Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job
(Bericht 3044068)
Maar ik denk dat je zowiezo je gading wel kan vinden in de Grote Pieter Potstraat, niet ??
|
Ik had een beetje schrik om op een zaterdagavond zomaar te gaan zoeken naar een restaurant. Het leek me toch wel veiliger om op voorhand te reserveren.
Citaat:
Ik ben wel 's nieuwsgierig. Laat nadien eens weten waar je wél geweest bent ?
|
Na wat zoekwerk op resto.be kwam ik restaurant
't Peerd tegen. Normaal niet echt mijn type restaurant, maar ik had die avond zin in een klassiek wildmenu en dat leken ze daar wel te hebben. De ligging, op de Paardemarkt, was voor mij ook heel gunstig.
Zoals ik reeds vermoede was zowel het interieur als het eten zeer traditioneel. De nieuwste kooktechnieken of oosterse invloeden moet je er echt niet verwachten. Het gaf me een beetje de indruk zo'n 15 jaar terug te gaan in de tijd, wat niet noodzakelijk negatief is. Onze tafel lag naast een tafel die als bureau gebruikt werd om waarschijnlijk de boekhouding te doen, niet echt gezellig.
De aperitief maison was vrij goed. Een cava gemengd met aardbeienliqueur. Niets op aan te merken.
Als amuse bouche werd er een soepje, een sprot en paardenpate in bladerdeeg gegeven. Het gaf me een beetje de indruk dat het gegeven werd "omdat het zo hoort", want het misstond een beetje. Daarbij kwam dat paardenvlees niet echt mijn ding is.
Als eerste keuzegerecht had ik een consome van patrijs genomen. Een heerlijke soep met een sterke bouillon waarin wilde paddenstoelen zaten. Ondertussen werd ook de "wijn van de maand" uitgeschonken, een Saint-Emilion grand cru, waarvan ik de naam kwijt ben. Beiden waren zeker de moeite.
Als hoofdgerecht kreeg ik hert, terwijl mijn tafelgenoot patrijs had. Beide waren uitstekend klaargemaakt. Het werd geserveerd met de traditionele groenten (witfloof,spruiten,kool,...), kroketten en een klassieke saus. Niets vernieuwends, maar wel leuk om dit nog eens zo te kunnen eten.
Normaal gezien zouden we tussen het voor- en hoofdgerecht een sorbet van peer gekregen hebben. Dit was men echter vergeten. Toen ik een opmerking hierover maakte na het hoofdgerecht, kreeg ik een "dan geven we het nu maar" terug. Toch wel een zeer nonchalante houding die een slechte indruk achterlaat. Natuurlijk kan men eens iets vergeten, maar een goed restaurant zou dit moeten kunnen opvangen door iets anders aan te bieden. Een klein kaasschoteltje, of een koffie/borrel achteraf of zo... Nu kreeg ik dus een sorbet voor mijn dessert. Bah.
Als nagerecht werden tenslotte allerlei zeer traditionele desserts aangeboden. Ik nam een mousse au chocolat die niet slecht was.
Uiteindelijk was het niet slecht, maar ook niet waw. Ik zou het eerder aanraden wanneer je echt zin hebt om eens heel klassiek te eten en dan enkel maar voor een schotel a la carte, niet voor een menu.