![]() |
Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de
leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. (Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst en http://www.nu.nl ) Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals (KVP). -- rvm |
Meeste leraren tegen het "Nieuwe Leren"
On 10 mrt, 16:12, "Reinout van Montelbaan" <[email protected]>
wrote: > Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. > (Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst enhttp://www.nu.nl) > Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit > gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals > (KVP). > -- > rvm P.S. Zij zien in het nieuwe stelsel een verkapte bezuinigingsoperatie. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Reinout van Montelbaan schreef:
> Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. > (Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst en http://www.nu.nl ) > Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit > gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals > (KVP). > -- > rvm > Denk je dat we uiteindelijk tot het niveau van de VS zullen zakken? |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
surodje wrote:
> Denk je dat we uiteindelijk tot het niveau van de VS zullen zakken? Dat zou je toch niet willen, surodje! Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en huiver! http://www.webometrics.info/top3000.asp De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een Canadese! De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! Oh ja, jij hebt LTS gestudeerd, is het niet? Staat jouw LTS ook op deze lijst? Er staan maar liefst 3000 scholen op! Denk je dat je in de prijzen valt? |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
"yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news: > Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en > huiver! > http://www.webometrics.info/top3000.asp > De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een > Canadese! > De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! Wie heeft dit onderzoek uitgevoerd en wat waren de criteria? Dat het Nederlandse onderwijs achteruitgehold is hoef je mij niet te vertellen. We hebben onze kinderen niet voor niets naar een Duitse privéschool hier over de grens gestuurd toen ze naar de middelbare school moesten en het "Studiehuis" net in Nederland ingevoerd werd. Het kostte ons een rib uit het lijf maar het was het wel waard. Maar dat het Amerikaanse algemene onderwijs zo goed is geloof ik ook niet, tenminste als ik kan afgaan op de horror verhalen van de Amerikaanse schoonfamilie van m'n broer. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
"Reinout van Montelbaan" wrote
news:[email protected] ups.com... > Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > gegaan. Duh. Toen ik op school zat, werd het studiehuis geïntroduceerd. Wij, als zijnde midden in de overgang mochten bij een hoop leraren kiezen of we op de "oude manier" doorgingen of het studiehuis wilden met meer vrijheid en zo. En wat kozen _alle_ overgangsklassen? Precies... de oude methode, zoals het hoort. De leraar vertelt wat hij weet, zijn VAK; de leerlingen maken aantekeningen, _leren_ en worden overhoord op hun kennis. Dus ja, sindsdien is het achteruit gegaan... vakken die worden uitgekleed, méér vakken, méér onzinvakken en talen die uit elkaar worden getrokken. Nogal logisch dat de gemiddelde Pabostudent geen d/t's meer kan of hopeloos in de stress schiet bij rekenen. Greetings, -tsja... |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Hieke wrote:
> "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news: > > Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en > > huiver! > > http://www.webometrics.info/top3000.asp > > De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een > > Canadese! > > De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! > > Wie heeft dit onderzoek uitgevoerd en wat waren de criteria? > Dat het Nederlandse onderwijs achteruitgehold is hoef je mij niet te > vertellen. > We hebben onze kinderen niet voor niets naar een Duitse privéschool hier > over de grens gestuurd toen ze naar de middelbare school moesten en het > "Studiehuis" net in Nederland ingevoerd werd. > Het kostte ons een rib uit het lijf maar het was het wel waard. Inderdaad! Het heeft mij al m'n ribben gekost, op m'n zweefribben na. > > Maar dat het Amerikaanse algemene onderwijs zo goed is geloof ik ook niet, > tenminste als ik kan afgaan op de horror verhalen van de Amerikaanse > schoonfamilie van m'n broer. -- gruweltjes Sp(oo)k van Rook Al is een scheet nog zo snel Te ruiken krijg je 'm wel |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Thur wrote:
