![]() |
Proces tegen Vlaams Belang ligt stil
uit GVA
Proces tegen Vlaams Belang ligt stil Het proces tegen het Vlaams Belang bij de Raad van State is geschorst bij gebrek aan klagers. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag. Tien leden van de parlementaire Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven dienden op 17 mei 2006 een klacht in tegen het Vlaams Belang (VB). Ze wilden dat de Raad van State de financiering van het VB zou droogleggen omdat de partij de mensenrechten niet respecteert. Hoewel de wet bepaalt dat de Raad van State binnen de zes maanden een arrest moet vellen, is dat er nog altijd niet. Sterker, de zaak is nog niet eens ten gronde begonnen omdat het VB een aantal staatsraden wilde wraken. Ondertussen is de zaak geschorst bij gebrek aan klagers. Door de ontbinding van het parlement vallen die immers weg. Een aantal klagers is niet herverkozen. Toch kunnen zeven leden van de Controlecommissie, zonder zelfs die commissie bijeen te roepen, de klacht hervatten en dat zal wellicht snel gebeuren, aldus de kranten. +++++++++++++++++++++ Het ging toch over dit zinnetje hé? Citaat:
Allez, nu is het wachten op zeven leden van de Controlecommissie. |
Proces tegen Vlaams Belang ligt stil
Citaat:
:lol: :lol: :lol: Maar kom, ze hebben er weer wat op gevonden, zolang ze maar kunnen blijven doen om dat geld af te pakken. Het lijkt mij dat niemand in dit land minder democratisch is dan de bende heksenjagers tegen het Vlaams Belang. |
Wanneer ze straks herbeginnen met de klachten heb ik zoiets van : "there they go again".
|
Citaat:
|
de klagers zijn niet herkozen, dat is écht wel grappig.:-D
|
De kiezers hebben echt geen waardering voor die mensen hun werk .....tssss
|
Citaat:
|
Dat die hoeders van de democratie niet verkozen worden is toch wel heel erg.....
Ik hoop dat de Koning deze mensen wel naar waarde weet te schatten en hen bij de volgende titelregen minimaal tot baron benoemt.... |
Citaat:
|
Dat is toch het minste wat men voor hen kan doen he....
|
Citaat:
Uit De Standaard[/a]: van eind september/begin oktober 2001: ,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' Verhofstadt beantwoordt die vraag met een pleidooi voor ,,de moeilijke, aartsmoeilijke weg van de inburgering'' waarin de islamitische immigranten ,,de bij ons geldende levenswijze en waarden'' aanvaarden.,, [my bold] |
Citaat:
INTUSSEN HEEFT GUY VERHOFSTADT NET ZOALS EEN AANTAL ANDERE POLITICI ZIJN STAART INGETROKKEN, om puur electorale redenen en uit plat opportunisme en ook omdat EEN AANTAL POLITICI TOT IN DE HOOGSTE REGIONEN REEDS WERD BEDREIGD EN GEÏNTIMITEERD DOOR MOSLIMFUNDAMENTALISTEN.....EN NU HEBBEN DIE BANGE MANNEN SCHRIK OM NOG MAAR EEN KRITISCH WOORDJE TE ZEGGEN OVER DE ISLAM... (Deze info heb ik uit eerste hand en van een betoruwbare bron.) Onze bange, laffe politici gaan gewoon plat op de buik voor de islam..... |
Citaat:
Wat is belgique toch een geweldig land om in te leven. :roll: |
Een proces is zelfs niet meer nodig. De basis wankelt dus is het enkel nog roepen "timber".
|
Citaat:
Als de Jos daar 'recht' op had dan de anderen ook! |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zullen wel anderen moeten ter hulp roepen. Maar afwachten dus. |
Citaat:
Integendeel, die stemmen gaan dan waarschijnlijk naar een sterk Vlaamsgezinde partij die niet achter een cordon sanitaire zit. En dan zitten jullie met een probleem, want dan wordt het moeilijker om de democratie opzij te houden en dit corrupte koninkrijk voor het splitsen te blijven behoeden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat werd me toch gemeld door mijn GOEDE BRON en toch, om eerlijk te zijn ben ik alleen over het eerste zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Als België gesplitst wordt => Couldn't care less. Maar een partij van het VB die electoraal wordt afgestraft/electoraal verzwakt => Juij. Meer zelfs. Zelfs als die volledige 20% integraal naar de Nva gaat, dan nog zou ik dat leuk vinden. Want de stijl van politiek voeren van het VB staat me niet aan. Net zoals hun inhoud. Wat natuurlijk niet betekent dat ik voorstander ben van processen tegen het vb. Halen gene fuck uit. Ja, je straft - heel mss, in hun hoofden - racisme. Maar wat ben je daarmee, als je niets doet aan de oorzaken daarvan? Racisme is nu typisch zo iets dat je niet wegkrijgt door het strafrechterlijk te vervolgen. Dus moet je dat ook niet doen. En voor alle duidelijkheid. Ik vind het vb als geheel niet racistisch. Ik vind bepaalde leden van het VB wel héél dubieuze uitspraken doen, die voor mij 'erover' gaan (in zake veralgemeeningen en boutade's). Maar dat is ook meer persoonlijk, natuurlijk. |
Hahaha, ja, wat had ge gedacht. De sossen hebben op hunne smoel gekregen en zijn er compleet niet goed van. En aangezien zowel de media als de juridische wereld gemanipuleerd wordt door de sossen zijn die er ook niet goed van.
