![]() |
Moet het verkeer gedereguleerd worden?
Dereguleren! Hoe rapper, hoe liever!
Citaat:
|
woehahaha ik haalde als fietser 100% ...alez ik zit bij de meerderheid die zich veilig voelt ...soms.
* kwil nen fiets mé blinkende zwaarden aan wederzijde :-D De regel u watteu ?! deregulering ah zo ;-) |
rapper ?!
rapt men hier ergens ? :-) |
Het verkeer moet afgeschaft worden, het is veel te gevaarlijk en te ongezond, zowel op lokaal vlak als op wereldschaal.
|
Voor mij mogen er terug paadjes door de brousse aangelegd worden. We kunnen al beginnen met de brousse zelf dus terug aan te leggen (hier en daar, bv aan de luchthaven Deurne en andere luchthavens).
|
kunnen we niet nog ietske verder dereguleren zodat we ongestraft kraaiepoten op de weg kunnen strooien?
|
Ik denk dat het maar een tijdelijk effect is, Heftruck. Maar goed.
|
Ik heb zoiets van "het verkeersreglement is een noodzakelijk kwaad", je kan namelijk niet zonder.
Want ik stel vast dat sommige mensen, die het reglement helemaal niet goed meer kennen, toch erin slagen om jaaarenlang ongevalvrij te rijden. Verkeersveiligheid zit dus veel meer tussen je oren dan in het boekje ... |
Citaat:
Ik zou de meest gevaarlijke toeren moeten uithalen in mijn gemeente indien ik mij aan het verkeersregelement zou houden. Doe ik dus niet. Ik steek over waar en hoe ik het 't veiligst ben, ongeacht wat 't verkeersregelement mij gebiedt. |
Blijkbaar wel een duur initiatief ...
Citaat:
En van waar komt dat geld dan eigenlijk ? De bijhorende foto mocht er ook bij hoor Heftruck ;-) |
Citaat:
|
De regels wegdoen lijkt me toch niet echt slim ...
Nieuwe regels ... Er zijn er al zoveel dat men er helemaal niet meer aan uit kan ... (de voorang van rechts was al een goed voorbeeld overlaatst) ... Beter zou het zijn om de volledige verkeerswetgeving in één keer te vereenvoudigen ... Veel regels er gewoon uitgooien , en er betere nieuwe voor in de plaats geven ... Door zoals nu constant aan te passen en te veranderen is het een hopeloze warboel geworden ...:? |
Da's al lang één van mijn stokpaardjes. Ooit was ik in Malta en voor een toerist leek het verkeer daar nogal "gevaarlijk". Tijdens een rondleiding begon ik er met de gids over (een Nederlandse die daar al heel lang woonde) en die vertelde me dat er op een heel jaar "slechts" dertien dodelijke ongelukken waren gebeurd. Ik schrok me een bult omdat het eigenlijk niet strookte met wat ik dacht dat het zou zijn maar nadien begon ik het rijgedrag te observeren en wat me opviel was dat er inderdaad veel minder regels waren (en als die er al waren werden ze niet nageleefd en ook niet vervolgd). Wat me nog het sterkst opviel was dat er daar veel meer oogcontact was tussen de bestuurders, waarschijnlijk als gevolg dat de verkeersregels helemaal niet van tel waren.
Hier is dat allemaal anders. Oogcontact is er nauwelijks vermits de voorrangsregels gewoon klakkeloos worden naar voren geschoven. Als men van rechts komt moet die van links maar wachten, als een voetganger plots oversteekt moet de automobilist maar remmen ... Ik denk dus dat verkeersregels ons eerder "in slaap sussen" |
Moet ik me dan een plaats voorstellen als de Perefrique rond Parijs ???
Waar je met een vrachtwagen kan kiezen tussen "doodsangsten " uitstaan , of er mee invliegen en hopen dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen ??? |
Citaat:
|
'k Vind trouwens die perefirique niet relevant voor "het verkeer".
|
Citaat:
|
Het oostblok kan dat wel gebruiken, op twintig vierkante meter, twintig dezelfde borden, dat zie je dus echt eh!:?
|
Citaat:
It's a small world after all. |
Er zijn veel te veel verkeersregels. Als je je aan alle mogelijke regels moet houden, kan je gewoonweg beter binnenshuis blijven.
