Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Hoe zit het eigenlijk met UNIE? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91410)

van Maerlant 17 juni 2007 15:57

Hoe zit het eigenlijk met UNIE?

Dat partijtje van geweldenaar Cedric Vloemans, wel te verstaan. Op zijn blog staat dat hij de partij heeft verlaten, ze zitten in kartel met een paar dubieuze internetpartijtjes, en de site doet het niet meer.

Is het UNIE-verhaal al afgelopen? :-D

Patriot! 17 juni 2007 15:59

Ja.

van Maerlant 17 juni 2007 16:01

Weet u wat er gebeurd is?

duveltje382 17 juni 2007 16:02

Ik heb overlaatst toch nog een berichtje van Unie gekregen,hoe verkaar je dit dan?

van Maerlant 17 juni 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2736969)
Ik heb overlaatst toch nog een berichtje van Unie gekregen,hoe verkaar je dit dan?

Ze zitten in kartel met:
1. Beb-n, een marginaal clubje bejaarden. Waarschijnlijk zijn ze intussen allemaal al dood, want de site is op meer dan een jaar tijd niet veranderd.
2. Liberale Alliantie, die als site enkel een dode blog hebben.
3. JRL, NOOIT van gehoord

:lol:

Kim 17 juni 2007 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2736967)
Weet u wat er gebeurd is?

Waarom vraag je het niet aan Cedric?

Hij is de enige persoon die weet wat er precies is gebeurd.

lomeanor 17 juni 2007 16:15

Op cedric zijn blog:

Citaat:

Het is zover, u bent de eerste die het nieuws krijgt, behalve de betrokken personen.

Cedric Vloemans, auteur van dé Blog, heeft beslist en besloten dat het tijd werd voor de echte politiek. Met pijn in het hart heeft hij vandaag het partijbestuur van UNIE op de hoogte gesteld van zijn definitieve en volledige vertrek uit kartel en partij.

De Open VLD te Brussel heeft mij geadopteerd, en vanaf heden zal ik mij de volle honderd procent inzetten voor deze partij.
bron: http://www.bloggen.be/cedricvloemans/

Wie zit er nu allemaal eigenlijk bij de VLD? Bob van Geel, Yann Verbeeck, wrs Bruno Yaminé, en nu dus blijkbaar ook Cedric Vloemans....

Beetje vreeemd, vind ik. 8O

Kim 17 juni 2007 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2737016)
Op cedric zijn blog:

Wie zit er nu allemaal eigenlijk bij de BUB? Bob van Geel, Yann Verbeeck, wrs Bruno Yaminé, en nu dus blijkbaar ook Cedric Vloemans....

VLD bedoel je?

lomeanor 17 juni 2007 16:30

Inderdaad, dat moest VLD zijn.

Ik was een beetje in de war omdat ze allemaal van de BUB afkomstig zijn. ;)

EDIT: ik heb het gewijzigd.

Zwartengeel 17 juni 2007 16:32

Citaat:

Op cedric zijn blog:

Wie zit er nu allemaal eigenlijk bij de VLD? Bob van Geel, Yann Verbeeck, wrs Bruno Yaminé, en nu dus blijkbaar ook Cedric Vloemans....

Wat vind je vreemd? Dat de hele Belgicistische kliek uiteindelijk bij de VLD terechtgekomen is?

duveltje382 17 juni 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2737058)
Wat vind je vreemd? Dat de hele Belgicistische kliek uiteindelijk bij de VLD terechtgekomen is?

Zoals verschillende van het VWS die tegen werken waren,maar nu bij VLD zitten8O8O8O
Werkt diene drug dan zo in bij die gasten?:roll:

lomeanor 17 juni 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2737058)

Idd. Zegt jammer genoeg veel over wat voor mensen VLD aantrekt.

Zwartengeel 17 juni 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2737072)
Idd. Zegt jammer genoeg veel over wat voor mensen VLD aantrekt.

Ik vind het dan weer niet echt zo vreemd. Zeker niet in het licht van de huidige ideologische marsrichting van de VLD.

Tantist 17 juni 2007 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2737076)
Ik vind het dan weer niet echt zo vreemd. Zeker niet in het licht van de huidige ideologische marsrichting van de VLD.

Marsrichting... Als je naar beneden rolt, marcheer je niet he...