> "Reinout van Montelbaan" wrote > news:[email protected] ups.com... > > Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > > gegaan. > > Duh. > Toen ik op school zat, werd het studiehuis geïntroduceerd. Wij, als zijnde > midden in de overgang mochten bij een hoop leraren kiezen of we op de "oude > manier" doorgingen of het studiehuis wilden met meer vrijheid en zo. En wat > kozen _alle_ overgangsklassen? Precies... de oude methode, zoals het hoort. > De leraar vertelt wat hij weet, zijn VAK; de leerlingen maken aantekeningen, > _leren_ en worden overhoord op hun kennis. Dus ja, sindsdien is het > achteruit gegaan... vakken die worden uitgekleed, méér vakken, méér > onzinvakken en talen die uit elkaar worden getrokken. Nogal logisch dat de > gemiddelde Pabostudent geen d/t's meer kan of hopeloos in de stress schiet > bij rekenen. > Greetings, > > -tsja... En met al dat computergedoe staan er straks leraarrobots voor de klas. -- gruweltjes Sp(oo)k van Rook Al is een scheet nog zo snel Te ruiken krijg je 'm wel |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
"Reinout van Montelbaan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. > (Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst en http://www.nu.nl ) > Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit > gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals elke docent gaat over op klassikale instructie als de resultaten van zelfstandig werken tegenvallen. Mijn ervaringen in zowel V.O. als MBO met zelfstandig werken zijn niet goed. De cijfers dalen ervan. Zelfstandig werken is alleen beneden je niveau mogelijk zodat ondergepresteerd wordt. Alleen inhoudsloos flutwerk leent zich voor het nieuwe leren. vrgr David |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
On 10 Mar 2007 07:12:34 -0800, "Reinout van Montelbaan"
<[email protected]> wrote: >Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de >leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% >procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is >gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. >(Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst en http://www.nu.nl ) >Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit >gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals >(KVP). Jij weet er kennelijk weinig van. De Mavo is juist als gevolg van de Mammoetwet ontstaan. Wie de Mavo terug wil, wil terug naar de Mammoetwet; daarvoor had je namelijk de Mulo. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
On 11 mrt, 01:12, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On 10 Mar 2007 07:12:34 -0800, "Reinout van Montelbaan" > > <[email protected]> wrote: > >Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > >leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > >procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > >gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. > >(Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst enhttp://www.nu.nl) > >Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit > >gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals > >(KVP). > > Jij weet er kennelijk weinig van. De Mavo is juist als gevolg van de > Mammoetwet ontstaan. Wie de Mavo terug wil, wil terug naar de > Mammoetwet; daarvoor had je namelijk de Mulo. Jij moet eerst beter leren lezen. -- rvm |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
