Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Baron Eddy Merckx is en blijft Belg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95526)

gm10 27 september 2007 22:57

Baron Eddy Merckx is en blijft Belg

Aan het huis van oud-wielrenner Eddy Merckx prijkt de tricolore vlag in vol ornaat. Een bewust statement, zo blijkt, want ‘baron’ Merckx ‘voelt zich meer dan ooit Belg.
‘Ik ben tegen die separatistische uitspattingen van Vlaanderen’, laat hij weten. ‘Ik mag dan al een Vlaming van oorsprong zijn, ik heb school gelopen in het Frans. En dat was een verrijking. Toen men mij destijds na een wedstrijd vroeg of ik Vlaming of Waal was, antwoordde ik altijd Ik ben een echte Belg. En zo voel ik het nog altijd aan.’

Jazeker 27 september 2007 23:01

*zucht* hier ook al.

C uit W 27 september 2007 23:03

En ik ben een banaan.

Dronkoers 27 september 2007 23:05

dag banaan! :-D

Den Ardennees 27 september 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2961865)
En ik ben een banaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/BANAAN

Citaat:

BANAAN of Beter Alternatieven Nastreven Als Apathisch Nietsdoen was een politieke partij in Vlaanderen.
In de golf van politiek protest die België in de jaren '90 beroerde, ontstonden verschillende partijen die door de media als niet erg serieus werden beschouwd. Een daarvan was BANAAN, dat samen met WOW voortvloeide uit het grotere ROSSEM.
Eisen van deze partij waren een basisinkomen voor iedere volwassene en de verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op verbruik. Financier was onder andere Roland Duchâtelet, die later een meer mediagerichte partij stichtte met hetzelfde programma, Vivant, die intussen een kartel vormt met de VLD.
De partij BANAAN nam enkel deel aan de verkiezingen van 1995 en behaalde toen 40.098 stemmen (0,7%). Hierna werd de partij opgedoekt, maar veel van de leden zag men later terug in de nieuwe partij Vivant. Uit BANAAN kwam ook nog een kleine partij voort in Brussel met de naam Tarte.
ik herinner me vooral hun verkiezingsslogan: "wees niet de peer, stem banaan!" :lol:

Pietje 27 september 2007 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 2961852)

Aan het huis van oud-wielrenner Eddy Merckx prijkt de tricolore vlag in vol ornaat. Een bewust statement, zo blijkt, want ‘baron’ Merckx ‘voelt zich meer dan ooit Belg.
‘Ik ben tegen die separatistische uitspattingen van Vlaanderen’, laat hij weten. ‘Ik mag dan al een Vlaming van oorsprong zijn, ik heb school gelopen in het Frans. En dat was een verrijking. Toen men mij destijds na een wedstrijd vroeg of ik Vlaming of Waal was, antwoordde ik altijd Ik ben een echte Belg. En zo voel ik het nog altijd aan.’

Zo moesten er meer zijn.8-)

Dronkoers 27 september 2007 23:20

Die titel "baron" zal teveel opleveren zeker? ;-)

Jazeker 27 september 2007 23:22

Pietje heeft nog altijd geen titel gekregen :(

Dronkoers 27 september 2007 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2961918)
Pietje heeft nog altijd geen titel gekregen :(

Komt wel, voor "laatste Belgische voorvechter" ofzo ;-)

Jazeker 27 september 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2961924)

De laatste der Belgicanen. :lol:

MaGNiFiCaT 27 september 2007 23:32

Citaat:

Deze houding is zijn titel waardig.

