Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   De Crem gebruikt BHV als pasmunt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96247)

davidg 12 oktober 2007 16:38

De Crem gebruikt BHV als pasmunt?

Vandaag las ik in De Standaard in de lezersbrieven het volgende:

Citaat:

Om de manoeuvres van BHV-commissievoorzitter Pieter De Crem (CD&V) te begrijpen, moeten we terugkeren naar het begin van het formatieberaad van Yves Leterme. Die ziet De Crem niet zitten als minister, hoogstens als kamervoorzitter. Nu De Crem BHV-commissievoorzitter is, is de tijd gekomen om rekeningen te vereffenen. Hij regisseert de afhandeling van BHV, en weet dat als hij het tot een stemming laat komen, de Walen het formatieberaad opblazen. De redenering van De Crem is: als ik geen minister mag worden, dan kan Leterme zijn premierschap vergeten. De Crem gebruikt BHV dus als pasmunt om zichzelf in een ministerszetel te hijsen. Walgelijk.

Joost Sturtewagen (Aalter)
Wat denken jullie van die denkpiste?

C uit W 12 oktober 2007 16:57

Ik hoop dat het waar is, want het ziet er naar uit dat de CD&V de Vlaming zwaar zal bedriegen.

Ovidius 12 oktober 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidg (Bericht 2993429)

Te simplistisch, voor zover we weten heeft Herman Van Rompuy van in het begin aangegeven Kamervoorzitter te willen blijven en te oud/moe te zijn voor een ministerspost. Van Pieter De Crem weet iedereen dat hij eerste minister wil worden en als het kan president van Europa.

Dat er momenteel messen gestoken worden daar twijfel ik niet aan dat is politiek, we zien enkel nog niet wie getroffen is. Een indicatie van twee messteken zouden de woordjes ‘miserie miserie’ van Pieter De Crem kunnen zijn. Wat vooralsnog de uitkomst moet zijn van heel de show op woensdag is voor mij ook niet meer duidelijk.

Knuppel 12 oktober 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidg (Bericht 2993429)

Onzin.
De Crem doet gewoon wat hem wordt opgedragen van hogerhand: de stemming zolang mogelijk tegenhouden opdat zijn partij Belgique kan redden....en er de CD&V aan de macht te helpen. De stemming over BHV zal nu al minstens drie weken worden uitgesteld. Tijd die Leterme nodig heeft om tot een akkoord te komen met de Franstaligen. Als BHV op een democratische manier gesplitst wordt kan Leterme de onderhandelingen én het premierschap op zijn buik schrijven.

illegal_alien 12 oktober 2007 17:29

We worden allemaal int zak gezet door die politiekers.

Knuppel 12 oktober 2007 17:29

Citaat:

Wat vooralsnog de uitkomst moet zijn van heel de show op woensdag is voor mij ook niet meer duidelijk.
Als vorige woensdag kon overbrugd worden zonder dat BHV bij democratische, Vlaamse meerderheid- maar tegen de zin van de Franstaligen- gesplitst werd, zou Leterme er drie weken bijkrijgen om zich met zijn voeten te laten rammelen. Was BHV gesplitst geraakt dan zou Leterme onverwijld een tweede, en laatste keer, naar huis gestuurd zijn geworden. En d�*t willen de tsjeven niet.

Knuppel 12 oktober 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien (Bericht 2993537)
We worden allemaal int zak gezet door die politiekers.

En dit dankzij de Franstaligen.

Fieseler 12 oktober 2007 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2993514)
Onzin.
De Crem doet gewoon wat hem wordt opgedragen van hogerhand: de stemming zolang mogelijk tegenhouden opdat zijn partij Belgique kan redden....en er de CD&V aan de macht te helpen. De stemming over BHV zal nu al minstens drie weken worden uitgesteld. Tijd die Leterme nodig heeft om tot een akkoord te komen met de Franstaligen. Als BHV op een democratische manier gesplitst wordt kan Leterme de onderhandelingen én het premierschap op zijn buik schrijven.

²

Knuppel 12 oktober 2007 17:38

Citaat:

Begin volgende week zouden de onderhandelaars al samen zitten over de hete hangijzers bij uitstek: de staatshervorming en de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat zei Open VLD-voorzitter Bart Somers aan de VRT.

