Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Stalin of Hitler: wie was erger? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93272)

Bolsjewiek 12 augustus 2007 18:40

Stalin of Hitler: wie was erger?

Aabsluitend bij de draad over de oostfronters: wie was erger: Stalin of Hitler?

Ambiorix 13 augustus 2007 08:48

Allebei even erg als Caesar, Napoleon, Truman, ..
Een massamoordenaar blijft een massamoordenaar, en genocides blijven genocides.

Bolsjewiek 13 augustus 2007 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2848867)
Allebei even erg als Caesar, Napoleon, Truman, ..
Een massamoordenaar blijft een massamoordenaar, en genocides blijven genocides.

Napoleon beschouw ik niet als een moordenaar, integendeel.

Internaut 16 augustus 2007 05:05

ik ga af op het aantal doden dus Stalin
Al hebben beide ideologieën tot op de dag van vandaag nog invloed.
Neem nu de vele extreemrechtse partijen. De methodiek word wel eens gekopieerd hetzij anno 21ste eeuw.
Er worden nog altijd zwarten vermoord of in elkaar geklopt door neo nazi's die dus willen strijden en sterven voor nazisme.

GaRnaaLBeeR 27 augustus 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 2848944)
Napoleon beschouw ik niet als een moordenaar, integendeel.

Ah komaan... Napoleon, de uitijndelijke kers op de taart van de verade Franse revolutie. De Burgerlijke contra-revolutionair bij uitstek. :|

Bolsjewiek 27 augustus 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2884208)
Ah komaan... Napoleon, de uitijndelijke kers op de taart van de verade Franse revolutie. De Burgerlijke contra-revolutionair bij uitstek. :|

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van de

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van Frankrijk

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van Frankrijk te

Citaat:

Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van Frankrijk te verslaan.

Bolsjewiek 27 augustus 2007 21:14

Oeps, foutje.:oops: :oops:

Herr Oberst 27 augustus 2007 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 2884845)
Napoleon zette het kapitalistische, op cijnskiesrecht gebaseerde Directoire af, en vormde de sterke staat, met hulp van het volk dat hem tot keizer verkoos, die nodig was om de reactionaire vijanden van Frankrijk te verslaan.

Kijk eens aan, een Christelijke Bolsjewiek met bewondering voor Napoleon. Wat gaan we nog allemaal meemaken?

Metternich 28 augustus 2007 14:50

Citaat:

De Franse Revolutie was dan ook een burgerlijke revolutie...

Volksstormer 28 augustus 2007 18:21

Mooi: 3 maal 33,33%. Pure getallensymboliek! :-)

Herr Oberst 28 augustus 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2887084)
Mooi: 3 maal 33,33%. Pure getallensymboliek! :-)

Diegene die deze symboliek verpest door zijn stem uit te brengen, verdient de kogel.

Metternich 28 augustus 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2887244)
Diegene die deze symboliek verpest door zijn stem uit te brengen, verdient de kogel.

De verleiding is zo groot...;)

Ambiorix 28 augustus 2007 19:54

Hitler. AdrianHealey, Bolsjewiek, Firestone, Jaani_Dushman, Spliff, Starkan, StevenNr1
7 33,33% Stalin. Andromeda1968, C uit W, Herr Oberst, Internaut, job, Thomas-, Volksstormer
7 33,33% Ze zijn beide even verdorven. Desiderius, GaRnaaLBeeR, lombas, Paracelsus, skaldis, stab, ZERO
7 33,33%

Dr. Strangelove 29 augustus 2007 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2887244)

:-D

Ambiorix 29 augustus 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2889120)

:snipersm:

GaRnaaLBeeR 29 augustus 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2886592)
De Franse Revolutie was dan ook een burgerlijke revolutie...

Wat Napoleon niet minder burgerlijker maakt of het volk een ideologische stempel kan geven. Historisch gezien was er idd wel weinig kans op een alternatief vorm dan de burgerlijke, maar dat betekent niet dat al de mensen zich aan het verheugen waren op de uitkomst van de revolutie. Er zijn veel ideeen voortgekomen uit die periode, de eerste aanzet tot een klasse analyse werd toen zelfs bedacht.

AdrianHealey 29 augustus 2007 18:33

Ik heb Hitler gestemd volgens de logica 'had minder tijd om te doen wat ie deed'.

Bolsjewiek 30 augustus 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2884980)
Kijk eens aan, een Christelijke Bolsjewiek met bewondering voor Napoleon. Wat gaan we nog allemaal meemaken?