Patriot! 17 juni 2007 17:20

Citaat:

Op cedric zijn blog:

Mijn naam is Vangeel, niet 'van Geel' of zo. Bruno's familienaam is Yammine. Leer dat nu eens.

Ik ben in februari lid geworden van OpenVLD, en blijkbaar hebben een aantal Belgischgezinden hetzelfde gedaan. De mensen die je opsomt zijn overigens niet de enige ex-BUB'ers die nu OpenVLD-lid zijn.

Zolang ze maar liberaal zijn.

lomeanor 17 juni 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2737216)
Mijn naam is Vangeel, niet 'van Geel' of zo. Bruno's familienaam is Yammine. Leer dat nu eens.

Mijn excuses, Bob.
Citaat:

Ik ben in februari lid geworden van OpenVLD, en blijkbaar hebben een aantal Belgischgezinden hetzelfde gedaan. De mensen die je opsomt zijn overigens niet de enige ex-BUB'ers die nu OpenVLD-lid zijn.
Het is dus een hele trek naar de VLD? Zijn er misschien veel met u meegekomen of is dat allemaal op eigen initiatief?

Jaani_Dushman 17 juni 2007 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2737216)

Zolang ze maar liberaal zijn.

Zit jij op de partijcongressen dan knus in het zeteltje naast Willy De Waele?

Patriot! 17 juni 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2737251)
Mijn excuses, Bob.

Het is dus een hele trek naar de VLD? Zijn er misschien veel met u meegekomen of is dat allemaal op eigen initiatief?

Er is helemaal niks georganiseerd. Ik ben altijd liberaal geweest, en heb altijd sympathie gehad voor de liberale partij. Dat is nooit een geheim geweest. Toen de VLD Belgischer werd, en het absoluut duidelijk werd dat de BUB nooit iets zou worden, heb ik de beslissing genomen om de stap te zetten. Blijkbaar zijn een aantal mensen tot dezelfde conclusie gekomen. Niet alleen de mensen die je daar opnoemt overigens, nog een aantal zeer goede vrienden van mij, ex-BUB'ers, hebben de stap ook gezet. Je zal de komende dagen dus nog wat namen zien veranderen/verdwijnen op de BUB-site. Enfin, als ze eerlijk zijn.

't Is trouwens nooit mijn bedoeling geweest de BUB kapot te maken, ofzo. Ik heb gewoon beslist dat ik als liberaal en Belg mijn overtuiging moest volgen, en een aantal goeie vrienden liberale BUB'ers hebben wellicht door mijn toedoen dezelfde keuze gemaakt. Anderen zijn mij blijkbaar gewoon blindelings gevolgd, om één of andere reden. ;-)

lomeanor 17 juni 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2737330)
Er is helemaal niks georganiseerd. Ik ben altijd liberaal geweest, en heb altijd sympathie gehad voor de liberale partij. Dat is nooit een geheim geweest. Toen de VLD Belgischer werd, en het absoluut duidelijk werd dat de BUB nooit iets zou worden, heb ik de beslissing genomen om de stap te zetten. Blijkbaar zijn een aantal mensen tot dezelfde conclusie gekomen. Niet alleen de mensen die je daar opnoemt overigens, nog een aantal zeer goede vrienden van mij, ex-BUB'ers, hebben de stap ook gezet. Je zal de komende dagen dus nog wat namen zien veranderen/verdwijnen op de BUB-site. Enfin, als ze eerlijk zijn.

't Is trouwens nooit mijn bedoeling geweest de BUB kapot te maken, ofzo. Ik heb gewoon beslist dat ik als liberaal en Belg mijn overtuiging moest volgen, en een aantal goeie vrienden liberale BUB'ers hebben wellicht door mijn toedoen dezelfde keuze gemaakt. Anderen zijn mij blijkbaar gewoon blindelings gevolgd, om één of andere reden. ;-)

Bedankt voor die eerlijke uitleg.

Hans1 17 juni 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2737330)

Dat zal de toekomst uitwijzen.

Je zal binnenkort ook nieuwe namen zien op onze website. We zijn onze partij aan het professionaliseren en nieuwkomers zijn er momenteel genoeg. Alleen zijn we veel voorzichtiger in de benoemingen dan vroeger.;-)

Dat gezegd zijnde, vraag ik me af wat de VLD zal ondernemen om de volgende staatshervorming te vermijden.