De kans is echter klein dat er volgende week al gestemd wordt in die BHV-Commissie. Vandaag werden de amendementen die de Franstaligen woensdag hadden ingediend pas overgemaakt aan de Raad van State. Die heeft nu vijf dagen de tijd om advies uit te brengen.

Ook over twee weken zal er niet gestemd kunnen worden: dan is het namelijk herfstvakantie.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12102007_035

Duidelijk genoeg?

Burry 12 oktober 2007 19:32

Laat ons even zeteltjes tellen en vaststellen dat ze moeilijk een regering kunnen vormen zonder CD&V, dus de tsjeven kunnen eigenlijk alles vragen wat ze willen. Maar hun 'macht' durven ze dus niet gebruiken...

De schoofzak 12 oktober 2007 20:06

Er zit een denkfout in de inleiding.

Wat zouden de Franstaligen de formatiepogingen opblazen?

Meingein de Vlaminghater zal wel doen alsof, maar zelfs hij beseft dat er de ochtend na het opblazen een nieuwe dag aanbreekt. Zelfs op die nieuwe dag zal bhv nog steeds gesplitst zijn, zelfs op die dag zullen de huidige verkozenen nog steeds verkozenen zijn, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Dus zal le roi de Laeken dezelfde mensen terug oproepen en 't spelleke begint opnieuw.

Ik denk eer dat de druk vanuit de kommissie binnenlandse zakken dat er zou gestemd kunnen worden, er alleen maar is om de druk op het formatieberaad gaande te houden, maar vooral ...... om de prijs niet te hoog maar wel degelijk dubbelzinnig te houden: onzichtbaar voor de Vlamingen, gelijk zichtbaar voor de Walen.

Dat daar een prijske voor komt, is 't ergste niet, de druk op het formatieberaad voor een fatsoenlijke staatshervorming is veeeeeeeel belangrijker.

Cyrano 12 oktober 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2993798)

Meingein de Vlaminghater zal wel doen alsof, maar zelfs hij beseft dat er de ochtend na het opblazen een nieuwe dag aanbreekt. Zelfs op die nieuwe dag zal bhv nog steeds gesplitst zijn, zelfs op die dag zullen de huidige verkozenen nog steeds verkozenen zijn, zowel aan Vlaamse als aan Waalse kant. Dus zal le roi de Laeken dezelfde mensen terug oproepen en 't spelleke begint opnieuw.

Ik denk eer dat de druk vanuit de kommissie binnenlandse zakken dat er zou gestemd kunnen worden, er alleen maar is om de druk op het formatieberaad gaande te houden, maar vooral ...... om de prijs niet te hoog maar wel degelijk dubbelzinnig te houden: onzichtbaar voor de Vlamingen, gelijk zichtbaar voor de Walen.

Dat daar een prijske voor komt, is 't ergste niet, de druk op het formatieberaad voor een fatsoenlijke staatshervorming is veeeeeeeel belangrijker.

Hier zit iets in. Maar zou het theaterstuk toch niet anders aflopen ?

Eerste vraag : Waarom wilden de FR door weg te lopen de NL aanzetten tot het stemmen van de BHV of het opdoeken van de commissie ? Waarom zo snel dit risico lopen ?
Tweede vraag: Wat bedoelde De Crem met 'Miserie, miserie' ?

Misschien willen de FR niet op het einde van de regeringsvorming voor blok gesteld worden. Of jullie, FR, accepteren de splitsing nu zonder prijs in ons regeringsakkoord en de staatshervorming volgt in 2009 met de Wijzen, of we laten De Crem los en de commissie stemt nu zonder akkoord.

Op deze wijze kan de CD&V-NVA de druk het hoogste opbouwen, de FR en vooral de MR hun regering gunnen. Het kartel wint altijd in dit senario zonder dat de staatshervorming rond is. BHV laten slikken is voldoende voor de kiezers. Daarom : 'Miserie, miserie'. Het plannetje ging bijna niet door.

