![]() |
Wie zal in de hete herfst de arbeiders steunen?
Het ziet ernaar uit dat deze herfst wel eens bijzonder heet zal kunnen worden op socio-economisch vlak. Een nieuw Generatiepact, maar dan wel eentje waar de VLD zich zal willen profileren.
Wie zal er zich dan scharen achter het arbeidersprotest? |
is te zien wat er in staat hé.
|
Alles wat de arbeider schade toeberokent, valt af te keuren.
|
Citaat:
maw, moet men op korte termijn denken of op lange termijn? |
Citaat:
|
ik zal er zijn, hetzij onder cap-vlag hetzij onder meervoud-vlag.
|
Citaat:
Het is natuurlijk wel duidelijk dat de komende regering het neoliberalisme gewoon verder zal zetten in de vorm van verhoogde "activering van werklozen", afbouwen en privatiseren van openbare diensten, verdere loonlastenverlagingen... We zullen ook nog wel enkele massale herstructureringen zien van grote bedrijven. Dus rustig zal het op sociaal vlak ook weer niet worden. |
De vraag stellen is ze beantwoorden...
Alleen hoop ik dat het ACV deze keer niet het schoothondje speelt van CD&V anders zouden er wel eens serieuze problemen kunnen ontstaan tussen beide vakbonden. |
Op het nieuws heeft de voorzitter verwezen naar de strijd rond het generatiepact. Dat vind ik zeer positief. Als het zover komt hoop ik dat hij de strijd tot het einde zal voeren. Als de SPa in de oppositie zit is er zeker meer bewegingsvrijheid voor allerlei acties.
|
jep, tot ze weer in de regering zitten.
|
ik heb helemaal geen keuze. als er actie komt zit ik er middenin.
komen jullie mij maar allemaal steunen 8-) |
activering van werklozen is niet neo-liberaal, integendeel, vraag het maar aan de Zweedse sociaal-democraten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wie stemt hier ja:-(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat betekent automatisering in een liberaal systeem? Ook niet meer werken. Zij het dan op een iets minder prettige manier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
met een uurrooster van 10u-12u en 13u30-15u30. 8-) |
Citaat:
|
Voorzitter: "Kameraden, heden ijveren wij voor de ééndaagse werkweek!"
Iemand uit publiek: "Voorzitter, we zullen toch niet de héle dag moeten werken, hé?" |
Ik zou zo graag willen geloven in vakbonden,moesten deze mij zo niet in de steek gelaten hebben als ik ze nodig had !!!
|
Citaat:
Best hip, nietwaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be