![]() |
mijlpalen in de geschiedenis
Welke zijn volgens jou belangrijke mijlpalen in de geschiedenis en waarom?
|
Een paar van de mijlpalen volgens mij:
|
Buskruit, dat heeft wel enige verandering teweeg gebracht.
|
de boekdrukkunst? Het vergemakkelijken van de spreiding van kennis?
penicilline en bij uitbreiding hygiëne. Gedaan met te sterven aan een simpele infectie De ontdekking van de dubbele helix En wat Metternich allemaal opsomde |
Zonder schrift geen geschiedenis. Dat is de enige vereiste om tot geschiedenis te komen. Al de rest is nevenwetenschappelijk.
Voor de rest zijn er geen "mijlpalen". |
het schrift en het wiel zijn de twee belangrijkste mijlpalen in de geschiedenis.
De andere mijlpalen hebben gewoon een rol gespeeld in hun periode. Anders kan je de uitvinding van het internet ook een mijlpaal noemen.. |
Landbouw niet vergeten
|
ook nog belangrijk is de week dat God nodig had om de aarde te maken..
|
Citaat:
|
De uitvinding van de bril. ;-) Zoveel mensen die weer zo goed als optimaal hun belangrijkste zintuig kunnen gebruiken.
|
Citaat:
HOUZEE zou ik zo zeggen |
-vuur
-landbouw -de verschillende religies die nog steeds het wereldbeeld van de overgrote deel van de wereldbevolking domineren (ook nog steeds in ons grotendeels ontkerkelijkte Europa) -de ontdekking van Amerika. in een fractie van een seconde werd een heel continent met bijhorende beschaving op zijn kop gezet. -de atoombom. Die zorgde voor een nooit geziene wijziging in politieke machtsverhoudingen. |
WO I
en de uitvinding van frietjes :D |
De oerknal. Een scheppende goddelijkheid. Of zoiets. Nu ja, het ontstaan van wat is zeker. Zonder die mijlpaal, bestaan geen andere mijlpalen.
|
De uitvinding van toiletpapier.
Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar dat is écht belangrijk vind ik. |
Het ontstaan van de tongzoen. Kijk, dát zou waardevol historisch wetenschappelijk onderzoek zijn.
Een mooi moment. |
Citaat:
![]() :lol: |
De ontdekking van Amerika door Columbus. Zonder dat feit was Europa nooit zo rijk en machtig geworden.
|
Citaat:
|
De ontdekking van ondergoed. Geef toe, er zijn toffere dingen dan met uw bloot gat in een schurende jeans te zitten.
|
Citaat:
|
De grootste mijlpaal was natuurlijk het moment dat ruimtewezens hier kwamen om ons kennis te geven, waardoor de piramides in Egypte en in Zuid-Amerika gebouwd werden.
|
Hoor ik daar "nephilim"?
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is de riolering al niet zo oud als redelijk georganiseerde steden?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Groot-Brittanië was de grote wereldmacht tot aan de 2de WO, en waarom? Door de economische banden met Noord-Amerika (o.a.) |
de uitivinding van "de stylo" ook wel gekend als "den bic"...
|
het kopieermasjien
zonder dat en de meiskes van de eerste twee rijen was ik nooit afgestudeerd geraakt :oops: |
Internet!
Niet meer afhankelijk zijn van wat de overheid ons op mediagebied aanbiedt. TV: het beste middel om mensen te manipuleren en te indoctrineren. |
De Nederlandse Revolutie
|
Citaat:
|
De val van het Romeinse Rijk
De Franse Revolutie Pff, ik probeer hier maar iets te vinden dat nog niet in het lijstje staat. |
'DE PIL'.
De ontdekking van de ovulatieremmende werking van een combinatie van hormonen nl. oestrogenen en progesteron door Gregory Pincus, leidde in het begin der zestiger jaren met de introductie van 'De pil' tot een revolutie in de anticonceptie. Eindelijk was er een werkelijk betrouwbaar middel beschikbaar, dat het mogelijk maakte de seksuele handeling los te koppelen van zwangerschap. De pil leverde hierdoor tevens een belangrijke bijdrage aan het emancipatieproces van de vrouw. |
De val van België, voor één van de volgende weken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be