Is de CD&V perfide genoeg om dit uit te voeren of zijn het platbroeken die op het laatse door de knieën zullen gaan ?

whopperke 13 oktober 2007 08:02

De Crem gebruikt BHV als pasmunt

Ik zou het alvast jammer vinden als de denkpiste klopt dat De Crem geen minister mag worden in de nieuwe federale regering. Ik was er nochtans van overtuigd dat hij de nieuwe van Landsverdediging zou worden. Ze zouden er in het leger niet mee lachen denk ik. Een nieuwe grote kuis zou uitgevoerd worden en vooral het teveel aan kolonels en generaals zou eens deftig aangepakt worden. Dus nogmaals, hopelijk klopt het niet dat hij geen minister mag worden, lijkt mij nochtans geschikt voor de job, zeg nu zelf, als ge naar Freya, Laurette en Andre(onder curatele) kijkt en hun capaciteit dan moet De Crem toch minstens beter kunnen.

Eddy B 13 oktober 2007 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2994145)
Hier zit iets in. Maar zou het theaterstuk toch niet anders aflopen ?

Eerste vraag : Waarom wilden de FR door weg te lopen de NL aanzetten tot het stemmen van de BHV of het opdoeken van de commissie ? Waarom zo snel dit risico lopen ?

Nogal duidelijk : de Franstaligen VOELEN die druk dubbel zo hard dan je denkt, want eigenlijk WETEN ze dat ze NIKS kunnen beginnen tegen de Vlaamse democratische meerderheid.
Dat Maingain het hardste roept is normaal : hij wordt bij splitsing van BHV gedegradeerd tot burgemeestertje, want al zijn kiezers uit de rand kwijt!

8-)

Knuppel 13 oktober 2007 08:41

Citaat:

En zo wordt de afgang al sinds mensenheugenis verkocht als en overwinning....

Knuppel 13 oktober 2007 08:44

Citaat:

Tweede vraag: Wat bedoelde De Crem met 'Miserie, miserie' ?
Dat er miserie was voor de CD&V als hij de stemming niet had kunnen verhinderen. Leterme had het dan mogen opbollen en een regering zonder de tsjeven had vanaf dat ogenblik tot de mogelijheden behoord.

stab 13 oktober 2007 12:30

Citaat:

Ja, ja en water kookt bij nul en bevriest bij honderd graden.

AdrianHealey 13 oktober 2007 12:34

De Crem die brult '5 minuten politieke moed'.
En nu dit.
Is toch grappig.

HAMC 13 oktober 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2994845)
En nu dit.
Is toch grappig.

Geen al te grote verrassing hopelijk want CD&V = Belgisch.

Knuppel 13 oktober 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2994845)
En nu dit.
Is toch grappig.

Ik denk niet dat je dit ook grappig zou vinden als het VB je iets dergelijks lapte op een punt dat jou aan het hart ligt.

Eddy B 13 oktober 2007 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2994916)
Ik denk niet dat je dit ook grappig zou vinden als het VB je iets dergelijks lapte op een punt dat jou aan het hart ligt.

AH doet net alsof hij alles grappig vindt tegenwoordig, want hij heeft niet veel meer om zich aan vast te houden... Als zelfverklaarde separatist maar eigenlijk belgicist die niet eens Liberale waarden herkent hoewel hij beweert liberaal te zijn, is de huidige toestand van het land een beetje teveel voor zijn verstand en ben ik blij dat ik alleen nog wat gequote boodschappen van hem moet lezen... ze duiden niet bepaald op verbetering van zijn toestand. Zijn eigenzinnige interpretatie van vanalles en nog wat strijkt IEDEREEN tegen de haren en het wordt misschien tijd dat hij zich eens ernstig aan zijn studie gaat zetten, want anders zullen dat allemaal nullen worden op het einde van het schooljaar. Geen enkele prof zal onder de indruk komen van zijn zelfuitgevonden verklaringen van woorden en redeneringen...:roll:

AdrianHealey 13 oktober 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2994916)

Maar...
Er wordt mij élke dag vanalles geflikt dat me nauw aan het hart ligt.
Ik ben daar al hard van geworden.
Jullie hebben ten minste nog uitzicht op jullie droombeeld. Dat is net het frustrerende voor jullie. Ik heb daar zelfs geen uitzicht op.

Wie is er dan het beste af? Wat denk je?