Dronkoers 27 september 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2961936)
Deze houding is zijn titel waardig.

of: zijn titel laat hem zo'n dingen zeggen ;-)

MaGNiFiCaT 27 september 2007 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2961924)

Nééén, dronkoers!!! Jij ook toch niet?!?:-o Ben jij nu ook al besmet met de anti-België-gevoelens-epidemie? Het forum is echt slecht!:cry:

;-)

Dronkoers 27 september 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2961942)
Nééén, dronkoers!!! Jij ook toch niet?!?:-o Ben jij nu ook al besmet met de anti-België-gevoelens-epidemie? Het forum is echt slecht!:cry:

;-)

Euhm, al voor ik op het forum kwam eigenlijk ;-)

Alleen laat ik dit niet al te veel merken in k&k ;-)

MaGNiFiCaT 27 september 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2961947)
Euhm, al voor ik op het forum kwam eigenlijk ;-)

Alleen laat ik dit niet al te veel merken in k&k ;-)

Slim van je, anders kon je naar mn sympathie fluiten.:x ;-)

Dronkoers 27 september 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2961949)
Slim van je, anders kon je naar mn sympathie fluiten.:x ;-)

...insgelijks :twisted:

;-)

MaGNiFiCaT 27 september 2007 23:56

Citaat:

Pfff, Baron... voor mij blijft hij toch een simpel coureurke.:roll:

hermanvk 27 september 2007 23:59

Citaat:

Baron zegt genoeg, wat mij betreft. Wordt de titel doorgegeven aan de kindjes merckx of is het alleen voor papa???

MaGNiFiCaT 28 september 2007 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2961984)
Baron zegt genoeg, wat mij betreft. Wordt de titel doorgegeven aan de kindjes merckx of is het alleen voor papa???

Neen, de titel is persoonlijk, en dus enkel voor Eddy. Zijn kinderen horen nu wel bij de adelstand, maar dragen geen titel.

Dronkoers 28 september 2007 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2961978)
Pfff, Baron... voor mij blijft hij toch een simpel coureurke.:roll:

Nééén, MaGNiFiCaT!!! Jij ook toch niet?!?:-o Ben jij nu ook al besmet met de anti-België-gevoelens-epidemie? Het forum is echt slecht!:cry:

;-)

evilbu 28 september 2007 00:10

Mja, Eddy Merckx noemt zich een echte Belg en spreekt perfect Nl en Fr, dus dat is inderdaad veel minder hol dan zo een "vrai belge" die het verschil niet hoort tussen Duits en Nederlands.

MaGNiFiCaT 28 september 2007 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2961995)
Nééén, MaGNiFiCaT!!! Jij ook toch niet?!?:-o Ben jij nu ook al besmet met de anti-België-gevoelens-epidemie? Het forum is echt slecht!:cry:

;-)

Onee, ik ben niet beïnvloedbaar. Ik ben daar veel te standvastig voor. :-) (Trouwens, al was ik niet standvastig, toch bleef ik Belgicist, omdat het de meeste rationele houding is.):-)

Het is niet omdat ik nogal kritisch sta om het feit dat hij een titel kreeg dat ik daarom anti-belgisch ben.
Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat Eddy Merckx, ondanks zijn verstandige uitspraak, (en zn titel), toch een gewoon coureurke blijft. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen sympathie heb voor hem, integendeel! Hij heeft bewezen dat hij een groot man is.

gm10 28 september 2007 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2961984)

Hij heeft natuurlijk wel het een en het ander bewezen.

Pelgrim 28 september 2007 11:30

Baronnen en andere adelijke titels zijn per definitie fascisten.

Dus wat den eddy te zeggen heeft kan mij geen zak schelen.

Tavek 28 september 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2962609)
Baronnen en andere adelijke titels zijn per definitie fascisten.

Dus wat den eddy te zeggen heeft kan mij geen zak schelen.

Gij zijt ook tegen het gebruik van Academische titels ? Ongelijkheid op de werkvloer zeker. Ik mag geen Ir. meer op mijn visitekaartje gebruiken omdat ik dan de gewone arbeider discrimineer ?

Want die adelijke titel is niet meer en niet minder, er hangen totaal geen privileges aan vast (zie grondwet).

