![]() |
Welke vreemde taal vind je het mooist
Ik hoor graag Engels met 'n Londons accent (cockney) zie: http://youtube.com/watch?v=ijr9lU2J2Wk
|
Ik vind het accent van de Liverpudlians wel aardig.
|
Italiaans
Frans |
Duits
dat is gewoon een mooie taal |
Engels (maar enkel en alleen als Theodore Dalrymple spreekt, want dat is gewoon wondermooi Engels)
Frans |
Citaat:
Duits is echt zo'n dictatoriale taal (qua klank dan he). |
Citaat:
soms weet je gewoon niet of een duits kwaad is of niet |
Citaat:
|
Spaans, Ests en Russisch.
|
Btw, Italiaans vind ik echt de mooiste en meeste sexy taal.
|
Italiaans vind ik nu eens de hardste zagetaal ooit gehoord in mijn oortjes.
Het is wel mooi om te lezen. Dat geldt ook voor Spaans en Frans. |
Voor mij het Engels van Shakespeare.
|
Zo zaagachtig is het:
Spaans:
|
Citaat:
:-D |
je moet eens "English accent" ingeven op youtube.com ;) enjoy
|
Spaans, Japans, Russisch en Schots.
|
Spaans. Duits vind ik ook wel mooi klinken, maar het is nooit m'n beste vak op school geweest.
|
Russisch, ik versta er geen knijt van, maar het klinkt prachtig.
|
Duits.
ik beklaag diegenen die de schoonheid van die taal nog niet ontdekt hebben. |
Citaat:
Citaat:
Japans heeft wel iets. Als animeliefhebber moet dat natuurlijk. Ik heb al vaak overwogen om het te leren, maar dan enkel in romanji, en dan nog geraak ik niet veel verder dan "watashi wa evilbu desu".:-( Misschien hou ik er gewoon van omdat ik het zo vaak hoor, zonder dat ik er veel van begrijp. |
Zweeds ;-)
|
italiaans...
Engels (gb) vind ik leuk maar niet mooi. Engels (vs), spaans en russisch te boers... |
Citaat:
Ik ben het afgelopen jaar twee keer in Zweden geweest en ik vind dat taaltje iets charmants in zich hebben. Vooral de 'zangerige' manier waarop men er spreekt vind ik leuk. |
Zweeds is inderdaad ook prachtig. Wie er wat van verstaat, deze sketch over Amal: 30 jaar later is echt schitterend.
http://www.youtube.com/watch?v=gtxRwZAL1hU |
Citaat:
|
Ik ben nogal Anglofiel in mijn literaire smaak. Ik verkies dus Engels.
Maar Frans of Duits kunnen ook mooi zijn. En andere talen ook, al beheers ik die niet. |
In volgorde:
Brits Engels Russisch Duits Zweeds |
Afrikaans. Het is bijna verstaanbaar, maar klinkt toch als of het van ergens ver weg komt door de Afrikaanse en Maleise invloeden. Is best een mooie taal voor muziek ook. Nederlandstalige muziek klinkt bijna altijd al meteen als een soort carnavalsmuziek, dat heb je in het Afrikaans veel minder.
|
Russisch en - allez vooruit - Zweeds.
|
arabisch.
|
Frans
|
Alle Keltische talen, al versta ik er geen barst van. Op muziek klinkt het in ieder geval niet slecht.
Hier enkele voorbeelden van teksten in het Irish Gealic, de enige Keltische taal, die binnen de EU ook offieel erkend is. http://english.glendale.cc.ca.us/gaelic.song.html |
plat hooligan-engels
Spaans Italiaans en frans vind ik maar niks. |
Fins, Turks, Ijslands, Hongaars, Arabisch, Grieks, Litouws, Malagasy, Farsi, Georgisch, Armeens, Lingala, ... : Ik versta er zo goed als totaal niks van, maar hou wel van de klanken en de ritmes en de melodie van deze talen.
Van het Duits begrijp ik wel een en ander, en ik vind dat ook een mooie taal, vooral als het op zijn Zwitsers gesproken wordt. Dat doet mij ook denken aan Limburgs, en daar hou ik ook wel van. Frans heb ik nooit echt welluidend gevonden, en Engels eigenlijk ook niet. Spaans vind ik dan toch iets mooier, maar de mooiste Romaanse taal is voor mij toch Portugees. Ook Roemeens klinkt wel bijzonder. Waalse dialecten vind ik niet echt mooi, maar ze intrigeren me. Ik ben ook wel blij dat ik een beetje Baskisch ken. Ik vind dat een bijzonder mooie taal, en ik wou dat ik er meer tijd voor vond. Uiteraard is West-Vlaams ook best de moeite. |
Fado!
|
Fado!
|
Heb hier een link met hoe je een tekst uitspreekt en de nodige vertaling (in het Engels) erbij. Ik geef eerlijk toe dat het 1 van mijn lievelingsliederen is. Eigenlijk is het al vrij oud, maar het is terug opgerakeld tijdens de Ierse opstand ik 1916.
http://academic.evergreen.edu/w/will...o_bheatha.html |
Frans
|
In volgorde:
Frans Brits Engels Russisch Japans Gaelic |
Turks (én Italiaans)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be