AdrianHealey 13 oktober 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2994937)
AH doet net alsof hij alles grappig vindt tegenwoordig, want hij heeft niet veel meer om zich aan vast te houden...

Oh, maar het is toch grappig? In de oppositie zitten en brullen dat het 5 minuten politieke moed vraagt en als je er dan zit, het niet uitvoeren?
Voor een buitenstaander is dat grappig.

Citaat:

Als zelfverklaarde separatist maar eigenlijk belgicist
Snap je de nuances niet? :)

Citaat:

die niet eens Liberale waarden herkent hoewel hij beweert liberaal te zijn,
Welke liberale waarden draag ik niet uit, volgens u?

Citaat:

is de huidige toestand van het land een beetje teveel voor zijn verstand en ben ik blij dat ik alleen nog wat gequote boodschappen van hem moet lezen... ze duiden niet bepaald op verbetering van zijn toestand. Zijn eigenzinnige interpretatie van vanalles en nog wat strijkt IEDEREEN tegen de haren en het wordt misschien tijd dat hij zich eens ernstig aan zijn studie gaat zetten, want anders zullen dat allemaal nullen worden op het einde van het schooljaar. Geen enkele prof zal onder de indruk komen van zijn zelfuitgevonden verklaringen van woorden en redeneringen...:roll:
U hoeft zich geen zorgen te maken over mijn studies. :) Maar toch bedankt!

Enfin. Nu een vraagje.
Wie heeft er het meeste uitzicht op zijn droombeeld.

'Jullie' - de vlaams-nationalisten - die een onafhankelijk Vlaanderen willen
of
'Wij' die de nachtwakersstaat nastreven?
Wat denk je?

Fieseler 13 oktober 2007 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2994937)
AH doet net alsof hij alles grappig vindt tegenwoordig, want hij heeft niet veel meer om zich aan vast te houden... Als zelfverklaarde separatist maar eigenlijk belgicist die niet eens Liberale waarden herkent hoewel hij beweert liberaal te zijn, is de huidige toestand van het land een beetje teveel voor zijn verstand en ben ik blij dat ik alleen nog wat gequote boodschappen van hem moet lezen... ze duiden niet bepaald op verbetering van zijn toestand. Zijn eigenzinnige interpretatie van vanalles en nog wat strijkt IEDEREEN tegen de haren en het wordt misschien tijd dat hij zich eens ernstig aan zijn studie gaat zetten, want anders zullen dat allemaal nullen worden op het einde van het schooljaar. Geen enkele prof zal onder de indruk komen van zijn zelfuitgevonden verklaringen van woorden en redeneringen...:roll:

Man man man...heb je dat nu pas door dat hij hier enkel is om discussielijnen te ontregelen en desgevallend in het belachelijke te trekken?

Hij maakt geen punt...hij countert enkel het punt van de debaters....laat mij het noemen "het kwaadwillig parasiteren op de ontwikkeling van andermans standpunt en/of denkpiste"

Nu: dat mag vind ik op dit forum, hij is lang niet de enige hoor...het valt mij echter op hoelang het duurt eer de meerderheid dit door heeft...

Knuppel 13 oktober 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2994988)
Maar...
Ik ben daar al hard van geworden.
Jullie hebben ten minste nog uitzicht op jullie droombeeld. Dat is net het frustrerende voor jullie. Ik heb daar zelfs geen uitzicht op.

Wie is er dan het beste af? Wat denk je?

Lees je bericht nog eens na AH, en denk voortaan toch maar wat beter na voor je jezelf tegenspreekt. Zoals jij bezig bent krijg je hier nooit de begeerde reputatie.

Ik leg uit....

Hoe kan iemand die eindelijk uitzicht heeft op zijn droombeeld' nu gefrustreerd zijn?
Als ik jouw lijn doortrek ben JIJ dus gefrustreerd want jij zegt zélf dat je géén uitzicht (meer?) hebt op wat jij graag zou willen. De vraag is wat het droombeeld is van iemand die beweert geen belgicist te zijn. De vraag is ook w�*t jou dan 'geflikt' wordt dat jouw droombeeld aan scherven ligt, en wie jij denkt dat jou dit flikt.

