![]() |
Vlamingen moeten volhouden of N-VA doet niet meer mee. (De Wever)
Citaat:
|
Alle respect voor de opinie van BDW, maar hoe wil je het door hem zo bejubelde bruistabletmodel toepassen als de tegenpartij in niets meer meegaat en op alles 'non' zegt? Wordt het dan echt niet tijd om ermee te kappen?
|
Citaat:
|
Citaat:
VLAANDEREN ONAFHANKELIJK, STAAT IN EUROPA !!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jeetje, als het hem op die manier lukt, dan krijgt ie van mij alle respect!
|
Citaat:
Kijk nu al naar de uitspraak van De Gucht over het NVA en CV&V huwelijk. Hiermee probeert hij als volleerd strateeg een splijtzwam te worden tussen beide kartelleden. En eerlijk gezegd, ik zie de CD&V zijn kartelpartner nog wel eens dumpen... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pffffffffffffffffffffffft............ |
Citaat:
|
Citaat:
Zolang er maar een redelijk stabiele regering is kunnen dit soort dingen wel uitgewerkt worden. Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat BDW gelijk heeft, en dat ook stiekem Leterme aanstuurt op een impasse. Leuk, vuurwerk! :D |
Goedenmorgen, mijn bruistablet is opgelost, mag ik hier komen wonen? :)
|
Citaat:
Hoe dan ook, wat er ook uit de onderhandelingen voortkomt, het kan enkel goed zijn. Tenzij Leterme verleidt wordt door de Franstalige eisen tot gebiedsuitbreiding, en we dientengevolge nog meer grondgebied verliezen!:x Straks bereiken de onderhandelingen hun eind en is Vlaanderen onafhankelijk, maar zijn we 2 1/2 provincie kwijt! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zoals die Dider Reynders... ik bedoel ik heb zelf een Reijnders in de familie zitten, Nederlandser kan het niet :( Het beste zou zijn als Vlaanderen onafhankelijk werd en binnen HELE korte tijd bij Nederland zou willen, waarna Wallonie uiteen zou vallen in losse provincies. Duitse Gewesten naar Duitsland, Luxemburg naar Luxemburg, en dan de rest als confederatie bij NL. Zo'n rompstaatje is makkelijker te veranderen... |
De NVA moet er zeker uit. Dat is het minste wat je kan zeggen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Punt 1: ik zou ook liever niet zien dat Wallonie zich aansluit bij Frankrijk, omdat Frankrijk dan echt een grote bedreiging is! Wallonie moet een eigen land worden, en het liefst maken ze ook hun eigen taal (het Waals). Gelukkig zit Frankrijk niet op Wallonie te wachten...;-) Punt 2: Met 2 1/2 provincie 'kwijt' bedoel ik: geannexeerd door Wallonie, niet verfranst. Daarbij doel ik erop dat de tegenvoorstellen van de Walen vrijwel alleen gebiedsuitbreiding zijn, en wil Leterme ook maar IETS overeen komen met hen, zou hij misschien Vlaamse grond aanbieden als handelswaar. (WAT NOOIT MAG GEBEUREN VOOR AUTONOMIE!) Punt 3: Vlaanderen moet helemaal niet 'z.s.m. bij Nederland'. Dat willen de Vlamingen bovendien niet zo snel (al kan ik me voorstellen dat zo'n 15 jaar na afscheiding van Belgie en Samenwerken met Noord-Nederland veel Vlamingen WEL een hereniging zien zitten). Punt 4: Wallonie zal niet zomaar uiteenvallen (al twijfel ik aan de Duitstalige trouw). Ofwel zoeken ze hun toekomst bij Frankrijk, of ze proberen het zelf. Provincie Luxemburg bij het Gr-Hertogdom is trouwens niet slecht.... Wat denk je hier van? ![]() |
Neen, Wallonie compleet voor Frankrijk behalve Duitstalig gebied.
|
Het front begint al te barsten nu de vLD doorheeft dat haar Vlaamse houding niets oplevert en de LDD op dat vlak veel geloofwaardiger is.
|
Citaat:
Frankrijk wil echt wel groter worden, ik durf te wedden dat zij Wallonie wel willen hebben, alleen al was het maar om zich groter en belangrijker te voelen in Europa en om meer subsidies te kunnen krijgen. Daarbij komt het ze goed uit in het kader van de propagatie van de grote franse cultuur. Wat er met Vlaanderen gebeurt maakt me niet zoveel uit, dat komt toch wel goed. Wallonie is in dat opzicht veel belangrijker. |
Citaat:
|
Citaat:
Kortom, het hangt allemaal van Leterme af. Wil hij nog door met Belgie ofniet? Hoe zal BDW zich opstellen? Zal hij aan z'n eisen blijven vasthouden met de kans dat Vlaanderen onafhankelijk wordt aan de ene kant en de kans dat CD&V hem eruit wipt aan de andere? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
"Operatie N-VA buiten" is ingezet, op de Barricade weten ze het zelf ook. Open VLD zou zelfs liever de PS en de SP.a meenemen dan de N-VA.
Nogmeer, Milquet is bereid toegevingen te doen, in een regering zonder N-VA. De koning heeft dan ook aangedrongen bij Leterme om "dit scenario sterk te overwegen". PS: geen fantasiekes, het is het laatste inside nieuws uit Brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien zou de meerderheid langs Vlaamse kant in de kamer wel enorm nipt worden (of zelfs onmogelijk, zijn er 5 of 6 N-VA-verkozenen?) EDIT: 5 N-VA'ers, 25 CD&V'ers en 18 VLD'ers. Dus niet voldoende voor een meerderheid in de Nederlandstalige taalgroep zonder N-VA. |
Citaat:
Indien CD&V NVA aan de deur zet kan er terug een toenadering komen met LDD en dan wordt NVA-LDD groter dan CD&V, want dan is het ook voor een VB aanvaardbaarder om op NVA te stemmen. |
wat levert Wallonië op aan Duitsland of Nederland ?? behalve de schuld en de armoede ??
die laatste 2 kan Nederland wel wegwerken ...... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be