![]() |
Welke partij ligt het dichtst bij jouw gedachtengang?
Welke partij ligt het dichtst bij jouw ideën?
|
Citaat:
|
Belangrijk
Het gaat niet over op welke partij je zou stemmen, maar welke partij het dichtst bij jouw standpunten staat.
|
Ik mag niet eens stemmen. :)
|
Citaat:
|
Lijst Dedecker maar dat staat er niet bij 8O8O
|
Citaat:
|
N-VA.
Ik zou er ook op stemmen indien ze zouden opkomen. Jammer genoeg staat N-VA niet op de kieslijsten. Daar kan je enkel CD&V-NVA vinden... |
N-va
|
LDD maar die staan ier idd niet bij :?
|
Citaat:
|
Van die bepaalde lijst?
PvdA. |
Citaat:
Een libertair die vrijheid het belangrijkste goed vindt, die stemt op een communistische partij? 8O Ik ben benieuwd welke verklaring daar achter zit. |
Citaat:
Filosofisch gezien dan eh. Daarbij is communisme - voor zover het niet zaagt over neoliberalisme, antifascisme en de rest van die onnozele termen - best vet cool. |
Citaat:
|
VB/n-va.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet een goede scheiding maken tussen de twee. Het eerste gaat over wat jij wil, zoals een kind dat zijn ouders om een doosje lego smeekt; het tweede gaat over wat jij voor anderen wil, zoals een kind dat zich rustig houdt omdat het weet dat zijn ouders nu even geen centjes hebben voor een portie lego. |
Citaat:
|
De vraag werd al eens gesteld, mij dunkt.
Maar ok, qua gedachtengoed, zeg maar ideologie: Liberaal (Open VLD). Trouwens, als je spreekt over gedachtengoed, dan zou je lijstje keuzemogelijkheden beperkt moeten blijven tot 4. De rest zijn afgietsels, zeg maar stemmentrekkers. |
Een spreekwoord"waar geen schip mee te bezeilen valt "
|
Citaat:
|
Een mix van VB, N-VA en LDD.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders begint die kleine teveel naar TV te kijken en worden zijn hersenen afgestompt. |
Citaat:
|
Eigenlijk geen enkele partij. Mijn postmodern marxisme blijft een zaak van enkelingen. :-P Jonas zal mij uitroepen tot bourgeois intellectueel, Groen! zal zeggen dat mijn visie over de socio-economische breuklijn als enige relevante reductionistisch is. En het ideologisch-taaltheoretisch aspect zal aan geen enkel besteed zijn. :-D
|
PVDA,
-omdat zij energie (een basisproduct) willen belasten als een basisproduct ipv als kaviaar. -omdat zij het meest consequente idee hebben voor een eerlijke verdeling van middelen. -omdat zij inzitten met u. -omdat zij het liberalisme durven aanklagen. |
Personne en Flandre n'a l'air choqué que le ministre-président offense nos compatriotes francophones par des clichés populistes qui ne dépassent pas le niveau de conversations de café, �* l'exemple de : «*La Belgique est un accident de l'Histoire.*» Comme si la Flandre n'en était pas un : l'Histoire est un enchaînement d'accidents auxquels seuls les mythes peuvent donner un sens. Que la Flandre soit prédestinée �* devenir un Etat est l'un de ces mythes. La Flandre n'a jamais été une entité politique et les Flamands ont toujours vécu dans un creuset de cultures différentes.
Mais ce genre de Grande Vérité passe facilement chez des Flamands qui n'ont jamais rencontré de francophones et ne comprennent pas que qui que ce soit veuille vivre �* Bruxelles. Ce qui est agaçant, c'est que Leterme confirme par ses propos des préjugés tels que : les francophones continuent �* prendre les Flamands de haut et la volonté d'apprendre le néerlandais est inexistante. A Bruxelles, les écoles néerlandophones sont remplies de francophones, parce que leurs parents se rendent compte de l'importance du bilinguisme. Mais cette réalité est probablement trop nuancée pour marquer des points électoraux auprès de la base flamingante. |
Citaat:
Een zeer merkwaardige generalisatie van jouw kant. |
Citaat:
|
Van wie komt dat schrijfsel kawasaki? Er zitten zeker wel waarheden in.
(er zijn weliswaar heel wat mensen in Vlaanderen die 'not amused' waren met die verachtelijke quote van Leterme) |
Vlaams Blok
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet dat u franstalig bent, maar het zou van een minimum van respect getuigen om ons op een Nederlandstalig forum in onze eigen taal te woord te staan. :evil: Het is net die franstalige koppigheid, dat verrekte superioriteitsgevoel, dat brute imperialisme, die waanzinnige respecteloosheid, die ons doet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. Indien u in de taal van Molière wil debatteren, ga dat dan op een ander doen. Belgique en zijn franstaligen zijn :shit: |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
vlaams brabant is de land van mijn vader ok ketjes http://forum.politics.be/attachment....1&d=1182195631 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be