Dronkoers 28 september 2007 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2962691)
Gij zijt ook tegen het gebruik van Academische titels ? Ongelijkheid op de werkvloer zeker. Ik mag geen Ir. meer op mijn visitekaartje gebruiken omdat ik dan de gewone arbeider discrimineer ?

Want die adelijke titel is niet meer en niet minder, er hangen totaal geen privileges aan vast (zie grondwet).

Waarom moet er per sé "Ir." voor uw naam staan? Dan kan iedereen zien dat ge gestudeert hebt ofzo?

Tavek 28 september 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2962712)
Waarom moet er per sé "Ir." voor uw naam staan? Dan kan iedereen zien dat ge gestudeert hebt ofzo?

Titelatuur gebruiken is binnen universiteiten, onderzoeksinstituten en grote bedrijven de normaalste zaak van de wereld. Het is een duidelijke indicatie met wat voor persoon u te maken hebt. Ik vind het erg handig om mensen in te schatten, zeker jonge mensen.

In de VS bvb, wordt er na de naam vaak MSc, PhD gebruikt.

Dronkoers 28 september 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2962721)
Titelatuur gebruiken is binnen universiteiten, onderzoeksinstituten en grote bedrijven de normaalste zaak van de wereld. Het is een duidelijke indicatie met wat voor persoon u te maken hebt. Ik vind het erg handig om mensen in te schatten, zeker jonge mensen.

In de VS bvb, wordt er na de naam vaak MSc, PhD gebruikt.

Mja, ieder zijn ding, mij interesseert het niet wat voor een titel iemand heeft, ik zeg zelfs nog niet eens meneer/mevrouw... en ik verwacht dat ze mij ook zo niet gaan noemen ;-)

Tavek 28 september 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2962726)
Mja, ieder zijn ding, mij interesseert het niet wat voor een titel iemand heeft, ik zeg zelfs nog niet eens meneer/mevrouw... en ik verwacht dat ze mij ook zo niet gaan noemen ;-)

Natuurlijk !

Overigens even ter zijde: de mensen waar ik het meeste respect voor heb zijn geen idiote Prof. Dr.Ir dinges, maar vakmannen die mijn proefstukjes tot op de nanometer perfect maken !

Pelgrim 28 september 2007 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2962691)

Als gij er voor gestudeert hebt dan moogt gij titelkes gebruiken zoveel gij wilt.

Addelijke titels horen daar niet bij, want die worden uitgekeerd door een instantie die per definitie dictatoriaal is.

Tavek 28 september 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2962796)
Als gij er voor gestudeert hebt dan moogt gij titelkes gebruiken zoveel gij wilt.

Addelijke titels horen daar niet bij, want die worden uitgekeerd door een instantie die per definitie dictatoriaal is.

Nochtans hebben de heren en dames die deze titel ontvangen zich bewezen hoor. Het is niet alsof ze die voor niets krijgen. In frankrijk bestaan ook dergelijke titels (en dat is nochtans geen monarchie), zoals Ridder in de Kunsten en Letteren, of wat was het.

Pelgrim 28 september 2007 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2962801)
Nochtans hebben de heren en dames die deze titel ontvangen zich bewezen hoor. Het is niet alsof ze die voor niets krijgen. In frankrijk bestaan ook dergelijke titels (en dat is nochtans geen monarchie), zoals Ridder in de Kunsten en Letteren, of wat was het.

of zij zich bewezen hebben of niet, is naast de kwestie. Feit is dat het gaat om titelkes die uitgedeeld werden door een dictatoriale instantie. En wie die titels graag in ontvangst neemt, is per definitie een fascist. Alle baronnen en graven en weet ik veel wat in dit land behoren dus tot de cathegorie vijanden van de democratie, waar op gepaste tijd mee afgerekend zal worden.

HAMC 28 september 2007 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2961899)
Zo moesten er meer zijn.8-)

Ik zou zeggen dat van dopinggebruikers er al voldoende zijn nee?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be