"Reinout van Montelbaan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > On 11 mrt, 01:12, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >> On 10 Mar 2007 07:12:34 -0800, "Reinout van Montelbaan" >> >> <[email protected]> wrote: >> >Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de >> >leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% >> >procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is >> >gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. >> >(Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst enhttp://www.nu.nl) >> >Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit >> >gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals >> >(KVP). >> >> Jij weet er kennelijk weinig van. De Mavo is juist als gevolg van de >> Mammoetwet ontstaan. Wie de Mavo terug wil, wil terug naar de >> Mammoetwet; daarvoor had je namelijk de Mulo. > > Jij moet eerst beter leren lezen. > -- MULO is vergelijkbaar met HAVO. MAVO is een "witte boorden" opleiding voor trage starters. Categorale MAVO's waren goede opleidingen omdat de lln er onder gelijken verkeren. In M/H/V scholen voelen ze zich de minderen. vrgr David |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
On 11 Mar 2007 01:51:58 -0800, "Reinout van Montelbaan"
<[email protected]> wrote: >On 11 mrt, 01:12, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >> On 10 Mar 2007 07:12:34 -0800, "Reinout van Montelbaan" >> >> <[email protected]> wrote: >> >Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de >> >leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% >> >procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is >> >gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. >> >(Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst enhttp://www.nu.nl) >> >Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit >> >gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals >> >(KVP). >> >> Jij weet er kennelijk weinig van. De Mavo is juist als gevolg van de >> Mammoetwet ontstaan. Wie de Mavo terug wil, wil terug naar de >> Mammoetwet; daarvoor had je namelijk de Mulo. > >Jij moet eerst beter leren lezen. Jij stelt dat het Nederlandse onderwijs langer achteruit is gegaan dan de Mavo bestaat, maar de Mammoetwet is *gelijktijdig* met de Mavo ontstaan. "Door de nieuwe wetgeving werden de MULO, MMS en HBS afgeschaft en vervangen door de MAVO, HAVO en VWO." http://nl.wikipedia.org/wiki/Mammoetwet -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
On Sun, 11 Mar 2007 17:25:18 +0100, "david dirkse"
<[email protected]> wrote: > >"Reinout van Montelbaan" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected] oups.com... >> On 11 mrt, 01:12, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote: >>> On 10 Mar 2007 07:12:34 -0800, "Reinout van Montelbaan" >>> >>> <[email protected]> wrote: >>> >Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de >>> >leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% >>> >procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is >>> >gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. >>> >(Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst enhttp://www.nu.nl) >>> >Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit >>> >gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals >>> >(KVP). >>> >>> Jij weet er kennelijk weinig van. De Mavo is juist als gevolg van de >>> Mammoetwet ontstaan. Wie de Mavo terug wil, wil terug naar de >>> Mammoetwet; daarvoor had je namelijk de Mulo. >> >> Jij moet eerst beter leren lezen. >> -- >MULO is vergelijkbaar met HAVO. Nee, dat klopt niet. *H*avo was *H*BS, en *M*avo was *M*ulo. Ouwe wijn in nieuwe zakken. "De voorloper van de mavo was de mulo." http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelb...ezet_onderwijs >MAVO is een "witte boorden" opleiding voor trage starters. Leuterkoek. >Categorale MAVO's waren goede opleidingen omdat de lln er onder gelijken >verkeren. >In M/H/V scholen voelen ze zich de minderen. >vrgr >David > -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
[email protected] schreef ...
> Uit een onderzoek van Trouw en EenVandaag blijkt dat 70% van de > leraren tegen het zg. Nieuwe Leren is. Slechts 3% is tevreden. 80% > procent vindt dat het onderwijs de laatste twintig jaar achteruit is > gegaan. De meesten willen ook de Mavo en de LTS terug. > (Radionieuwsdienst ANP, RTL-Teletekst en http://www.nu.nl ) > Volgens mij is het Nederlandse onderwijs al veel langer achteruit > gegaan: nl. sinds de invoering van de Mammoet-wet door minster Cals > (KVP). > -- > rvm Zie ook http://www.beteronderwijsnederland.nl/?q=node/1686 -- Mvg, Marten |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
yew betcha wrote:
