Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Debat Gerolf Annemans vs Karel De Gucht 3 okt 20u UA R002 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95783)

Anna List 3 oktober 2007 14:52

Debat Gerolf Annemans vs Karel De Gucht 3 okt 20u UA R002

Actueel Debat Gerolf Annemans vs Karel De Gucht woensdag 03 oktober 2007 Gerolf Annemans debatteert deze avond met Karel De Gucht in de UA aula R002 (aan de Rodestraat). Dit debat wordt georganiseerd door LVSV-Antwerpen en start om 20.00u.

zou wel eens boeiend kunnen zijn ...

Zwartengeel 3 oktober 2007 14:57

Sinds wanneer voelt De Gucht zich dan geroepen om in debat te gaan met mestkevers?

Anna List 3 oktober 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2973320)
Sinds wanneer voelt De Gucht zich dan geroepen om in debat te gaan met mestkevers?

misschien moet het land gered worden :-)

reinaert68 3 oktober 2007 15:13

Gerolf Annemans

Hopelijk doet hij beter dan op het kopstukkendebat gisteren in Leuven! Progamma's van de MR voorlezen en De Morgen citeren waren de hoogtepunten van zijn inhoudsloos, kinderachtig en populistisch relaas... Ik had van Annemans toch wat meer inhoud en minder voorbereide en afgezaagde 'show' verwacht.

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:21

:cheer:

Ons debat, ons debat!
Die posters rulen echt. Spijtig van de spelfout. :p

Het is in het R-Gebouw te doen. Iedereen is uitgenodigd. Ook op het gratis vat achteraf. ^^
Iedereen die mij ziet, mag eens zwaaien!

bk232214 3 oktober 2007 15:25

welk

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973324)
misschien moet het land gered worden :-)

Welk land moet gered worden zegt welk land en waarom allee zeg het

Anna List 3 oktober 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973371)

Ons debat, ons debat!

Het is in het R-Gebouw te doen. Iedereen is uitgenodigd. Ook op het gratis vat achteraf. ^^

als k er geraak, nog twijfelachtig moe nog kidsopvang vinden, dan zwaai ik eens, maar naar wie ?

Anna List 3 oktober 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 2973382)
Welk land moet gered worden zegt welk land en waarom allee zeg het

de gucht heeft maar een land hoor

Anna List 3 oktober 2007 15:42

Citaat:

Ons debat, ons debat!

wie is moderator ? en krijgen karel en gerolf een insteek ? of mogen ze zo maar wat in t ijle wegkeuvelen ?

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973415)
als k er geraak, nog twijfelachtig moe nog kidsopvang vinden, dan zwaai ik eens, maar naar wie ?

De jongen met het emo-kapsel. :p
Wrslk de enige zonder lvsv-lint. (Ik moet het mijne nog krijgen.)

Kim 3 oktober 2007 15:44

Ik was normaliter ook langsgekomen, ware het niet dat ik andere (weliswaar heel leuke) verplichtingen heb. :)

Hopelijk wordt het een boeiend debat en geen platvloerse scheldpartij...

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973420)
wie is moderator ? en krijgen karel en gerolf een insteek ? of mogen ze zo maar wat in t ijle wegkeuvelen ?

Zover ik weet gaat het over 'economie, populisme en communautair' gaan. Persoonlijk vind ik populisme maar een zwak onderwerp en communautair met een vlaams-nationalist snap ik ook niet goed. Maar goed, dat zijn dus de onderwerpen.
Van 8 tot 9 debatteren zij, van 9 tot kwart voor 10 vragen van het publiek.

Moderator weet ik niet. Iemand jong ging het zijn.

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2973423)
Ik was normaliter ook langsgekomen, ware het niet dat ik andere (weliswaar heel leuke) verplichtingen heb. :)

Hopelijk wordt het een boeiend debat en geen platvloerse scheldpartij...

