Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een hoofddoek mag niet,maar lang haar bij de politie wel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91721)

duveltje382 23 juni 2007 11:22

Een hoofddoek mag niet,maar lang haar bij de politie wel?

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5582

Een politieagent uit Boechout heeft zijn oversten gedagvaard. Agent Francis De Ceuster draagt zijn haar al tien jaar in een paardenstaart. Net zoals drie andere collega's. Van hun korpschef moesten de lange haren er echter af, want dat staat zo in de nieuwe politiecode. De Ceuster wilde niet naar de kapper en spande een kort geding aan tegen zijn werkgever in de politiezone Minos waar onder meer Boechout en Mortsel toe behoren. De zaak kwam vandaag voor de rechter en is meteen uitgesteld naar volgende maand.

Bron/ATV

Waarom voor de Molima's wel,en de politieman niet

Bovenbuur 23 juni 2007 11:52

Langharig tuig heeft mijn steun, zelfs als ze bij de pliesie zitten.

duveltje382 23 juni 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2750668)
Langharig tuig heeft mijn steun, zelfs als ze bij de pliesie zitten.

Daar draait deze discussie niet rond,waarom moeten Molima's in Antwerpen achter het openbaar loket hun hoofddoek af laten,en waarom mogen de politiemannen wel met lang haar hun beroep uit oefenen?

Vorenus 23 juni 2007 12:00

Omdat lang haar niets met religie te maken heeft maar over smaak.

duveltje382 23 juni 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750684)
Omdat lang haar niets met religie te maken heeft maar over smaak.

Onzin,het is gewoon niet kunnen dat iemand die de orde moet handhaven,er als nen hippie bij loopt(dat is trouwens ook een vorm van geloof)

Vorenus 23 juni 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750693)
Onzin,het is gewoon niet kunnen dat iemand die de orde moet handhaven,er als nen hippie bij loopt(dat is trouwens ook een vorm van geloof)

Er zijn wel een paar regels maar niet over welk soort kapsel of andere strenge bepalingen.

Laya 23 juni 2007 12:08

Een man met lang haar = er als een hippie bijlopen?

Lang haar = hoofddoek?

8O

duveltje382 23 juni 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750697)
Er zijn wel een paar regels maar niet over welk soort kapsel of andere strenge bepalingen.

Wel over een aanvaarbaar uiterlijk,en deze politieman wil dat aan zijn laars lappen,wat niet kan volgens mij

duveltje382 23 juni 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2750700)
Een man met lang haar = er als een hippie bijlopen?

Lang haar = hoofddoek?

8O

Zij zijn beiden een uiting van een bepaalde vorm van geloof,er is nog zoiets als een arbeidsregelement die dit verbied

Vorenus 23 juni 2007 12:13

Nee want lang haar op zich is geen probleem, zolang het verzorgt is. Men kan hier ook geen regels over lang haar invoeren aangezien dit dan tot discriminatie zou leiden tav vrouwen

duveltje382 23 juni 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750713)
Nee want lang haar op zich is geen probleem, zolang het verzorgt is. Men kan hier ook geen regels over lang haar invoeren aangezien dit dan tot discriminatie zou leiden tav vrouwen

Lang haar bij een politieMAN kan niet,zoals in een kok BV ook niet met lang haar ook niet kan zonder het koksmustje
Onder een politie pet mag ook niets onder uit komen VIND IK!

Derk de Tweede 23 juni 2007 12:20

Citaat:

Eil je gen foto's van mij plaatsen......:roll: :lol: :-D

Vorenus 23 juni 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750723)
Lang haar bij een politieMAN kan niet,zoals in een kok BV ook niet met lang haar ook niet kan zonder het koksmustje

Zelfde regels voor man en vrouw.

duveltje382 23 juni 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750730)
Zelfde regels voor man en vrouw.

Idd,deze hebben dan ook een ander hoofddeksel,waar ze de langere lokken kunnen verbergen

Laya 23 juni 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750711)
Zij zijn beiden een uiting van een bepaalde vorm van geloof,er is nog zoiets als een arbeidsregelement die dit verbied

Lang haar een uiting van geloof???? Vind je dat dan zowel voor mannen als vrouwen gelden?

Raf 23 juni 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750620)

Een politieagent uit Boechout heeft zijn oversten gedagvaard. Agent Francis De Ceuster draagt zijn haar al tien jaar in een paardenstaart. Net zoals drie andere collega's. Van hun korpschef moesten de lange haren er echter af, want dat staat zo in de nieuwe politiecode. De Ceuster wilde niet naar de kapper en spande een kort geding aan tegen zijn werkgever in de politiezone Minos waar onder meer Boechout en Mortsel toe behoren. De zaak kwam vandaag voor de rechter en is meteen uitgesteld naar volgende maand.

