![]() |
Baron Eddy Merckx is en blijft Belg
Baron Eddy Merckx is en blijft Belg
![]() Aan het huis van oud-wielrenner Eddy Merckx prijkt de tricolore vlag in vol ornaat. Een bewust statement, zo blijkt, want ‘baron’ Merckx ‘voelt zich meer dan ooit Belg. ‘Ik ben tegen die separatistische uitspattingen van Vlaanderen’, laat hij weten. ‘Ik mag dan al een Vlaming van oorsprong zijn, ik heb school gelopen in het Frans. En dat was een verrijking. Toen men mij destijds na een wedstrijd vroeg of ik Vlaming of Waal was, antwoordde ik altijd Ik ben een echte Belg. En zo voel ik het nog altijd aan.’ |
*zucht* hier ook al.
|
En ik ben een banaan.
|
dag banaan! :-D
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Die titel "baron" zal teveel opleveren zeker? ;-)
|
Pietje heeft nog altijd geen titel gekregen :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Alleen laat ik dit niet al te veel merken in k&k ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
...insgelijks :twisted: ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Mja, Eddy Merckx noemt zich een echte Belg en spreekt perfect Nl en Fr, dus dat is inderdaad veel minder hol dan zo een "vrai belge" die het verschil niet hoort tussen Duits en Nederlands.
|
Citaat:
Het is niet omdat ik nogal kritisch sta om het feit dat hij een titel kreeg dat ik daarom anti-belgisch ben. Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat Eddy Merckx, ondanks zijn verstandige uitspraak, (en zn titel), toch een gewoon coureurke blijft. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen sympathie heb voor hem, integendeel! Hij heeft bewezen dat hij een groot man is. |
Citaat:
|
Baronnen en andere adelijke titels zijn per definitie fascisten.
Dus wat den eddy te zeggen heeft kan mij geen zak schelen. |
Citaat:
Want die adelijke titel is niet meer en niet minder, er hangen totaal geen privileges aan vast (zie grondwet). |
Citaat:
|
Citaat:
In de VS bvb, wordt er na de naam vaak MSc, PhD gebruikt. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens even ter zijde: de mensen waar ik het meeste respect voor heb zijn geen idiote Prof. Dr.Ir dinges, maar vakmannen die mijn proefstukjes tot op de nanometer perfect maken ! |
Citaat:
Addelijke titels horen daar niet bij, want die worden uitgekeerd door een instantie die per definitie dictatoriaal is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be