![]() |
Open VLD schrapt term 'allochtoon'
Citaat:
|
Zijn compleet zot aant worden 8O
|
Open VLD schrapt term ''allochtoon''
BRUSSEL - Op het partijbureau van Open VLD werd een eerste nota goedgekeurd die onder meer ingrijpt in het taalgebruik van de liberalen. Zo wordt allochtoon vanaf nu vervangen door nieuwe Vlaming. Dat staat dinsdag te lezen in De Morgen. ,,Het taalgebruik van onze publicaties mag geenszins stigmatiserend zijn voor specifieke individuen", zo stelt de nota. Het Spiegelbureau van de Open VLD moet erover waken dat de partij zoveel mogelijk een afspiegeling is van de samenleving. Ik lees KP schrapt term "allochtoon" Moskou - Op het partijbureau van de Kommunistische Partij werd een eerste nota goedgekeurd die onder meer ingrijpt in het taalgebruik van de kameraden. Dat staat dinsdag te lezen in de Pravda. "Het taalgebruik van onze propaganda mag geenszins stigmatiserend zijn voor gevaarlijke individuen", zo stelt de nieuwe buitengewone wet. De Gedapo van het CGKR moet erover waken dat de partij zoveel mogelijk een afspiegeling is van onze Poco-samenleving. |
Degoutant! Zum kotsen!
Iedereen kan dus zo Vlaming worden! Niet dus! |
Binnenkort wordt de nieuwe partijslogan voorgesteld:
'Open VLD: voor zes miljard Vlamingen'. |
Dit is niet nieuw. De terminologie werd al verschillende keren aangepast.
Eerst waren het vreemdelingen (jaren 70) Dan gastarbeiders (jaren 80) Dan migranten (jaren 90) Dan allochtonen (jaren 2000*) En nu nieuwe Vlamingen Opmerkelijk bij dit alles is dat al die termen niets veranderen aan de feiten : er is nog altijd geen sprake van een assimilatie van de niet-Europese migranten. Ook niet voor de derde generatie. Die mensen worden nog altijd als vreemden beschouwd. En een groot aantal onder hen voelen zich ook vreemd. Zelfs de snel-Belg wet heeft daar niets aan veranderd. De allochtonen worden als vreemden beschouwd omdat er zoveel onder hen zich vreemd gedragen en voordoen. Je mag het woordgebruik nog zoveel aanpassen als je wilt, zolang er op dat vlak geen verandering is zullen er twee groepen bestaan : "zij" en "wij". Indien de de uitdrukking "nieuwe Vlamingen" zou aanslaan, dan voorspel ik dat er spontaan een tweede uitdrukkingen in gebruik zal worden genomen : "blanke Vlamingen" of "echte Vlamingen". Niet uit racisme maar omdat mensen nu eenmaal woorden nodig hebben om de werkelijkheid te kunnen beschrijven. Verder wordt het hoog tijd om ervoor te zorgen dat alle onze kinderen Georges Orwell lezen. |
Verder wordt het hoog tijd om ervoor te zorgen dat alle onze kinderen Georges Orwell lezen.
==> Is dat wel nog verplichte lektuur vandaag of hebben de poco's dat ook al uit het lespakket gehaald? |
Citaat:
Full Metal Jacket An Inconvenient Truth The Da Vinci Code |
In het liberale leger:
De kersverse recruten staan verzameld voor de sergeant. Zegt 'm met zijn legerstem: "De nief Vloemingen oan maaine linkerkant en de nief Woalen oan maaine rechterkant!". Zo gezegd zo gedaan maar één recruut blijft staan, de Mohammed. "Awel moateke, hedde maai nie verstoan?" En Mohammedje, heel beleefd en heel onderdanig zoals hij dat bij zijn ouders en op school geleerd heeft: "En de nieuwe Belgen, sergeant?". |
Worden de blauwen seperatistisch? Moet het niet zijn: nieuwe belgen ipv nieuwe Vlamingen?
|
Citaat:
Ik weet het zo niet. Ik meen dat er niet zoveel Nieuwe Walen rondlopen, de meeste Nieuwen vinden de racistische Vlamingen veel gezelliger blijkbaar. Zie ook: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=PG1A5433 |
Citaat:
Ik weet het zo niet. Ik meen dat er niet zoveel Nieuwe Walen rondlopen, de meeste Nieuwen vinden de racistische Vlamingen veel gezelliger blijkbaar. Zie ook: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=PG1A5433 |
Citaat:
|
Lol wat ook de politiek probeert op te leggen, wij gaan altijd mensen blijven benoemen naar hun land van afkomst (of toch iets dat erop lijkt). Dat is idd niet uit racisme maar om een duiding te geven. Dit geldt enkel voor mensen die je niet bij naam kent natuurlijk, anders heb je een specifieke duiding.
