Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Afschuwelijke dierenmishandeling in Turkije: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91504)

Derk de Tweede 19 juni 2007 10:50

Afschuwelijke dierenmishandeling in Turkije:

http://www.dierenproject.nl/41.html

Wat ongelooflijk wreed en laf.

manta 19 juni 2007 10:55

Erg , heel erg ...
En dan nog urenlang martelen ??? Dat is dan cultuur ...
Walgelijke k****zakken... :evil:

-=EXCALIBUR=- 19 juni 2007 11:04

Ik wil er niet naar kijken. Over wat gaat het? ( zonder in detail te gaan)

manta 19 juni 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2741426)
Ik wil er niet naar kijken. Over wat gaat het? ( zonder in detail te gaan)

Euh ... zonder detail ...
Wolven vangen , en , deftig martelen tot ze dood zijn ... kan enkele uren duren .
Staat geen film , enkel 2 foto's , ze hebben het op dat vlak deftig gehouden ... De tekst zegt het meeste.

illwill 19 juni 2007 11:10

En ze willen hen bij de europese unie?

-=EXCALIBUR=- 19 juni 2007 11:11

Bedankt Manta.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2741440)
En ze willen hen bij de europese unie?

Hun jachtgebied vergroten :?

illwill 19 juni 2007 11:13

Moest ik geen familie of dergelijke hebben zou ik mijn leven geven voor bescherming van de dieren tegen dergelijke praktijken. Kzou me een mooi sluipschutter poffertje aanschaffen en de eerste die jaagd op dieren...dada.

manta 19 juni 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2741443)
Bedankt Manta.

Ben jammer genoeg zo slim geweest om door te klikken naar die andere website ...
http://www.stichtingatar.com/dierenleed.html
Daar die foto's bekeken van die honden .... Ben er gelijk mottig van ...
Vakantie in turkije .... Nee bedankt...

Derk de Tweede 19 juni 2007 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2741451)
Ben jammer genoeg zo slim geweest om door te klikken naar die andere website ...

Afschuwelijk wat er met die honden gebeurd! 8O :-(

Antoon 19 juni 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2741395)
http://www.dierenproject.nl/41.html

Wat ongelooflijk wreed en laf.

Turkije zou hiermee moeten worden geconfronteerd. Er zijn genoeg middelen voorhanden om hier paal en perk aan te stellen.

Derk de Tweede 19 juni 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2741491)
Turkije zou hiermee moeten worden geconfronteerd. Er zijn genoeg middelen voorhanden om hier paal en perk aan te stellen.

Geen toegang tot de EU lijkt me hier wel op zijn plaats.

Antoon 19 juni 2007 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2741508)
Geen toegang tot de EU lijkt me hier wel op zijn plaats.

Die vlieger gaat niet meer op, ze geloven er zowiezo niet meer in.

Savatage 19 juni 2007 11:40

:|

carlgustaaf 19 juni 2007 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2741437)
Euh ... zonder detail ...
Wolven vangen , en , deftig martelen tot ze dood zijn ... kan enkele uren duren .
Staat geen film , enkel 2 foto's , ze hebben het op dat vlak deftig gehouden ... De tekst zegt het meeste.

Wat men met dieren doet, doet men op een dag ook met mensen!
Ik zou dat maar niet vergeten, vooraleer die mannen bij de Europese Unie te aanvaarden.
Vraag maar eens aan de Armeniërs, en de Koerden, wat ze er over denken.En aan de Grieken, de Serven, en al die andere Balkan-landjes die onder de Turkse knoet gelegen hebben.Zelfs aan de Arabieren moogt ge het vragen...

carlgustaaf 19 juni 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2741451)

Ik noem dat geen asiel, dat zijn concentratie-kampen voor honden...Walgelijk, een echte griezelfilm.Moest ik de foto's niet gezien hebben, zou ik het met moeite geloven....

Derk de Tweede 19 juni 2007 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2741554)
Ik noem dat geen asiel, dat zijn concentratie-kampen voor honden...Walgelijk, een echte griezelfilm.Moest ik de foto's niet gezien hebben, zou ik het met moeite geloven....

Ik werd er echt misselijk van.
En kreeg grote woede om wraak te nemen.

Herr Flick 19 juni 2007 12:22

Een volkske van ..... halve middeleeuwers, ... en inderdaad, dat moet dan bij de EU komen zeker ? ... grote muur op de grens ja en een handelsembargo,...