Jaani_Dushman 17 juni 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2737857)
We zijn onze partij aan het professionaliseren en nieuwkomers zijn er momenteel genoeg.

Aha. Betaal je nu al mensen om partijmilitant te worden?

C uit W 17 juni 2007 21:58

Precies een stront en vliegen

zorroaster 18 juni 2007 02:17

Citaat:

Je zal binnenkort ook nieuwe namen zien op onze website. We zijn onze partij aan het professionaliseren en nieuwkomers zijn er momenteel genoeg. Alleen zijn we veel voorzichtiger in de benoemingen dan vroeger.

Dat zei je een jaar geleden ook al. Sindsdien is het zaakje alleen maar meer leeggebloed en heb je een Belgo-fascist als Cottenjé moeten binnenhalen als ondervoorzitter. Da's duidelijk een benoeming waar je héél voorzichtig in bent geweest...

lomeanor 18 juni 2007 08:30

Citaat:

Dat gezegd zijnde, vraag ik me af wat de VLD zal ondernemen om de volgende staatshervorming te vermijden.

Ik denk dat je hier gelijk hebt, hans. Volgens mij zal de VLD goed meewerken aan een staatshervorming. Ze beseffen immers dat die onvermijdelijk is.

Metternich 18 juni 2007 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2738245)
een Belgo-fascist als Cottenjé

Kom kom, nu gaan we het fascisme ook niet beginnen beledigen. Cottenjé een belgo-fascist noemen is al even beledigend voor het fascisme als hem een belgo-stalinist noemen beledigend zou zijn voor het stalinisme.

BCD 19 juni 2007 15:48

Als het jullie mag gerust stellen, het UNIE verhaal is nog niet gedaan.

Knuppel 19 juni 2007 17:12

Cedric nam een tijdje geleden nog aan de forumsessies deel.
Hij was de man die een zekere Peter De Ryck eruit deed kieperen nog voor Hans hem goed en wel 'benoemd' had.
Met diens eerdere compaan, en later fervente tegenstander Rudy van Nespen, vormde Cedric uiteindelijk 'Unie'. BUB wees immers consequent al Rudy's smeekbeden voor samenwerking af.

En dan gebeurde er iets, na een welbepaalde uitzending van de RTBF, waarna ook Rudy van Nespen plots verdween....

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=98

http://forum.politics.be/showthread....97#post2248297

Ze wilden heel Belgique opnieuw één maken maar konden niet eens de eenheid in hun kleine clubje bewaren....

Knuppel 19 juni 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BCD (Bericht 2742324)
Als het jullie mag gerust stellen, het UNIE verhaal is nog niet gedaan.

Maakt Rudy van Nespen er nog deel van uit?

Nello 19 juni 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2742497)
Cedric nam een tijdje geleden nog aan de forumsessies deel.
Hij was de man die een zekere Peter De Ryck eruit deed kieperen nog voor Hans hem goed en wel 'benoemd' had.
Met diens eerdere compaan, en later fervente tegenstander Rudy van Nespen, vormde Cedric uiteindelijk 'Unie'. BUB wees immers consequent al Rudy's smeekbeden voor samenwerking af.

En dan gebeurde er iets, na een welbepaalde uitzending van de RTBF, waarna ook Rudy van Nespen plots verdween....

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=98

http://forum.politics.be/showthread....97#post2248297

Ze wilden heel Belgique opnieuw één maken maar konden niet eens de eenheid in hun kleine clubje bewaren....

Ik zal maar een antwoord posten, in plaats dat ieder ander het doet hé.
Ik ben inderdaad overgestapt naar de Open VLD in Brussel. Liberaal ben ik altijd geweest, politiek gemotiveerd eveneens. Ik ben iets langer als een jaar geleden gestopt met BUB, en in het UNIE-project gestapt, samen met Mahiat, Leclercq, Waterschoot en Debatty. Steeds heb ik gesteld dat ik zou zien wat 2007 bracht. De uitslagen zijn gekend, en ik ben consequent gebleven en heb het kartel verlaten.

Ik ben dus van mening dat ik in Open VLD meer kan bereiken en betekenen als in UNIE, hoewel het een beslissing was die ik niet gaarne nam.

