Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   frankrijk: homo"huwelijk" geannuleerd door het hoogste gerechtshof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83910)

carlgustaaf 13 maart 2007 16:00

frankrijk: homo"huwelijk" geannuleerd door het hoogste gerechtshof

goed nieuws voor alle mensen van goede wil:-D
Over Fransen kan men véél zeggen, en niet enkel goed, maar wat hun standpunt tegenover janetten betreft, kunnen ze er in België toch maar een voorbeeld aan nemen.
Het door Noël Mamère in het boerendorp Bègles georganiseerde "huwelijk" tussen 2 mannen is dus door het Hof van Cassatie geannuleerd.Eindelijk wat goed verstand!
De 20 februari heeft Frankrijk reeds de adoptie door homokoppels illegaal verklaard...
Alle landen zijn dus nog niet gewonnen door deze waanzin, er is nog hoop.:lol:
En nu maar wachten op de woedende reakties...de beledigingen...en meer moois....

skaldis 13 maart 2007 16:10

Waarschijnlijk weer een rechter die 's weekends door zijn wijf met de zweep wordt afgeslaan of voor de computer zit af te trekken kwijlend op foto's van naakte kindjes. De rechtengenootschap aan gelijk welke universiteit is steeds de decadenste. Twee mensen die uit liefde met elkaar in het huwelijk treden daar hebben ze het zo niet voor.

carlgustaaf 13 maart 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2517074)
Waarschijnlijk weer een rechter die 's weekends door zijn wijf met de zweep wordt afgeslaan of voor de computer zit af te trekken kwijlend op foto's van naakte kindjes. De rechtengenootschap aan gelijk welke universiteit is steeds de decadenste. Twee mensen die uit liefde met elkaar in het huwelijk treden daar hebben ze het zo niet voor.

:lol: Ik wist het! Dan is er eens een rechter die goed werk doet, schieten ze direkt met zware kalibers:lol:
de rechter die dit "huwelijk" annuleerde was dus een masochist & pedofiel:lol: Dat is toch gewoon kwaadsprekerij, zelfs het gemeenste oude viswijf zou zoiets niet aandurven.Voor een eerste reaktie is dit veelzeggend...

duveltje382 13 maart 2007 16:35

Heb je daar ook een bron van carlgustaaf,dank U

carlgustaaf 13 maart 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517154)
Heb je daar ook een bron van carlgustaaf,dank U

portail orange info en continu intikken op google.
Is wel in het Frans.Normaal, het is Frans nieuws...:-)

Raf 13 maart 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2517038)
Over Fransen kan men véél zeggen, en niet enkel goed, maar wat hun standpunt tegenover janetten betreft, kunnen ze er in België toch maar een voorbeeld aan nemen.
Het door Noël Mamère in het boerendorp Bègles georganiseerde "huwelijk" tussen 2 mannen is dus door het Hof van Cassatie geannuleerd.Eindelijk wat goed verstand!
De 20 februari heeft Frankrijk reeds de adoptie door homokoppels illegaal verklaard...
En nu maar wachten op de woedende reakties...de beledigingen...en meer moois....

Arm Frankrijk... :-(

Ozymandias 13 maart 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2517273)

Inderdaad. Er is nog een hoop: Dat hiermee binnenkort het debat over het homohuwelijk in Frankrijk echt kan losbarsten.

duveltje382 13 maart 2007 17:13

Citaat:

Omdat een rechter een eerlijke uitspraak doet *kug* tja.....

Raf 13 maart 2007 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517313)
Omdat een rechter een eerlijke uitspraak doet *kug* tja.....

Die rechter valt niets te verwijten; die heeft een vonnis geveld binnen een bestaand juridisch kader. Het is de laksheid van de Franse wetgever die verwerpelijk is. De bestaande discriminatie van homoseksuelen wordt er immers wettelijk in stand gehouden (overigens niet alleen in Frankrijk). Het is zoals Ozymandias hierboven al zei: hopelijk zal door deze uitspraak het debat terug in alle hevigheid losbarsten en daardoor ook terug op de politieke agenda komen. Men mag niet rusten voor deze onaanvaardbare discriminatie voorgoed weggewerkt is.

duveltje382 13 maart 2007 17:25

En weten bepaalde forummers wel hoe dit leeft bij de gewone man in de straat?....tja...

Ozymandias 13 maart 2007 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517400)
En weten bepaalde forummers wel hoe dit leeft bij de gewone man in de straat?....tja...

1. Weet jij het ?
2. Doet dat er toe ?

duveltje382 13 maart 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2517404)
1. Weet jij het ?
2. Doet dat er toe ?