Gelukkig ziten er in de rest van europa wel nog zo wa van die beestjes, hier een 50 a 60 km van mijn deur zie zitten er, ...

Gargamel 19 juni 2007 12:30

Ziekelijk is het.Maar moet je eens zien wat men in China doet met pelsdieren,levend villen.Daar gaat de stijve hark natuurlijk niets over zeggen.Of de honden die levend aan een haak,aas zijn voor de haaien in overzeese Franse kolonies.

manta 19 juni 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 2741703)
Ziekelijk is het.Maar moet je eens zien wat men in China doet met pelsdieren,levend villen..

Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ...:-(
Sindsdien heb ik ook een andere kijk op chinees eten ...
Pluche en Minneke ook ...

Jazeker 19 juni 2007 14:16

Afgrijselijk.

-=EXCALIBUR=- 19 juni 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2741714)
Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ...:-(

Dat is vreemd want diezelfde beelden heb ik ook nog steeds in m'n geheugen... Dat was in Panorama als ik me niet vergis en al vele jaren geleden. :cry:

Bert Bubber 19 juni 2007 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 2741703)
Ziekelijk is het.Maar moet je eens zien wat men in China doet met pelsdieren,levend villen.Daar gaat de stijve hark natuurlijk niets over zeggen.Of de honden die levend aan een haak,aas zijn voor de haaien in overzeese Franse kolonies.

Stijve hark ??? Bedoel je soms Monseigneur Philippe van Saksen-Coburg, kroonprins van Belgie, de gevreesde "Taaie" ?:-o

Duupje 19 juni 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 2741447)
Moest ik geen familie of dergelijke hebben zou ik mijn leven geven voor bescherming van de dieren tegen dergelijke praktijken. Kzou me een mooi sluipschutter poffertje aanschaffen en de eerste die jaagd op dieren...dada.

Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen...
Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars...
Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen).

Derk de Tweede 19 juni 2007 15:12

Oorspronkelijk geplaatst door manta
Het beeld van een kat die door een chinees eerst in kokend water gedompeld wordt en dan levend gestript op een stapel word gesmeten waar het nog half levend ligt te rillen is voor altijd in m'n geheugen gergrift ...:sad:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2742084)
Dat is vreemd want diezelfde beelden heb ik ook nog steeds in m'n geheugen... Dat was in Panorama als ik me niet vergis en al vele jaren geleden. :cry:

Ik heb die beelden nog op een betamaxband, volgens mij rond 1988 uitgezonden.

manta 19 juni 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2742216)
Ik heb die beelden nog op een betamaxband, volgens mij rond 1988 uitgezonden.

8O
...
Ow ...
Wat voel ik me ineens oud worden ...:-(
Maar dat kan wel rond die tijd geweest zijn ...

parcifal 19 juni 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2742148)
Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen...
Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars...
Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen).

Je kan en mag mishandeling van een dier niet gelijkstellen met mishandeling van een mens.
Uw emoties spelen u zwaar parten.

hermanvk 19 juni 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2742399)
Je kan en mag mishandeling van een dier niet gelijkstellen met mishandeling van een mens.

Ik weet niet...
Als je willens nillens een levend wezen pijn doet, dan schort er duidelijk iets aan je ingesteldheid als mens.

carlgustaaf 19 juni 2007 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2741714)
Sindsdien heb ik ook een andere kijk op chinees eten ...
Pluche en Minneke ook ...

die video heb ik ook gezien.Die vent doet niets anders, alle dagen, heel de dag lang, beesten levend villen...

Jazeker 19 juni 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2742976)
die video heb ik ook gezien.Die vent doet niets anders, alle dagen, heel de dag lang, beesten levend villen...

Ik heb die en gelijkaardige videos ook gezien en dan heb ik spijt dat ik agnost. Op zo'n moment zou ik willen dat ik echt kon geloven dat er een hel is.

Savatage 19 juni 2007 22:00

Citaat:

Bwa, de mens is uiteindelijk ook maar een dier.

Duupje 19 juni 2007 23:25

Citaat:

Als je als mens zoiets doet met een dier...doe je het ook zonder probleem met een mens.
Emoties ?
Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren graag zien. (bekend gezegde)

Nierika 19 juni 2007 23:25

Dat van die verkrachtingen lijkt me toch wel sterk...

