![]() |
Er wordt druk gedebatteerd over het wetsvoorstel aangaande het homohuwelijk, binnenkort volgt de stemming. Eindelijk zou ik zeggen, na véél palaveren komt het er dan toch. Senator Martin Taelman (VLD) heeft vanmorgen in de Senaat daarover al een volledig betoog gedaan, waarin ze het homohuwelijk beschouwt als een individueel grondrecht.
Een zinnetje vond ik echt héél treffend: VLD marchandeert niet over wat wij als individuele grondrechten beschouwen. Als liberalen zijn we van mening dat elke persoon, ongeacht zijn of haar sexuele voorkeur, gelijke keuzemogelijkheden moet hebben. De keuzevrijheid om dit huwelijk al dan niet aan te gaan staat voor de liberalen dan ook centraal. Hopende dat de CD&V dit huwelijk ook goedkeurt, zal dit met een overweldigende meerderheid goedgekeurd worden. Langs Vlaamse kant stemt het Blok uiteraard tegen om gekende redenen, langs de Waalse kant zijn dat de Christendemocraten, het is wel nog uitkijken naar de reactie van de Waalse liberalen hoe ze zich zullen gedragen in dit dossier. |
Die stilte van de mensen die het enige tijd geleden nog zo zeker wisten te zeggen dat het er niet zou komen, dat het niet goed lag in deze regering is ronduit overweldigend. Te lastig om toe te geven misschien of gekrenkt in je eer? Een persoon zou me zelfs aan mijn woorden herinneren, wel waar wacht je op!
|
Absolute voorstander van het homohuwelijk, bartje! :D
|
Ik ben daar radicaal tegen, aangezien homoseksuelen niet lijken te beseffen dat de mens gemaakt is voor zich voort te planten. En zeker niet om andere mannen hun aars schoon te vegen?
|
Zeker geen voorstander van, dat ze de keuze maken om zo te zijn tot daar toe, maar het huwelijk gaat me iets te ver.
|
Citaat:
De rest is onvruchtbaar door jeugd, ouderdom, ongeval, toeval, geaardheid, vrijwillige sterilizatie enz. Van die kleine minderheid die als voortplanter (m/v) kan functioneren, zijn er dan nog zeer weinig echt geschikt om hun nakomelingen een deftige opvoeding te verzekeren. Het is dus volkomen uit de lucht gegrepen dat de mens ervoor 'gemaakt' is. Het is louter één van de toevallige mogelijkheden van onze levensvorm. Citaat:
Wat heeft dat met samenlevingsvormen m/m of v/v te maken? |
Citaat:
?!?!?!?!?!? U bent een kenner? ;-) :lol: Zoals ik al zei op een ander forum: Het gaat hier om LIEFDE. Twee mensen die elkaar vinden en die besluiten een leven met elkaar te delen. Of dat nu een man en een vrouw, een man en een man of een vrouw met een vrouw zijn, wat maakt het toch allemaal uit? Die mensen zien elkaar graag, verdorie! Wie zijn wij dan om te zeggen hoe iemand anders zich moet voelen!? Wie zijn wij om het geluk van andere mensen te ontnemen!? Waar halen wij dat recht!? FREE YOUR MIND |
Het huwelijk dient om zich voort te planten hoor ik van véle tegenstanders. Wel dan mogen onvruchtbare koppels, koppels die geen kinderen wensen te krijgen ook niet huwen hé...
En dat van die aars... oh zielig gewoon enorm zielig. HEt draait om liefde echte liefde, respect, genegenheid, geborgenheid. En mag dat nu aub ook met m/m en v:v. Ja toch. Als 2 mensen elkaar nu graag zien en dat wensen te bevestigen met een huwelijk, niets is toch mooier? En de homofoben beginnen in een absolute héél kleine minderheid te komen, gelukkig maar zou ik zeggen. En aan allen die hier zo positief doen over homo's. Thanx, is een echt hart onder de riem. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij gaan ze er zelfs fiscaal nog een ferm stuk slechter van worden. Maar ik vind dat iedereen recht heeft op zijn stommiteiten. Ik bega die al bijna 20 jaar. :twisted: :P 8) :lol: |
Citaat:
We zijn dieren en dus is onze missie de voortplanting. Zijn de lagere diersoorten reeds van die missie op de hoogte gesteld? |
Citaat:
Innige deelneming, SS, ik ken er zo nog! |
'k vind toch dat er iets mis is met de homofiele bevolking, niet dat ik iets op tegen homohuwelijken heb (integendeel--->meer meisjes voor mij).
