald voor deze studie maaaaaarrrrr eeeeuuuuuh... 't is gewoon een studie hoor... 'wij hebben nooit plannen gehad om dat te doen'. Raar die ministers. Studies doen voor dingen die ze nooit zullen uitvoeren. Ik denk eerder dat hij zijn staart intrekt als gevolg voor de kritiek die hij krijgt van de bevolking. Bovendien is het nu niet het moment om olie op het vuur te gooien. De verkiezingen komen eraan... remember? Maar als de verkiezingen voorbij zullen zijn, zullen de plannen wel terug naar boven gehaald worden. Het maakt toch niet uit voor wie je kiest. De SPA en al dat links gespuis is nog erger dan mestkevers op een hoopje koeiest*** |
Citaat:
|
Brussel heeft plannen voor tolsysteem
Het Nieuwsblad
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag mij af of die in Brussel ze nog wel alle vijf hebben.
|
in principe is tolheffing de beste methode om de kosten van transport aan te pakken.
Die kosten zijn dan vooral kosten van files. Met zo'n tolsysteem kan je de tol laten varieren in de tijd, waardoor het verkeer beter gespreid wordt en doorstroming verhoogt. Met een taks op brandstof help je het fileprobleem niet, met een wegenvignet nog minder. Tolheffing is de beste oplossing. Voorwaarde is wel dat de tolheffing andere belastingen vervangt... |
Citaat:
|
Privatiseren! Nu! :-D
|
Pascal Smet ontkent.
Niets geloven wat deze landverrader vertelt of ontkent. |
Citaat:
Nadeel: de uitbater van de sateliet en de centrale weet waar elke wagen zich bevindt. Big brother is watching you. Extra voordeel: goede zaken voor de vlaamse electronica industrie als ze de kans krijgen om een dergelijk systeem te leveren. |
Citaat:
|
zou dat niet betekenen dat vele firma's uit Brussel wegtrekken ??
Misschien zou aldus de regionalisering echt werken en zal er geen discussie meer zijn over Brussel bij een splitsing. Ik vrees dat deze maatregel Brussel zal laten leeglopen. |
Wegenvignet, kilometerheffing, rekeningrijden en tolwegen zijn allemaal systemen die Europees verboden zouden moeten worden. Dit om te vermijden dat alleen rijken nog aan mobiliteit kunnen doen. En dat geldt ook voor Frankrijk.
|
Tiens, het lijkt mij duidelijk nog niet voor morgen.
|
Citaat:
Ik zie de rooien hun eigen ruiten echter niet inslaan pal voor de verkiezingen, en daarna zal het mede dankzij de CD&v zijn dat dezelfde rooien (en de blauwen) ons een pak nieuwe belastingen door de strot zullen kunnen rammen. |
Citaat:
Voor na de verkiezingen. Die 12 miljard per jaar moeten ergens vandaan blijven komen, hé? |
Citaat:
Knuppel voorspelt dat na de verkiezingen van 10 juni een tolheffing in Brussel zal worden ingevoerd. |
Ik vraag me idd af wat er van de volgende plannen NIET zal worden doorgevoerd: Wegenvignet, kilometerheffing, rekeningrijden en tolwegen.
|
Vergeet de toegevoegde CO2 taks niet....
|
'k vraag me af hoe verafstoot kan verklaren hoe iemand met een fulltime baan na aftrek van z'n onkosten amper nog eten kan kopen in een maand , over sparen spreken we al helemaal niet meer...
|
vrhfstdt: "de belastingen zijn verlaagd, ge VOELT dat toch"
|
Citaat:
Ze zullen wel inbinden als wij dreigen tolkotekes te zetten voor het vlaamse deel van de Ring, ... aangezien het grootste deel van de ring in Vlaanderen ligt, zullen ze het wel snappen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be