> surodje wrote: > >> Denk je dat we uiteindelijk tot het niveau van de VS zullen zakken? > > Dat zou je toch niet willen, surodje! > > Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en > huiver! > > http://www.webometrics.info/top3000.asp > > De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een > Canadese! > > De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! > > Oh ja, jij hebt LTS gestudeerd, is het niet? Staat jouw LTS ook op deze > lijst? Er staan maar liefst 3000 scholen op! Denk je dat je in de > prijzen valt? Had jij nou ook maar LTS gestudeerd, want dan had je misschien gezien dat de maatstaf voor kwaliteit in deze lijst het aantal /web/publicaties was. Leuk, maar nou niet echt bepalend voor algemene kwaliteit. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Hieke wrote:
> "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news: >> Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en >> huiver! >> http://www.webometrics.info/top3000.asp >> De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een >> Canadese! >> De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! > > Wie heeft dit onderzoek uitgevoerd en wat waren de criteria? > Dat het Nederlandse onderwijs achteruitgehold is hoef je mij niet te > vertellen. > We hebben onze kinderen niet voor niets naar een Duitse privéschool hier > over de grens gestuurd toen ze naar de middelbare school moesten en het > "Studiehuis" net in Nederland ingevoerd werd. > Het kostte ons een rib uit het lijf maar het was het wel waard. > Maar dat het Amerikaanse algemene onderwijs zo goed is geloof ik ook niet, > tenminste als ik kan afgaan op de horror verhalen van de Amerikaanse > schoonfamilie van m'n broer. > > Even afgezien van het feit dat je het weer niet kon laten te benadrukken dat je je kroost naar een /dure/ prive-school hebt gestuurd, ben ik het wel met je eens wat betreft de teruggelopen kwaliteit van ons onderwijs. En dat het modale Amerikaanse onderwijs nou niet bepaald van MIT-peil is, heb ik ook wel eens mogen opmerken. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
paai schreef:
> yew betcha wrote: >> surodje wrote: >> >>> Denk je dat we uiteindelijk tot het niveau van de VS zullen zakken? >> Dat zou je toch niet willen, surodje! >> >> Hier, een lijst van de meest vooraanstaande scholen ter wereld. Kijk en >> huiver! >> >> http://www.webometrics.info/top3000.asp >> >> De eerste niet Amerikaanse school staat op plaats 23 - en dat is een >> Canadese! >> >> De eerste Europese school staat op de 32ste plaats! >> >> Oh ja, jij hebt LTS gestudeerd, is het niet? Staat jouw LTS ook op deze >> lijst? Er staan maar liefst 3000 scholen op! Denk je dat je in de >> prijzen valt? > > > Had jij nou ook maar LTS gestudeerd, want dan had je misschien gezien > dat de maatstaf voor kwaliteit in deze lijst het aantal /web/publicaties > was. Leuk, maar nou niet echt bepalend voor algemene kwaliteit. Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. Ze worden meestal door belangengroepen gedaan. Ik kijk liever naar de resultaten van dat onderwijs, vooral in een land met 15% analfabetisme en een president die weliswaar afgestudeerd is maar waarschijnlijk niet het niveau van een NL mavootje haalt. Wat telt is het feit dat de VS niets produceerd wat de wereld wil. Iedere maand een tekort op de handelsbalans van 60 miljard dollar zegt mij genoeg. Daaruit blijkt duidelijk dat ze de concurentie met economische grootmachten Duitsland, Japan, China niet aankunnen. Als ze zo goed waren waarom koopt de wereld dan geen Amerikaanse producten? Ik herhaal het nog maar eens een keer: omdat ze rotzooi produceren. En waarom maken ze rotzooi? Omdat de technologisch niet kunnen tippen aan Europa en Azie. Uiteindelijk bepaald de markt wie het beste is. En ALLES wat ze kopen is van geleend geld. Ze presteren niet alleen niets, ze bezitten ook niets onder de streep. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Op Wed, 14 Mar 2007 11:33:38 +0100, meende paai <[email protected]> te moeten
schrijven: >Had jij nou ook maar LTS gestudeerd, want dan had je misschien gezien >dat de maatstaf voor kwaliteit in deze lijst het aantal /web/publicaties >was. Leuk, maar nou niet echt bepalend voor algemene kwaliteit. Kom, kom. Het is al jarenlang bekend dat het Angelsaksische onderwijs tot de top behoort. Blijkbaar is daar het idiote 'iedereen is gelijk en dus passen we het niveau aan op de minst-intelligente' nog niet opgedrongen door linkse non-valeurs. De betere info-websites: http://www.hetvrijevolk.com http://nl.novopress.info http://nederkrant.wordpress.com http://www.uitkijk.net http://www.elsevier.nl http://www.nieuwnieuws.nl |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
