![]() |
CD&V-topkandidaat en voormalig kabinetsadviseur Ergun Top wil met Turks leger .....
CD&V-senaatskandidaat en voormalig kabinetsadviseur Ergun Top wil met Turks leger desnoods België bestrijden en trekt Armeense genocide in twijfel
Filip Dewinter : “CD&V is politiek schizofreen”. Ergun Top : “Volgens Leterme is genocide een te zware beschuldiging”. Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter is bijzonder geschokt omtrent een aantal uitspraken van de Vlaams-Turkse CD&V-kandidaat op de senaatslijst (8ste plaats) Ergun Top, ook CD&V-gemeenteraadslid te Antwerpen én gewezen kabinetsmedewerker (adviseur inburgering) van Minister-President Yves Leterme. Ergun Top verklaarde naar aanleiding van een verkiezingsdebat tussen kandidaten van Turkse origine gisteren te Schaarbeek dat er geen bewijzen zijn voor de tijdens WOI uitgevoerde genocide door de Turken op de Armeniërs : “In de rechtspraak geldt dat zolang er geen bewijzen zijn er niets is. Wanneer men verklaringen aflegt of zaken poneert moet men ze kunnen staven met bewijzen.”. Opmerkelijk is dat Ergun Top ook Minister-President Leterme bij zijn stellingen betrekt. Hij zou Minister-President Leterme de voorbije jaren ervan hebben overtuigd dat er geen sprake is van een “genocide” op de Armeniërs waarbij Leterme onder zijn invloed uiteindelijk zou hebben verklaard aan een Turkse krant dat mocht hij premier zijn dergelijke onderwerpen niet in het parlement zouden worden bediscussieerd. Volgens Top zou Leterme gezegd hebben dat er weliswaar “trieste zaken zijn gebeurd tijdens de oorlog maar dat de kwalificatie ‘genocide’ een te zware beschuldiging is zolang dit niet is uitgeklaard door bevoegde historici”. Top trekt dus de genocide op de Armeniërs in twijfel en stelt tevens dat de uitvoering van de Turkse militaire dienst door het Gents Kamerlid Cavdarli navolging verdient. Top stelt dat ook hij zijn militaire dienstplicht zal vervullen in Turkije. Hij beschouwt dit als een “missie”. Verder zegt Top dat hij in het geval dat Turkije zou aangevallen worden door België hij zonder verpinken in het Turkse leger de strijd zou aanbinden met België. De letterlijke neerslag van de uitspraken van Top kan gevonden worden op: http://allochtone.blogspot.com/2007/...e-battrai.html Filip Dewinter stelt vast dat de loyauteit van een mogelijk toekomstige senator van het CD&V-N-VA-kartel heel uitdrukkelijk in Turkije ligt. Dat Top de Armeense genocide in twijfel trekt is erg maar ook Leterme terzake als bondgenoot citeert is onwaarschijnlijk. Vlaams Volksvertegenwoordiger Filip Dewinter wil snel duidelijkheid over de schizofrene politieke houding van de CD&V-topkandidaat Ergun Top in het bijzonder en de CD&V in het algemeen. Philippe Van der Sande, persverantwoordelijke Vlaams Belang Antwerpen manman toch. de correcten worden blijkbaar allemaal in lastig parket gebracht door hun allochtone stemkanonnen. Eerder voerde een allochtone cdenv'er al campagne in het frans in vilvoorde!!Of in het turks in gent en heusden -zolder!!! |
Tsss die Sissen zijn al bijna even erg bezig als de zwarte ratten van het VB.
