![]() |
JERUZALEM - Bij een zelfmoordaanslag aan de grens tussen Israël en de Gazastrook zijn vanmorgen zeker vier mensen om het leven gekomen. Het zou gaan om Israëlische veiligheidsmensen. Er zijn ook minstens zeven gewonden, zo bericht de Israëlische openbare radio
Volgens getuigen blies de Palestijnse vrouw zichzelf op aan een gebouw dat gebruikt wordt door Israëlische soldaten en veiligheidsagenten. Ze controleren er het personenverkeer van en naar de Gazastrook. Dagelijks passeren aan de grenspost Eretz Palestijnen die in Israël gaan werken. De zelfmoordaanslag is gezamenlijk opgeëist door Hamas en de al-Aqsa Martelarenbrigades die banden hebben met de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Yasser Arafat. Het gaat om de eerste Palestijnse zelfmoordactie sinds 25 december, toen een aanslag in de Israëlische stad Tel Aviv aan vier mensen het leven kostte. |
Citaat:
Het bewijs is inmiddels geleverd. Arafat en Hamas gooien het op een akkoordje om zoveel mogelijk Israëlische burgers uit te moorden. Waarop wacht men nog om Arafat uit te wijzen????? |
Citaat:
Dat arafat het met een akkoordje gegooid heeft met hamas kan je ook helemaal niet opmaken de banden tussen al aqsa en fatah zijn daarvoor veel te los. Arafat uitwijzen? En dan ? |
Citaat:
Citaat:
|
Dan sjeich Yassin for president :wink:
Indien het zo moest zijn, sta ik volledig achter de deportatie van Arafat :D |
Citaat:
Citaat:
Is arafat betrokken? Waarschijnlijk wel maar spijtig genoeg is er daar geen bewijs van en je bent nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Israel blaast iedereen van wie ze zeker zijn dus je gaat me niet zeggen dat ze nu opeens voor arafat een uitzondering zouden maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Zeker dat het niet Yassin was? Hoofd van hamas? |
Citaat:
Nogmaals: de strijders van Al Aqsa (en dat waren echt strijders, geen spreekbuizen ofzo) zeiden letterlijk dat het woord van Arafat wet was voor hun. |
boer_bavo,
het was inderdaad een BBC reportage waarin de banden tussen Al Aqsa & Fatah (en bijgevolg ook Arafat natuurlijk!) duidelijk werden blootgelegd.. Ik heb géén rechstreekse bewijzen, maar ik ben persoonlijk 100% overtuigd dat Arafat de man is die de golven van terroristische aanslagen stuurt.. Niet dat hij zich met planning bezighoudt, maar zonder zijn fiat gebeuren die dingen niet in naam van Fatah & Al Aqsa |
"als Arafat opdracht zou geven om te stoppen met het plegen van aanslagen, zouden jullie dat dan doen", vroegen ze aan een van de plaatselijke Al Aqsa commandanten.. Diens antwoord daarop was positief..
|
Ik blijf het vreemd vinden dat als Arafat werkelijk recent gezegd heeft dat ze meer aanslagen moeten doen, dat ik dat dan nergens lees als het toch in een BBC-reportage geweest is.
Daarnaast denk ik dat hij -ondanks alles- de beste man is om de palestijnen te vertegenwoordigen bij het spreken over een vredesproces, gewoon omdat er geen tweede keus is die ook nog steun heeft bij de bevolking. |
Citaat:
Natuurlijk weten de ISraelis dit, en dat hebben ze toch altijd al gezegd? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is arafat nu nog een ordinaire terrorist? Nee hij is de belangrijkste leider van de palestijnen dat hij met het terrorisme symphatiseerd is wel duidelijk dat hij ze effectief helpt is niet zo duidelijk . Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
K9 ,
wie beheert al het geld in Palestina? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan die Palestijnen niet goed begrijpen. Telkens er een aanslag komt kunnen ze een tijdje weer niet in Israel gaan werken, en telkens Israel ze weer stillekesaan binnenlaat om te gaan werken plegen ze een aanslag.
