![]() |
Brussel: groepsverkrachting
In de zondag ( 26/08/2007 ) stond er een artikel dat er 2 Lennikse meisjes ( 15 en 16 ) verkracht geweest zijn door 6 jongens. De daders zijn vermoedelijk ook 16 jaar oud. Dit gebeurde in de buurt van het Zuidstation.
Iemand die hier meer over weet? Bron: http://makr.roularta.be/epaper/ShowV...editieCode=124 blz. 4 |
Vorig jaar en het jaar daarvoor waren er soort gelijke voorvallen in onze veilige staat .
|
Zie ook:
Citaat:
|
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies. |
Spijtig van hun naïviteit, zou ik zeggen op basis van dit artikel.
Dat ze die idioten maar vinden. |
De berichtgeving in het Nieuwsblad is wel iets anders:
Minderjarige meisjes slachtoffer van groepsverkrachting BRUSSEL - Twee meisjes van15 en 16 jaar oud zouden donderdagavond het slachtoffer geworden zijn van een groepsverkrachting. De daders zouden zes jongens zijn die eveneens niet ouder dan 16 zouden zijn. Het Brusselse parket bevestigt mediaberichten hierover. De twee slachtoffers kwamen uit Lennik en hadden aan het Brusselse Zuidstation afgesproken met een vriend. Toen die niet kwam opdagen, bleven de meisjes nog even wachten en werden ze aangesproken door een groepje van zes jongens die hen voorstelden iets te gaan drinken. De meisjes gingen daarop in. De jongens brachten hen evenwel niet naar een van de stationscafés maar naar een leegstaand pand aan de Bergensesteenweg. Daar werd er alcohol gedronken en vermoedelijk cannabis gerookt. Toen de meisjes zich niet meer konden verdedigen, grepen de jongens hun kans en begonnen hen te misbruiken. Het oudste meisje werd door alle jongens verkracht en het jongste over het hele lichaam betast. Na de feiten lieten de daders hun slachtoffers gewoon gaan. Die zwierven enige tijd rond tot een politiepatrouille hen opmerkte op het Barasplein in Anderlecht. Van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor. wle (BELGA) |
De 'naïevelingen'-gedachte wordt bevestigd.
|
Citaat:
|
Geen uitzondering blijkbaar:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...st19092001_014 (je kan enkel de kop lezen maar die zegt genoeg) |
Citaat:
|
Citaat:
|
daarbij, als dat nu 18 en 19 jarigen geweest waren, zou dat dan opeens minder erg zijn geweest ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het ergste is dat door zo'n reactie de daders er niet alleen mee wegkomen - ze hebben ook soms niet eens het inzicht dat ze echt iets misdaan hebben. Maar ik vrees er voor. Ergens op het internet heb ik eens een reportage gezien over Nederlandse jongeren die er een sport van maakten om meisjes zat te voeren, te filmen hoe ze ze verkrachten, en dat dan doodleuk naar vrienden rond te sturen (geil!). Ik denk dat er best wel wat erkenning mag zijn voor de moed van deze meisjes om te vertellen wat hen overkomen is. Niet dat je daar moed voor zou moéten hebben, maar in de praktijk is het precies een beetje anders. |
Citaat:
Daarom permitteer ik me volgende vraag: stel, een mens heeft een dochter van 15, onstuimig, driftig om te ontsnappen en zelfstandig te worden, en ze hangt regelmatig rond in de buurt van grote stations (ze wil zich immers zelfstandig kunnen verplaatsen!). Zou jij aanraden om haar artikels als deze onder de neus te duwen? (Want naar gewone "goede raad" luistert ze toch niet). Ik geraak er maar niet aan uit. Zowel het niet doen als het wel doen lijken me even fout of gevaarlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarom altijd alles willen veranderen tegen de natuurlijke gang van zaken? |
Citaat:
|
Citaat:
Een meisje van 15 hou je niet in je achtertuin. Dat is geen hond, maar een hongerig schaap dat zich niet snel laat tegenhouden om haar honger met steeds weer nieuwe dingen te stillen. Met jouw idee zou je de klok rond chauffeur mogen spelen, en dan wil ik nog 'es zien of jouw dochter zich zo'n chaperonage zou laten welgevallen. |
Citaat:
maar ik zou nen toffe pa zijn hé. |
Citaat:
|
Citaat:
een verkrachting is en bljift immoreel, zoveel is duidelijk dat die meisjes meegegaan zijn met die jongens, is op op zijn zachtst gezegd nogal dom en vooral naief. ik durf er zelfs aan te twijfelen of ze echt wel naief geweest zijn, een meisje van een jaar of 16 is toch al lang zo naief niet meer ? ik ga er vanuit, dat de meisjes, met zin zijn meegegaan om iets te gaan drinken en dat het daar uit de hand gelopen is. het is en blijft een triestige zaak, zoveel is duidelijk. |
Citaat:
Ken jij Brussel zowat? Ik ga immers verhuizen naar de cuerensstraat en ik vroeg mij af hoe de buurt ginds is. Mijn vriendin zal immers de metro pakken alleen en via sint katelijne naar daar wandelen. Denk je dat dat te doen is? |
Citaat:
|
Citaat:
eens zien of ge met uw methoden als vader niet zult falen. |
Citaat:
Een goeie raad, KG, doe de wandeling van het metrostation tot daar een paar keer op een avond na 21u. Als je vriendin zich dan op haar gemak voelt, is het een goede keuze. |
Citaat:
ze zijn het niet waard hun kroonjuwelen te behouden als ze er enkel maar misdrijven mee kunnen begaan, ..... chemische of mechanische castratie ? ik pleit voor de onverdoofde, mechanische castratie ( met schaar, mes, etc.) een beetje onze ontwikkeling onwaardig misschien, mr een chemische is niet pijnlijk genoeg, en aangezien een verkrachting allesbehalve pijnloos en aangenaam is en de slachtoffers er dikwijls levenslang de gevolgen van dragen, kan de straf niet pijnlijk, efficient en definitief genoeg zijn, ...... :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Het is een beetje Russische roulette, ziet ge. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor je antwoord! |
Citaat:
Tja, na verloop van tijd loopt dat meestal wel goed. Ik heb een aantal vrienden die in Molenbeek wonen en naar hen wordt geen vinger uitgestoken, maar de eerste maanden was het wel niet voor de hand liggend. Autochtone Belgen vormen een absolute minderheid. Hopelijk beschik je niet over een blitse wagen van minder dan 4 jaar oud.;-) |
Citaat:
Op dit forum zit een poster die in die buurt ooit zijn eerste Brusselse flat huurde en korte tijd nadien besliste om op te krassen. Misschien komt hij het hier zelf wel uitleggen. :-) |
Citaat:
|
|
Citaat:
Nu, het ligt er wel in de buurt van het appartement waar één mijner vrienden woont (overkant van het kanaal). Hij heeft reeds tot treurens toe vermeld dat hij gelukkig is dat hij een man is en dat hij meer dan 1.80 m meet.;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be