Duupje 19 juni 2007 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2743067)
Ik heb die en gelijkaardige videos ook gezien en dan heb ik spijt dat ik agnost. Op zo'n moment zou ik willen dat ik echt kon geloven dat er een hel is.

Die is er zeker, maar niet uit één of ander boekje of geloof.
Onderga zo'n dingen, en je weet meteen wat een hel is. En dat geldt zowel voor mens als dier.

An Arkos 20 juni 2007 10:15

Walgelijk gewoon

parcifal 20 juni 2007 10:30

Ter vergelijking :

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw..._Irak_kinderen

Citaat:

Verwaarloosde wezen ontdekt in Bagdad

di 19/06/07 - Amerikaanse soldaten hebben in de Iraakse hoofdstad tientallen uitgemergelde jongens in een weeshuis aangetroffen.

Sommige kinderen lagen vastgeklonken aan een bed en waren besmeurd met hun eigen uitwerpselen.

(VRT)

De soldaten hebben naar eigen zeggen ook een hele voorraad voedsel en nieuwe kleren aangetroffen in het weeshuis, dat onder controle van de Iraakse overheid stond. Volgens de Amerikanen waren die goederen wellicht bestemd voor de zwarte markt.

Twee veiligheidsagenten die het weeshuis bewaakten, zijn aangehouden op bevel van de Iraakse premier Al Maliki. De huisbewaarder van het weeshuis en twee vrouwelijke bedienden waren met de noorderzon verdwenen.

Alle kinderen zijn inmiddels overgebracht naar een ander weeshuis.

largo_w 20 juni 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2743270)
Als je als mens zoiets doet met een dier...doe je het ook zonder probleem met een mens.

Dat denk ik niet...

Verder vind ik het gratis martelen van dieren ook degoutant...

IlluSionS667 20 juni 2007 11:04

Citaat:

Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven. Voelt u zich eveneens superieur boven bepaalde rassen of klassen in de samenleving? Voelt u zich superieur verheven boven diegenen die niet gestudeerd hebben?

Dat de humanist zich superieur verheven voelt boven het dierlijke leven, is pure ironie. De humanist is namelijk het product van eeuwen van degeneratie en cultureel verval.

Gezien het meestal diezelfde humanisten zijn die het eerste beginnen roepen wanneer iemand rassensuperioriteit predikt, gaat dit meestal gepaard met heel way hypocrisie. Het zou mij betwijfelen dat u anders bent.

Citaat:

Mijn vader zei altijd : "wie niet om dieren kan geven, kan evenmin om mensen geven". Die wijze woorden zullen mij altijd bijblijven.

Citaat:

Als je de mensen leert kennen, ga je de dieren graag zien.

Inderdaad. De mens is het meest verwerpelijke wezen op deze planeet, dat als een virus de aarde beetje bij beetje verwoest. Ik zie dan ook maar twee oplossingen voor de mensheid : eugenetische verbetering of uitroeiing.

Gezien de doorgedreven degeneratie tijdens de 20ste eeuw, vrees ik dat enkel de laatste optie overblijft. Het ziet er zelfs naar uit dat hier niet eens moeite voor moet gedaan worden. Zoals de mens zich vandaag ontwikkelt, is de uitroeiing namelijk het logische gevolg.

En de dieren : die zullen er wel bij varen om eindelijk van het juk der mensdom af te zijn. De eerlijkheid en spontaniteit van dieren zijn inderdaad een verademing met de laagheid en valsheid van vele mensen. Enkel bij kleine kinderen vind je soms nog die eerlijkheid en spontaniteit, hoewel de opvoeding van tegenwoordig ook dat meer tot een zelfzaamheid maakt.

largo_w 20 juni 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2743872)
Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven.

Ik ook... Ik eet dan ook elke dag vlees zonder enige scrupule zou ik er moeten hebben volgens u?

parcifal 20 juni 2007 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2743872)
Meneer voelt zich duidelijk superieur en verheven boven het niet-menselijke leven. Voelt u zich eveneens superieur boven bepaalde rassen of klassen in de samenleving? Voelt u zich superieur verheven boven diegenen die niet gestudeerd hebben?

Dat de humanist zich superieur verheven voelt boven het dierlijke leven, is pure ironie. De humanist is namelijk het product van eeuwen van degeneratie en cultureel verval.