Bron/ATV

Citaat:

Hoe kan je iemand die dergelijke onnozeliteiten schrijft nu in vredesnaam ernstig nemen?

Groentje-18 23 juni 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750723)

:?

DenMathias 23 juni 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750711)

Ik heb lang haar, voor zover ik weet, laat ik mijn haar niet groeien wegens geloofsovertuiging :lol:
Als echter blijkt dat die politieagent zijn job niet meer deftig kan uitoefenen door zijn lang haar, dan vind ik wel dat ze gelijk hebben.

Kallikles 23 juni 2007 13:00

Vanwaar toch die obsessie met andermans haar? Als die man een goede politieagent met lang haar is, dan is er toch geen probleem? Op dezelfde manier is het niet belangrijk om te weten of een politieagente haar haar onder een hoofddoek draagt, maar wel of ze haar job goed uitvoert.

Savatage 23 juni 2007 13:22

Dat zou het pas zijn: politie-agentes met hoofddoeken die het verkeer regelen en moeten zorgen voor orde :rofl:

Kallikles 23 juni 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2750838)
Dat zou het pas zijn: politie-agentes met hoofddoeken die het verkeer regelen en moeten zorgen voor orde :rofl:

Wat is daar lachwekkend aan? Het is niet het haar dat zorgt voor orde of het verkeer regelt. Het is ongelofelijk hoeveel energie er wordt verspild aan idiote discussie over uiterlijkheden, terwijl ondertussen de gletjers & de ijskap op de noordpool smelten.

Savatage 23 juni 2007 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2750848)
Wat is daar lachwekkend aan? Het is niet het haar dat zorgt voor orde of het verkeer regelt. Het is ongelofelijk hoeveel energie er wordt verspild aan idiote discussie over uiterlijkheden, terwijl ondertussen de gletjers & de ijskap op de noordpool smelten.

Wat daar grappig aan is, is dat een vrouw met een hoofddoek dat symbool staat voor onderdrukking (en alles wat daarmee samenhang) hier het verkeer of de orde gaat regelen.

Pietje 23 juni 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2750856)
Wat daar grappig aan is, is dat een vrouw met een hoofddoek dat symbool staat voor onderdrukking (en alles wat daarmee samenhang) hier het verkeer of de orde gaat regelen.

Wat dan met de vrouwen die die hoofddoek vrijwillig dragen ??

duveltje382 23 juni 2007 13:31

Citaat:

Nochtans was dit een uistekend vergelijk,een moslima met hoofddoek die het verkeer regelt,dat is pas diversiteit:lol:

Kallikles 23 juni 2007 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2750856)

die symbool staat, mijn beste...

En wie heeft bepaald dat een vrouw met een hoofddoek symbool staat voor onderdrukking? En wat heeft dat met het verkeer en de openbare orde te maken? Of ben je een anarchist die het geweldmonopolie van de staat als "onderdrukking" beschouwt?

Savatage 23 juni 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2750861)
Wat dan met de vrouwen die die hoofddoek vrijwillig dragen ??

Dat verandert bitter weinig aan de betekenis van zo'n hoofddoek.

Pietje 23 juni 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2750876)
Dat verandert bitter weinig aan de betekenis van zo'n hoofddoek.

De betekenis die jij eraan geeft ??

Kallikles 23 juni 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750868)
Nochtans was dit een uistekend vergelijk,een moslima met hoofddoek die het verkeer regelt,dat is pas diversiteit:lol:

Nogmaals: ik heb niets tegen een vrouw met een hoofddoek, moslima of niet trouwens, die het verkeer regelt. Ik snap echter niet waarom mensen over dergelijke kwesties blijven doorzagen en zeuren. Laat iedereen gewoon zich kleden hoe hij of zij dat wil. Mensen die zich obsessief met andermans kleren of haar bezighouden, zijn losers die nooit iets van hun leven zullen maken!

duveltje382 23 juni 2007 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2750882)
Nogmaals: ik heb niets tegen een vrouw met een hoofddoek, moslima of niet trouwens, die het verkeer regelt. Ik snap echter niet waarom mensen over dergelijke kwesties blijven doorzagen en zeuren. Laat iedereen gewoon zich kleden hoe hij of zij dat wil. Mensen die zich obsessief met andermans kleren of haar bezighouden, zijn losers die nooit iets van hun leven zullen maken!

Dus U vind het niet erg dat iemand het verkeer regelt in burka?

