![]() |
Zal Bart De Wever een "Reynders bis" zijn?
Bart De Wever en een deel van de N-VA afdeling zijn vandaag..........in Dinant en dit ter uitnodiging van Richard Fourneaux, burgermeester MR van Dinant. Zullen clowns �* la KVHV er ook actie voeren? Alles is mogelijk in dit land.........
|
Indien Richard Fourneaux zowel als Bart De Wever een rode feestneus opzet,
stem ik op 10 juni voor het NV-A ! |
Wil De Wever dan Edingen, Komen/Moeskroen, Vloesberg... aan Vlaanderen aanhechten?
|
Citaat:
zal "storen"......... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een kort verslag van de RTBF kan nog gezien worden hier:
lage kwaliteit http://skynet.rtbf.be/index.html?pag...parag=rep51023 gemiddelde kwaliteit http://skynet.rtbf.be/index.html?pag...parag=rep51023 |
Zwartengeel slaat hier de nagel op de kop.
De Wever vertrekt vanuit een opening tot dialoog naar Wallonië. Reynders vertrekt vanuit imperialisme en drang tot annexatie. Dat is een hele andere beginsituatie, en behoeft dus een hele andere aanpak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Blijkbaar hebben onze belgicistische vrienden dat er zonder overleg eenzijdig wordt gesplitst, met trams die stoppen aan de grens en dergelijke....
Wel grappig dat De Wever zichzelf "un peu gros" noemt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het ene moment krijgen we te horen dat de Wever zou weigeren in het Frans met de RTBF te praten en dergelijke, de andere keer is het hypocriet als hij naar Dinant gaat en met de pers praat.:|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest vind ik dat (vreedzaam) protesteren bij een bezoek van een politicus moet kunnen, blijkbaar waren er geen belgicisten in Dinant daartoe bereid. |
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik er niets storends aan, al word ik ook als vlaams-nationalist gecatalogeerd... het is niet omdat je op een of meerdere manieren vlaamsgezind bent dat je met getrokken messen staat tegenover ieder die Franstalig/Waal is.. :roll: n-va'ers zijn heus niet zo'n enggeestige navelstaarders als ze wel worden afgeschilderd.. |
Citaat:
|
Citaat:
-Di Rupo kreeg een taart in zijn gezicht. -De wagen van Reynders werd beschadigd. -TAK-, Voorpostacties tijdens Blijde Intredes of gewoon bezoeken van het Koningshuis in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
(de anschluss is nog geen werkelijkheid) Uw twee eerste opmerkingen zijn wat mij betreft terecht, de derde niet (wat is er mis met staan protesteren tegen de Onverkozen Leider die daar niet als burger komt?) |
idem... 'k vind het niet kunnen dat men Dirupo een taart in het gezicht gegooid, de wagen van reynders wordt overgegoten (ik weet niet of hij werkelijk beschadigd is).
maar met acties naar aanleiding van blijde intredes etc heb ik geen probleem... moet kunnen - vind ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarom is naar aanleiding van pakweg een blijde intrede een betoging voor een republiek belachelijk? en idd .. ja... kameraden/kenissen van mij (een ervan is jammerlijk overleden) werd opgepakt en heeft nog wat slaag gehad omdat hij vreedzaam durfde betogen nav een blijde intrede.. zij hadden toevallig een pamflet inhanden dat (ook) door het vlaams blok werd verdeeld... enkele uren in het 'cachot'.. hetgeen overigens méér zegt over onze staat dan over mijn kennissen.. heeft hun actie tot iets gediend? in ieder geval hebben we er daarna over gesproken en hebben ze mij overtuigd consequent te zijn en eerst en vooral niet zo passief... nu ben ik overtuigd én openlijk republikein... ik heb eigenlijk spijt als student niet voldoende te hebben gerebelleerd.. ik was altijd véél te serieus en te gematigd, te 'realistisch'... nu probeer ik de schade een hééél klein beetje in te halen :) zij het een hééééééééél klein beetje... :-) :) |
Citaat:
![]() Ik hoop echt dat er geen Belgisch volk bestaat, want dan zullen die snel ontdekken dat de zogehete belgicisten in elk geval niet bereid zijn om ook voor hen op te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
n
Citaat:
Nee maar serieus, zijn zo'n acties niet carnavalesk? Zo'n acties zie je nooit in Wallonië en niet alle Walen zijn koningsgezind. Er zijn er meer republikeinen dan je denkt maar ze hebben tenminste respect voor het Koningshuis. |
Citaat:
Everytime is waarschijnlijk het soort "light republikein" dat niet houdt van het koningshuis, maar wel graag dat niet teveel ziet peuzelen aan het huidige België. Ik vraag me af hoeveel er zo zouden zitten bij de PS en FDF.8O Citaat:
|
Citaat:
Ik wil je trouwens eventjes corrigeren, ik weet dat je franstalig bent maar toch: het is ''zulke acties'', niet zo'n acties.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be