Ik snap wél dat jij het 'grappig' vindt als het de Vlaamsgezinden zijn die weer eens bij de neus genomen worden want van Vlaamsgezindheid kunnen we jou écht niet verdenken.

Dimitri 13 oktober 2007 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 2993714)
Laat ons even zeteltjes tellen en vaststellen dat ze moeilijk een regering kunnen vormen zonder CD&V, dus de tsjeven kunnen eigenlijk alles vragen wat ze willen. Maar hun 'macht' durven ze dus niet gebruiken...

Of ze willen niet het verwijt krijgen de formatie te hebben opgeblazen en dus eerst voor de vorm onderhandelen.

Het lijkt me namelijk weinig realistisch dat daar een compromis uit komt. De ene kant zegt dat een splitsing alleen kan als Brussel wordt uitgebreid, de andere kant dat een splitsing zonder compensatie moet gebeuren. Als vier maanden niet tot een oplossing leiden, dan zie ik dat in drie weken ook niet zo snel gebeuren.

Na afloop kan men dan alsnog de voorstellen goedkeuren in de commissie.

Knuppel 13 oktober 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2995172)
Of ze willen niet het verwijt krijgen de formatie te hebben opgeblazen en dus eerst voor de vorm onderhandelen.

Het lijkt me namelijk weinig realistisch dat daar een compromis uit komt. De ene kant zegt dat een splitsing alleen kan als Brussel wordt uitgebreid, de andere kant dat een splitsing zonder compensatie moet gebeuren. Als vier maanden niet tot een oplossing leiden, dan zie ik dat in drie weken ook niet zo snel gebeuren.

Na afloop kan men dan alsnog de voorstellen goedkeuren in de commissie.

Volkomen logische denkwijze...voor een Nederlander.
Dit is echter het land waar de 'Vlaamse' politici al 177 jaar lang de toegevingen doen.

robert t 13 oktober 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 2995138)
Hij maakt geen punt...hij countert enkel het punt van de debaters....laat mij het noemen "het kwaadwillig parasiteren op de ontwikkeling van andermans standpunt en/of denkpiste"

Klopt volledig. Het ergste vind ik nog dat dit pubertje zichzelf ontzettend belangrijk vindt. Maakt overmatig gebruik van emoticons, gebruikt om de haverklap wat stopwoordjes (imo enz...), pikt ideeën van anderen in (heeft nu recent het woord "nachtwakersstaat" van iemand overgenomen)en zelfs na veelvuldig nalezen van zijn "berichten" kan je alleen de ontzettende leegheid ervan vaststellen en je afvragen wat hij nu in hemelsnaam bedoelt.

AdrianHealey 13 oktober 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2995163)
Lees je bericht nog eens na AH, en denk voortaan toch maar wat beter na voor je jezelf tegenspreekt. Zoals jij bezig bent krijg je hier nooit de begeerde reputatie.

Wil ik een reputatie?

Citaat:

Ik leg uit....
Oké.

Citaat:

Hoe kan iemand die eindelijk uitzicht heeft op zijn droombeeld' nu gefrustreerd zijn?
Als ik jouw lijn doortrek ben JIJ dus gefrustreerd want jij zegt zélf dat je géén uitzicht (meer?) hebt op wat jij graag zou willen. De vraag is wat het droombeeld is van iemand die beweert geen belgicist te zijn. De vraag is ook w�*t jou dan 'geflikt' wordt dat jouw droombeeld aan scherven ligt, en wie jij denkt dat jou dit flikt.
Niemand 'flikt' mij iets. Iedereen streeft zijn gedachtegoed na. Helaas ligt het mijne vrij ver verwijderd dan van de main stream. Ergo; tenzij dat ik van plan - nagenoeg - de gehele bevolking te haten (lijkt me sterk), heb ik niets van doen. Dat is nu niet moeilijk te snappen?

Net zoals elke politieker zijn gedacht na streeft. (Al dan niet onder invloed van vriendjes hier en daar. Zelfs zeer wrslk. Wat menselijk is. Maar daarom moet ik dat nog niet goedkeuren, hé?)

Enfin. Het enige wat ik me afvroeg is het volgende. Objectief gezien; wie heeft de meeste reden tot klagen. Jullie of ik?

