![]() |
de ontwenteling
Citaat:
pas op, geen ontwenning, geen omwenteling, maar een ontwenteling. vertel! |
Hij zal daar wel omwenteling mee bedoelen.
Gewoon een typefout of dialect. |
of gewoon stom. kan ook hé.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Is dat een ontwenteling? |
De voorbije uren, in mijn cursus van Geschiedenis van de Nederlanden, de Habsburgse en de Brabantse Omwenteling.
Maak dat mee! |
Ik neem aan de Willem III zich bijvoorbeeld ontwentelde.
Willems kleine veldlegertje viel spontaan uiteen. Zo schreef men over 1672. Maar negentien jaar later was het van dat. In februari 1689 aanvaarden Willem en Mary gezamenlijk de Kroon van Engeland. Bingo. |
Een schaap kan bv "verwentelen". Als je het over zijn/haar rug laat wentelen kunnen de ingewanden "verstrikt" raken. Ontwentelen als je het dan in tegenovergestelde zin terug draait?
(wa nen uitleg....;-) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
*bijt op zijn tanden*
|
![]() Ziehier: De Mitsubishi Ontwenteling IX |
Citaat:
Verbetering: "De Drie Diamanten Ontwenteling IX" "De naam Mitsubishi betekent in het Japans: “Drie diamanten”. Deze drie edelstenen komen ook terug in het wereldberoemd logo en zijn de weerspiegeling van de drie grondslagen waarop het bedrijf is gericht: eerlijkheid, creativiteit en motivatie." bron: http://www.elektrozine.be/functions/...cess=6&HID=398 ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik bedoel dat iemand nooit wordt aangesproken met 'Dhr', maar met 'mijnheer'.
|
Citaat:
|
*Zucht*
Luister, ik leg het maar één keer uit (met een voorbeeld, zodat u het beter begrijpt). *Dhr.: Komt enkel voor op brieven, bv 't.a.v Dhr. Vermeersch'. In feite: Ter attentie van de Heer Vermeersch. *Mijnheer: Aanspreektitel, bv 'Goedenavond, mijnheer Vermeersch'. *Meneer: Verwijzend/aanwijzend, bv 'Meneer Vermeersch is net aangekomen!' |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dit wordt niet vermeld op de volgende verwijzing. Als het inderdaad mis zou zijn zou ik lang op mijn donder gehad hebben van bv. meneer van den Berghe of meneer Dimitri. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanspreekvorm |
Citaat:
|
Citaat:
Lang geleden dat ik dat woord nog gehoord heb trouwens. |
Citaat:
;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zulke dingen lees ik gewoon niet ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens in het Russisch leger ten tijde van het communisme werden de soldaten aangesproken als volgt: "kameraad + rang in het leger". |
Citaat:
|
Ik woon in een dorp in een grote woestijn.
Een spelde prik op een grote kaart. (van waar je ook komt) Het moet toch lukken om samen gelukkig te zijn. Geen enkele god is een oorlog waard. De wereld is kleiner dan je soms denkt. Laat die ons samen veranderen. (van waar je ook komt) Want elke dag dat je leeft is een hemel geschenk. Als je kan delen met anderen. Meneer de president daar gaat het om. meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. (boem) Ik woon op een rots in het grote heelal. Een kleine groen blauwe kiezelsteen. (van waar je ook komt) We staan te duwen en wee als je struikelt en wacht. met zes miljard maar toch zo alleen. De wereld is kleiner dan je soms denkt. Maar laat die ons samen veranderen. (van waar je ook komt) want elke dag dat je leeft is een hemel geschenk. Als je kan delen met anderen. Meneer de president daar gaat het om. meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. (meneer de president) Toe gooi nu je liefde is om 2X (boem) Ik ben ik jij bent jij. Ik ben jou jij bent mij. Ik ben Hem jij bent haar. we maken deel uit van mekaar. ik ben ik jij bent jij. ik ben jou jij bent mij. ik ben hem ik ben haar. We maken deel uit van mekaar. Meneer de president daar gaat het om. Meneer de wijkardent van waar je ook komt. En niet om wat je denkt daar gaat het niet om. Meneer de president toe gooi nu je liefde is om. 2X Toe gooi nu je liefde is om. 4X boem. |
Citaat:
laat 'em nog effe in de waan kunnen wij nog eens lachen ;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be