Het is echter bewezen dat bij het merendeel van de homofiele bevolking, deze aandoening (zo zou ik het toch noemen) onstaan is door overmatige stressatie van de moeder tijdens de zwangerschap, dit zou leiden tot een probleem in de hersencentra en dit zorgt ervoor dat het kind zijn hormonenontwikkeling extreem obsceen verstoord wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat mij nu gedacht hebben dat zulks niet doen de reden van onze hogere ontwikkeling was............. |
Citaat:
Er zullen wel weer mensen zijn die zeggen dat België achterloopt bij Nederland, maar ook hier vind ik dat elk land dat afzondelijk moet beslissen en alleen de inhoudelijke argumenten moeten worden gebruikt. Anders heeft België toch nog heel wat in te halen, want Nederland had al bijna een homoseksuele minister-president, wat ik in België nog niet zo gauw zie gebeuren. Hou het dus bij de inhoud, dat zal zeker weten genoeg argumenten opleveren vóór goedkeuring. |
En kijk aan, het is ruimschoots goedgekeurd in de Senaat met 46 tegen 15 stemmen volgens de VRT-Teletekst. "België is het tweede land dat een dergelijke wet goedkeurt", maar "het voorstel moet nu nog wel eerst naar de Kamer". Beetje tegenstrijdig, maar goed, het schiet in ieder geval op.
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk juist dat wat de mensen van dieren onderscheidt is dat we een meerwaarde aan het leven hechten.(sommige onder ons dan toch) Los-staande van onze 'oer'driften. Citaat:
In het huwelijk treden is daarentegen wel een keuze, een keuze die holebi's tot nu toe niet hebben. Trouwens, het enige fundamentele verschil tussen het al bestaande samenlevingscontract en het wettelijk huwelijk slaat op adoptie. En hier zal in het geval van holebi's zelfs een aparte wet op komen.(als ik me niet vergis) Dus wordt er in feite gewoon gestruikeld over de term "huwelijk"? Belachelijk toch, niet? Citaat:
|
Citaat:
Maar allé toch goegekeurd met een héél grote meerderheid, prachtig zou ik zeggen! Allé die stilte van sommigen is hier gewoon oorverdovend, die enkele weken geleden nog zo goed wisten dat het er niet zou komen. Wel toen wist ik het wel al, en doordat ik het dan ook zei was dan ook dat ik het met 200 % zekerheid kon zeggen. |
Citaat:
Door de stilte van de tegenstanders is het feest des te groter voor de voorstanders. Maar het staat dan weliswaar 3-0 (46-15), de tweede helft moet nog gespeeld worden... |
Citaat:
Elk levend wezen op deze aardbol (de mens even buiten beschouwing gelaten) is instictief aangelegd om zich in eerste instantie voort te planten. Een dier berust zuiver op zijn instict, net zoals in geval van leven en dood een dier eerst aan zijn eigen leven denkt. Bij de voortplanting is dit dus ook zo, zij planten voort omdat "in hun genen zit" zeg maar... Citaat:
Waarom is ons NUT dan anders dan de andere dieren? Omdat wij zogezegd 'hoger ontwikkeld' zijn? Omdat wij anders en beter zijn? Niks van, lariekoek en apekool! De bedoeling van elk levend wezen is in eerste instantie zich voort te planten. Logisch, toch? Maar volgens jou is dit dus niet zo... wat is dan volgens jou wel het nut van het leven, einstein? soit, terug ter zake Ik ben eigenlijk geen echte tegenstander van het homohuwlijk. Ik heb niets tegen homo's, dat ze doen wat ze willen, maar liefst uit mijn buurt... |
Citaat:
|
Citaat:
iedereen doet wat hij/zij niet laten kan. Mijn goedkeuring hebben ze daarvoor zelden nodig en het kan me daardoor ook weinig schelen Hetzelfde met homifilie, mij kan het niets schelen dat mensen homofiel zijn, sommige homofiele mensen zijn zelfs zeer sympathieke personen. Maar ik distancieer me liefst van hun homoseksuele uittingen... als je begrijpt wat ik bedoel? |
Citaat:
|
Citaat:
Heel vaak wordt een vraag als dom beschouwd, wanneer men er geen pasklaar antwoord op heeft. Gewoon toegeven dat je iets niet weet, is geen affront hoor. Het siert je zelfs. :wink: Citaat:
Citaat:
Je mag er niet voetstoots vanuitgaan dat een dier denkt, enkel en alleen omdat 'denken' tot je eigen begripswereld behoort. Citaat:
Mag ik je verder wel volkomen ernstig nemen? :wink: Gesteld dat het bij ieder van ons in de genen zit, dan waren verschijnselen zoals gewilde kinderloosheid toch niet aan de orde? Iets wat trouwens ook bij dieren voorkomt. Observeer maar de hamsters, de black mollies etc. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar zit dan jouw probleem i.v.m. hun niet procreatief bezig zijn met sex? |
Citaat:
-----> Ik beschouw dit echter wel als een aandoening (even erg dan kanker of aids) trouwens homosexuelen zijn de grootste verspreiders van het aids virus in de westenlijke wereld |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk denken dieren niet wanneer ze instinctief bezig zijn, maar dit woord maakt de zin veel meer verstaanbaar. Citaat:
