Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Forum zo traag. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85877)

Antoon 27 maart 2007 09:24

Forum zo traag.

Elke dag ondervind ik opnieuw ontzettend vervelende vertragingen op het forum. Kan hier geen technische oplossing voor worden gevonden?

Maarten Malaise 27 maart 2007 10:09

Ik heb het getest over twee netwerken en het geeft geen problemen bij mij.
Iemand zei met dat het probleem enkel opduikt bij Internet Explorer. Kunnen jullie ook eens proberen met Firefox en/of Opera?
http://www.getfirefox.com
http://www.opera.com

Kunnen jullie me laten weten of het daarmee goed werkt?

Maarten

Edina 27 maart 2007 10:11

Ook met Firefox waren er vertragingen. Nu weer even niet, maar gisteren en vanmorgen wel...

Nynorsk 27 maart 2007 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2560613)
Ook met Firefox waren er vertragingen. Nu weer even niet, maar gisteren en vanmorgen wel...

idem.

behalve dat het nu opeens ook weer traag gaat bij mij.

Firestone 27 maart 2007 10:24

Met Opera heb ik eveneens problemen.

Soms duurt het enkele minuten eer een thread geopend wordt, en soms werkt het prima. Is al enkele dagen zo.

jurgen79 27 maart 2007 10:26

Nog steeds dezelfde problemen.
Zowel met internet explorer als firefox en vanaf verschillende netwerkoperatoren.
Lijkt mij eerder een server probleem te zijn.

Anna List 27 maart 2007 10:32

bij mij is het al bijna een kwartier stabiel en snel ...

Antoon 27 maart 2007 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2560694)
bij mij is het al bijna een kwartier stabiel en snel ...

W�*s een kwartier stabiel en snel.... En nu weer zo'n hels irriterende blokkering. :?

Ik kom morgen nog eens terug. Dan zien we wel of het terug naar behoren werkt.

Chipie 27 maart 2007 11:05

Zou men wel beseffen hoeveel zo'n trage server aan de werkgever van de meeste forumdeelnemers kost?..;

Duupje 27 maart 2007 11:18

Het gaat hier even traag met IE, met FF en met Opera.
Tergend traag zelfs !

Raf 27 maart 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 2560603)
Ik heb het getest over twee netwerken en het geeft geen problemen bij mij.
Iemand zei met dat het probleem enkel opduikt bij Internet Explorer. Kunnen jullie ook eens proberen met Firefox en/of Opera?
http://www.getfirefox.com
http://www.opera.com

Kunnen jullie me laten weten of het daarmee goed werkt?

Maarten

Bij mij gaat alles al sinds een dag of twee supertraag met zowel IE als Firefox en dat zowel op de computer op mijn kantoor als op de vaste computer en de laptop thuis...

Misschien jullie database eens ontlasten van die paar duizend dubbelnicks en nulposters en oude topics ergens in een archief deponeren...

Bobke 27 maart 2007 11:27

Bij mij gaat het soms supersnel en het volgende moment uiterst traag.
Ik neem aan dat de database en dubbelnicks niet schommelen.

job 27 maart 2007 11:28

Oh zo traag.
Vervelend, zeg !
Doe er eens iets aan...

Derk de Tweede 27 maart 2007 11:56

Het gaat nu stukken beter dan gisteren en zondag.
Zondag kon ik niet eens inloggen.
Blij dat het probleem verholpen is.

vlijmscherp 27 maart 2007 14:38

het forum openen gaat snel, ook een topic openen, maar iets posten!!! dat gaat echt traag hoor.

Anna List 27 maart 2007 14:41

t is terug om zeep ...

Raf 27 maart 2007 14:42

Wordt er ondertussen al iets gedaan aan die uiterst frustrerende vertragingen?

Ik heb de indruk dat het vooral trager gaan als je van een hoger naar een lager niveau in het forum wil gaan. Als ik bijvoorbeeld in het forumonderdeel "Maatschappelijke discussies" naar een bepaalde discussie wil kijken, duurt het erg lang voor die thread geopend wordt. Als ik eenmaal in die thread een reactie wil schrijven, duurt het zelfs nog langer. Als ik echter terug wil keren naar het forumonderdeel "Maatschappelijke discussie" of naar het algemeen overzicht van het forum, gaat alles stùkken sneller...

Of is dat maar alleen bij mij het geval?

Er is alleszins iets ernstig mis met de database. Ik kreeg ook al een paar keer de boodschap dat de database niet bereikbaar was en dat het beheer daarvan op de hoogte werd gebracht...