Wat Rudy betreft: die heeft UNIE niet mee opgericht, die is met zijn beweging mee in UNIE gestapt, in plaats van een kartelvorm hebben we NU opgenomen in onze structuren, als een fusie.

zorroaster 20 juni 2007 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2743045)
Ik zal maar een antwoord posten, in plaats dat ieder ander het doet hé.
Ik ben inderdaad overgestapt naar de Open VLD in Brussel. Liberaal ben ik altijd geweest, politiek gemotiveerd eveneens. Ik ben iets langer als een jaar geleden gestopt met BUB, en in het UNIE-project gestapt, samen met Mahiat, Leclercq, Waterschoot en Debatty. Steeds heb ik gesteld dat ik zou zien wat 2007 bracht. De uitslagen zijn gekend, en ik ben consequent gebleven en heb het kartel verlaten.

Ik ben dus van mening dat ik in Open VLD meer kan bereiken en betekenen als in UNIE, hoewel het een beslissing was die ik niet gaarne nam.

Wat Rudy betreft: die heeft UNIE niet mee opgericht, die is met zijn beweging mee in UNIE gestapt, in plaats van een kartelvorm hebben we NU opgenomen in onze structuren, als een fusie.

Als ik het dus goed begrijp zitten nu dus zowel de extreem-rechtse vleugel van de BUB als hun tegenstanders bij OpenVLD? Die maken hun "Open"-predikaat wel waar!

Nello 20 juni 2007 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2743359)
Als ik het dus goed begrijp zitten nu dus zowel de extreem-rechtse vleugel van de BUB als hun tegenstanders bij OpenVLD? Die maken hun "Open"-predikaat wel waar!

Extreem-rechts? Tegenstanders? Verklaar u nader...

lomeanor 20 juni 2007 13:18

Hebben jullie eigenlijk nog contact met elkaar binnen open-VLD?

Nello 20 juni 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2744165)
Hebben jullie eigenlijk nog contact met elkaar binnen open-VLD?

Ik heb altijd contact gehouden met Bob Vangeel enzo. Zelfs toen hij nog in BUB zat. Waarom?

lomeanor 20 juni 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2744572)
Ik heb altijd contact gehouden met Bob Vangeel enzo. Zelfs toen hij nog in BUB zat. Waarom?

Louter uit interesse.

Ik zou het niet verwonderlijk vinden mochten oude partijgenoten af en toe met elkaar beraadslagen binnen hun nieuwe partij.

Patriot! 20 juni 2007 21:17

Alsof de ex-VU'ers dat niet deden. ;)

Jaani_Dushman 20 juni 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2745507)
Alsof de ex-VU'ers dat niet deden. ;)

Maar het idee van het "Volksunie-complot" heb je blijkbaar nog niet afgezworen...

Iedereen weet dat Vincent Van Quickerborne een Vlaams-nationalistische pion is, die op het gepaste moment de VLD zal kapen om zo de Vlaamse republiek uit te roepen, en de Franstaligen te deporteren. ;-)

Knuppel 20 juni 2007 23:57

Citaat:

En?
Is Rudy nog actief in jullie fusie na zijn uitspraak dat UNIE zich met graagte distantieerde van de bub-komedianten?

Knuppel 21 juni 2007 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2743502)

Ik hoorde dat er in de bub ook een fervente islamhater zat.
Alle ex.bubbels zijn intussen dus broederlijk verenigd in de Pest Voor Vlaanderen....oeps... Open VLD. De partij van de fascistische lichaamstaal, de mestkevers en de mentaal gehandicapte Vlaams-nationalisten.
Jullie geen passender partij kiezen om jullie nuttig in te maken.

zorroaster 21 juni 2007 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 2743502)

Ik ken een héél interessante blog van n ex-partijgenoot van u. Zeker het lezen waard!

Ferre 21 juni 2007 04:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2743359)

Dit is lachen. :twisted:

Nu ja, de VLD is een groot huis. Als ze binnen de BUB niet door 1 deur konden, zal dat nu bij de VLD al iets makkelijker zijn. Wat betreft de vuile was buitenhangen houden de BUB en de VLD er dezelfde gewoontes op na, dus dat zit ook wel lekker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be