Roeptoeter wrote:
> Op Wed, 14 Mar 2007 11:33:38 +0100, meende paai <[email protected]> te moeten > schrijven: > > >> Had jij nou ook maar LTS gestudeerd, want dan had je misschien gezien >> dat de maatstaf voor kwaliteit in deze lijst het aantal /web/publicaties >> was. Leuk, maar nou niet echt bepalend voor algemene kwaliteit. > > Kom, kom. Het is al jarenlang bekend dat het Angelsaksische onderwijs tot de top > behoort. Dat kan wel, maar dat bewijs je niet aan de hand van statistieken over de web-aanwezigheid van de instellingen. Dat is alles wat ik hier beweer. Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. En ten derde is het zo dat de maatstaven waarmee je bepaalt dat het Agelsaksische onderwijs tot de top behoort, zelf zijn bepaald door mensen die het Angelsaksische onderwijs genoten hebben. Niet onlogisch dat die maatstaven aanleggen waarbij ze zich zelf lekker voelen. > Blijkbaar is daar het idiote 'iedereen is gelijk en dus passen we het niveau aan > op de minst-intelligente' nog niet opgedrongen door linkse non-valeurs. Een tendentieuze opmerking, waarvan het realiteitsgehalte niet is aangetoond. Dat gezegd hebbende moet me wel van het hart dat in ieder geval het Nederlandse onderwijs van nu echt dramatisch veel slechter is dan dat van vijftig jaar geleden. Maar ja, ik met dat ook af met de maatstaven van iemand die z'n onderwijs vijftig kjaar geleden heeft genoten. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
surodje wrote:
> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke inzichten van aan. > Ze worden meestal door belangengroepen gedaan. > Ik kijk liever naar de resultaten van dat > onderwijs, vooral in een land met 15% analfabetisme en een president die > weliswaar afgestudeerd is maar waarschijnlijk niet het niveau van een NL > mavootje haalt. Wat weet jij daar nu van, surodje? Je hebt LTS gedaan. Wil jij beweren dat je gekwalificeerd bent om lid te worden van een visitatiecommissie? Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is. Vraag maar aan de derderangs-geleerde: vi-si-ta-tie-com-mis-sie. > Wat telt is het feit dat de VS niets produceerd wat de > wereld wil. Produceert is met een t. En nee, haha, er is niets uit de USA wat jij zou willen. Heb je dit proza op een computer ingetikt, surodje? Wist je dat er een processor in die computer zit? Vast niet, hè? En waar komt die vandaan, denk je? > Ik herhaal het nog maar eens een keer: omdat ze rotzooi produceren. En > waarom maken ze rotzooi? Omdat de technologisch niet kunnen tippen aan > Europa en Azie. Dat is uitstekend geformuleerd. Haha! Dus jouw computer draait op een? Een Acorn ARM soms? Dat is de enige Europese processor die ik me kan herinneren. Zullen er vast nog wel een paar zijn. In embedded systems, meestal. Maar de wereld draait voor meer dan 95% op processoren van Intel en Motorola. Heel vreemd is dat. > Uiteindelijk bepaald de markt wie het beste is. Bepaalt is met een t, surodje. Het is uiteraard zonde van mijn tijd om met semi-analfabeten te praten. Mensen die op LTS niveau opereren en toch denken dat ze verstand van economie hebben. Ik moet dat ook eigenlijk niet meer doen. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
paai wrote:
> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het > Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat > beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. > Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal Amerikaans zijn. Dus daarom maar over het tweede en derde plan gezeurd. Want dat is tenminste vertrouwd terrein. En ook veel breder, en dus democratischer. "Modaal gezien". Toch gek, de winnaar van een wedstrijd krijgt meer interviews dan de nummer 100. Heel vreemd is dat. Oneerlijk, eigenlijk, dat iedereen met de winnaar wil praten! Best ondemocratisch, ook. Wat denkt de winnaar wel! > En ten derde is het zo dat de maatstaven waarmee je bepaalt dat het > Agelsaksische onderwijs tot de top behoort, zelf zijn bepaald door > mensen die het Angelsaksische onderwijs genoten hebben. Niet onlogisch > dat die maatstaven aanleggen waarbij ze zich zelf lekker voelen. Er is iets mis met deze maatstaven, zo wil de geleerde suggereren. Maar wat? Dat zal wel zorgvuldig in het midden worden gelaten. Is het het feit dat in de wetenschap de voertaal Engels is? Dat dit native speakers bevoordeelt? |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
