![]() |
Charleroi aan de Dijle
Citaat:
En maar wijzen naar anderen. |
Vandaar al die belachelijke, nieuwe bordjes..
(Zonder Mechelse vlag, mét geel bolletje. :evil: ) |
zwam ;-)
(gecorrigeerd van meervoud naar enkelvoud, gezien de voorgaande mens) |
wat wilt ge...als vld-mannetjes gaan neuken met ps-vrouwtjes...die (xxxxxx)luizen kennen geen taalgrens zene
|
Citaat:
het zou fantastisch zijn mocht iedere politieker, die zich inlaat met laakbare feiten( corruptie, fraude, belangenvermenging) voor de rest van zijn leven geschorst worden om een politiek mandaat, hoe klein ook, te vervullen. Maar ja dan hebben we geen SP of PS meer :? |
Citaat:
|
Belgicistisch, onverdraagzaam en corrupt
Citaat:
Aan dat democratisch bedrog komt nu een eind: in 2009 zijn LDD en VLD even groot. Ceterum censeo VLD delenda est. |
Citaat:
Wacht tot Verhofstadt premier af is..... |
Citaat:
Plezier met forelleke... |
Citaat:
|
en wij ons maar afvragen waarom België vol staat met onnuttige verwarring zaaiende verkeerstekens. Veiligheid van de inwoners staat duidelijk met stip op 1 van prioriteiten.
|
Ge moet het zo bekijken, na jaren van slapen met de sossen zijn deze hun schaamluizen zekerst overgelopen naar de open vld. Zou de tuinkabouter van mechelen nu nog zo hoog van de toren komen blazen. Welke uitleg zal hij hier aangeven?
|
Mechelen anno 2007.
Niet te verwonderen dat die mannen daar zo rap boetes uitschrijven. Somers houdt ze nu ook weer niet echt tegen ook he ;) ![]() |
bon,
we hebben één schandaal in Mechelen. In Charleroi, Namen, Luik enz... zijn het er massa's, en steeds bij dezelfde partij, dat is het verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien worden ze in het noorden beter toegedekt. |
Citaat:
Voor iedereen geldt een vermoeden van onschuld tot het tegendeel bewezen is. |
Citaat:
We zullen dan maar samen de VLD mee helpen vernietigen zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat belastingontduiking, vriendjespolitiek tussen ondernemers (sossen?) en politici (allemaal sossen?) lonend blijft en nauwelijks wordt gestraft. Bij een omkopingsschandaal, bij corruptie zijn er steeds twee partijen: degenen die omkopen (en met de grote poen gaan lopen) en de omgekochten (die wat kruimeltjes krijgen). Ik zie hier dus grote bandieten en kleine bandieten. En nu moet je eens twee keer raden van welke partij(en) de grote bandieten zijn: SOSSEN??? Bij zwartwerk is het vooral de werkgever die geld uitspaart: de sociale bijdragen. Niet de illegale sukkelaar die voor een hongerloon werkt. De grote corruptie gebeurt niet, kan zelf niet gebeuren door de kleine man of door de politicus die het moet stellen met een arme of werkende achterban. Met alle macht van de wereld kan ik als Spa-politicus geen enkele werknemer een "douceurtje" aanbieden, tenzij door mijn werk te doen en te zorgen dat de mensen een deftig loon krijgen, deftige sociale voorzieningen en dat degenen die ons oplichten, de grote vissen gepakt worden. Dat ze hun belastingen betalen, dat ze stoppen met politici om te kopen of ambtenaren. Dat zij stoppen met prijsafspraken maken, met het opzetten van btw carousels, met het knoeien met de vrijstellingen op verse katpitaalinvesteringen (notionele intrest). Indien je met baktstenen smijt naar de sossen in Charleroi: terecht. Indien je met bakstenen smijt naar degenen die in Mechelen of in Antwerpen knoeien met overheidsgeld en er een stuk van in hun zakken steken: ook terecht. Maar smijt dan ook met bakstenen naar degenen die deze praktijken op het getouw zetten: naar de ondernemers die er hun bussiness van maken. En dat: dat doet men op dit forum nooit. |
Citaat:
corruptie zal er overal en altijd zijn (ik keur dit absoluut niet goed), maar laat het volk dat corrupt is, er zelf voor opdraaien en laat er een ander volk niet voor boeten. Lees: als men in Wallonië corrupt wil zijn, mij niet gelaten, maar vraag niet aan mij om die putten te vullen. In Mechelen zal de volgende bestuursploeg wel afgestraft worden, maar of dit in Charleroi zo zal zijn, weet ik nog zo niet. Agusta: waren er daar ook geen mensen van over de taalgrens bij betrokken (Guy, Guy en Guy?) In Mechelen zal er wel een boekhouding zijn, vermoed ik. Ik vermoed dat je de situatie van het OCMW van Antwerpen zelfs niet kan vergelijken met de situatie in Charleroi. In Charleroi heeft de toenmalige voorzitter van het IAB (Instituut der Accountants en belastingconsulenten) en tevens een bedrijfsrevisor duidelijk gesteld dat hij zo een situatie nog nooit in zijn leven was tegengekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
In Charleroi |
Citaat:
In Charleroi werd |
Citaat:
In Charleroi werd de PS wel degelijk afgestraft. Niet genoeg misschien, maar zou de VLD (of wie er ook mag verantwoordelijk zijn) in Mechelen méér afgestraft worden? Maak u geen illusies: zolang de traditionele partijen (ook het VB !) het alleenrecht hebben op de mediatoegang zal er niet veel veranderen. Dat hebben ze zo knap onder elkaar geregeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het pleit voor Vlaanderen dat ze dit schandaaltje al vergelijken met de beerput van Charleroi.
