Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Wie is er allemaal uit het parlement gestemd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91102)

Preuße 11 juni 2007 19:30

Wie is er allemaal uit het parlement gestemd?

Ik ken momenteel slechts twee;

SPa
De Meyere

VLD
Marinower

Wie kan aanvullen?

Kim 11 juni 2007 19:41

Fauzaya Talhaoui, Spirit

Guy Swennen, SP.A

lombas 11 juni 2007 19:42

Ik.

:-(

Preuße 11 juni 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2722145)
Fauzaya Talhaoui, Spirit

Guy Swennen, SP.A

T'Sjien ook, neem ik aan, daar alleen Lambert zou overblijven - in de senaat dan nog?

Blazer 11 juni 2007 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2722225)
T'Sjien ook, neem ik aan, daar alleen Lambert zou overblijven - in de senaat dan nog?

Hopelijk krijgt SPIRIT nog een gecoopteerde of gemeenschapssenator van de SPA. Dan heeft SPIRIT 2 zitjes, juist gepast voor Lambert:-D

Jan Meuleman 11 juni 2007 20:24

Citaat:

De spiritisten Koen T’sijen, Walter Muls, Annelies Storms, Annemie Roppe en Stijn Bex verdwijnen uit de kamer, Lionel Vandenberge (was reeds gedumpt) en Fauzaya Talhaoui verdwijnen uit de senaat. Enkel geert Lambert en Bertje Bleiter blijven in de senaat.

Vlaams-nationalist 11 juni 2007 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2722294)
De spiritisten Koen T’sijen, Walter Muls, Annelies Storms, Annemie Roppe en Stijn Bex verdwijnen uit de kamer, Lionel Vandenberge (was reeds gedumpt) en Fauzaya Talhaoui verdwijnen uit de senaat. Enkel geert Lambert en Bertje Bleiter blijven in de senaat.

Maar Bertje blijft mooi zitten in Vlaanderen en wordt door een SP.A'er opgevolgd, de mooie score van 1 senator dus.

Jan Meuleman 11 juni 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 2722304)
Maar Bertje blijft mooi zitten in Vlaanderen en wordt door een SP.A'er opgevolgd, de mooie score van 1 senator dus.

Klopt.
En waar zit Els Van Weert?

Vlaams-nationalist 11 juni 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2722315)
Klopt.

Zij haalde vanop de 23ste plaats op de Kamerlijst in Antwerpen 6181 stemmen, veel te weinig dus om verkozen te geraken.

Preuße 11 juni 2007 20:42

Citaat:

T'Sijen en Bex betalen de prijs van hun opportunistische wetsvoorstellen zie ik. Er is nog gerechtigheid in de wereld. En die De Meyer eveneens.

Hier is de website van die laffe populiste; http://www.magdademeyer.be/
"Als dieren konden stemmen, stemden ze Magda De Meyer" :roll:

Preuße 12 juni 2007 20:39

Wie is de Vlaams Belanger(-ster) die zijn/haar zetel verloor?

Rene Artois 12 juni 2007 20:44

Citaat:

De spiritisten Koen T’sijen, Walter Muls, Annelies Storms, Annemie Roppe en Stijn Bex verdwijnen uit de kamer, Lionel Vandenberge (was reeds gedumpt) en Fauzaya Talhaoui verdwijnen uit de senaat.

En wat gaan we die allemaal missen, zeg.

Metternich 12 juni 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2722126)
Marinower

Citaat:

T'Sjien ook,

:cheer:

stropdrager 12 juni 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2725306)
Wie is de Vlaams Belanger(-ster) die zijn/haar zetel verloor?

Paul Meeus, de opvolger van Guido Tastenhoye.

stropdrager 12 juni 2007 22:33

Greet Van Gool zit ook niet langer in het parlement.

Volksstormer 13 juni 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2722126)
VLD
Marinower

Geen tranen laten hé, stoere Pruis! Het VB is er nog altijd om de zionistische belangen te vertegenwoordigen. ;-)

Zwartengeel 13 juni 2007 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 2722339)
Zij haalde vanop de 23ste plaats op de Kamerlijst in Antwerpen 6181 stemmen, veel te weinig dus om verkozen te geraken.

Haar parlementaire carrière was helaas niet zo duurzaam als de naam van haar ambt liet uitschijnen.

Herr Flick 13 juni 2007 06:32

Citaat:

De kleutertuin is dan wel opgeruimd, de twee grootste nitwits blijven zitten natuurlijk...

Turkje 13 juni 2007 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2722315)
Klopt.

Op dezelfde onzichtbare plek waar ze de afgelopen 4 jaar als staatssecretaris ondergedoken was ;-)

Preuße 13 juni 2007 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2726004)
Geen tranen laten hé, stoere Pruis! Het VB is er nog altijd om de zionistische belangen te vertegenwoordigen. ;-)

Vanwaar komt dat absurd antisemitisch trekje toch? Ik noem hier louter iemand die uit het parlement gestemd werd. Jodenhaat is wel bijzonder hysterisch. Afstotelijke neo-nazi's zoals U doen de Vlaamse beweging (en nationalisme in het algemeen eigenlijk) alleen maar kwaad. Dus, in jouw retoriek, zou ik kunnen stellen dat U de "zionistische belangen" zélf dient.

