![]() |
Wat is uw geloof?
Wat is uw geloof?
Jah, en dit verandert naar een enquête. Eventjes wachten. |
Dat dit leven mijn enige kans is. De weddenschap van Pascal verwerp ik
omdat men niet alle onzin van iedereen kan aannemen. |
Dan maken we er gewoon een andere discussie van.
Gelooft u dat religie vandaag de dag de oorzaak van geweld is? |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Ipv ik,ik,ik en de rest kan stikken moet het ik,ik,ik die in fout is en de rest is juist ,zijn,. Als iedereen zo denkt (en dat ook werkelijk realiseren) dan denk ik dat er geen geweld zal zijn, maar! wie hangt de bel rond de hals van de leeuw ??? |
Citaat:
Alle anderen moeten onderdrukt, beroofd, geterroriseerd, vermoord, en afgeperst worden. Ongenadig, en zonder dat men daar spijt over hoeft te hebben. Nog volgens de mohammedaanse leer moet men de buit niet alleen voor zichzelf houden, maar delen met zijn mededaders, als het "goede" moslims zijn tenminste. In heel de geschiedenis zijn er duidelijk zeer weinig "goeden" geweest, want als er geen andere slachtoffers meer waren die konden beroofd, uitgebuit of afgeperst worden, dan begonnen ze Mohammed's voorschriften maar op elkaar toe te passen. |
Atheist godverdomme!
|
Ik ben Ariaan en gnosticus, wat inhoudt dat ik geloof dat Jezus een sterfelijke profeet is en dat persoonlijke verlichting belangrijker is dan dogma's en kerkelijke hiërarchie.
Ik feloof verder dat God zich vooral manifesteert in de natuur. Jezus was getrouwd met Maria Magdalena, had waarschijnlijk kinderen, is niet gestorven aan het kruis, enz... hoort er ook bij. |
Citaat:
|
Citaat:
Spirituele syncretische christenen is men ding of versimpelt syncretisme ;-) Leuken thread . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wie biedt meer dan 2000 jaar ?!
Eenmaal ....andermaal ....verkocht :-D |
Mijn geloof is "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste, de Enige God" = islam in het Arabisch.
Zich onderwerpen aan de wil van De Enige die alles heeft bepaald en niet aan de wil of werken van de mensen zoals ik en u en Adam Smith, Plato, Paulus, Marx, .. noch aan de wil van mijn eigen begeerte. Dus zoals u ziet, overgave bestaat in ieder geval maar dan aan de waarheid of onwaarheid! Citaat:
Mvg Yahya |
Citaat:
|
Citaat:
tribalism->religion->tribalism->religion->... |
Citaat:
Deze hebzucht heerszucht en eerzucht zijn de WARE oorzaak van ELK conflict. Van religie kun je dat niet zeggen want waarom plegen dan ook atheïsten geweld en voeren ook zij oorlog? |
Citaat:
* God * Gat * Geld |
Citaat:
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg" Ik blijf het raar vinden dat sommige mensen nood hebben aan één of andere god... En nee noem mij geen "ongelovige" ik ben diep overtuigd dat er geen goden zijn... ik ben niet tegen maar ook niet voor godsdienst. Als een godsdienst het waard is om te blijven bestaan dan moeten ze zichzelf maar sponsoren, waarom moet de modale burger daar financieel voor bijdragen? Als iemand in de smurfen wil geloven, kan dit voor mij ook... zolang ze mij maar niet willen overtuigen dat ook te doen. Alhoewel het in elk geval eens iets anders zou zijn, een paddestoel waar de volgelingen in samen komen en vooraan een "blauwe" leider met "rode" muts... hmmmmmmmm een paarse coalitie dus :twisted: |
Citaat:
Religie kan van een gezonde geest een zot maken, realisme kan dat niet. Maar de ideologie van Stalin (en vele andere ideologieën gefundeerd in een irreëel spectrum kunnen dat ook), maar daar wordt het tenminste van aanvaard. Dat was ook wat Weinberg bedoelde met: "Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion" BTW ik zou eens een boek elementaire logica oppikken als ik jou was ipv. de bijbel, want dit slaat werkelijk op niks: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net op tijd kreeg ik mijn verstand terug ![]() |
|
[quote=Woopata;2816169]Atheïst
Ahja ik ben nero hé :twisted: Ik geloof in mezelf, volgelingen zijn welkom... enige vereiste: de mogelijkheid om zelf na te denken, als je een leider/god wil die voor jou denkt kan je terecht bij de bestaande godsdiensten ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof in mezelf, en wat ik kan betekenen voor mezelf en de "medemensen", alle medemensen... daarvoor heb je echt geen god of leider nodig!! Gezond verstand is voldoende (dat is mijn ethiek) ;-) Je kan zelf ook bepalen wat "goed" en wat "kwaad" is, daar heb je echt geen eeuwenoude teksten voor nodig :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Maare haha, de standaard regels van onze samenleving liggen vast in wetten hé... daar hebben godsdiensten nu eens niets met te maken :twisted: In een democratie bepalen wij, nu net samen via meerdeheid wie onze leiders zijn... wij bepalen "nu" dus zelf wat de regels zijn, die kunnen indien nodig aangepast worden indien dit opportuun is. Wij beslissen ook zelf wie we toelaten in onze gemeenschap of dit nu België, Vlaanderen of Europa is... als een minderheid niet wenst te volgen wat een meerderheid beslist dan krijgen we pas echt problemen... Geen enkele godsdienst heeft in zijn teksten opgenomen hoe snel ik met de wagen mag rijden... wel raar dat al die "profeten" daar geen mening over hadden :twisted: :twisted: Met gezond verstand bedoel ik gewoon dat je zelf kan beslissen wat goed en kwaad is... bvb: mensen doden/kwetsen is "kwaad" en mensen helpen is "goed" ;-) Regeltjes en wetten die eeuwen geleden zijn neergeschreven voor maatschappijen die al lang niet meer bestaan hebben geen enkele waarde!!! Het is nu dat wij samen kunnen beslissen wat "dat gezond verstand" betekend hé... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel dat "ethiek" en waarden van een maatschappij beter bepaald worden door de mensen van tegenwoordig en niet door eeuwenoude geschriften waarvan niemand weet van wie ze zijn... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als dat gebeurt dan heeft iedereen in die maatschappij daar schuld aan... ook de tegenstanders!! REVOLUTIE dan maar??? 8O |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be