Zeker weten !!!!!!! WIJ KIEZEN namelijk zelf hoe dat onze zuur verdiende centjes besteden worden

Ozymandias 13 maart 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517430)
Zeker weten !!!!!!! WIJ KIEZEN namelijk zelf hoe dat onze zuur verdiende centjes besteed worden

8O En getrouwde homo's doen jouw geld op, maar ongetrouwde homo's niet ?
En op welke van de twee puntjes antwoord je "zeker weten" ?

duveltje382 13 maart 2007 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias (Bericht 2517441)
8O En getrouwde homo's doen jouw geld op, maar ongetrouwde homo's niet ?
En op welke van de twee puntjes antwoord je "zeker weten" ?

Nee,maar wij als maatschappij zouden moeten kunnen bepalen wat wij met het Homohuwelijk willen aanvangen,en geen MINDERHEID moet dit doen hé.....

Den Duisteren Duikboot 13 maart 2007 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517479)
Nee,maar wij als maatschappij zouden moeten kunnen bepalen wat wij met het Homohuwelijk willen aanvangen,en geen MINDERHEID moet dit doen hé.....

Een maatschappij steunt ook nog op een aantal principes die eenieder moeten beschermen tegen de gevaren van een permanente en onvermijdelijke minderheidspositie - en die daarom onaantastbaar zijn én in de praktijk moeten worden omgezet. Een staat die dat laatste verzuimt, gaat in tegen de principes waarop ze beweert te rusten (hier: liberté et égalité).

Den Duisteren Duikboot 13 maart 2007 18:52

Citaat:

De 'gewone man in de straat' is niet de norm van alle dingen. Stel je voor, zeg.

duveltje382 13 maart 2007 18:54

Das nu het voordeel van een democratie,het volk bepaald???zo zou het toch moeten hé ????....

duveltje382 13 maart 2007 18:56

Het zijn altijd maar minderheden die bepalen,en das het erge van de zaak !!!

Den Duisteren Duikboot 13 maart 2007 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517678)
Das nu het voordeel van een democratie,het volk bepaald???zo zou het toch moeten hé ????....

Het volk is geen eenvormige massa. Het bestaat uit afzonderlijke mensen die elkaar zoveel mogelijk ruimte moeten laten voor het vervullen van hun levensplan. Een staat dient dit te garanderen en kan dus ter bescherming van één individu ingaan tegen de wensen van alle anderen. Om die reden is bijv. Marc Dutroux niét gelyncht op de Grote Markt. Een teken van beschaving.

Den Duisteren Duikboot 13 maart 2007 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517682)

Dat kun je niet hardmaken.

Den Ardennees 13 maart 2007 19:23

Mogelijk zal het debat nu losbarsten in Frankrijk.

Soit, uiteindelijk is het homohuwelijk vooral een symboolgdossier. Er lijken mij wel belangrijker problemen in La France. Om te beginnen mag Sarkozy straks de Franse straten hogedruksreinigergewijs proper maken.

duveltje382 13 maart 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2517766)
Mogelijk zal het debat nu losbarsten in Frankrijk.

Soit, uiteindelijk is het homohuwelijk vooral een symboolgdossier. Er lijken mij wel belangrijker problemen in La France. Om te beginnen mag Sarkozy straks de Franse straten hogedruksreinigergewijs proper maken.

Sorry,maar laat deze draad rond homohuwelijken hé,is al moeilijk genoeg !!!

Karma 13 maart 2007 19:57

Citaat:

Och here toch ... zijn ze daar nu ook al mee bezig? Laat die homo's toch huwen met elkaar. Uiteindelijk doen ze daar niemand kwaad mee. Voor zo'n soort beslissingen wil ik geen belastingen betalen hoor. Trouwens, als men zo'n soort huwelijken kan teniet doen kan men dat ook met andere huwelijken mijn indruk. En ... vroeg of laat zullen ze wel weer scheiden ... dus ... waarom al die energie daarin steken?

carlgustaaf 13 maart 2007 20:34

Citaat:

:lol:

Heftruck 13 maart 2007 20:41

Citaat:

En je verdient die beledigingen dubbel en dik! Meneer gaat een beetje zitten schelden en klaagt vervolgens zulk gedrag aan. Wat ben je toch een hypocriet!

Heftruck 13 maart 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2517682)

Is het VERDOMME niet meer dan normaal dat die minderheid haar eigen doen en laten bepaalt?!

carlgustaaf 13 maart 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 2517838)
Och here toch ... zijn ze daar nu ook al mee bezig? Laat die homo's toch huwen met elkaar. Uiteindelijk doen ze daar niemand kwaad mee. Voor zo'n soort beslissingen wil ik geen belastingen betalen hoor. Trouwens, als men zo'n soort huwelijken kan teniet doen kan men dat ook met andere huwelijken mijn indruk. En ... vroeg of laat zullen ze wel weer scheiden ... dus ... waarom al die energie daarin steken?

carlgustaaf 13 maart 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2517970)
En je verdient die beledigingen dubbel en dik! Meneer gaat een beetje zitten schelden en klaagt vervolgens zulk gedrag aan. Wat ben je toch een hypocriet!