Preuße 13 juni 2007 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2725408)
:cheer:

T'Sjien had het kunnen zien aankomen, zijn forumsessie hier werd zelfs door linksen unaniem met een 0% beloond. Zulke schaamteloze opportunisten hebben inderdaad geen plaats in de kamer, daar kan men zich alleen maar over verheugen wanneer de bewuste werd weggestemd.

Preuße 13 juni 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2725771)
Greet Van Gool zit ook niet langer in het parlement.

Ik zat er dus al dichter in de buurt met mijn beoordeling van haar forumsessie dan de andere. ;-) Het doet me minder plezier dan de anderen moet ik wel zeggen, aan zich had mevr. Van Gool geen slechte bedoelingen. Van opportunisme kon ze niet beschuldigd worden.

Preuße 13 juni 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2725720)

Bedankt!

Is er iets geweten over de slachtoffers bij de VLD? Blijkbaar geen erg al te memorabele namen vermits ze niet eens gemist worden.

Jazeker 13 juni 2007 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazer (Bericht 2722275)
Hopelijk krijgt SPIRIT nog een gecoopteerde of gemeenschapssenator van de SPA. Dan heeft SPIRIT 2 zitjes, juist gepast voor Lambert:-D

:-D

stropdrager 13 juni 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2727293)
Bedankt!

Is er iets geweten over de slachtoffers bij de VLD? Blijkbaar geen erg al te memorabele namen vermits ze niet eens gemist worden.

Fons Borgignon zal ook niet meer zetelen.

Rene Artois 13 juni 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2727293)

Annemie Turtelboom en George Lenssen zijn er ook aan voor de moeite dacht ik.

Preuße 13 juni 2007 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 2727807)
Annemie Turtelboom en George Lenssen zijn er ook aan voor de moeite dacht ik.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door http://www.annemieturtelboom.be/index.php?page=2&sub=1
Tenslotte is Annemie in het parlement ook aangesteld als VLD-meter om de rechten en vrijheden van holebi's te beschermen.

:lol:

De grote kuis heeft hier nog eens de juiste opportunistische lakei aangepakt.

Dr. Strangelove 13 juni 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2725720)

Ortwin Depoortere werd ook niet herkozen.

Volksstormer 13 juni 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2727276)
Vanwaar komt dat absurd antisemitisch trekje toch? Ik noem hier louter iemand die uit het parlement gestemd werd. Jodenhaat is wel bijzonder hysterisch. Afstotelijke neo-nazi's zoals U doen de Vlaamse beweging (en nationalisme in het algemeen eigenlijk) alleen maar kwaad. Dus, in jouw retoriek, zou ik kunnen stellen dat U de "zionistische belangen" zélf dient.

Komaan zeg, niet overdrijven hé! :roll:

Ik weet ook wel dat onze Kamer nog niet het Amerikaanse Congres is...

Er is trouwens wel een VB'er weggevallen die wat weerwerk in dezen had kunnen bieden: Jaak Van den Broeck. Toegegeven: voor het overige was hij allesbehalve een hoogvlieger...

Volksstormer 13 juni 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2727868)
Ortwin Depoortere werd ook niet herkozen.

:cry: :lol:

Dr. Strangelove 13 juni 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2728044)
:cry: :lol:

Ah, één ding waarover we het eens zijn: Ortwin Depoortere is om mee te lachen :lol:

koewachtenaar 13 juni 2007 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2728095)
Ah, één ding waarover we het eens zijn: Ortwin Depoortere is om mee te lachen :lol:

niet om te lachen , diene kerel heeft me nog wel 2 pinten getracteerd he.

Volksstormer 14 juni 2007 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar (Bericht 2728317)
niet om te lachen , diene kerel heeft me nog wel 2 pinten getracteerd he.

Je stem ben je kwijt, maar die pinten heb je dan toch gehad. :roll:

Democratie is een pensenkermis...

groene flamingant 14 juni 2007 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2727276)

Met alle respect maar Volksstormer heeft niet eens over de joodse achtergrond van Marinower gesproken. Marinower is een zionistisch lobbyist en zo staat hij ook bekend. Mag dat niet gezegd worden?

ingenious 14 juni 2007 01:09

dit is wel fijn nieuws:

Parlement verjongt en vervrouwelijkt in 2007

Uit een analyse van de 113 personen die zondag in de Kamer of in de Senaat verkozen werden op Vlaamse lijsten blijkt dat deze groep opnieuw verjongt en vervrouwelijkt is in vergelijking met 2003.

Opvallend is ook dat de herverkiezingsgraad deze keer bijzonder laag was en het aandeel beroepspolitici onder de verkozenen geringer. Dat blijkt uit een analyse door onderzoekers van het Centrum voor Politocologie van de K.U.Leuven.

