![]() |
TV reclames te luid
Ik dacht dat ik de enige was die dat dacht... niet dus.
Citaat:
|
Nee,ik geloof zelfs dat hier een wettelijk kader rond is dat reclame niet harder mag uitgezonden worden dan andere programma's.
|
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, nu ben ik ook niet 100% zeker van dit wettelijk kader hoor. |
Ik vind reclames heel vaak gewoon te opdringerig en zelfs ronduit slecht.
Marketingmensen zouden zich ook eens moeten afvragen hoeveel mensen er bewust hun product niét kopen omwille van de irritante reclame. |
Ik koop bijvoorbeeld nooit maandverband, uit principe.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hetzelfde voor waspoeders. Ik kan me écht niet voorstellen dat er een huisman of -vrouw overtuigd wordt omdat meneer weetikveel met een doos waspoeier in zijn pollen IN een fuckin' laken gestapt is om te tonen hoe effectief de actieve bestanddelen hun werk doen. |
reclames zijn inderdaad veel te luid.
Ze zijn enkel goed om drank:-D te gaan halen en wat eten te halen.:-D |
Als je bij de zendlijn gaat kijken zie je dat het geluidsniveau van reclames niet harder, dan wel zeer gecomprimeerd is (zachtste passages worden opgekrikt)
Het effect is echter hetzelfde. Ook leaders en teasers worden vaak gecomprimeerd. Er zijn zoveel klachten hierover binnengekomen, maar vooralsnog is de klant koning. |
Ik krijg er de creeps van!
Reclame = zappen. Nadeel: je weet nooit wanneer de reclame gedaan is. |
Wat vind ik vervelend aan commercials?
- Het is gedubd( meestal uit het Frans) - Het is "grappig" maar op een zeer plakkerige vervelende manier (reclames gericht op vrouwen hebben dat vaak) - Er is niets origineels aan - Men doet veel te vriendelijk tegen mij (dit heb je bij commercials uit de VSA, echt een geslijm) Nederlandse reclames lijken mij toch al iets origineler dan de onze (die met "cup a sup" bijvoorbeeld ;-) ) |
Philips is inmiddels bezig om een zapvrije TV te ontwikkelen, die je tijdens reclames niet van zender kan veranderen of het geluid uit te zetten:
Philips maakt zappen tijdens reclameblokken onmogelijk Door Corrie Gerritsma - woensdag 19 april 2006 - Televisie kijken gaat gepaard met veel onderbrekingen door reclameblokken. Nu worden deze goed benut voor een toiletbezoek, het inschenken van een drankje of een rondje zappen langs andere kanalen op zoek naar een leuker programma. Als het aan Philips ligt kunnen tv-kijkers in de toekomst tijdens reclameblokken niet meer naar een andere zender zappen. Het bedrijf heeft hiervoor een patent aangevraagd, schrijft New Scientist. De uitvinding van het onderzoekslaboratorium in Eindhoven voorkomt niet alleen dat gebruikers tijdens commercials niet kunnen weg zappen, ook kunnen reclameblokken in opgenomen programma's niet worden doorgespoeld. De techniek maakt gebruik van Multimedia Home Platform, wereldwijd gebruikt als basis voor interactieve televisie en tegenwoordig ingebouwd in digitale decoders en recorders. MHP zoekt in de programma's naar zogenaamde 'vlaggetjes', die aangeven dat er extra informatie beschikbaar is. Bij zo'n vlaggetje kan de gebruiker bijvoorbeeld extra informatie oproepen over het programma of speciale filmpjes bekijken. Philips wil een vlaggetje toevoegen dat ervoor zorgt dat de kijker bij een reclameblok niet kan switchen naar een ander kanaal. Een digitale videorecorder zou op eenzelfde manier de vlaggetjes herkennen. Philips realiseert zich dat de consument niet blij zal zijn met deze ontwikkeling. Gelukkig is er ook een potentiële manier om de opgelegde reclames te ontduiken: ervoor betalen. Natuurlijk kan reclame vermijden ook op een ouderwetse en goedkopere manier: een extra lang toiletbezoek. |
Citaat:
- nep-huiselijke sfeer (papamamakindjes die een perfect gezin vormen maar op een verdomd creepy manier) - de "koop mijn product en je bent plots zó cool!"-reclames, vooral voor brol die men dan als "trend" of "hype" wil lanceren - de "het is niet zomaar een blikje frisdrank, het is een levensstijl"-reclames. Het is géén levensstijl, losers. Het is gewoon frisdrank. - Alles met Katrien Devos. |