Correctie: een Bahá'�*-bolsjewiek.
Lees mijn post hiervoor maar eerst even.

Volksstormer 30 augustus 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2889120)

Moest je nu nog voor de goeie gestemd hebben, dan had ik het jou kunnen vergeven.

:2gunfire:

Volksstormer 30 augustus 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 2893071)
Correctie: een Bahá'�*-bolsjewiek.
Lees mijn post hiervoor maar eerst even.

Ik vrees dat de meeste Bahá'i-bolsjewieken in Siberië zouden zijn beland. ;-)

Praetorian 30 augustus 2007 21:39

Cecil Rhodes.

Oei, staat er niet tussen.

Volksstormer 30 augustus 2007 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2893467)
Cecil Rhodes.

Oei, staat er niet tussen.

Cecil was maar een marionet hé. Een soort huurling.

Praetorian 30 augustus 2007 21:47

Queen Victoria? King Edward?

baseballpolitieker 30 augustus 2007 21:47

Stalin deu! Is toch logisch, Hitler heeft zichzelf van kant gemaakt en wij moesten Stalin van kant maken...

Volksstormer 30 augustus 2007 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2893508)
Queen Victoria? King Edward?

Van de Rothschilds, schrijft Henry Makow.

Bolsjewiek 31 augustus 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2893279)
Ik vrees dat de meeste Bahá'i-bolsjewieken in Siberië zouden zijn beland. ;-)

Onder Stalin wel ja.
Maar vanwege mijn steun aan Trotski zou ik sowieso daar zijn beland.

TommyMax2 31 augustus 2007 18:22

Een van de grootste Bolsjewieken die door iemand die zich ook zo noemt, maar duidelijk niet begrepen heeft wat dat wil zeggen, op gelijke voet met Hitler wordt gezet. Het niveau is weer heel hoog.

GaRnaaLBeeR 31 augustus 2007 20:47

De grootste bolsjewiek? dat durf ik in twijfel te trekken. De langst overlevende die is overgebleven na de schijnprocessen dat in ieder geval wel.

Volksstormer 31 augustus 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 (Bericht 2895214)
Een van de grootste Bolsjewieken die door iemand die zich ook zo noemt, maar duidelijk niet begrepen heeft wat dat wil zeggen, op gelijke voet met Hitler wordt gezet. Het niveau is weer heel hoog.

Objectief gezien heb je gelijk. Maar ik heb het al gezegd: tegen welke prijs?

Bolsjewiek 1 september 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 (Bericht 2895214)

De Bolsjewistische Partij is de partij van Lenin, kameraad.
Met Stalin heb ik niks te maken.

Savatage 1 september 2007 13:27

Beiden.

C2C 1 september 2007 16:50

Dit debat is al in de jaren 1980 afgesloten - de rechtervleugel van Duitse historici heeft toen toegegeven dat alle vergelijkingen tussen Stalin en Hitler fundamenteel obsceen zijn.

Er is geen vergelijking mogelijk. Hitler had een agenda om grote groepen mensen bewust te vermoorden. Stalin had een agenda om grote groepen mensen te bevrijden, hoewel dat onrechtstreeks doden met zich bracht.

In principe kunt ge in Duitsland voor deze vergelijking de gevangenis in belanden, want ze komt impliciet neer op een vergoelijking van Hitlers misdaden.

robert t 1 september 2007 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 2847978)
Aabsluitend bij de draad over de oostfronters: wie was erger: Stalin of Hitler?

Deze vraag is niet relevant. Alle dictaturen zijn in wezen onmenselijk, omdat ze een aanslag zijn op het hoogste goed dat de mensheid heeft, nl. onze vrijheid.

Waar ik meer moeite mee heb is het negationisme, de ontkenning of minimaliseren van misdaden tegen de menselijkheid. Bij mijn weten is in België alleen het ontkennen van de holocaust strafbaar. Dit zou moeten uitgebreid worden tot alle misdaden tegen de menselijkheid, ook de communistische. Op dit forum zitten individuën die schaamteloos deze misdaden goedpraten.

Ambiorix 1 september 2007 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2897052)
Bij mijn weten is in België alleen het ontkennen van de holocaust strafbaar. Dit zou moeten uitgebreid worden tot alle misdaden tegen de menselijkheid, ook de communistische. Op dit forum zitten individuën die schaamteloos deze misdaden goedpraten.

integendeel. Het moet uit het strafboek. Laat rede en historische kritiek zegevieren op krampachtige censuur, die eerder een averechts effect heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be