natuurlijk zit het niet in hun genen, maar in hun instinct. maar opnieuw heb ik dezelfde commentaar als bij het vorige. Het maakt mijn zin het meer duidelijk! En dat over hamsters die ongewild kinderloos zijn -> mislukkelingen heb je altijd! Citaat:
Citaat:
Ooit al van context gehoord? Dat je woorden in de context vaak anders moet lezen dan ze werkelijk geschreven zijn?? Mss wordt het eens hoog tijd daarvoor... Citaat:
Citaat:
Ik merk aan je reactie dat je overal een woordje uitleg bij nodig hebt. Je komt over als een vrij dom en naïef persoon, met alle respect. Hopelijk ben ik nu duidelijker als daarjuist en realiseer je wel dat mijn standpunten vrij goed geargumenteerd zijn. |
Tot mijn grote vreugde zitten hier dus blijkbaar homoliefhebbers. Angstwekkend vind ik dat, we mogen wel verdraagzaam zijn, maar we hoeven niet alles te pikken. Homoseksualiteit is daar één van, het is tegennatuurlijk, vroeger werd men afgemaakt voor deze misdrijf/ziekte.
Tevens ga ik volledig mee in de standpunten van secue, en is de persoon die daar tegen in gaat idd extreem hard met de homowereldgerelateerd, moet dringend een cursus Nederlands voor allochtonen gaan volgen en is tevens de meest domme en naïeve persoon ooit. |
Citaat:
Wettelijk gezien is het geen misdrijf, en medisch gezien is het geen ziekte. Dit zijn feiten, die heel wat straffer zijn dan jouw mening. Trouwens, homofobie is WEL een ziekte, net als alcoholisme, racisme, enz... Citaat:
|
Citaat:
Je kunt nu natuurlijk repliceren met : en wat met de kinderen die hun vader of moeder verloren hebben of de kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn ----> is het niet algemeen gebleken dat deze kinderen aan dit gebeuren en zeker onderbewust trauma overhouden (in het bijzonder bij jonge kinderen), dat ook voor problemen zorgt in hun groei naar volwassenheid en sociaal en sexueel contact. |
Homoseksualiteit is zelfs egoïstisch
Ze laten anderen het werk doen om hun soort verder te laten bestaan |
Ik geef het op, hier heerst te veel ignorantie.
|
Citaat:
Je weet dat het niet de bedoeling is dat een man een relatie heeft met een man. Zie maar eens naar het lichaam van een vrouw, het is gewoon duidelijk dat man en vrouw voor elkaar gemaakt zijn, en niet man en man. Daarom is er nu ook zoveel heisa rond... Feiten zijn wat het is, een man is gemaakt voor de vrouw en omgekeerd. Maar homo's vertegenwoordigen niet de bedoeling van het leven op aarde. Met alleen homo's op deze wereld worden wij met uitsterven bedreigd, dit klinkt nu wel heel extreem. Maar als je deze wet gaat goedkeuren is het een stimulant om homo te worden, en daar sta ik absoluut niet achter!! |
We zullen dan maar afsluiten met een korte en correcte slogan: HETERO POWAH
|
Citaat:
Homofobie is één van die meningen, het is tegennatuurlijk, binnenkort zal men waarschijnlijk worden opgenomen in inrichtingen voor deze ziekte. Tevens ga ik volledig mee in de argumenten rond het homohuwelijk, en is de persoon die daar zonder gefundeerde argumenten tegenin gaat waarschijnlijk iemand die extreem hard met fundamentalisten is gerelateerd, die dringend een integratiecursus moet gaan volgen omdat hij fors achter loopt en een van de meest bekrompen en intolerante personen is die er nog over zijn. Tevens wil ik nog even kwijt dat ik niet homoseksueel ben en geen enkele band heb of ooit heb gehad met homoseksuelen. Van degenen die zich aangesproken voelen tot bovenstaand betoog weet ik alvast hoe zij hun eigen ideeën omschrijven. :wink: |
Citaat:
Niemand las me ooit die oekaze voor. Wie deelt het de 'lagere' diersoorten mee? (Kijk eens aan, weer een 'domme' vraag :wink: ) Citaat:
-------------------------------------- Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je spreekt jezelf weerom tegen. Ik ga stoppen met u ernstig te nemen. Dergelijke inconsequenties op een paar minuten tijd, geven mij het gevoel dat ik beter tegen mijn vissen argumenteer. Die hebben trouwens niet de behoefte zich voort te planten........ --------------------------------------------- Citaat:
Citaat:
Hoewel, argumenten? Ik vind er geen. Je herhaalt uittentreure dat voortplanting instinct is, (al dan niet) in onze genen zit, ons doel is......, zonder ooit maar iets constructief aan te dragen dat die beweringen staaft. Citaat:
Ik wacht vol spanning. Hoewel....... :roll: Citaat:
Te merken aan jouw ijzersterke argumentatie heeft het trouwens weinig zin om jou dat te proberen diets maken. Citaat:
Was jouw suggestie 'Einstein' dan als een giller bedoeld? Citaat:
Maar eigenlijk zijn onze domheid en naïeviteit geen relevante zaken die deze discussie extra waarde verlenen. Citaat:
Je herhaalde slechts jouw initïele beweringen. Citaat:
|
Haha, is goed, ik denk dat ik met mijn standpunten echter wel de mensen heb bereikt die ik heb willen bereiken.