Oh. :(

HAMC 3 oktober 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973424)
Persoonlijk vind ik populisme maar een zwak onderwerp

.

Let maar op, mestkever De Gught is een meester in populisme

Kim 3 oktober 2007 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2973444)
Let maar op, mestkever De Gught is een meester in populisme

De Gucht alleen? :-D

Ik ken nog wel een paar namen die daar meester in zijn...

Fab 3 oktober 2007 15:54

Annemans in een debat is hi-la-risch. Heb een aantal jaar geleden in Gent een debat gevolgd tussen hem en Abou Jaja zijn schoothondje, Azzus als ik me niet vergis. Gewoon top:lol:

Anna List 3 oktober 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973424)
Zover ik weet gaat het over 'economie, populisme en communautair' gaan. Persoonlijk vind ik populisme maar een zwak onderwerp en communautair met een vlaams-nationalist snap ik ook niet goed. Maar goed, dat zijn dus de onderwerpen.
Van 8 tot 9 debatteren zij, van 9 tot kwart voor 10 vragen van het publiek.

Moderator weet ik niet. Iemand jong ging het zijn.

voor die twee moeten ze toch zien dat ze een moderator hebben die t spel in de hand kan houden hoor ...

wat bedoel je met die communautair ... ????

Anna List 3 oktober 2007 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab (Bericht 2973453)
Annemans in een debat is hi-la-risch. Heb een aantal jaar geleden in Gent een debat gevolgd tussen hem en Abou Jaja zijn schoothondje, Azzus als ik me niet vergis. Gewoon top:lol:

prachtig gevoel voor humor hé ... heb m al mensen in hun hemd weten zetten terwijl ze erbij zaten ... en t helemaal niet door hadden :oops:

Fab 3 oktober 2007 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973456)
voor die twee moeten ze toch zien dat ze een moderator hebben die t spel in de hand kan houden hoor ...

wat bedoel je met die communautair ... ????

Waarom zou een VL nationalist niet kunnen debateren over het communautaire? Als er een iemand is die dat wel kan dan is hij het wel.

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:57

com·mu·nau·tair (bn.)
1 betr. hebbend op de of een gemeenschap => gemeenschappelijk
2 betr. hebbend op de verschillende Belgische bevolkingsgroepen

Ken je dat niet?
Daarover dus.

Naar het schijnt is die idd goed, die moderator. We zien wel;

AdrianHealey 3 oktober 2007 15:57

Als je me echt wilt zien, kan je altjd een LVSV'er aanklappen en vragen naar 'Lode'.

Fab 3 oktober 2007 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973457)
prachtig gevoel voor humor hé ... heb m al mensen in hun hemd weten zetten terwijl ze erbij zaten ... en t helemaal niet door hadden :oops:

Enorm, ik herinner me een aflevering van Polspoel en Desmet waar hij de transferts naar het zuiden aantoonde met legoblokjes. Zelfs de moderators konden hun lach niet inhouden en dat wil veel zeggen van die twee:lol:

HAMC 3 oktober 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2973445)
De Gucht alleen? :-D

Ik ken nog wel een paar namen die daar meester in zijn...

Misschien moeten we ons lijstje eens naast elkaar leggen Kim, wie weet staan er dezelfde mensen op.

Anna List 3 oktober 2007 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973463)
com·mu·nau·tair (bn.)
1 betr. hebbend op de of een gemeenschap => gemeenschappelijk
2 betr. hebbend op de verschillende Belgische bevolkingsgroepen

Ken je dat niet?
Daarover dus.

Naar het schijnt is die idd goed, die moderator. We zien wel;

niet met rammelen hé ...
waarom denk je dat een communautair debat tussen Degucht en Annemans geen vonken zal geven ?