Affijn, ik hoop maar dat er snel beterschap in komt, want dit is niet iets om lang vol te houden... :-(

Chipie 27 maart 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2561253)
Wordt er ondertussen al iets gedaan aan die uiterst frustrerende vertragingen?

Ik heb de indruk dat het vooral trager gaan als je van een hoger naar een lager niveau in het forum wil gaan. Als ik bijvoorbeeld in het forumonderdeel "Maatschappelijke discussies" naar een bepaalde discussie wil kijken, duurt het erg lang voor die thread geopend wordt. Als ik eenmaal in die thread een reactie wil schrijven, duurt het zelfs nog langer. Als ik echter terug wil keren naar het forumonderdeel "Maatschappelijke discussie" of naar het algemeen overzicht van het forum, gaat alles stùkken sneller...

Of is dat maar alleen bij mij het geval?

Er is alleszins iets ernstig mis met de database. Ik kreeg ook al een paar keer de boodschap dat de database niet bereikbaar was en dat het beheer daarvan op de hoogte werd gebracht...

Affijn, ik hoop maar dat er snel beterschap in komt, want dit is niet iets om lang vol te houden... :-(

Heeft het gemeentebestuur zijn internetrekening al wel betaald?..;

Als men teruggaat, dan is het normaal dat dit snel gaat... Die pagina zit nl nog in de cache..;

Raf 27 maart 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2561281)
Heeft het gemeentebestuur zijn internetrekening al wel betaald?..;

8O Heeft dat dan een impact op mijn verbinding?

stab 27 maart 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2561253)
Ik heb de indruk dat het vooral trager gaan als je van een hoger naar een lager niveau in het forum wil gaan. Als ik bijvoorbeeld in het forumonderdeel "Maatschappelijke discussies" naar een bepaalde discussie wil kijken, duurt het erg lang voor die thread geopend wordt. Als ik eenmaal in die thread een reactie wil schrijven, duurt het zelfs nog langer.

Ik merk hetzelfde.
Mss de database 'ns reorganiseren.
Alleszins heb ik problemen met de email notificaties sinds de upgrade, hetgeen ik al 3x gemeld heb zonder enige reactie :-(

Pluche 27 maart 2007 16:52

Het gaat hier al 2 dagen zo traag als een slak bij momenten.

Lotje 27 maart 2007 16:55

Allen,

We hebben enkele aanpassingen doorgevoerd.

Hopelijk zijn de problemen nu definitief van de baan :-)

groetjes,

Lotje,

Member of the politics.be techs team

Dronkoers 27 maart 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotje (Bericht 2561811)
Allen,

groetjes,

Lotje,

Laten we hopen ;-)

duveltje382 27 maart 2007 17:01

Citaat:

Allen,

groetjes,

Lotje,

En jij krijgt geen groen jasje in Uwe atvatar,schaam U Politics.be :roll::lol:
Veel beter ;-)

stab 27 maart 2007 17:43

Citaat:

Allen,

groetjes,

Lotje,

Hopelijk is de aanpassing doorgevoerd door iemand die niet van zijn/haar lotje getikt is.
Kweetet, zeer flauw ...:oops:

Piet Hein 27 maart 2007 19:03

mss ne nieuwe computer kopen??

baseballpolitieker 27 maart 2007 19:26

Citaat:

Allen,

groetjes,

Lotje,

8O

Boadicea 27 maart 2007 22:18

Ja, het forum is inderdaad tergend traag de laatste dagen. Als men iets post, komt men niet op de volgende pagina terecht. Ik zie dat sommige door dat blijven hangen, verschillende keren op verzend drukken en zo posts tot 6 keer achter elkaar herhalen.

Nee, bij mij blijft het soms zodanig hangen, dat ik elders surf, totdat de pagina geladen wil geraken.

baseballpolitieker 28 maart 2007 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2562888)
Ja, het forum is inderdaad tergend traag de laatste dagen. Als men iets post, komt men niet op de volgende pagina terecht. Ik zie dat sommige door dat blijven hangen, verschillende keren op verzend drukken en zo posts tot 6 keer achter elkaar herhalen.