Snelheidsbeperkingen in een bebouwde kom en rond scholen, tot daar aan toe, maar die van de autosnelwegen vlogen eruit bij me. Vooral op de rustige uren en weekends zou er geen zijn van me. Die zich te pletter willen rijden, doen dat evengoed tg 120 km/u. Die flitspalen daar ook, die dienen enkel om de staatskas wat te spijzen. Anders hadden ze de auto's en motors al wel verplicht met begrenzer laten verkopen. Gooi er voor mijn part al die regeltjes die aangepast worden etc ook maar uit. Niemand die ze nog snapt. |
Citaat:
|
Citaat:
Groot gelijk, afschaffen die handel de staat wordt al rijk genoeg van het eigen volk ! In bepaalde landen zijn GEEN verkeers regels en daar gebeuren haast GEEN ongevallen WEL als je met de fiets bent zoals vandaag WEER een fietser dood ....deze keer was het een koereur . |
Citaat:
Het is er veiliger omdat er veel minder verkeer is en omdat de wegen over 't algemeen in een ongelooflijke slechte toestand verkeren (behalve in de toeristische streken)... Als men hier zoals in Malta moest rijden.... gegarandeerd minstens 10x meer doden... :-P |
Citaat:
Toch ben ik van mening dat verkeersregels er wel moeten zijn maar dan eerder in beperkte mate. Hier heeft men een overreglementering en dat heeft als resultaat dat de mensen eerder rekening houden met de reglementen dan met de andere bestuurder of weggebruiker. |
Niet alleen in het verkeer, maar in quasi alles in deze sissiestaat is de bemoeienis van Vadertje Staat overdreven. Op de onnozelste kruispunten staan lichten, de wildgroei van verkeersremmers is niet meer te beschrijven, de snelheidsbeperkingen vergen meer aandacht van een chauffeur dan het verkeersverloop zelf,... allemaal factoren die het verkeer er zeker niet veiliger op maken. Schaf die agressieve inmenging van het staatsapparaat af en alles loopt vlotter. We zijn al méér dan een brug te ver.
|
Citaat:
Als er geen regels meer zijn die je moet volgen, heb je natuurlijk zelf de verantwoordelijkheid over je veiligheid en moet je meer uitkijken naar wat de ander zal doen. Maar of het effect blijvend is vraag ik me wel af: in China bijvoorbeeld zijn ook nog geen verkeersregels ... Toch, als je alles giet in protocollen die strikt moeten uitgevoerd worden ontmenselijk je een situatie, terwijl niet alle situaties protocoleerbaar zijn en degene die dan het best de situatie zou moeten kunnen inschaten de mens die zich in die situatie bevindt is. |
Citaat:
|
Citaat:
De infrastructuur is volledig mismaakt in België. Nederland is op dat vlak jaren voor op België. Vooral wat de fietspaden betreft. |
Citaat:
|
Ik heb het hier al ooit gezegd.
De brandstofprijzen naar beneden en rijbelasting en verzekering betalen volgens het aantal kilometers dat je hebt gereden. Dat gaat perfect d.m.v. een zwarte doos. Wedden dat de files zichzelf opheffen ? Maar WIL onze staat die files wel weg ? Ik vrees van niet. Het meerverbruik van filerijden spekt de staatskas. Dus te rap : geflitst worden, te traag, meerkost brandstof en dus wéér winst voor de staat. Da's een mes dat aan twee kanten ..... Of is er iemand naief genoeg om te denken dat iemand dan ook maar een beetje om onze veiligheid denkt ? Het gaat om geld. Niks anders. Daarom zijn er zo'n stomme wetgevingen inzake verkeer... |
Citaat:
Het is een zaligheid om daar te fietsen ! |
Ach WEERAL 5 wijven 3 bruin en 2 belgen deze week van het fietspad gefloten en aangereden ....deze keer met koersfiets en ik had niets de rest had geen pijn TIJDELIJK en normaal geniet ik hier absoluut niet van maar deze week ' genoot ' ik ervan te weten da AL die MENSEN minstens 3 dagen blauw plekken hebben .
Zullen is zien hoe snel Antwerpen disiplinair wordt & voor de flikken heb ik ook al een oplossing :-D of 3 . |
Citaat:
;-) |
Citaat:
Misschien kan Amerika ons overschotten C4 geven ....ah ja hé die hebben toch genoeg geld en gebruiken en misbruiken alles wereldwijd dus kunnen wij da altijd voor iets goed gebruiken hé ....bordjes wegblazen en andere rommel op en rond de straat ...politiekantoo..nee da mag ni dju alez ja is mor een idee hé ;-) kostprijs nen prior zegel of 2 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verkeersreglement moet opnieuw vereenvoudigd worden en de politiek moet afstappen van zijn autofobie.
|
Citaat:
|
Verkeersregels zijn in zekere zin "interne regels", opgesteld door de eigenaar van het verkeersnet - in ons geval de staat.
Als ik morgen een autosnelweg aanleg op mijn eigendom, dan staat het mij in principe vrij om een ander verkeersreglement in te voeren, zoals "iedereen moet links rijden". Ik weet niet of er vanuit 'zuiver' libertarische hoek goede argumenten aan te voeren zijn om de verkeersregels aan te vallen, behalve dan te zeggen dat straten beter geprivatiseerd kunnen worden. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be