|
Citaat:
In gans deze soap is mij slechts één ding bijgebleven. BEVOEGDE historici. En wie wordt BEVOEGD verklaard? De vraag stellen is ze beantwoorden. |
grapjes horen thuis in het K EN K forum ! :lol:
|
Citaat:
|
Ik zou mij ook sowieso tegen la belgique scharen. ;)
|
Het zou trouwens misschien nog positief zijn ook indien Turkije ons hier zou bezetten: in Turkije is de hoofddoek immers verboden in alle openbare gebouwen. Van dat probleem zouden we dus al af zijn. :)
Eigenlijk kan het me niet zoveel schelen of Vlaanderen nu bezet is door Turkijke of door la belgique. Bezet is bezet. Geen vrijheid is geen vrijheid. Geen democratie is geen democratie. |
Citaat:
Feit is dat hij zich eerde turk voelt dan vlaming en dat hij een turkse nationalist is die de genocide op de armeniers ontkent. Een negationist dus. Ondanks alle multicurlturele praatjes zijn ze maar loyaal aan één land en dat is het land van herkomst. ik denk trouwens dat hij eerder bijd e islamisten van erdogan thuis hoort dan bij de aanhangers van ataturk. |
Citaat:
Over dat hij meer "Turk" dan "Vlaming" is, mocht je hem tegenkomen aan de kassa van de Delhaize en er een babbeltje mee slaan, je zou niet eens horen dat hij van Turkse origine is. Zelden zo'n vlekkeloos Nederlands gehoord als bij hem. Los daarvan zijn die uitspraken over Armenië op zijn minst ongelukkig, maar blijkbaar heerst er onder Turks-Vlaamse politici een enorme "idée fixe" dat ze hun achterban geen genuanceerd standpunt daarover kunnen verkopen zonder als verrader te worden uitgekreten. |
2x
|
t'is eens wat anders dan cdenv'ers die in het turks campagne voeren in vlaanderen...
|
Citaat:
Negationisten dus. Voor mij zijn die "belgen" geen haar beter. |
Citaat:
Wij Vlamingen zouden eerder de koerden moeten steunen. Die bevinden zich in een situatie die vergelijkbaar is met de onze. Laten we pleiten voor een onafhankelijk koerdistan in dat stukje Irak, om te beginnen. :) |
nog meer van die gasten en z'n thuisland maakt helemaal geen kans meer in de EU .. ze hebben al zoveel mensen tegen, ik begrijp sommige Turken echt niemeer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het doet niets af aan een standpunt innemen waarmee je jezelf internationaal gezien onmogelijk maakt.
Tenzij je dat standpunt na postjes inname meteen laat vallen natuurlijk ... Arme Turken, zo in de zeik gezet worden door tsjeven en sossen.... Keer op keer opnieuw. Zouden de Marokkanen het dan toch bij het rechte eind hebben? |
tja, die met de dubbel nationaliteit houden er blijkbaar ook een dubbele agenda op na. Wie gelooft de CD-V nog, laat staan de NVA.
|
Citaat:
Het domste volk aller tijden misschien? Met de ogen en oren open in een gigantische drol trappen. Dat is niet elk volk gegeven, keer op keer. |
Citaat:
|
Nee wereldvreemd en totaal gebrek aan verstandelijk vermogen.
|
Zoals eerder gezegd werd, heeft deze zaak weinig tot niets met islamisme te maken, en integendeel alles met het falen van de multiculturele samenleving. Als je jouw 'eigen' land zou verraden ten voordele van je vroegere thuisland, dan teken je een terugkeercontract.
Hieruit blijkt wederom dat enkel de verplichte assimilatie de enige doeltreffende oplossing is. Verschillende volksculturen in één land leiden tot tweespalt en onvrede. Indien je lid wilt worden van een gemeenschap, dan gedraag je je ook zo. |
Citaat:
De VLD wil stemmen halen bij de Vlamingen, die grotendeels christelijk zijn. Maakt dat de VLD christen-fundamentalistisch? Dat gegoochel met "islamisme" door types als IlFalco die geen blaas begrijpen van dat conflict en haar verleden is op zijn minst lachwekkend. |
Citaat:
|
Citaat:
Je zit alleszins in de goede partij daarvoor. Ontken je net als je collega-CD&V'ers het bestaan van de Armeense genocide? |
Citaat:
Blijkbaar is elke BUB-kunstgreep gepermitteerd om een dooie mus op te blazen, ter meerdere eer en glorie van het zinkende VLD-bootje... |
Citaat:
Waarom, hebt u een probleem met turken? mijn waarde Chaos... |
Citaat:
|
Citaat:
Goed, laat het ons dan anders formuleren, expansiedrift ? Lebensraum ? Kolonialisme ? Me dunkt dat de Turken zich daar minstens even hard aan verbrand hebben als België. De vraag is ook of dit nog relevant is wanneer je nu kant kiest. |
Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan. Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden. Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft. Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen. Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel. Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft. Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal. Turkije SCHAAM U. |
Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan. Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden. Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft. Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen. Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel. Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft. Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal. Turkije SCHAAM U. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be