Ik ben tot 17 geraakt!:lol:

evilbu 28 maart 2007 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2562290)
8O

Inderdaad 8O , hoe weten we dat zij wel echt is, ik voel me als aangesproken door een agent zonder uniform.;-)

Antoon 28 maart 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2560798)
Zou men wel beseffen hoeveel zo'n trage server aan de werkgever van de meeste forumdeelnemers kost?..;

:lol:

Antoon 28 maart 2007 18:20

Citaat:

Allen,

groetjes,

Lotje,

Met dank, hopelijk gaat het nu werken. Voorlopig lijkt het in ieder geval te lukken. ;-)

MAAR : Ik wil er wel bij toevoegen dat de eerste reactie van Maarten Malaise mij een beetje tegesteekt. Het was een soort reactie zoals bij telenet of bij skynet. Het probleem ligt in eerste instantie nooit bij hen. :?

Weezer 16 mei 2008 17:47

Bij mij gaat het forum werkelijk ont-zet-tend traag vandaag, hebben meer mensen hier last van?

Yucagira 16 mei 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3427404)
Bij mij gaat het forum werkelijk ont-zet-tend traag vandaag, hebben meer mensen hier last van?

net zojuist volledig onbereikbaar - nog in firefox nog in ie ,
ik kon geen enkele topic openen , het duurde zo'n 5 minuten , nu is het in orde

Dr. Strangelove 16 mei 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3427404)

daarnet had ik dat ook, maar nu niet meer

Rudy 16 mei 2008 22:48

't is vreselijk de laatste tijd.

HAMC 24 mei 2008 13:26

Sinds gisteren avond duurt het bij mij nu zo'n 6 - 7 minuten op een pagina te laden.

Eerst naar de index, dan een subforum en dan de draad, een goei twintig minuten. Alleen op dit forum, nergens anders last.

Zodus vrienden, tot in de toekomst misschien, voor mij duurt het wat te lang hier.

Nu nog 7 minuten om deze post te plaatsen. :(

Zadeh 24 mei 2008 14:07

Bij mij gaat het vandaag ook supertraag (Firefox).

filosoof 24 mei 2008 14:34

bij mij ook en geen graphics, geen java :-P(dus moet ik in de editor alle codes zelf tikken:-P)

(IE 7.0) ik probeer seffens op FF
Voil�*....
d�*t is duidelijk: servercrash...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door politics.be op mijn FF:
Placeholder page
If you are just browsing the web

The owner of this web site has not put up any web pages yet. Please come back later.

Move along, nothing to see here... :-)

If you are trying to locate the administrator of this machine

If you want to report something about this host's behavior, please contact the Internet Service Provider (ISP) involved directly.

See the Network Abuse Clearinghouse for how to do this.
If you are the administrator of this machine

The initial installation of Debian's apache web server package was successful.

You should replace this page with your own web pages as soon as possible.

Unless you changed its configuration, your new server is configured as follows:

* Configuration files can be found in /etc/apache.
* The DocumentRoot, which is the directory under which all your HTML files should exist, is set to /var/www.
* CGI scripts are looked for in /usr/lib/cgi-bin, which is where Debian packages will place their scripts.
* Log files are placed in /var/log/apache, and will be rotated weekly. The frequency of rotation can be easily changed by editing /etc/logrotate.d/apache.
* The default directory index is index.html, meaning that requests for a directory /foo/bar/ will give the contents of the file /var/www/foo/bar/index.html if it exists (assuming that /var/www is your DocumentRoot).
* User directories are enabled, and user documents will be looked for in the public_html directory of the users' homes. These dirs should be under /home, and users will not be able to symlink to files they don't own.

All the standard apache modules are available with this release and are now managed with debconf. Type dpkg-reconfigure apache to select which modules you want enabled. Many other modules are available through the Debian package system with the names libapache-mod-*. If you need to compile a module yourself, you will need to install the apache-dev package.

More documentation on Apache can be found on:

* The Apache documentation stored on your server.
* The Apache Project home site.
* The Apache-SSL home site.
* The mod perl home site.
* The ApacheWeek newsletter.
* The Debian Project Documentation which contains HOWTOs, FAQs, and software updates.

You can also consult the list of World Wide Web Frequently Asked Questions for information.
Let other people know about this server
Netcraft provides an interesting free service for web site monitoring and statistic collection. You can let them know about your server using their interface. Enabling the monitoring of your server will provide a better global overview of who is using what and where, and it would give Debian a better overview of the apache package usage.
About this page

This is a placeholder page installed by the Debian release of

Jazeker 24 mei 2008 15:13

De problemen vandaag (soms ontbreken icons, bars bij peilingen niet meer zichtbaar, traag, etc...) lijken te maken te hebben met het feit dat de site www.lunitechs.be uit de lucht is. Blijkbaar moet het forum bepaalde zaken downloaden van politics.lunitechs.be en daar knelt het schoentje.

Modjes, ga Jeroen eens rebooten, zeg...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be