Gezien het meestal diezelfde humanisten zijn die het eerste beginnen roepen wanneer iemand rassensuperioriteit predikt, gaat dit meestal gepaard met heel way hypocrisie. Het zou mij betwijfelen dat u anders bent.

Prachtige post waarmee je je credibiliteit in zijn geheel compleet torpedeert.

Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle leven dat niet menselijk is en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Leven -elk leven-, moet gerespecteerd worden maar verre van alle leven is gelijkwaardig.

IlluSionS667 20 juni 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2743907)
Ik ook... Ik eet dan ook elke dag vlees zonder enige scrupule zou ik er moeten hebben volgens u?

Uiteraard. Dat u niet het minste ongemak hebt bij het dagelijks verorberen van vlees, toont aan hoe weinig belang u hecht aan het (niet-menselijke) leven, wat ik persoonlijk erg verachtelijk vindt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2743960)
Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle leven dat niet menselijk is en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Leven -elk leven-, moet gerespecteerd worden maar verre van alle leven is gelijkwaardig.

Hoe zou u reageren wanneer ik hetvolgende zei :

Citaat:

Ik voel en weet mij absoluut verheven boven alle mensen die niet deel uitmaken van het Arische ras en ik koester een totaal wantrouwen voor mensen die dergelijk besef niet hebben.

Ik hoop dat u beseft dat deze uitspraak in aard niet verschilt van uw uitspraak. Het enige verschil is dat uw uitspraak over verschillende soorten gaat en dat mijn uitspraak over verschillende rassen gaat.

Elke individu is uniek, elk ras is uniek en elke soort is uniek. Omwille van die uniciteit is dus principieel elk individu verschillend, elk ras verschillend en elke soort verschillend. Dat impliceert dan weer dat het ene individu meer gaven heeft dan het andere, dat het ene ras meer gaven heeft dan het andere en dat de ene soort meer gaven heeft dan de andere.

Kort gezegd : elke levend en ademend organisme is verschillend en ongelijk tav elk ander levens en ademend organisme. Betekent dit echter dat het ene leven meer waard is dan het andere?

Uw logica doortrekkend, zou dit betekenen dat het leven van een (gemiddelde) Europeaan of een Aziaat meer waard is dan dat van een (gemiddelde) Zuid-Amerikaan of een Afrikaan, omdat Europeanen en Aziaten (gemiddeld) meer begiftigd zijn met verstandelijke capaciteiten dan een Zuid-Amerikaan of een Afrikaan.

Uw logica doortrekkend, betekent dit eveneens dat het leven van een gezonde sterke mens meer waar is dan het leven van een mentaal of fysiek gehandicapte.

Humanisten als uzelf weigeren echter de logische consequentie van hun eigen ideeën door te trekken, omwille van een principieel en irrationeel antropocentrisme dat de mens onterecht in het midden van de "schepping" plaatst en dat alle andere diersoorten tot haar dienaars degradeert, waarbij enig onderscheid tussen "God's kinderen" dan weer "onmenselijk" wordt genoemd. Door het aanhangen van dit verwerpelijke antropocentrisme toont u aan niet veel beter te zijn dan de dogmatische Christenen. Het zijn trouwens Christenen en Joden die het antropocentrisme in het Westen tot gemeengoed hebben gemaakt.

Hoe dan ook : elke leven is verschillend maar verdient hetzelfde respect. Van nature is het wel zo dat een individu meer medeleven zal tonen met een ander individu dat om genetische of culturele redenen dicht bij hemzelf dan met iemand waar hij verder vanaf staat. Daarom zal een Vlaming zich van nature meer verwant voelen met een Vlaming van met een Fransman, meer met een West-Europeaan dan met een Afrikaan, meer met een mens dan met een hond, meer met een hond dan met een vis en meer met een vis van met een vlieg.

Dit betekent echter niet dat het ene leven minderwaardig is dan het andere. Dit betekent niet dat het meer gerechtvaardigd is om het ene individu te folteren of doden dan dat het gerechtvaardigd is om het andere te folteren of doden. Dit betekent enkel dat wij van nature sneller geneigd zijn om ons lot te verbinden met het ene individu dan met het andere.

Hoe dan ook : graag had ik uw mening geweten over intellectuelen vs. arbeiders en Vlamingen vs. Marokkanen alsook hoe u dit in verband brengt met uw houding tov niet-menselijk leven en het betoog dat ik niet net gegeven heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be