Echt walgelijk! 8O In mijn tijd was dat een videocassette : je spoelde, je keek, je pauzeerde, kortom: je was DE BAAS.:evil:
Onlangs kwam mijn vader thuis met een dvd van monty python, apetrots was ie ermee. Wij zeiden "download dat toch" :twisted: maar hij wou niet. Wel hij heeft gezien waar het toe leidt, hij moet elke, maar dan ook elke elke keer eerst dat oervervelende filmpje "je steelt geen tasjes, je steelt geen auto,....piraterij is een misdrijf!!" Had hij het gewoon gedownload, dan had ie dat probleem niet.:lol: |
Citaat:
Nu neem ik programma's op (de meeste interessante dingen worden uitgezonden als ik al in mijn bed lig). Het enige voordeel is dat ik zo die rotzooi tussenin niet hoef te bekijken. Kan je met digitale tv de reclame eigenlijk doorspoelen? En ja, meestal vind ik de Nederlandse reclame beter (daar doen ze het ook niet tijdens de programma's, althans niet op de officiële zenders). Citaat:
Ik luister nu al alleen maar naar een lokale radiozender (weinig reclame) of naar internetradio. Binnenkort misschien uitkijken naar een alternatief voor tv? |
Citaat:
![]() |
politiekers maken toch ook om de vijf voet reclame?
gelijk nu....WTF DOEN DIE BORDEN OP VIJF METER VAN ONZEN HOF??!!! Kan ik niet voortspoelen tot na 19 juni? :P |
Citaat:
|
of snorrekes tekenen...
bij ons worden vooral de borden van het VB bekladt. ofwel gewoon kapot gescheurd of omver geduwd. |
Citaat:
|
Citaat:
Of geen TV meer kijken en lekker naar muziek luisteren en hier onzin uitkramen...8-) 8-) |
Nog zoiets omtrent reclames... Als ik als kind op een morgen een aapje of footballtijger van mijn doos cornflakes op mijn tafel zou hebben zien stappen, dan was ik voor de rest van mijn leven getraumatiseerd geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah, alle reclames van Nesquik zijn ook vreselijk irritant.
|
Citaat:
|
ik vind dat reclame enkel 's nachts uitgezonden zou mogen worden. Ononderbroken van 1 tot 6.
Met elk uur een half uur shoplijn. Veel leuker dan die stomme belspelletjes. Bovendien is de shoplijn 1 van de weinige programma's die ik -als ik er al zappend bij terecht kom- steevast volledig uitkijk. Heerlijk vind ik dat. Laatst nog een nieuw model stofzuiger gezien! Geweldig! Die zoog echt vanalles op. Met borstels aan de onderkant. Draaiende nog wel. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat het de Ubersucker 8000 was. Ofzo Die aflevering heb ik nog maar 1 keer gezien, vandaar. shoplijn rules!! :cheer: P.s. geen links naar de Alles Kan Beter-parodie please. De shoplijn kan echt niet beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het jammer dat die reclame steeds onderbroken wordt voor debiele programma's zoals Big Brother enzo...
|
Er komen ooit nog wel eens EU-richtlijnen waarin wij verplicht worden om ten minste 1 uur per dag naar reclames te kijken en/of te luisteren.
Jazeker, de hypotheker!!!!!!8O 8O 8O 8O 8O |
Hier in België staat de limiet op 12 minuten per uur ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Spooks bijvoorbeeld, dat vind ik nog eens de moeite om te volgen. Maar voor de rest is het zoals dat liedje: Er is geen bal op den teevee! En met al die domme voetbal en tennis op Canvas... Ze kunnen daar echt beter een apart kanaal voor maken of het overlaten aan de commerciële omroepen. Ze zenden wel een rodeduivelswedstrijd uit waar compleet niks te beleven is, maar de Koningin Elisabeth wedstrijd voor piano zenden ze maar half uit en dan nog op een uur dat er geen kat meer teevee kijkt. |
We onderbreken deze draad voor reclame :-D ...
![]() Have a break .. ![]() En uiteraard ... ![]() |
Citaat:
|
reclame probeem? de oplossing --> digicorder!
|
Citaat:
Vroeger dacht ik dat de presentator zijn zoontje meebracht en die maar wat liet rommelen in de platenbak om muziek voor hardhorenden te vinden, maar dat zou een computerprogramma zijn...:roll: |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be