HAMC 3 oktober 2007 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab (Bericht 2973468)
Enorm, ik herrinner me een aflevering van Polspoel en Desmet waar hij de transferts naar het zuiden aantoonde met legoblokjes. Zelfs de moderators konden hun lach niet inhouden en dat wil veel zeggen van die twee:lol:

Ik heb die twee eens met De Gught gezien in hun praatprogramma. De Gught stelde dat Belgie geen meerwaarde had voor Vlaanderen.
Toen lachten die twee helemaal niet, ze kregen schuim op hun mond. Wel zei De Gught, zeggen jullie dan is wat de meerwaarde is voor Vlaanderen.

Diepe stilte.

Anna List 3 oktober 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab (Bericht 2973468)
Enorm, ik herinner me een aflevering van Polspoel en Desmet waar hij de transferts naar het zuiden aantoonde met legoblokjes. Zelfs de moderators konden hun lach niet inhouden en dat wil veel zeggen van die twee:lol:

DeSmet lachen ?! neee .... nu overdrijf je ...

maar denk toch dat ie serieus zijn best zal moeten doen om zoiets met Karel uit te kunnen halen ...

AdrianHealey 3 oktober 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2973481)
niet met rammelen hé ...
waarom denk je dat een communautair debat tussen Degucht en Annemans geen vonken zal geven ?

Dat zei ik niet. Ik zei dat het niet interessant gaat zijn. Enfin, tenzij je 'vonken' op 1 lijn zet met 'interessant'.

AdrianHealey 3 oktober 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2973484)
Ik heb die twee eens met De Gught gezien in hun praatprogramma. De Gught stelde dat Belgie geen meerwaarde had voor Vlaanderen.
Toen lachten die twee helemaal niet, ze kregen schuim op hun mond. Wel zei De Gught, zeggen jullie dan is wat de meerwaarde is voor Vlaanderen.

Diepe stilte.

De dag dat jij mij gaat zeggen wat 'Vlaanderen' voor mij voordelen oplevert, dan is dat een correct argument.

Fab 3 oktober 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973491)
De dag dat jij mij gaat zeggen wat 'Vlaanderen' voor mij voordelen oplevert, dan is dat een correct argument.

Club Brugge kampioen:twisted:

AdrianHealey 3 oktober 2007 16:09

Ik ben overtuigd.

solidarnosc 3 oktober 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab (Bericht 2973495)
Club Brugge kampioen:twisted:

Antwerp in 1ste klasse. Op een andere manier zal het wellicht nooit lukken. :lol: ;-)

HAMC 3 oktober 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973491)

Als het hier zo slecht is waarom rot u dan niet op?

Fieseler 3 oktober 2007 16:19

Een paar jaren terug was ik aanwezig op een debat De Winter/De Wever...ook ingerihct door LVSV...goeie organisatie van die jongens en meisjes...
Hopelijk komt Gerolf met de taxi want FDW zijn wagen werd even total loss gelagen door links...het debat draaide mijns inziens uit op een draw...het voorval buiten echter herinnerde iedereen aan de argumenten van links...en waarom De Winter niet wordt uitgenodigd versus een linkie...

AdrianHealey 3 oktober 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2973520)
Als het hier zo slecht is waarom rot u dan niet op?

(Die vraag kan ik eigenlijk ook zowat alle Vlaams-Nationalisten vragen.)

Maar goed. Je vraag is verkeerd. Ik vind het hier helemaal niet slecht. Ik kan die vraag dus niet beantwoorden.

Animalman 3 oktober 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2973524)
Een paar jaren terug was ik aanwezig op een debat De Winter/De Wever...ook ingerihct door LVSV...goeie organisatie van die jongens en meisjes...
Hopelijk komt Gerolf met de taxi want FDW zijn wagen werd even total loss gelagen door links...het debat draaide mijns inziens uit op een draw...het voorval buiten echter herinnerde iedereen aan de argumenten van links...en waarom De Winter niet wordt uitgenodigd versus een linkie...

Auto's hebben ook niet de gewoonte niet om zich te verweren. Heel dapper.