Groentje-18 23 juni 2007 14:01

Citaat:

:hart:

lombas 23 juni 2007 14:02

Vrouwelijke agenten mogen toch lang haar hebben? Awel dan, was da gezever?

duveltje382 23 juni 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2750920)
Vrouwelijke agenten mogen toch lang haar hebben? Awel dan, was da gezever?

Raar forum hoor,daarnet zat ik op een thread waar men schande sprak dat krakkers in Leuven met lang vies haar rond lopen,en hier mag zelfs een flik het slechte voorbeeld geven,heel raar is dat....

Raven 23 juni 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750681)
Daar draait deze discussie niet rond,waarom moeten Molima's in Antwerpen achter het openbaar loket hun hoofddoek af laten,en waarom mogen de politiemannen wel met lang haar hun beroep uit oefenen?

Omdat Vlamingen schrik hebben van Islam als dominante cultuur. Angst dat Islam een geloof wordt dat door méér dan slechts een minderheid de rode draad is voor het leven. Angst dat een vraag naar een toepassing voor de Sha'ria er komt. Angst dat seculiere en vrijzinnige normen en waarden een aanstoot worden voor deze groeiende groep mensen.

Homo's zijn niet normaal gezien niet bedoelt om in de gracht te zwemmen terwijl men hem vanalles naar z'n hoofd smijt.. Dat soort dingen.

Daarom hoopt men bij de SP-A, waar ze doodsangsten hebben voor dit scenario, Islam af te remmen door hoofddoeken te weren uit de openbare stadsdiensten.

De angst voor Islam kruipt echter zo diep, dat velen zelfs die maatregel in twijfel stellen als "het zo te provocerend worden". Dus is de andere helft tegen.

Maar uiteindelijk is dit een wiskunde probleem trachten op te lossen door kauwgom te eten. De nieuwe generatie in Vlaanderen zal buigen naar mekka en een hoofddoekenverbod of protest daartegen zal dat niet tegenhouden :lol:

lombas 23 juni 2007 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750930)
Raar forum hoor,daarnet zat ik op een thread waar men schande sprak dat krakkers in Leuven met lang vies haar rond lopen,en hier mag zelfs een flik het slechte voorbeeld geven,heel raar is dat....

Wat is daar "slecht" aan?

duveltje382 23 juni 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2751007)
Wat is daar "slecht" aan?

hoe kan men een discussie voeren als men alles beantwoord met een vraag :roll:

Laya 23 juni 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750930)

Is lang haar per definitie vies? Moet je maar es naar het mijne komen kijken 8-)

adaveke 23 juni 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750620)

Bron/ATV

Voor alle agenten geldt een deontologische code waar ondermeer in geschreven staat dat de haardracht van de agent verzorgd, niet provocerend en niet excentriek mag zijn.

Mijnheer De Ceuster gaat niet akkoord met zijn overste dat de paardenstaart die hij al 10 jaar draagt onverzorgd, exentriek of provocerend zou zijn.
Het lijk mij zijn goed recht te zijn om het daarover oneens te zijn.
Ik zie persoonlijk ook niet het probleem met een paardenstaart als die verzorgd is. Onverzorgd haar op een agent is natuurlijk een andere zaak. Dat doet immers afbreuk aan het ambt.

duveltje382 23 juni 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2751070)
Is lang haar per definitie vies? Moet je maar es naar het mijne komen kijken 8-)

Mijn oude beroep leerde mij dat lang haar per definitie vuil lijkt

Bovenbuur 23 juni 2007 17:23

De politie moet eenheid en gezag uitstralen, daar hebben ze een uniform voor, maar hoe ver wil je gaan met het uniformeren van agenten? Als een agent in zijn vrije tijd graag in een strak leren pakkie met een hoofddoek en een paar sandalen rondloopt, prima, maar niet als hij de agent aan het uithangen is. En daar komen we bij het feitelijke probleem, want dat lange haar kan die agent niet zomaar afleggen of onder zijn pet verstoppen. Het gaat hier om zijn vrijheid als individu versus het functioneren van de politiemacht. Wordt de politiemacht echt gehinderd door mensen met lang haar? Ik denk het niet.
Voor een loketmedewerker is het weer een hele andere zaak, deze mensen mogen er best een beetje 'representatief' uitzien, maar er is geen uniform, geen authoriteit die uitgestraald dient te worden. En ik weet dat je in de klas ook geen pet op mag hebben, maar zijn dat soort regels echt nodig?

Bovenbuur 23 juni 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2751070)

Mijn haar was al vies toen het nog kort was, het is ondertussen flink gegroeid, en het is nog altijd even vies.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be