De gemiddelde leeftijd van de 113 gekozenen bedraagt 45,2 jaar. Dit is een verdere daling in vergelijking met de leeftijd van de gekozenen bij de Vlaamse parlementsverkiezingen in 2004 (45,9 jaar) en de federale verkiezingen in 2003 (46,1 jaar). Ruim een derde van de nieuwe parlementsleden (33,6 procent) is 40 jaar of jonger, terwijl dat in 2003 slechts een kwart was. Groen! telt de jongste parlementsleden (35,8 jaar), sp.a-Spirit (47,5 jaar) de oudste.

Het aantal vrouwelijke gekozenen neemt toe van 23,3 procent in 1999, over 32,7 procent in 2003 naar 36,3 procent in 2007. Vanaf deze verkiezingen gold de regel dat de eerste twee kandidaten van een lijst niet van hetzelfde geslacht mogen zijn, terwijl dat vroeger voor de eerste drie kandidaten gold. Het effect van de nieuwe regelgeving is volgens de Leuvense politologen dus eerder beperkt geweest. De meeste vrouwen vinden we terug bij Groen! (60 procent), het minste aantal bij Open Vld (30,4 procent).

Beroepspolitici

Ondanks het feit dat 85 of meer procent van de kandidaten en senatoren opnieuw kandidaat was ligt de herverkiezingsindex als gevolg van de verrassende verkiezingsuitslag bijzonder laag. Slechts 36 van de 88 Vlaamse gekozenen (43,3 procent) van de Kamer waren ook lid van de vorige Kamer. Voor de Senaat gaat het om 8 van de 25 gekozenen. De gemiddelde parlementaire ervaring van de Kamer en senaat is volgens de Leuvense politologen derhalve gedaald.

Mede hierdoor is ook het aandeel beroepspolitici onder de gekozenen afgenomen. Het bedraagt slechts 56,6 procent, tegenover 67,7 procent in 2004 en 67,3 procent in 2003. Het aandeel zelfstandigen en vrije beroepen ligt deze keer fors hoger (28,3 procent in vergelijking met 12,9 procent in 2004 en 16,8 procent in 2003). In tegenstelling tot 2003 en 2004 zetelen er terug arbeiders in het parlement. Het gaat om Meryame Kitir(sp.a-Spirit, Limburg) en Dirk Vijnck (Lijst Dedecker, Leuven).

Opmerkelijk ook dat 88 van de 113 Vlaamse gekozenen in 2007 ook reeds kandidaat was in 2003 en dat 70 van de 113 kandidaten ook deelnamen aan de verkiezingen van 2004. "Meer dan de helft van de gekozenen in 2007 stond ook zowel in 2003 als in 2004 op een kieslijst. Het gaat om 63 van de 113 gekozenen (55,7 procent). Er is met andere woorden een aanzienlijk groep politici die telkens opnieuw aan de kiezer gepresenteerd wordt en verkozen geraakt", aldus de politologen. (belga/dm)

Preuße 14 juni 2007 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 2728428)
Met alle respect maar Volksstormer heeft niet eens over de joodse achtergrond van Marinower gesproken.

Raad eens waarom hij zo blij was dat Marinower niet werd verkozen? Hij zag de naam staan en vloog meteen in de thread. Voor dergelijke mensen werkt zoiets natuurlijk als een rode lap op een stier.

Citaat:

Marinower is een zionistisch lobbyist en zo staat hij ook bekend. Mag dat niet gezegd worden?
Maar is dat wel zo, dat hij een lobbyist is?

Vlaams-nationalist 14 juni 2007 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2728828)

Ja dat is zo, een soort publiek geheim is dat.

Luc Bekaert 14 juni 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2726004)

Persoonlijk betreur ik het verdwijnen van Marinower , al beschouw ik zijn partij -de VLD - als een tegenstander .
De vlaams-turkse en vlaams-marokkaanse stem kan ruim aan bod komen ; de vlaams-joodse stem had ik er toch ook graag bijgehad .

Ik vind het trouwens ook een competent kamerlid .

Vlaams-nationalist 14 juni 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert (Bericht 2729295)
Persoonlijk betreur ik het verdwijnen van Marinower , al beschouw ik zijn partij -de VLD - als een tegenstander .
De vlaams-turkse en vlaams-marokkaanse stem kan ruim aan bod komen ; de vlaams-joodse stem had ik er toch ook graag bijgehad .

Die stem zal "ondanks" het gebrek aan joden in het parlement genoeg weerklinken! Of denk je dat er iemand het is zijn kop haalt om tegen de zionistische denkwijze in te gaan? En als er al zo iemand is zal hij zeker niet van het VB komen!

Rene Artois 14 juni 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2728828)

Ik zou hem eerder een pleitbezorger van het israëlische standpunt noemen. Een standpunt dat overigens zeer weinig in Europa aan bod komt hoewel het zeker niet minder verdienst heeft dan het palestijnse.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be