Ik heb me de laatste maanden een breuk gelachen te zien hoe de VRT dit zag aankomen en de linkse redacteurs en presentators/presentatrices plots gematigder taal begonnen spreken en ietwat subtieler de rooi naar voor duwden op de buis. Gezien hoe groot de ontgoocheling was bij Bracke en dat lelijk wijf? Hahaha, die slapen er nog steeds niet goed van. |
Citaat:
---------- bv :Het Vlaams Blok is een rascistische partij, een partij die een trefpunt is van mensen met een crimineel verleden en mensen met een potentieel criminele toekomst." Deze zin komt uit een interview dat Yves Leterme op vrijdag 4 juni in De Tijd liet verschijnen -------------- Dit is geen verontschuldiging voor bepaalde dubieuze uitspraken van VB-ers. Wij moeten er alles aan doen om dat te vermijden, en nog meer om zo te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat De Winter tamelijk dicht bij de ideeën staat van Fortuyn zowel als van Wilders, hoewel geen van die beiden hem -zijn partij- moe(s)t en ondanks allerlei beschuldigingen, demonisering, lijkt mij "racisme" een volkomen misgegrepen aantijging tegen elk van de drie.
Feit blijft echter, dat alle 3 te lijden hebben/hadden onder infiltratie in hun partijen door ongure elementen, die in aantal te klein zijn om een eigen politieke partij van bruikbare omvang op te zetten en daarom iedere partij met enige "nationalistische" onder- of achtergrond als een voor de hand liggende 2e keus waarderen en vervolgens "van binnenuit" proberen beleid en gezicht van de partij te beïnvloeden. Paradoxaal: die techniek op zich is niet bepaald nieuw, communisten stelden die lang geleden te boek voor hun eigen doeleinden. De Winters positie lijkt mij bovendien moeilijker en minder duidelijk dan die van één van de twee andere voornoemden, omdat het/de VB grotendeels gegroeid is of minstens schijnt te zijn uit (ledenbestanden van) enige veel oudere radicale en militante(re) verenigingen waarvan in Nederland geen voorbeelden op vergelijkbare schaal voorhanden zijn. Ik maak mij enige zorg over het moment van waaraf niet meer De Winter het gezicht van VB zou bepalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegenover 2004 het topjaar in verkiezingen scoorden we zéér hoog - misschien wel te hoog na de onterechte veroordeling - en scoorden we nu in juni weer "normaal"... Redenen zijn er genoeg : 1. amper aanwezig in de media en de algemene boycot 2. de tweestrijd Leterme-Verhofstadt die op de spits werd gedreven door VRT en VTM, doelbewust om het Vlaams Belang stemmen af te nemen 3. het plotseling wel halen van de kiesdrempel door JMDD, waarbij de twijfelaars en onbeslisten kozen voor de verstotene en de nieuwe underdog |
Citaat:
|
Citaat:
Filip Dewinter is het Vlaams Belang, hij is de spreekbuis, het imago, het uithangbord, het symbool, de mentor, de leider... Pim Fortuyn had dat ook allemaal en spijtig voor Nederland dat hij er niet meer is, hééél spijtig. Daar keek ik naar op. Dat was een Politicus met hoofdletter. "At your service !" was zo sterk aan het worden als onze slogan "eigen volk eerst"... |
Citaat:
FDW is een politiek fenomeen, maar de partij wordt geleid door de top drie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders dan een niet te onderschatten deel van zijn achterban, taxeer ik de zéker niet "weerloze" FDW als een in wezen zeer zachtmoedige en eerlijke Mens, zij het met een lovenswaardig-onverbiddelijke weerstand tegen van vele kanten ondernomen, op Genetische Manipulatie gelijkende, pogingen tot onderwerping van het Eigen Volk aan zich dagelijks aandienende afculturen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be