![]() |
De Belgometer : hoe Vlaams of Belgisch gezind bent u ?
|
ik ben 96% Separatist ... :evil: :evil: :evil: waar zitten die 4% ?!?
verloren omdat ik vind dat zelfs koning, voetbal en bier Vlamingen en Walen niet verbinden ?? :-P |
66% unionist
|
86% separatist
|
74% separatist
|
90% unionist :-) :-)
|
80% unionist
|
Citaat:
toch niet al te fanatiek, hoop ik ;-) allez joeng, en anders altijd zo intelligent uit de hoek komen, en nu dit weer ;-) |
93% separatist.
|
70% separatist
Op veel vragen "geen mening" geantwoord omdat er geen mogelijkheid was om te nuanceren. |
92% separatist!
|
92 % separatist.
|
91% separatist, omdat ik vind dat we wel kunnen onderhandelen over de taalgrens, namelijk alle gemeenten terug bij ons voor een kleine solidariteitsbijdrage.:-P
|
91% separatist
|
90% unionist
|
Citaat:
dus Belgisch-nationalist? |
Als u overeenkomt met de uitspraak "De taalgrens ligt vast, er valt niet te onderhandelen", dan hebt u Belgicistisch geantwoord.
:roll: :roll: :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
U moet eens opzoeken wat nationalisme eigenlijk is. |
Citaat:
|
86 % unionist
|
Citaat:
1 voorliefde voor het nationale 2 het streven naar nationale zelfstandigheid jij hebt toch een voorliefde voor de nationale staat België? en je streeft naar het behoud van de nationale zelfstandigheid van België. ja dus, Belgisch-nationalist, nationalisme is geen scheldwoord hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
voor mij zijn mensen die de staat België verdedigen hetzelfde als die de staat Vlaanderen willen hoor, nationalisten, waarmee niets mis mee is. maar ik behoor tot geen van de 2 groepen. |
67% unionist
Kan ik me wel in vinden. Ik voel me in de eerste plaats immers wereldburger en in laatste instantie Antwerpenaar. Dus ook meer Belg dan Vlaming... maar elke vorm van nationalisme is me vreemd. De koning mag morgen gaan en de brabançonne kan me gestolen worden. |
Citaat:
Ik beschouw nationalisme dus wel als iets negatief. Ik heb geen nationalistisch gevoel, ik heb een "samenhorigheidsgevoel", een "wij" gevoel. Het verschil tussen nationalisme en samenhorigheid staat zeer duidelijk uitgelegd in het boek van De Swaan (socioloog). |
Citaat:
|
Citaat:
|
91 % Unionist
Stonden ook geen vragen over heel Nederland bij ;) |
87% separatist
|
Citaat:
|
Zijn er dan geen 50% unionisten of separatisten? Het lijkt wel alsof de gradatie niet doorloopt van -100 tot +100, maar dat een 50% unionist hetzelfde is als een 50% separatist.
|
Citaat:
Als een sportman tranen laat voor zijn nationale vlag, is dat dan uit "samenhorigheidsgevoel" of nationalisme?? neen, je voelt je gewoon beter dan de Vlaams-nationalisten en wilt er in verre of dichte niets mee te maken hebben, zelfs niet een deel van de naam. |
Citaat:
Goede nationalisten : Québecois, Palestijnen, Koerden, Kosovaren, Turken, Polen, ... Slechte nationalisten : Vlamingen, Basken, Korsikanen, Russen, Serviërs ... Neutraal : Ieren uit Noord-Ierland, Catalanen, Schotten, ... |
Citaat:
Jij wil me profileren als een nationalist omdat ik voor het behoud van dit land ben en omdat ik tegen separatisme ben. Je doet maar. Citaat:
Ik ben Vlaming, hoe kan ik dan in godsnaam tegen Vlaanderen zijn? Ik ben tegen separatisme, maar niet tegen Vlaanderen. |
91% separatist.
|
89% separatist.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be