Den Ardennees 3 oktober 2007 16:27

Citaat:

Ons debat, ons debat!

hopelijk gaat het niet zoals in aan de universiteit Gent, waar iedere debat met een Vlaams Belanger telkens wordt verhinderd door een handjevol extreem-linkse sukkels.

HAMC 3 oktober 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973535)
(Die vraag kan ik eigenlijk ook zowat alle Vlaams-Nationalisten vragen.)

Maar goed. Je vraag is verkeerd. Ik vind het hier helemaal niet slecht. Ik kan die vraag dus niet beantwoorden.

Er is toch een verschil vind ik, u bent geen Vlaming meen ik te mogen veronderstellen. Meer zelfs, als ik hoor fulmineren tegen Vlaanderen lijkt het wel alsof u Vlaanderen haat. En, dat u zich schaamt als iemand opmerkt dat u Vlaming bent.

Maar niettemin, als u die vraag aan Vlaams nationalisten wil stellen doet u dat maar. Lode was het juist? Als ik tijd heb kom ik af Lode.

AdrianHealey 3 oktober 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2973546)
hopelijk gaat het niet zoals in aan de universiteit Gent, waar iedere debat met een Vlaams Belanger telkens wordt verhinderd door een handjevol extreem-linkse sukkels.

Die zullen buitengegooid worden, als ze dat doen.
We weten dat het ALS komt. Maar als ze zo doen, zijn ze simpelweg niet welkom. (En zouden we een motie in kunnen dienen bij het PFK om ze eruit te gooien.)

@Hamc
Citaat:

Er is toch een verschil vind ik, u bent geen Vlaming meen ik te mogen veronderstellen.
Dat is absoluut onjuist. Ik heb zelfs een Vlaams paspoort.

Citaat:

Meer zelfs, als ik hoor fulmineren tegen Vlaanderen lijkt het wel alsof u Vlaanderen haat. En, dat u zich schaamt als iemand opmerkt dat u Vlaming bent.
Verre van. Als iemand me vraagt of ik Belg of Vlaming ben, dan antwoord ik 'beide'. Want ik ben beide. Belg bij geboorte, Vlaming ben ik geworden. Maar vooral Antwerpenaar. (De stad A'pen, dan.)

Ik heb gewoon een hekel aan sommige vlaamse argumenten pro onafhankelijkheid.

Citaat:

Maar niettemin, als u die vraag aan Vlaams nationalisten wil stellen doet u dat maar. Lode was het juist? Als ik tijd heb kom ik af Lode.
Subtiele bedreiging. Maar goed. Tot vanavond.
Ik zal het vandaag ook aan Annemans vragen. Dat is eigenlijk een goed idee.

Den Ardennees 3 oktober 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973559)
Die zullen buitengegooid worden, als ze dat doen.
We weten dat het ALS komt. Maar als ze zo doen, zijn ze simpelweg niet welkom. (En zouden we een motie in kunnen dienen bij het PFK om ze eruit te gooien.)

ik geef je groot gelijk, maar aan de UGent gaf men telkens opnieuw toe aan de extreem-linksen, zij verklaarden op voorhand dat ze de orde zouden verstoren, en de univ gaf direct toe en verbood het debat binnen haar gebouwen "omdat de orde niet kon gegarandeerd worden". Zo heb ik het meerdere malen weten gebeuren.

HAMC 3 oktober 2007 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2973559)

Subtiele bedreiging. Maar goed. Tot vanavond.
Ik zal het vandaag ook aan Annemans vragen. Dat is eigenlijk een goed idee.

Wijst u me die dan eens aan? Als ik zeg als ik tijd heb kom ik af is dat een bedreiging? Ik begrijp het, ik zal maar weg blijven. Als er anders iets gebeurt begint u nog te roepen dat ik het was.

Edit: stel u voor, ik stap daar binnen en u begint te wenen, dat zal ik u besparen. =D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be