yew betcha wrote:
> surodje wrote: > >> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. > > Het is "sowieso", surodje. Yew staat hier niet bekend om zijn speelse houding tegenover het medium taal. > En jouw mening is totaal oninteressant > vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind > verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en > betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke > inzichten van aan. En jij beroept je op je democratische instelling? > Wat weet jij daar nu van, surodje? Je hebt LTS gedaan. Wil jij beweren > dat je gekwalificeerd bent om lid te worden van een visitatiecommissie? Jij wel? > Waarschijnlijk weet je niet eens wat dat is. Vraag maar aan de > derderangs-geleerde: vi-si-ta-tie-com-mis-sie. Het niveau is weer gezet. .. .... > Het is uiteraard zonde van mijn tijd om met semi-analfabeten te praten. > Mensen die op LTS niveau opereren en toch denken dat ze verstand van > economie hebben. > > Ik moet dat ook eigenlijk niet meer doen. Geef nou maar toe dat je ook verslaafd bent. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
yew betcha wrote:
> paai wrote: > >> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het >> Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat >> beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. >> Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. > > Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal > Amerikaans zijn. 'Knarsentandend' is een interessante manier om het woord te schrijven, zeker voor iemand die zijn mond de hele dag vol heeft over de spelling van anderen. .. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
..> yew betcha wrote:
> > paai wrote: > > >> >> Overigens: je zou gelijk hebben als je zei dat "de top van het >> >> Angelsaksische onderwijs tot de top behoorde". Modaal gezien is dat >> >> beslist niet waar, en hangt de USA hooguit in het peleton rond. >> >> Van Engeland heb ik geen getallen bij de hand. > > > > Knarsentandend moet paai toegeven dat de topuniversiteiten allemaal > > Amerikaans zijn. 'Knarsentandend' is een interessante manier om het woord te schrijven, zeker voor iemand die zijn mond de hele dag vol heeft van de spelling van anderen. .. |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
yew betcha schreef:
> surodje wrote: > > > Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. > > Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant > vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind > verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en > betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke > inzichten van aan. Tegen de laffe, insinuerende praatjes van de Spraakmakende Klasse valt niet anders op te stinken, dan met het jargon van het volk. Wie niet bij de gewone mensen hoort, maar verder ook nergens anders bij, die heeft het erg moeilijk. Zie de kuilings, de niekjes, de askamotuna's, enz. Laat ze hun 'goede bedoelingen' steken in dat gat, waar verder ook nooit licht kompt |
Re: Leraren tegen het "Nieuw Leren"
[email protected] wrote:
> yew betcha schreef: >> surodje wrote: >> >>> Zulke onderzoeken zeggen mij zowiezo niets. >> Het is "sowieso", surodje. En jouw mening is totaal oninteressant >> vanwege het simpele feit dat jij oninteressant bent. Ik vind >> verwarmingsmonteurs, bouwvakkers, loodgieters en zo erg nuttig, en >> betrek indien nodig graag hun diensten, maar ik neem er geen politieke >> inzichten van aan. > > Tegen de laffe, insinuerende praatjes van de Spraakmakende Klasse valt > niet anders op te stinken, dan met het jargon van het volk. Wie niet > bij de gewone mensen hoort, maar verder ook nergens anders bij, die > heeft het erg moeilijk. Zie de kuilings, de niekjes, de askamotuna's, > enz. Laat ze hun 'goede bedoelingen' steken in dat gat, waar verder > ook nooit licht kompt > Dat ligt ergens in Lancre, geloof ik... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be