Pietje 13 maart 2007 20:49

Citaat:

*knip* Geen persoonlijke aanvallen en beledigingen.

carlgustaaf 13 maart 2007 20:49

Citaat:

ik lach ik lach...en vergeet te reageren...W�*�*r ziet u in mijn posting beledigingen staan? Ik blijf toch beleefd?:?

skaldis 13 maart 2007 20:50

De hitlerjugend paus deed z'n bek ook nog eens wijd. Christelijke politici mogen abortus, euthanasie of homohuwelijken niet goedkeuren en er moet weer mis gelezen worden in het Latijn. Kwestie van al die onzin maar beter niet te verstaan waarschijnlijk. Straks gaat hij nog zonder schoenen de mis voorgaan ook, en zijn altaar naar het oosten wrikken en sleuren. Fundies in opmars. Nog effie en de omgangen zijn geen folklore meer maar trendie. Met vooraan een meute bloedende zelfpijnigende christelijke homopastoors, ...

Heftruck 13 maart 2007 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2517989)
ik lach ik lach...en vergeet te reageren...W�*�*r ziet u in mijn posting beledigingen staan? Ik blijf toch beleefd?:?

Citaat:

maar wat hun standpunt tegenover janetten betreft

:roll:

carlgustaaf 13 maart 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2517985)
Och ja, carlgustaaf..........................ik kan daar niet echt meer mijn tijd insteken. Ik vermoed, dat hij zo'n iel ventje is die graag om zich heen schopt tegen alles wat hij persoonlijk "vies en vuil" (enkel verdachte pastoors zijn erger) vindt maar zichzelf op het toilet gaat afrukken met een Playboy op zijn knieën.

Tiens, roze Piet komt mij ook nog wat beledigen:lol: De JanetteFanClub (JFC) is bijna compleet:lol: Allee, laat u eens gaan jongen, kots er maar op los:lol: Ik was er zeker van dat de bende zo ging reageren...

jurgen79 13 maart 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2517974)
Is het VERDOMME niet meer dan normaal dat die minderheid haar eigen doen en laten bepaalt?!

Uiteraard bitch :lol:

carlgustaaf 13 maart 2007 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2517974)

die minderheid mag inderdaad doen en laten wat ze wil (daar waar het hun kont-aangelegenheden betreft).Ik zei dat reeds 1000 x...
Maar we hoeven geen wetten aan te passen voor hun zwoele kuren toch?Ons (de meerderheid) hoeft zich toch niet aan te passen aan de afwijkingen van al die rare gasten?

jurgen79 13 maart 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2518021)
die minderheid mag inderdaad doen en laten wat ze wil (daar waar het hun kont-aangelegenheden betreft).Ik zei dat reeds 1000 x...
Maar we hoeven geen wetten aan te passen voor hun zwoele kuren toch?Ons (de meerderheid) hoeft zich toch niet aan te passen aan de afwijkingen van al die rare gasten?

Jawel, wij moeten aanpassen in Europa...en als je dat niet pikt dan komt het CGKR op uw bakkes kloppen :twisted::lol::lol::lol:

Heftruck 13 maart 2007 21:01

Citaat:

Zwoele kuren van rare gasten? Tiens, jij bleef toch altijd beleefd?

Kan je mij even uitleggen wat de impact op jouw leven is van twee mannen die trouwen? Het ontgaat me..

Den Duisteren Duikboot 13 maart 2007 21:07

Citaat:

Niemand vraagt van u dat u zich "aanpast aan homoseksuelen". Ik zie ook niet in in welke zin de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor koppels van hetzelfde geslacht van u een aanpassing van uw levenswijze zou vergen, aangezien u wellicht geen koppel vormt met een andere man. Wat wél wordt gevraagd is dat u geen rechten monopoliseert op basis van een doctrinaire ideologie, d.w.z. dat u anderen de vrijheid gunt van dezelfde rechten te kunnen genieten als u. Ik ken geen enkele homoseksueel die het recht om te huwen voor zichzelf wenst te monopoliseren. Er is dus geen sprake van een minderheid die de meerderheid haar wil opdringt.

Karma 13 maart 2007 21:24

Citaat:

En met deze pleit je er voor om wel een wet aan te passen. Laat toch wat is. Als homo's willen huwen .... what's the problem? Is maar een papiertje hoor.

Raf 13 maart 2007 21:26

Citaat:

Wat interesseert mij dat? De gewone man in de straat heeft geen uitstaans met de manier waarop ik mijn leven wens in te richten. Ik moei mij toch ook niet met zijn leven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be