Over het feit dat ik mezelf tegenspreek... ik maakte de zin duidelijk leesbaar, als je een beetje logisch nadenkt dan ga je de conclusie's trekken die ik daarjuist al opbracht. Maar goed, jij dus niet... |
en elke keer komt het weer op hetzelfde neer ....
het gaat hier alleen over het homo-huwelijk niet over het feit of ze al dan niet kinderen mogen opvoeden wat heb ik hier allemaal gehoord :arrow: de mens is gemaakt om zich voor te planten, wel dat ze dan maar eens een clausule in het hetero-huwelijk inlassen dat iedereen die trouwt ook kinderen MOET krijgen sommigen gaan hier op reageren met "ze moeten dat nt, ze mogen dat, ze kunnen het" -> maw ze hebben dus een keuze wel laat de keuze om in het huwelijk te treden dan ook aan holebi's mr jullie hebben zeker liever dan homo's trouwen met een vrouw en vice versa en dat ze dan vreemd gaan, goede redenering! :? :arrow: ook nog iets dat een man en een vrouw voor mekaar gemaakt zijn, ze passen in mekaar ok daar heeft u gelijk in, mr dus u trouwt louter met een vrouw, omdat jullie zo mooi in mekaar passen :? :arrow: zelf ben ik bi, en ik zal u zeggen ik trouw niet, jamais, nu ja het valt te zien, tegen dat ik ga trouwen, met een man of vrouw i don't care, zal het homo-huwelijk er al wel zijn, ik ga eerst zien wat me financieel het beste uitkomt, je hebt echt geen vodje papier nodig om elkaar graag te zien, dat is MIJN mening, ik vind dat iedereen recht heeft om te trouwen waarom zouden holebi's wel belastingen enzo moeten betalen, mooi hun steentje bijdragen, mr ze zouden niet mogen trouwen toch absurd holebi's zijn meestal hoogopgeleide mensen met een hoog inkomen, het komt toch voor jullie en de staat beter uit als die mogen trouwen, brengt meer op dan dat ze het nt mogen hoor mr daar gaat het niet om ik vind gewoon dat iedereen de keuze moet hebben we leven toch in een democratie en dan ff in gaan op het kinder-thema iemand zei dat kinderen uit 1 oudergezinnen er trauma's aan over houden, ik betwijfel dit ten zeerste, mr als dit zo is, neem die kinderen dan af! holebi's mogen volgens u geen kinderen hebben, awel neem dan ook de kinderen van eenoudergezinnen af, als ze toch een trauma gaan krijgen, absurd hé, wel zo is ook uw stelling |
Citaat:
Nederland is op dit vlak, denk ik, veel progressiever en open-minded. Vlaanderen zit nog te veel onder de kerktoren. "Kijk daar! Twee homo's! Kom dat zien!". Gewoon belachelijk, achterlijk en vooral: geweldig onverdraagzaam. Ik ben eens benieuwd wat al de homofoben hier aanwezig zouden doen als ooit jullie zoon afkomt met de boodschap "ik ben homo, papa". Ga je je zoon dan op straat zetten? Of laten opnemen in een ziekenhuis? Komaan zeg achterlijk volkje!!! FREE YOUR MIND Wat mij betreft mogen ze alle homofoben in een instelling steken. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be