![]() |
http://www.stemdiervriendelijk.be/
|
Ongelooflijk.
Stem diervriendelijk! Dat apen zich blijven thuisvoelen in dit land! Leve het apenland! Leve belgique! |
Citaat:
|
Citaat:
Wat een niveau ! Puur op emotie werken, doen ze. |
Het was te denken dat dit natuurlijk weer uitkomt bij SP-A en Groen
|
Citaat:
|
Citaat:
We leven niet als mensen alleen op deze aarde. Nu gaat het voor mij ook niet zo ver. Maar het geeft wel iets om over na te denken |
Citaat:
|
Citaat:
Dit was ingegeven door pure emotie. Wat hebben hem eens goed uitgelachen en hem er op gewezen dat hij toch wel toevallig tot de GOEDE categorie behoorde. |
Citaat:
Afgezien daarvan stimuleert dat soort sites om op het meest dieronvriendelijke ter stemmen. Gelukkig voor hen is dat CD&V, dus ik blijf blanco stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, elke belangengroep geeft toch stemadvies zeker... Zo ook voor defensiepersoneel, zelfstandigen, gun-owners, vakbonden, etc, etc... waarom dan de dierenvrienden niet?
|
sp-a stemmen zou blijkbaar nog beter zijn dan groen! ...
|
Ik eet straks ribbetjes.
|
Miljaar, Groen! neen bedankt. Daar hebben we al sterke staaltjes van regressieve infantiliteit van gezien.
Op basis van deze test heb ik een kanjer van een gespleten persoonlijkheid. En nu? Afwegen wat me het nauwst aan het hart ligt? |
In ieder geval wordt de hypocrisie van het VB nogmaals mooi aangetoond. Het drama dat ze maken rond rituele slachtingen is duidelijk niet ingegeven door bezorgdheid om dierenwelzijn.
Citaat:
Citaat:
|
Verder is het alles behalve verwonderlijk dat de CD&V het slechtste scoort. De invloed van de boerenbond en jachtverenigingen zijn erg groot in deze partij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg liever eens wat er niet klopt aan de simpele vastelling dat er geen letter over dierenwelzijn of -bescherming in het verkiezingsprogramma van het VB staat? Of aan het feit dat het VB bepaalde verworvenheden rond dierenwelzijn wil kunnen terugdraaien? En hoe rijm je dat met hun hysterisch gedoe over rituele slachtingen? |
Citaat:
|
Ik ben vegetariër, zeer diervriendelijk, en ik vind dierenrechten een hoop onzin.
Wat nu? |
Citaat:
't Wordt kiezen tussen pest en cholera maar dat weet iedereen al jaaaaren, niets nieuws dus. Jammer dat groen-rechts niet mogelijk is, een ideetje om met zo'n partij voor de dag te komen? |
Citaat:
Wetten ter bescherming van dierenwelzijn zijn bovendien niet nodig voor diervriendelijke mensen, maar wel voor degenen die dat niet zijn. |
Citaat:
Waar zo iemand wél op kan rekenen, is sociaal ostracisme. Normale mensen, zo gaat de evolutie, opteren dan ook niet meer voor die handeling. Dierensoorten onderling kunnen een rechtenconcept hebben. Tijgers kennen bijvoorbeeld een strikt solitair territorium dat onder ferme voorwaarden bestaat. Maar dat valt niet af te dwingen tegenover andere soorten, zo ook niet tegenover mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als er 1 thema is, waar ik echt niet van wakker lig, dan is het wel dierenwelzijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees het tekstje nog eens over de afdwingbaarheid van rechten. |
Citaat:
(Dat geld dan voor mijn kat) |
Citaat:
|
Wahahaha,alsof het vb dierenbeulen zijn.Het is weer zo'n linkse site van m'n voeten.Mooi geprobeerd maar ze vallen weer eens door de mand.
|
Citaat:
Een minderheid van mensen vindt al veel langer dan vandaag dat die toestand een beschaafde maatschappij onwaardig is, maar hun strijd (GAIA, etc.) werd tot nu toe afgedaan als extremistisch gerommel in de marge. Nu groeit blijkbaar langzaamaan een breder besef, en dat is goed nieuws. Organisaties als GAIA behoren voor mij tot de moedigste in België sinds lange tijd, en mogen zeker voor een deel van de verruiming van dat besef de eer opstrijken. Zij spelen misschien wel op het gevoel, zoals hierboven wordt verweten, maar zij confronteren vooral mensen met de concrete en soms bloedige gevolgen van hun keuzes : "Wil je ganzelever eten? Ja? Wel, kijk dan ook eens hoe die gekweekt wordt!" Zo bouw je aan bewustmaking. En natuurlijk zijn nog altijd een deel van de mensen totaal ongevoelig voor dierenleed, maar wat mij vooral is opgevallen was hoe ongemeen heftig en algemeen de verontwaardiging was bij het vrijgeven van de clandestiene beelden van de Anderlechtse veemarkt. Die beelden gingen als een schokgolf doorheen het land. Nu wordt het tijd om dat ontwaakt bewustzijn te gaan gebruiken om er wetten op te bouwen. Belgïe kan hier zeker een leidende rol in spelen. Landen waar nog achterlijke toestanden bestaan zoals stierengevechten zullen uiteindelijk wel moeten volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik denk dat je je sterk vergist wat andere dieren dan de mens betreft. Interacties tussen diersoorten zijn heel algemeen en daaronder kunnen ook "afspraken" vallen die door beiden gerespecteerd worden. Er zijn zelfs permanente polyspeciefieke associaties met heel duidelijke regels. Los daarvan is de mens wat dat betreft onvergelijkbaar met andere dieren, aangezien wij itt andere dieren kunnen nadenken over zaken als welzijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Feit is dat men in een debat of intervieuw voor gazet of op tv men ook nooit naar het vb standpunt vraagt.Steek dat niet op het vb maar aan de media.;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be