Citaat:

Ik snap wél dat jij het 'grappig' vindt als het de Vlaamsgezinden zijn die weer eens bij de neus genomen worden want van Vlaamsgezindheid kunnen we jou écht niet verdenken.
Dat is waar. Van zoiets idioot als nationalisme kan je me idd niet verwijten. In tegenstelling tot jullie heb ik niét de noodzaak mijn Vlaams gevoel aan anderen op te leggen. Geef mij maar de ontmanteling van de staat. Dan kan ik - en jullie - rustig, in vrede, Vlaming zijn.

Idem dito waarom ik socialisten grappig vind. En Christen-Democraten. En Groen!en. Helaas zijn die iets minder vertegenwoordigd op dit forum.

AdrianHealey 13 oktober 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2995198)
Klopt volledig. pikt ideeën van anderen in

Dat klopt.
Je zou je dus kunnen afvragen wie er hier dogmatischer is.

AdrianHealey 13 oktober 2007 15:38

Citaat:

Man man man...heb je dat nu pas door dat hij hier enkel is om discussielijnen te ontregelen en desgevallend in het belachelijke te trekken?

Nu: dat mag vind ik op dit forum, hij is lang niet de enige hoor...het valt mij echter op hoelang het duurt eer de meerderheid dit door heeft...

Hij maakt geen punt <=> hij countert enkel het punt van de debaters.

Iets counteren kan je enkel met een punt; zover ik weet?

AdrianHealey 13 oktober 2007 15:48

Neen; dat klopt neit van mezelf.
Ik vind nationalisme niet idoot.
Ik vind politiek nationalisme idioot. Zo moet het zijn.

Eddy B 13 oktober 2007 15:51

Citaat:

Ahum.
Nu pas? Nee hoor... staat al geruime tijd op mijn negeerlijst, wegens onvruchtbare gesprekken... Iemand die nooit iets positiefs bijdraagt en alleen kortzichtig en eigenzinnig redeneert gaat bij mij op die lijst. Ik kom op dit forum om positieve gesprekken te voeren, niet om de onnozele hals uit te hangen.
AH is te eigenzinnig en houdt er een eigen woordenboek op na dus is de discussie zinloos.
Mijn lijst is 8 lang. Stuk voor stuk forumers die geen seconde van mijn tijd waard zijn. Als ik me niet vergis was Bairav de eerste.

AdrianHealey 13 oktober 2007 15:55

Ja, want ik ging niet dogmatisch mee in het argument dat 'rechtvaardigheid' = 'de wet'. Eigen woordenboek, jawel. ^^

Knuppel 13 oktober 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHaealey

Niemand 'flikt' mij iets.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey

AdrianHealey 13 oktober 2007 18:15

Het ene is een boutade, het andere is een nuancering daarvan. Snap je?

davidg 19 oktober 2007 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2994903)
Geen al te grote verrassing hopelijk want CD&V = Belgisch.

Dat moet ik ten stelligste tegenspreken...

Eddy B 19 oktober 2007 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidg (Bericht 3008151)

Je KAN dt niet tegenspreken, want ze doen er alles aan om een belgische regering op de been te brengen, en ze doen er nioets aan om België op te blazen.
Niet dat ik ze dat kwalijk neem, ze hebben dat ook niet beloofd, maar we zien dat natuurlijk liever anders. Maar ik denk NIET dat de CD&V volgende verkiezingen werkelijk voor Vlaanderen zal kiezen en bereid is om België de rug toe te keren... Daarvoor zal er héél wat moeten gebeuren!

Knuppel 19 oktober 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidg (Bericht 3008151)

En dan nu de argumenten.

Herr Oberst 19 oktober 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2995200)
Dat is waar. Van zoiets idioot als nationalisme kan je me idd niet verwijten. In tegenstelling tot jullie heb ik niét de noodzaak mijn Vlaams gevoel aan anderen op te leggen. Geef mij maar de ontmanteling van de staat. Dan kan ik - en jullie - rustig, in vrede, Vlaming zijn.

Idem dito waarom ik socialisten grappig vind. En Christen-Democraten. En Groen!en. Helaas zijn die iets minder vertegenwoordigd op dit forum.

Wij vinden uw ideologie ook bijzonder grappig hoor, wees maar gerust.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be