|
Citaat:
Wie wil de kat bij de melk zetten? De ambtenaren die WILLEN gecorumpeerd worden? Welke kat drinkt de melk? Bestaat corruptie doordat ambtenaren annonces zetten "geef mij geld, ik ben corrupt"? Degenen die corrupt zijn moeten gestopt worden. Zij zijn de hoofdschuldigen. Natuurlijk: ook ministers, van Liberalen Huize, die knipogend belastingsontduiking laten "regulariseren" zijn van een hoog onbetrouwbaarheidsgehalte. Deze vormen van amnestie zijn schandalig, en getuigen van bijzonder slechte smaak. Indien men diefstal zou vergoelijken indien een deel van de buit wordt teruggebracht loopt de straat morgen vol dieven. Maar al die toestanden: worden die nu door sossen veroorzaakt of door liberalen, door rechtsen? Ik weet het antwoord. |
Het hoofd van de douane in Annaba vroeg mij in 1980 eens een VW golf als cadeautje om een of andere onregelmatigheid "recht te zetten". Ik kan alleen maar zeggen dat er omstandigheden zijn waarin er moed en een beetje menselijk doorzicht vereist zijn om corruptiepraktijken te vermijden & er zijn inderdaad "gradaties". Wat me dikwijls opvalt is dat men in de media nogal eens redelijk opblaast en veel "corruptie" die wel degelijk soms over nogal grote bedragen gaat blijft dikwijls "grijze zone" .
Alle effectenhandel met een zekere mate van "voorkennis", belastingaftrekken die naar de letter correct ijn maar naar de geest.. Heel dikwijls bestaat de kunst in het "corrumpteren" van ambtenaren, zonder corruptie. Het is overigens een gewichtige levensvraag : als een zaak of een betrekking van iemand afhangt die dikwijls tussen jouw aanbod en een ander gelijkwaardig aanbod de keuze kan maken - hoe moet je dan het oordeel in jouw voordeel beïnvloeden ? Hoe verkrijg je informatie (op een wettelijke non-criminele wijze) die van vitaal belang is voor jouw of de plannen van je werkgever ? Er zijn gewoon grenzen aan het "toelaatbare", het systeem is democratisch en goed functionerend wanneer blijkt dat die grenzen wel degelijk bewaakt en niet overschreden worden.. of dat nu in Charleroi, Antwerpen of Mechelen gebeurd - bij publicitezitsspondering van L&H, Beaulieu en andere wapen- en legermateriaalfabrikanten speelt eigenlijk geen rol. allen die via verkiezingen tot politieke mandaten komen en in machtsposities komen zullen aan de verleidingen van de macht blootgesteld worden en sommigen, onafgezien tot welke partij ze behoren, zullen eraan bezwijken. Zelfs partijen die niet aan de macht deelnemen en enkel van de royale dotaties van ons systeem genieten zullen op een in wezen corrupte wijze de kassa plunderen. |
Citaat:
En als de VLD nog even groot is als LDD bij de volgende verkiezingen, is er wat fout gelopen, want die zouden kleiner moeten zijn...;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vervolgens: 1. VN 2. EU 3. België 4. Oost-Vl 5. Buggenhout Da's op 20 kilometer van Brussel. Buggenhout = 14.000 inwoners = 14.000 kansen op corruptie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW: dit is mijn 3000ste post!:bday: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be