En dan maar klagen dat ze geen werk hebben. :? Toen Israel grote delen van Gaza en de Westbank had verlaten (na de akkoorden van Oslo) zijn Arafat en Yassin een bloedige terroristenoorlog begonnen tegen Israel, in plaats van een deal te aanvaarden met Barak en Clinton. Het gevolg was dat Israel voor Sharon koos, dat het Israëlisch leger de Westbank en Gaza heeft her-bezet, en dat ze nu een muur bouwen om die terroristen tegen te houden. En nu klagen de Palestijnen over de herbezetting en de muur. :? 't Is kiezen of delen hé? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moest israel wat meer hebben toegegeven en niet zo kopiig geweest had arafat misschien aanvaard. Maar ja zullen we nooit weten, de schuld echter louter op de palestijnen steken is verkeerd . |
Citaat:
In een eerste instantie zou Palestina gedemilitariseerd zijn (zoals bijvoorbeeld de Dominicaanse republiek), maar de politie was wel bewapend door Israel. Dat zijn trouwens de wapens die ze de laatste drie jaar gebruiken om Israëli's te doden. En mocht heel de regio ooit in vrede leven en zich verder ontwikkelen, dan kan het na zoveel decennia alle kanten op, ook qua militaire mogelijkheden voor Palestina (mochten ze dat uit fierheid willen). Arafat heeft geweigerd, en Clinton was hier echt boos om. Dat heeft hij in latere presentaties rond de wereld altijd volgehouden. Hier is een unieke kans (misschien dè unieke kans) gemist. Tijdens een bezoek onlangs door oud-premier Barak uit Israel aan Indonesië vertelde de Indonesische President Megawati hem dat ze Arafat eens gevraagd heeft waarom hij het voorstel van Barak en Clinton toen heeft geweigerd. Het antwoord van Arafat deed mijn haar rechtstaan. Hij zou haar gevraagd hebben waarom hij een definitief akkoord moest aanvaarden, terwijl hij ervan overtuigd is dat Israel over 50 jaat toch niet meer bestaat. Vertel dat maar aan de nabestaanden van de ondertussen 3000 doden in Israel en Palestina van de laatste drie jaar. Die man staat nu dus reeds meer dan 40 jaar aan het hoofd van de Palestijnen. Je zou voor minder gek worden. |
Citaat:
Citaat:
Van de 3 zaken die arafat wou kreeg hij dus bijna niks daarom ligt de fout voor de mislukking van camp david voor mij bij beide kanten. Citaat:
Citaat:
De deal die arafat kreeg was slecht daar kan je niks anders over zeggen. Israel hoopte dat hij die slechte deal zou aanvaarden dat deed hij niet, pech voor beide en beide hun fout. Citaat:
|
Citaat:
Het is een schande dat zo iemand de nobelprijs voor de vrede heeft gewonnen |
Citaat:
Het Palestijns- Israëlisch conflict is een mooi voorbeeld tot wat religie kan leiden. Want mocht het niet om die "heilige" plaatsen gaan waar zowel Joden als Palestijnen persé aanspraak op willlen maken, was die situatie daar al lang opgelost. Wat Arafat betreft, die zit gevangen tussen enerzijds de Palestijnse bevolking die na 50 jaar de oorlog kostbeu is en vrede willen, en anderzijds de hardliners aan wie hij lang geleden belooft heeft dat hij de Joden zou verdrijven uit Israël. Wat hij ook doet, hij pleegt steeds verraad tegen één van de twee groepen. En daarom doet hij dus niets. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lyot en ik hebben allebei die reportage gezien. Of u het nu wil geloven of niet, de banden tussen Arafat en Al Aqsa werden daaroverduidelijk aangetoond, zowel organisatorisch als fysiek. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Commotie aan de klaagmuur? So what denk je echt dat het volk iets in west bank of gaza te zeggen heeft? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be