Eigenlijk is het maar zielig dat politici zich al zoveel jaren laten vangen in de poging een volledige bevolkingsgroep een naam te geven .. en dan langs de andere kant te liggen zeiken over diversiteit ... kwestie van het zelf te kweken hé gasten ;) |
och kom.
'vlaming' is zo een inhoudsloos begrip dat het niks uitmaakt. |
Citaat:
|
Al kleef je op een Lada een Bentley teken het blijft een Lada.
|
Citaat:
ik denk eerder een peerd met en karre. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Hollanders moeten weer eens contrair doen.
Hoorde net dat ze de allochtonen daar "Hollandse Nieuwe" gingen noemen! |
Citaat:
:lol: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :belgievl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De woorden van Hugo Verriest schieten me te binnen (vooral omdat ik recent "Dat Volk Moet Herleven" gelezen heb, en ik ze dan ook handig kan overtypen):
"Eertijds heeft er een volk bestaan, edel en groot, de wereld rond bekend. Voor vijf zes honderd jaar en had gij onder de zon geen bezochte streek gevonden, waar men de Vlaming niet kende, waardeerde en prees... Welnu, dat groot, dat edel volk moet wederom onder de zon komen, leven, roeren, spreken, werken, in een woord bestaan. - Geen ander volk, geen nieuw volk, dat volk!" Hugo Verriest, 26/12/1872 Ik dacht onmiddellijk aan dit citaat toen ik de term "Nieuwe Vlamingen" las... |
nieuwe vlamingen, na hoelang zijn het anciens!:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pff wat een onnozele term; is "Vlaming" soms hun nationaliteit of wat?
Ze gebruiken alleen maar het woord Vlaming om stemmen te ronselen bij zij die een stijve krijgen bij het horen van het woord "Vlaming", zijnde Vlaams-nationalisten. Nieuwe Belgen zou logischer zijn. Maar wat is er mis met "allochtoon"??? Ze "veranderen" die naam alleen maar om stemmen te ronselen bij extreem-linkse mensen die constant op alle vlakken 'modern' willen doen. |
bwa, de term "nieuwe Vlaming" is in mijn ogen nog altijd niet correct genoeg. :D
Het zou correcter zijn hen "goedkope Vlamingen" te noemen. Dat is dan natuurlijk een perspectief dat -hoewel zeer levendig onder de beter gestelden- niet zo gauw in de media komt. De enige die baat hebben aan massale migratie van sukkelaars en gelukzoekers zijn de bedrijfsleiders. Bent u, oude Vlaming, niet <<flexibel>> genoeg op de werkvloer, of bent u te duur. Geen probleem, er staan honderd nieuw-Vlaamse Achmeds achter u om uw plaats in te nemen. |
eerst was het immigrant dat geschrapt moest worden, dan migrant, dan allochtoon.
als ze maar kunnen schrappen. Doel is steeds hetzelfde voorkomen dat men de bedoelde bevolkingsgroep bij naam kan noemen. |
Citaat:
|
Nieuwe Vlamingen? Wat een bullshit! We hebben toch al genoeg aan de Marokkaanse, Turkse, Congolese, ... Belgen?
Dus moet ik nu ik juist ontdekt heb dat de kruidenier om mijn hoek geen Turkse, maar een Marokkaanse Belg was, het weer gaan corrigeren. Pfff, het wordt echt lastig. Je kan de ene term nog niet gewend worden, of het moet al weer iets anders zijn. |
Citaat:
|
Open VLD zou best niet te veel woorden vuilmaken aan "nieuwe Vlaming". Ik denk dat die nota ondertussen ergens begraven ligt. Toch vreemd dat De Morgen hiermee op de proppen komt. Ik heb er niets over gelezen. En zeker niet over nieuwe Hollanders. 't Zou mij niet verbazen dat het VB sebiet op de proppen komt met "de echte Vlaming of Hollander". Neen, serieus, een partij moet geen woorden proberen af te schaffen die te lezen zijn in en woordenboek. Vlaanderen en Nederland hebben sowieso al een probleem met de omschrijving van "de allochtoon". Ze hebben al een probleem om een kat een kat te noemen. Drie vierden zeggen "allochtoon", maar bedoelen "moslim". Misschien moeten we eens beginnen denken aan "de nieuwe moslim".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be